Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

frytens

Demontaż gałki skrzyni biegow

Recommended Posts

Panowie proszę o pomoc .... walczyłem godzinę z ta gałka i przegrałem walkę.  Chce wymienić sobie skórę na galę i mam problem z demontażu.  Próbowałem klucz 32 od dołu i młotek - nic to nie dało.  Ogrzewane suszarka i efekt dalej zerowy. Może coś źle robie ? Ściągnąłem srebrny pierscień z opisem biegów i zacząłem walić w gałkę od dołu na biegu jałowym.  Jakieś rady ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wyciagnol caly lewarek z auta i wtedy sciagal galke na stole.Bedzie szybciej i wygodniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja walczyłem 2 godzyny, nawet ściągacz próbowałem założyć (pod skórą jest taka gumowa pianka a w niej cała metalowa gałka) kilka uderzeń od spodu + rękami ruchy na boki (tak jakbyś chciał wkręcić i odkręcić) potem znów kilka uderzeń.Jak nie pomoze to cały mechanizm out jak wyżej kolega napisał ale gałka może bardzo ucierpiec, u mnie uszkodzilem sobie plastik do podnoszenia wstecznego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja koledzy tez mialem ten problem zaczalem zdejmowac galke zeby zmienić skore ale mysle zrobie jeszcze jakiś luz na wybieraku i zalożyłem z góry, z dolu troche przyciąłem i jest git a skore namoczylem w wodzie przed załorzeniem i na ludwik. Wyglada ok i duzo lepiej niz wczesniej.

Edited by krokodyl2222

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sposób na oporną gałkę:

1. zdjąć kapselek - wyciągnąć do góry

2. pod kapselkiem na środku gałki od góry pionowo w dół wiercimy otwór o średnicy pod gwintownik m8  - metal gałki w tym miejscu ma kilka milimetrów grubości - przez otwór zobaczymy górę dźwigni

3 gwintujemy nawiercony otwór gwintownikiem m8

4. wkręcamy śrubę m8 i kręcimy po kilku milimetrach śruba oprze się o dźwignie i dalej kręcąc będzie ściągać gałkę z dźwigni do góry

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

myślałem o tym :) ale obudowa gałki jest aluminiowa i obawiałem się że gwint nie wytrzyma.

Sprawdza się zbijanie jej w upalny dzień jak środek nagrzany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście w upalny dzień jest łatwiej wybić, gwint wytrzyma u mnie dopiero po zdjęciu za pomocą śruby okazało się że ktoś wcześniej wkleił na niebieski klej do gwintów 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ci niespodzianka :P można było sobie walić i walić 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gałka ,, OPC line" też montowana jest na wcisk? Ktoś wymyślił jakiś nowy patent czy dalej podgrzanie, klucz i młotek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a u mnie jest na odwrót, zdarza się że gałka przy zmianie biegu sama spadnie, nabijam ją ręką mocno ale po jakimś miesiącu znowu się obluzuje. Czy ma ktoś jakiś patent jak ją zamontować tak, żeby się nie obluzowywała, ale żeby jej nie kleić na stałe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...