Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gaultier

Z20NET wymiana niebieskich wtryskiwaczy na wydajniejsze z SAABa

Polecane posty

Witam,

Ponieważ szuka od dłuższego czasu odpowiedzi na to pytanie, a nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, pozwoliłem sobie zadać tutaj pytanie.

Chciałbym zagazować swoją Vki, ale wczesniej wyeliminowanie kwestię zapętlania przy 4500, stąd moje pytanie, czy wtryskiwacze z Saaba 2.3 o numerze 0280155749 będą pasowały zamiast oryginalnych 12790825? pomijam oczywiście wtyczkę.

Niebieskie mają wydajność 286 cc/min przy  3bar, natomiast te, czerwone z saaba 346 cc/min

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak będą pasować mechanicznie, to zapewne można ich użyć.
Oprócz seryjnych niebieskich i poliftowych szarych są sprawdzone jeszcze zielone wtryski z saaba 9-3 2.0t 210km, boshe 440cc, siemensy deka 630. Może jeszcze jakieś inne, ale nie przypominam sobie, aby było o tym coś na forum.
Oczywiście po wymianie wtrysków należy zmodyfikować odpowiednio mapy w sterowniku silnika.

Jeżeli fabryczne pętlą, to prawdopodobnie jest jakaś usterka, która to powoduje. Wiele osób ma zagazowanego z20net seryjnego i nie przypominam sobie, aby ktoś wpadł na pomysł zmiany do tego celu wtrysków benzynowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myslisz sie, niebieskie przedliftowe sa bardzo slabo wydajne i petla u kazdego, instalacje takie jak kme stag czy lpg tech maja funkcje obslugi zapetlen do tego niezbedne jest strojenie sonda afr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Efekt jest taki, że nie trzeba wtrysków benzynowych zmieniać, żeby gaz założyć.

Edytowano przez sidewinder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W poprzednim sigu mialem niebieskie wtryski ktore petlily, kme ogarnialo obsluge zapetlen bez problemu z tego co wiem stag rowniez posiada taka opcje wiec nie musisz specjalnie wymieniac wtryskow, jesli bardzo sie uprzesz na wymiane to szukaj albo szarych z polifta albo zielonych z saaba aero nr 12790827, w obu przypadkach nie obejdzie sie bez drobnych zmian w sofcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokladnie, przede wszystkim trzeba dobrze dobrac podzespoly takie jak wtryski reduktor itp, ja mam elektronike kme i bez problemu obsluguje zapetlenia, tak jak wspomnialem strojenie sonda afr jest konieczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Większość robi że w tym momencie leci benzyna albo szarpie i to jest problem. Stag nie ma obsługi tylko lpgtech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Mam instalację BRC, długo się męczyłem z zapętleniem, szarpaniem na gazie itd, aż zmieniłem gazownika.

Od razu wiedział o co chodzi i auto śmiga na gazie w pełnym zakresie obrotów bez problemu.

To było dość dawno, więc mogę coś pomieszać, ale z tego co pamiętam to zamontował jakiś dodatkowy czujnik ciśnienia, czy podciśnienia, którego gazownicy nie montują, żeby zredukować koszty instalacji (sam czujnik 300-400zł), a w silniku turbodoładowanym jest on niezbędny, ponieważ ciśnienie się zmienia (jadąc spokojnie jest mniejsze, a po gwałtownym bucie mocno wzrasta). Programuje się więc jakieś uśrednione dane, które nie zawsze pokrywają się z rzeczywistymi parametrami w danej chwili. Zamontowany czujnik odczytuje dane na bierząco i problem z szarpaniem i brakiem mocy znika.

To co napisałem powiedział mi gazownik, od jego ingerencji mija już rok (30 000 km przebiegu) i wszystko jest bez zastrzeżeń.

Dodam jeszcze, że wcześniej "fachowcy" z niby profesjonalnego serwisu kombinowali z przejściem na benzyne itp, tak mi nacudowali, że w końcu silnik zgasł i auto warzywo. Spowodowali błąd pamięci sterownika, jak się później okazało...

Pozdrawiam

 

Edytowano przez LukaszW
...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdzieś dzwonią, ale nie wiadomo w jakim kościele - to co ci zamontowali to map sensor - bez którego brc sie nie ustawi, a w standardzie tego nie montują tylko ustawiają mapę i wyjmują - ot cała filozofia 

Brc to taki zwierz, że nie każdy go umie ustawić, bo jest nieintuicyjny - ale mając mapsensor można ustawiać na mapy - ale zawsze lepiej jest ustawić wg. korekt z ECU.

Oczywiście NAJLEPIEJ to NET'a ustawiać na AFR - bo ten silnik ma taką specyfikę, że lekko muśniesz gazem i już w OL wchodzi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Jestem na etapie zakupu wtryskow zielonych z Saaba aero i teraz pytanie czy samemu da się je wymienić i czy po wymianie auto będzie jeździło. 

Turbo mam z aero i podobno wklepany "uniwersalny" soft który daje rade z większym turbo. Takie auto kupiłem. 

I chyba mam spaprany gaz bo zdża się że poszarpuje i dziwnie jedzie, pomimo temperatury roboczej silnika czyli powyżej 84st, chwilowe spalanie pokazywane na kompie to 1.2-1.4L na h gdzie na Pb pokazuje 0.8-0.9L.

I oczywiście gazownik nie wziął pod uwagę że mam Sporta. :\. 

LPG to Stag Qbox 4, reduktor do 250KM

 

Edytowano przez tomascor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał ori soft, to po zmianie z niebieskich na zielone silnik będzie zalewany i o ile przejedziesz tak kilka kilometrów, to jeździć tak się nie powinno. Wtryski najlepiej, żeby zmienił ci tuner tuż przed strojeniem. Nie trwa to długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok dzięki za info, może w tym miesiącu podjadę do TurboLpg wstępnie już rozmawiałem to czeka mnie prócz zmiany wtryskow, softu jeszcze interkuler(wersja minimalistyczna z 3.0cdti a wersja prawidłowa dokładany nowy na front.) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze jedno pytanie czy gołe wtryski szare podejda do listwy z niebieskich?? Czy muszę szukać kpl. Listwa plus wtryski?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do listwy powinny pasować. Nie będą wtyczki pasować. Są inne w niebieskich i szarych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jadę 07.01 do turbo lpg i nie chciał bym zawieźć czegoś co nie podejdzie 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jedziesz do Bartka, to się nie przejmuj za dużo. On ma na półce dużo potrzebnych rzeczy w razie czego. Zaleta mechanika, który się specjalizuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymiany wtrysków trzeba odpinac ten przewód od nadmiaru płynu chłodzącego?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie, odkręcasz wiązkę z góry i przewody paliwowe i wyjmujesz wtryski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×