Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gwiazdor92

Przepustnica gasi samochód po kilku sekundach 2.2 dti

Recommended Posts

Witam

Odkąd kupiłem samochód na desce świeci mi się autko z kluczykiem (ok rok) w końcu postanowiłem to naprawić. Po podpięciu komputera wywala błędy związane z samą przepustnicą oraz zaworem sterującym. Po konsultacjach u znajomego mechanika dowiedziałem się, że na 100% uszkodzony jest elektrozawór sterujący przepustnicą (numer części 90530039) kupiłem taki zawór na allegro (używany) i podmieniłem z moim. Ku mojemu zdziwieniu samochód pracuje w dalszym ciągu tak samo jak wcześniej, te same błędy się świecą. Zacząłem grzebać dalej i zauważyłem, że ktoś wcześniej zaślepił wężyk od przepustnicy. Wyjąłem zaślepkę i odpaliłem auto. Teraz wydaje mi się,że silnik pracuje jak by Ciszej? i jak go gaszę to w końcu przepustnica się normalnie zamyka i sam proces gaszenia nie jest już tak agresywny jak wcześniej. Niestety nie zdążyłem się nim długo nacieszyć bo nie wiem dlaczego ale po odpaleniu samochodu (ok 7-10 sekund) przepustnica sama się zamyka i auto gaśnie. Ma ktoś pomysł co jest nie tak? kupiłem uszkodzony elektrozawór czy przyczyna może być inna? 

błędy:

P0638 Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie

P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem pewny ale może być elektrozawór o nr.końcowym 200 lub 022,zepsuty i nie podaje prawidłowo podciśnienia?skoro ktoś zaślepił zaworek "grzybek"przy przepustnicy to coś było już zepsute.

Spróbuj podmienić wężyk który jest przy zaworku i podłącz go do drugiego obok A ten co odłączysz do tego pustego.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zamień wężyki miejscami z tym drugim obok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o ten zaworek podciśnienia?

Please login or register to see this attachment.

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze jeden zaworek który odpowiada za gaszenie przepustnicy,czarny końcówka nr.200,tu musi być on podłączony od prawego wyjścia z zaworka do tego grzybka ,(jest u góry)przy przepustnicy. 

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno

Możesz mieć pozamieniane wężyki podciśnienia od elektro zaworków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, chodzi o ten zaworek który jest zamontowany obok tego który ja wymieniłem? z nim mam zamienić przewody? tylko jak by głębiej w pasie przednim? za godzinę wychodzę z pracy to sprawdzę bo nie jestem pewien czy wiem o czym piszesz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno

Możesz mieć pozamieniane wężyki podciśnienia od elektro zaworków

Please login or register to see this quote.

Tzn.Ja nie rozumie jaki Ty zaworek kupiłeś?bo

Dwa elektro zaworki które są obok siebie przy Aku albo prawej lampie jak stoisz przodem tam są dwa,jeden szary o nr.końcowym 022,drugi czarny o nr.końcowym 200.

Ty jaki kupiłeś?bo ten nr.w ogóle mi nie pasuje.

U góry wrzuciłem zdjęcie taki kupiłeś?czy inny?

Najlepiej wrzuć zdjęcie z numerem żeby był widoczny,ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek ze zdjęć został wymieniony. Ten obok akumulatora też wymieniłem

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty kupiłeś z Pierburga,sprawdziłem.

Ten obok masz pewnie okrągły od góry i są dwa wejścia i na dole trzecie i tam jest taka fajka z filterkiem on ma nr.końcowy 022?

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Orginalnie wygląda inaczej,ten co zaznaczyłes to raczej nie montują ktoś zamieszkał.

Ja mam dwa takie jak po prawej tylko numery końcowe inne jak pisałem i jest ok.

Ten co masz to zakłóca podciśnienie i ci gaśnie silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odłącz ten biały przewód i podłącz go do tego co zaznaczyłeś,zamień je.

Zobaczysz jak bedzie

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tzn zamienić z tym czarnym który idzie do przepustnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak i jest od góry szary, A ten po lewej ma być taki sam jak po prawej tylko nr.końcowy 200.

Pozamieniaj wężyki i zobaczysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak,odłącze biały z prawego zaworku,odłącze z lewego ten co idzie do przepustnicy.

Biały podłącz do lewego A czarny do prawego zaworka

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. teraz nie mam już na to czasu, będę w domu do godziny to posprawdzam i dam znac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,napisz:mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem tak jak napisałeś. Niby auto działa, nie gaśnie samoczynnie ale przy próbie zgaszenia samochodu przepustnica nie zamyka się :( czyli nadal nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli,ten zaworek który kupiłeś do wywalenia ten z Pierburga,kupić taki z końcówką 200,czarny i podłączyć,powinno być ok.wyślij jeszcze mi zdjęcia dokładne jak masz to podłączone,nie tylko przepustnice ale wszystkie połączenia  i zaworki

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli,ten zaworek który kupiłeś do wypalenia ten z Pierburga,kupić taki z końcówką 200,czarny i podłączyć,powinno być ok.wyślij jeszcze mi zdjęcia dokładne jak masz to podłączone,nie tylko przepustnice ale wszystkie połączenia  i zaworki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyślij mi swój adres e-mail,na prywatnym kanale bo tutaj nie mogę wrzucić zdjęć,zobaczysz jak ja mam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaworek który jest zaznaczony strzałką jak jest podłączony?nie widać dokładnie,odsłon te połączenie i zrób zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstawiam kilka zdjęć. Jak widać u mnie jest to zupełnie inaczej po podłączane, Jesteś pewien, że to co jest u Ciebie to fabryka? według sprzedawców allegro ten zawór o numerze ...200  służy do sterowania turbiną... 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem jeszcze coś takiego:

szkoda, że bez numerów części 

 

Please login or register to see this attachment.

 

 

OK chyba już ogarniam. Według tego schematu który wstawiłem aktualne połączenie (które ty zaproponowałeś) jest poprawne jednak zawór który jak wymieniłem służy do sterowania EGR natomiast ten obok (o numerach ...022) służy do sterowania przepustnicą i to on pewnie będzie uszkodzony... Dobrze myślę? 

Edited by gwiazdor92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...