Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

gwiazdor92

Przepustnica gasi samochód po kilku sekundach 2.2 dti

Polecane posty

Witam

Odkąd kupiłem samochód na desce świeci mi się autko z kluczykiem (ok rok) w końcu postanowiłem to naprawić. Po podpięciu komputera wywala błędy związane z samą przepustnicą oraz zaworem sterującym. Po konsultacjach u znajomego mechanika dowiedziałem się, że na 100% uszkodzony jest elektrozawór sterujący przepustnicą (numer części 90530039) kupiłem taki zawór na allegro (używany) i podmieniłem z moim. Ku mojemu zdziwieniu samochód pracuje w dalszym ciągu tak samo jak wcześniej, te same błędy się świecą. Zacząłem grzebać dalej i zauważyłem, że ktoś wcześniej zaślepił wężyk od przepustnicy. Wyjąłem zaślepkę i odpaliłem auto. Teraz wydaje mi się,że silnik pracuje jak by Ciszej? i jak go gaszę to w końcu przepustnica się normalnie zamyka i sam proces gaszenia nie jest już tak agresywny jak wcześniej. Niestety nie zdążyłem się nim długo nacieszyć bo nie wiem dlaczego ale po odpaleniu samochodu (ok 7-10 sekund) przepustnica sama się zamyka i auto gaśnie. Ma ktoś pomysł co jest nie tak? kupiłem uszkodzony elektrozawór czy przyczyna może być inna? 

błędy:

P0638 Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie

P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ale może być elektrozawór o nr.końcowym 200 lub 022,zepsuty i nie podaje prawidłowo podciśnienia?skoro ktoś zaślepił zaworek "grzybek"przy przepustnicy to coś było już zepsute.

Spróbuj podmienić wężyk który jest przy zaworku i podłącz go do drugiego obok A ten co odłączysz do tego pustego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli zamień wężyki miejscami z tym drugim obok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ten zaworek podciśnienia?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Aro1977
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden zaworek który odpowiada za gaszenie przepustnicy,czarny końcówka nr.200,tu musi być on podłączony od prawego wyjścia z zaworka do tego grzybka ,(jest u góry)przy przepustnicy. 

Edytowano przez Aro1977
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno

Możesz mieć pozamieniane wężyki podciśnienia od elektro zaworków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, chodzi o ten zaworek który jest zamontowany obok tego który ja wymieniłem? z nim mam zamienić przewody? tylko jak by głębiej w pasie przednim? za godzinę wychodzę z pracy to sprawdzę bo nie jestem pewien czy wiem o czym piszesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno

Możesz mieć pozamieniane wężyki podciśnienia od elektro zaworków

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tzn.Ja nie rozumie jaki Ty zaworek kupiłeś?bo

Dwa elektro zaworki które są obok siebie przy Aku albo prawej lampie jak stoisz przodem tam są dwa,jeden szary o nr.końcowym 022,drugi czarny o nr.końcowym 200.

Ty jaki kupiłeś?bo ten nr.w ogóle mi nie pasuje.

U góry wrzuciłem zdjęcie taki kupiłeś?czy inny?

Najlepiej wrzuć zdjęcie z numerem żeby był widoczny,ok.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaworek ze zdjęć został wymieniony. Ten obok akumulatora też wymieniłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ty kupiłeś z Pierburga,sprawdziłem.

Ten obok masz pewnie okrągły od góry i są dwa wejścia i na dole trzecie i tam jest taka fajka z filterkiem on ma nr.końcowy 022?

Edytowano przez Aro1977
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Orginalnie wygląda inaczej,ten co zaznaczyłes to raczej nie montują ktoś zamieszkał.

Ja mam dwa takie jak po prawej tylko numery końcowe inne jak pisałem i jest ok.

Ten co masz to zakłóca podciśnienie i ci gaśnie silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odłącz ten biały przewód i podłącz go do tego co zaznaczyłeś,zamień je.

Zobaczysz jak bedzie

Edytowano przez Aro1977
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tzn zamienić z tym czarnym który idzie do przepustnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak i jest od góry szary, A ten po lewej ma być taki sam jak po prawej tylko nr.końcowy 200.

Pozamieniaj wężyki i zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak,odłącze biały z prawego zaworku,odłącze z lewego ten co idzie do przepustnicy.

Biały podłącz do lewego A czarny do prawego zaworka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK. teraz nie mam już na to czasu, będę w domu do godziny to posprawdzam i dam znac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok,napisz:mysli:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak napisałeś. Niby auto działa, nie gaśnie samoczynnie ale przy próbie zgaszenia samochodu przepustnica nie zamyka się :( czyli nadal nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli,ten zaworek który kupiłeś do wywalenia ten z Pierburga,kupić taki z końcówką 200,czarny i podłączyć,powinno być ok.wyślij jeszcze mi zdjęcia dokładne jak masz to podłączone,nie tylko przepustnice ale wszystkie połączenia  i zaworki

Edytowano przez Aro1977
Zmiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli,ten zaworek który kupiłeś do wypalenia ten z Pierburga,kupić taki z końcówką 200,czarny i podłączyć,powinno być ok.wyślij jeszcze mi zdjęcia dokładne jak masz to podłączone,nie tylko przepustnice ale wszystkie połączenia  i zaworki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyślij mi swój adres e-mail,na prywatnym kanale bo tutaj nie mogę wrzucić zdjęć,zobaczysz jak ja mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaworek który jest zaznaczony strzałką jak jest podłączony?nie widać dokładnie,odsłon te połączenie i zrób zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam kilka zdjęć. Jak widać u mnie jest to zupełnie inaczej po podłączane, Jesteś pewien, że to co jest u Ciebie to fabryka? według sprzedawców allegro ten zawór o numerze ...200  służy do sterowania turbiną... 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłem jeszcze coś takiego:

szkoda, że bez numerów części 

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

 

OK chyba już ogarniam. Według tego schematu który wstawiłem aktualne połączenie (które ty zaproponowałeś) jest poprawne jednak zawór który jak wymieniłem służy do sterowania EGR natomiast ten obok (o numerach ...022) służy do sterowania przepustnicą i to on pewnie będzie uszkodzony... Dobrze myślę? 

Edytowano przez gwiazdor92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×