Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Skorek

Uszczelka Smoka

Recommended Posts

Witam 

W związku z tym iż w najbliższym czasie mam zamiar zakupić Isie mam pytanie ponieważ troszkę czytałem o problemach z tzw. smokiem oleju 

Pytanie moje jest następujące czy ten problem występował do jakiegoś roku produkcji czy nawet roczniki 2012 i wyżej też są trapione ta bolączką? Czy problemowe występuje zarówno w wersji 130 i  160 koni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem występował w silniku A20DTH. Czy to 130 czy 160.

 

Jeśli nie kupujesz auta starszego jak 5 lat to nie masz się czego obawiać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest nie ze smokiem tylko z uszczelką, którą przecież możesz wymienić od razu po zakupie i masz spokój na parę lat. Koszt uszczelki to ok. 50zł a ogarnięty mechanik wymieni za 200zł, W ASO płaciłem ok. 450. Chyba że masz w planach 4x4 to troche drożej.

Edited by zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój ma byc rocznik 2012, i tak się właśnie zastanawiam czy problem ten został jakoś wyeliminowany czy nawet te młodsze roczniki są nim trapione  niby auto mlode ale już 150 tys nalatane a podczas sprawdzania w Aso gościu powiedział że sam  nie jest pewien czy problem został.wyelominiwny czy w nowszych modelach równiez występuje i dlatego się zastanawiam czy podczas pierwszej wymiany oleju nie pokusić się o wymiane tego oringa i mieć spokojna głowę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie został wyeliminowany, tak samo jak problem urywających się klapek z kolektora ssącego, węża turbo oraz czujnika temp. DPF-a. Wyeliminowany natomiast został od roku modelowego 2011 wadliwy przewód wspomagania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiiitam! 
Zamierzam kupić Insi z silnikiem 2.0 CDTi 160PS i tak , ponoć dużo ludzi pisze o tym nieszczęsnym smoku :) Warto od razu po zakupie wymienić tą Uszczelke czy czekać na ten komunikat o Ciśnieniu Oleju? Czytałem że dużo ludzi robi to profilaktycznie jeżeli nawet komunikat się nie pokazuje. :P Z góry dziękuje ,za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienić profilaktycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienić jak najbardziej bo nie zawsze pokazuje błąd ciśnienia, co do kosztów to ktoś tutaj napisał że koszt robocizny nie powinien być wyższy niż 200 zł to nie wiem kto w takich pieniądzach to robi bo u mnie za wymianę oleju plus ta nieszczęsna uszczelke zapłacilem prawie 1000 z tym że uszczelke kupowałem sam w Aso 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie piszcie koledze tak . Nic nie musi ponieważ to on w tym momencie jest już gwarantem swojego auta (gwarancja GM kończy się po 2 latach) i to on będzie odpowiadał/płacił za wszelkie naprawy.

Kolega z tego co pisze zna problem i ew. konsekwencje zaniedbania więc zrobi co chce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi ,doszedłem do wniosku że jak kupie Auto to wymienie profilaktycznie. Żeby któregoś dnia się nie zaskoczyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą uszczelką to nie jest tak do końca,że każdemu pada.W sumie to biorąc pod uwagę ilość insigni na drogach problemy ze smokiem ma tylko kilka procent

Share this post


Link to post
Share on other sites

i za kilkaset zł chcesz zaryzykować że nie jesteś w tym %?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właściwie to żadne ryzyko skoro i tak najpierw wiele razy wyrzuca błąd.Takie same ryzyko jak każe inne.W każdej chwili coś może się z autem stać.

I skoro nagminnie uszczelka by stwarzała problem to były by kolejki w ASO.a jakoś ich nie ma

Edited by norbi333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sie rozpierdzieli uszczelka to już silnik do d***, no i nikt nie jeździ do ASO wymieniać silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale uszczelka nie rozpierdziela się od razu, a jedynie daje objaw na zimnym niskie ciśnienie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polemizował bym, ale niech Ci będzie. Jezdzijcie i czekajcie na komunikat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie to możecie od razu wymieniać.

Ale idąc tym tropem to w 2.0 T od razu trzeba wymieniać rozrząd.Podobnie w 2.8. 

W czwartek będę w Aso to postaram się zapytać ile mieli przypadków. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja podczas zakupu auta i wizyty w ASO zapytałem na serwisie jak według nich ma sie sprawa z ta uszczelka i sam gosciu stwierdził iz Opel zaleca wymiane takiej uszczelki nie dalej jak co 60tys. km, na pytanie dlaczego GM nie prowadzi akcji serwisowej delikatnie sie uśmiechnął....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W 2.8 to akurat wymienia się najczęściej tylko 3 łańcuchy pod warunkiem, że je słychać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ile się wymienia. Ja wymieniałem, a nie było słychać.Najzwyczajniej wyrzuciło błąd.

Ale to nie zmienia faktu, że tak samo jak uszczelkę trzeba zmienić profilaktycznie,no może paść to i tak samo łańcuchy i wszystko inne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Opel nie zaleca, żadne wymiany uszczelki,a nie oficjalnie serwisy. 

A kampani nie było, bo nie jest to nagminnie problem i zdarza się w autach z dużym przebiegiem, gdzie są już właściwie po gwarancji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem ile się wymienia. Ja wymieniałem, a nie było słychać.Najzwyczajniej wyrzuciło błąd.

Ale to nie zmienia faktu, że tak samo jak uszczelkę trzeba zmienić profilaktycznie,no może paść to i tak samo łańcuchy i wszystko inne 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jakie jest oficjalne stanowisko Gm w sprawie uszczelki smoka, piszę to co usłyszałem podczas sprawdzenia auta w ASO w Chorzowie, gościu którymi moim autem zajmował powiedział dość wyraźnie że problem jest im znany i zalecają swoim klientom wymianę co 60 tys 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kampanie to najczęściej "naprawy błyskawiczne" niestety wymiana uszczelki smoka do takiej nie da się zaliczyć (szczególnie w 4x4). Ponadto kampania ma wtedy sens gdy wyeliminowuje się na dobre błąd, a w tym przypadku trzeba by przerobić układ olejowy. Dopóki nie będzie jakieś głośnej sprawy Sądowej to nic z tym GM nie zrobi - a sprawy nie będzie bo silnik A20DTH nie jest już produkowany/dostępny w nowych autach.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...