Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Skorek

Uszczelka Smoka

Polecane posty

Witam 

W związku z tym iż w najbliższym czasie mam zamiar zakupić Isie mam pytanie ponieważ troszkę czytałem o problemach z tzw. smokiem oleju 

Pytanie moje jest następujące czy ten problem występował do jakiegoś roku produkcji czy nawet roczniki 2012 i wyżej też są trapione ta bolączką? Czy problemowe występuje zarówno w wersji 130 i  160 koni? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem występował w silniku A20DTH. Czy to 130 czy 160.

 

Jeśli nie kupujesz auta starszego jak 5 lat to nie masz się czego obawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem jest nie ze smokiem tylko z uszczelką, którą przecież możesz wymienić od razu po zakupie i masz spokój na parę lat. Koszt uszczelki to ok. 50zł a ogarnięty mechanik wymieni za 200zł, W ASO płaciłem ok. 450. Chyba że masz w planach 4x4 to troche drożej.

Edytowano przez zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój ma byc rocznik 2012, i tak się właśnie zastanawiam czy problem ten został jakoś wyeliminowany czy nawet te młodsze roczniki są nim trapione  niby auto mlode ale już 150 tys nalatane a podczas sprawdzania w Aso gościu powiedział że sam  nie jest pewien czy problem został.wyelominiwny czy w nowszych modelach równiez występuje i dlatego się zastanawiam czy podczas pierwszej wymiany oleju nie pokusić się o wymiane tego oringa i mieć spokojna głowę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie został wyeliminowany, tak samo jak problem urywających się klapek z kolektora ssącego, węża turbo oraz czujnika temp. DPF-a. Wyeliminowany natomiast został od roku modelowego 2011 wadliwy przewód wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiiitam! 
Zamierzam kupić Insi z silnikiem 2.0 CDTi 160PS i tak , ponoć dużo ludzi pisze o tym nieszczęsnym smoku :) Warto od razu po zakupie wymienić tą Uszczelke czy czekać na ten komunikat o Ciśnieniu Oleju? Czytałem że dużo ludzi robi to profilaktycznie jeżeli nawet komunikat się nie pokazuje. :P Z góry dziękuje ,za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienić profilaktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienić jak najbardziej bo nie zawsze pokazuje błąd ciśnienia, co do kosztów to ktoś tutaj napisał że koszt robocizny nie powinien być wyższy niż 200 zł to nie wiem kto w takich pieniądzach to robi bo u mnie za wymianę oleju plus ta nieszczęsna uszczelke zapłacilem prawie 1000 z tym że uszczelke kupowałem sam w Aso 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie piszcie koledze tak . Nic nie musi ponieważ to on w tym momencie jest już gwarantem swojego auta (gwarancja GM kończy się po 2 latach) i to on będzie odpowiadał/płacił za wszelkie naprawy.

Kolega z tego co pisze zna problem i ew. konsekwencje zaniedbania więc zrobi co chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi ,doszedłem do wniosku że jak kupie Auto to wymienie profilaktycznie. Żeby któregoś dnia się nie zaskoczyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tą uszczelką to nie jest tak do końca,że każdemu pada.W sumie to biorąc pod uwagę ilość insigni na drogach problemy ze smokiem ma tylko kilka procent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i za kilkaset zł chcesz zaryzykować że nie jesteś w tym %?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to żadne ryzyko skoro i tak najpierw wiele razy wyrzuca błąd.Takie same ryzyko jak każe inne.W każdej chwili coś może się z autem stać.

I skoro nagminnie uszczelka by stwarzała problem to były by kolejki w ASO.a jakoś ich nie ma

Edytowano przez norbi333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sie rozpierdzieli uszczelka to już silnik do d***, no i nikt nie jeździ do ASO wymieniać silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale uszczelka nie rozpierdziela się od razu, a jedynie daje objaw na zimnym niskie ciśnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polemizował bym, ale niech Ci będzie. Jezdzijcie i czekajcie na komunikat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to możecie od razu wymieniać.

Ale idąc tym tropem to w 2.0 T od razu trzeba wymieniać rozrząd.Podobnie w 2.8. 

W czwartek będę w Aso to postaram się zapytać ile mieli przypadków. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja podczas zakupu auta i wizyty w ASO zapytałem na serwisie jak według nich ma sie sprawa z ta uszczelka i sam gosciu stwierdził iz Opel zaleca wymiane takiej uszczelki nie dalej jak co 60tys. km, na pytanie dlaczego GM nie prowadzi akcji serwisowej delikatnie sie uśmiechnął....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W 2.8 to akurat wymienia się najczęściej tylko 3 łańcuchy pod warunkiem, że je słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem ile się wymienia. Ja wymieniałem, a nie było słychać.Najzwyczajniej wyrzuciło błąd.

Ale to nie zmienia faktu, że tak samo jak uszczelkę trzeba zmienić profilaktycznie,no może paść to i tak samo łańcuchy i wszystko inne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Opel nie zaleca, żadne wymiany uszczelki,a nie oficjalnie serwisy. 

A kampani nie było, bo nie jest to nagminnie problem i zdarza się w autach z dużym przebiegiem, gdzie są już właściwie po gwarancji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem ile się wymienia. Ja wymieniałem, a nie było słychać.Najzwyczajniej wyrzuciło błąd.

Ale to nie zmienia faktu, że tak samo jak uszczelkę trzeba zmienić profilaktycznie,no może paść to i tak samo łańcuchy i wszystko inne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jakie jest oficjalne stanowisko Gm w sprawie uszczelki smoka, piszę to co usłyszałem podczas sprawdzenia auta w ASO w Chorzowie, gościu którymi moim autem zajmował powiedział dość wyraźnie że problem jest im znany i zalecają swoim klientom wymianę co 60 tys 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kampanie to najczęściej "naprawy błyskawiczne" niestety wymiana uszczelki smoka do takiej nie da się zaliczyć (szczególnie w 4x4). Ponadto kampania ma wtedy sens gdy wyeliminowuje się na dobre błąd, a w tym przypadku trzeba by przerobić układ olejowy. Dopóki nie będzie jakieś głośnej sprawy Sądowej to nic z tym GM nie zrobi - a sprawy nie będzie bo silnik A20DTH nie jest już produkowany/dostępny w nowych autach.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×