Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gaultier

Z20NET wymiana niebieskich wtryskiwaczy na wydajniejsze z SAABa

Recommended Posts

Witam,

Ponieważ szuka od dłuższego czasu odpowiedzi na to pytanie, a nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, pozwoliłem sobie zadać tutaj pytanie.

Chciałbym zagazować swoją Vki, ale wczesniej wyeliminowanie kwestię zapętlania przy 4500, stąd moje pytanie, czy wtryskiwacze z Saaba 2.3 o numerze 0280155749 będą pasowały zamiast oryginalnych 12790825? pomijam oczywiście wtyczkę.

Niebieskie mają wydajność 286 cc/min przy  3bar, natomiast te, czerwone z saaba 346 cc/min

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będą pasować mechanicznie, to zapewne można ich użyć.
Oprócz seryjnych niebieskich i poliftowych szarych są sprawdzone jeszcze zielone wtryski z saaba 9-3 2.0t 210km, boshe 440cc, siemensy deka 630. Może jeszcze jakieś inne, ale nie przypominam sobie, aby było o tym coś na forum.
Oczywiście po wymianie wtrysków należy zmodyfikować odpowiednio mapy w sterowniku silnika.

Jeżeli fabryczne pętlą, to prawdopodobnie jest jakaś usterka, która to powoduje. Wiele osób ma zagazowanego z20net seryjnego i nie przypominam sobie, aby ktoś wpadł na pomysł zmiany do tego celu wtrysków benzynowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myslisz sie, niebieskie przedliftowe sa bardzo slabo wydajne i petla u kazdego, instalacje takie jak kme stag czy lpg tech maja funkcje obslugi zapetlen do tego niezbedne jest strojenie sonda afr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt jest taki, że nie trzeba wtrysków benzynowych zmieniać, żeby gaz założyć.

Edited by sidewinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W poprzednim sigu mialem niebieskie wtryski ktore petlily, kme ogarnialo obsluge zapetlen bez problemu z tego co wiem stag rowniez posiada taka opcje wiec nie musisz specjalnie wymieniac wtryskow, jesli bardzo sie uprzesz na wymiane to szukaj albo szarych z polifta albo zielonych z saaba aero nr 12790827, w obu przypadkach nie obejdzie sie bez drobnych zmian w sofcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokladnie, przede wszystkim trzeba dobrze dobrac podzespoly takie jak wtryski reduktor itp, ja mam elektronike kme i bez problemu obsluguje zapetlenia, tak jak wspomnialem strojenie sonda afr jest konieczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość robi że w tym momencie leci benzyna albo szarpie i to jest problem. Stag nie ma obsługi tylko lpgtech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

Mam instalację BRC, długo się męczyłem z zapętleniem, szarpaniem na gazie itd, aż zmieniłem gazownika.

Od razu wiedział o co chodzi i auto śmiga na gazie w pełnym zakresie obrotów bez problemu.

To było dość dawno, więc mogę coś pomieszać, ale z tego co pamiętam to zamontował jakiś dodatkowy czujnik ciśnienia, czy podciśnienia, którego gazownicy nie montują, żeby zredukować koszty instalacji (sam czujnik 300-400zł), a w silniku turbodoładowanym jest on niezbędny, ponieważ ciśnienie się zmienia (jadąc spokojnie jest mniejsze, a po gwałtownym bucie mocno wzrasta). Programuje się więc jakieś uśrednione dane, które nie zawsze pokrywają się z rzeczywistymi parametrami w danej chwili. Zamontowany czujnik odczytuje dane na bierząco i problem z szarpaniem i brakiem mocy znika.

To co napisałem powiedział mi gazownik, od jego ingerencji mija już rok (30 000 km przebiegu) i wszystko jest bez zastrzeżeń.

Dodam jeszcze, że wcześniej "fachowcy" z niby profesjonalnego serwisu kombinowali z przejściem na benzyne itp, tak mi nacudowali, że w końcu silnik zgasł i auto warzywo. Spowodowali błąd pamięci sterownika, jak się później okazało...

Pozdrawiam

 

Edited by LukaszW
...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdzieś dzwonią, ale nie wiadomo w jakim kościele - to co ci zamontowali to map sensor - bez którego brc sie nie ustawi, a w standardzie tego nie montują tylko ustawiają mapę i wyjmują - ot cała filozofia 

Brc to taki zwierz, że nie każdy go umie ustawić, bo jest nieintuicyjny - ale mając mapsensor można ustawiać na mapy - ale zawsze lepiej jest ustawić wg. korekt z ECU.

Oczywiście NAJLEPIEJ to NET'a ustawiać na AFR - bo ten silnik ma taką specyfikę, że lekko muśniesz gazem i już w OL wchodzi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Jestem na etapie zakupu wtryskow zielonych z Saaba aero i teraz pytanie czy samemu da się je wymienić i czy po wymianie auto będzie jeździło. 

Turbo mam z aero i podobno wklepany "uniwersalny" soft który daje rade z większym turbo. Takie auto kupiłem. 

I chyba mam spaprany gaz bo zdża się że poszarpuje i dziwnie jedzie, pomimo temperatury roboczej silnika czyli powyżej 84st, chwilowe spalanie pokazywane na kompie to 1.2-1.4L na h gdzie na Pb pokazuje 0.8-0.9L.

I oczywiście gazownik nie wziął pod uwagę że mam Sporta. :\. 

LPG to Stag Qbox 4, reduktor do 250KM

 

Edited by tomascor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybyś miał ori soft, to po zmianie z niebieskich na zielone silnik będzie zalewany i o ile przejedziesz tak kilka kilometrów, to jeździć tak się nie powinno. Wtryski najlepiej, żeby zmienił ci tuner tuż przed strojeniem. Nie trwa to długo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok dzięki za info, może w tym miesiącu podjadę do TurboLpg wstępnie już rozmawiałem to czeka mnie prócz zmiany wtryskow, softu jeszcze interkuler(wersja minimalistyczna z 3.0cdti a wersja prawidłowa dokładany nowy na front.) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze jedno pytanie czy gołe wtryski szare podejda do listwy z niebieskich?? Czy muszę szukać kpl. Listwa plus wtryski?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do listwy powinny pasować. Nie będą wtyczki pasować. Są inne w niebieskich i szarych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, jadę 07.01 do turbo lpg i nie chciał bym zawieźć czegoś co nie podejdzie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jedziesz do Bartka, to się nie przejmuj za dużo. On ma na półce dużo potrzebnych rzeczy w razie czego. Zaleta mechanika, który się specjalizuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy do wymiany wtrysków trzeba odpinac ten przewód od nadmiaru płynu chłodzącego?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, odkręcasz wiązkę z góry i przewody paliwowe i wyjmujesz wtryski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...