Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

damian221

Problem przy odpalaniu Opel Vectra C 1.8 122KM 2004

Recommended Posts

Witam. Jestem od jakiegoś czasu posiadaczem swojego pierwszego auta jakim jest VC. Ostatnio zauważyłem dość irytujący problem przy odpalaniu a mianowicie kontrolka wyłączonego ESP oraz kontrolka samochodu z kluczem do naprawy. Błąd nie zawsze wyskakuje ale jest to troszkę denerwujący. W momencie kiedy odpalam auto rozrusznik musi trochę przekręcić żeby auto zaskoczyło, natomiast kiedy zgaszę auto i odpalę jeszcze raz błędy znikają i odpala momentalnie. Miał już ktoś taki problem i co to może przykładowo być ? Byłem u mechanika, sprawdził i stwierdził że jest z autem jest wszystko okey. Pozdrawiam :)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź kody błędów interfejsem diagnostycznym dedykowanym do Opla. Sprawdź tez zamrożone ramki z błędami

Wysłane z mojego Philips S388 przy użyciu Tapatalka

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u mechanika i wykazało na komputerze że uszkodzony czujnik wału korbowego który jest odpowiedzialny za ten błąd i poza tym żadnych błędów nie było. Wymieniłem dany czujnik, został on wymieniony, ale błąd dalej został więc już zgłupiałem co to może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u mechanika i wykazało na komputerze że uszkodzony czujnik wału korbowego który jest odpowiedzialny za ten błąd i poza tym żadnych błędów nie było. Wymieniłem dany czujnik, został on wymieniony, ale błąd dalej został więc już zgłupiałem co to może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem u mechanika i wykazało na komputerze że uszkodzony czujnik wału korbowego który jest odpowiedzialny za ten błąd i poza tym żadnych błędów nie było. Wymieniłem dany czujnik, został on wymieniony, ale błąd dalej został więc już zgłupiałem co to może być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zamontowałeś zamiennik czy oryginał? Czy ten błąd masz jako "występuje" czy "nie występuje"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naładuj akumulator :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

siwy1538 założyłem zamiennik :/ ale nie pokazuje już że występuje

klif5 spróbuje naładować i sprawdzić czy będzie to dalej występowało czy nie :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, po sprawdzeniu wszystkiego co mogłem błędy znów mnie dopadły :(. Dzisiaj będąc na zakupach pod sklepem znów zaświeciły mi się kontrolki które zamieściłem na początku postu i stwierdziłem że nie będę gasił auta i odpalał go znów jak to robię zawsze by błędy zniknęły tylko pojechałem od razu do domu. Ku mojemu zdziwieniu wyjechałem na autostradę, przysisnąłem gaz do dechy po czym Vectra po wyżej 140 nie chciała więcej pociągnąć :blink: tak jakby było jakieś ograniczenie. Sprawdziłem też kontrolkę od trakcji na światłach czy w ogóle się załącza i także zero reakcji. Kontrolka dalej się paliła nieustannie, a koła buksowały, ale przy tym jak że tak powiem (zwinąłem laczka) zaczęła się mulić. Nie mam pojęcia co to może być. Dodam że pracuję w Niemczech a mój niemiecki nie jest na poziomie, że pojadę do mechanika i wytłumaczę jemu na czym polega problem. Z góry dziękuje za każde odpowiedzi i pomoc w mojej nietypowej sytuacji. Pozdrawiam  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie masz możliwości porozumienia z mechanikiem to kupuj op-coma żeby samemu błędy czytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzisiaj na internecie wynalazłem że można sprawdzić kody błędów za pomocą metody (hamulec,gaz). Błędy wyskoczyły mi po przez mruganie check engine.

Pierwsze mruganie: 1,4,8,2

Drugie mruganie: 1,4,8,1

Trzecie mruganie: 10,3,4,10

 

Moje pytanie jest takie czy ktoś potrafi odczytać take kody błędów i pomóc mi w tej sytuacji. Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1482 

1481

0340

Takie są kody błędów. Wrzuć w wyszukiwarkę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1482 - Obwody kontrolne wentylatora

P1481 - Obwód wentylatora 1 stopień regulacji Napięcie za niskie 

P0340 - Nieprawidłowy sygnał z wałka rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik walka rozrządu pewnie będzie do wymiany. Przez to nie odpala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś w marcu mam plan zjechać na chwilę do Polski to podjadę do mechanika żeby mi ją sprawdził i napiszę co zrobił :) Dziękuje za pomoc, spokojnej niedzieli :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To odrazu wymien modół wentylatora bo nie chodzi na 2 begach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...