Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Marcin1632

Vectra B 1.6 16V 1999 - brzęczenie na zimnym silniku

Recommended Posts

Dobry wieczór,

Zarejestrowałem się na tymże forum w wyniku zakupu Vectry B polifta - rocznik 1999, pojemność 1.6 16V 101KM. Wcześniej byłem posiadaczem lanosa, który jeździ i pojeździ pewnie nawet po wojnie nuklearnej, ale to nie o tym.

Nie będę oszukiwał, ale auto przeze mnie kupione zostało z potwierdzonym przebiegiem w okolicy 150kkm i pomimo tego, że jeszcze nie zdążyłem wymienić podstawowych rzeczy takich jak rozrząd, filtry i tym podobne prosiłbym o parę porad, wiążących się z moimi świeżymi i nieopierzonymi spostrzeżeniami co do tego (jakże fajnego w porównaniu do poprzedniego) auta. Zdążyłem wymienić bezpieczniki i odzyskać podświetlenie przyrządów, gdyż popadały jak muchy - auto musiało stać dobre kilka miesięcy.

W momencie odpalenia i ruszenia wszystko jest w jak największym porządku, jednakże po przejechaniu jakichś 200 metrów auto zaczyna rzęzić metalicznym dźwiękiem wyczuwalnym nawet pod pedałami gazu/hamulca (obroty nie wzrastają według wskazań obrotomierza), które ustaje po kilkunastu sekundach, potem jest wszystko w porządku - auto ma moc, jedzie całkiem sprawnie, obroty nie falują. Po dłuższej, około 20 minutowej jeździe, w momencie nagrzania silnika zapala się Check Engine, jednak po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu (a co za tym idzie ponownym rzężeniu) kontrolka gaśnie, tak samo jak po dłuższej jeździe bez gaszenia auta - znika i już. Trochę jest to niepokojące, aczkolwiek może to nadwrażliwość w przypadku wcześniejszej jazdy lanosem, który w ogóle się nie psuł i był całkiem bezobsługowy. Po naprawie podświetlenia przyrządów Check Engine przestał się pojawiać. W przyszłym tygodniu wymiana płynów i rozrządu - w tym momencie moje pytanie: na co jeszcze zwrócić uwagę, mając na względzie wymienione przeze mnie czynniki? Wybaczcie (być może) głupawe zapytania, jednak jestem laikiem w tym temacie, liczę na kilka porad, protipów i ogólnie jakieś wskazówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...