Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Marcin1632

Vectra B 1.6 16V 1999 - brzęczenie na zimnym silniku

Polecane posty

Dobry wieczór,

Zarejestrowałem się na tymże forum w wyniku zakupu Vectry B polifta - rocznik 1999, pojemność 1.6 16V 101KM. Wcześniej byłem posiadaczem lanosa, który jeździ i pojeździ pewnie nawet po wojnie nuklearnej, ale to nie o tym.

Nie będę oszukiwał, ale auto przeze mnie kupione zostało z potwierdzonym przebiegiem w okolicy 150kkm i pomimo tego, że jeszcze nie zdążyłem wymienić podstawowych rzeczy takich jak rozrząd, filtry i tym podobne prosiłbym o parę porad, wiążących się z moimi świeżymi i nieopierzonymi spostrzeżeniami co do tego (jakże fajnego w porównaniu do poprzedniego) auta. Zdążyłem wymienić bezpieczniki i odzyskać podświetlenie przyrządów, gdyż popadały jak muchy - auto musiało stać dobre kilka miesięcy.

W momencie odpalenia i ruszenia wszystko jest w jak największym porządku, jednakże po przejechaniu jakichś 200 metrów auto zaczyna rzęzić metalicznym dźwiękiem wyczuwalnym nawet pod pedałami gazu/hamulca (obroty nie wzrastają według wskazań obrotomierza), które ustaje po kilkunastu sekundach, potem jest wszystko w porządku - auto ma moc, jedzie całkiem sprawnie, obroty nie falują. Po dłuższej, około 20 minutowej jeździe, w momencie nagrzania silnika zapala się Check Engine, jednak po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu (a co za tym idzie ponownym rzężeniu) kontrolka gaśnie, tak samo jak po dłuższej jeździe bez gaszenia auta - znika i już. Trochę jest to niepokojące, aczkolwiek może to nadwrażliwość w przypadku wcześniejszej jazdy lanosem, który w ogóle się nie psuł i był całkiem bezobsługowy. Po naprawie podświetlenia przyrządów Check Engine przestał się pojawiać. W przyszłym tygodniu wymiana płynów i rozrządu - w tym momencie moje pytanie: na co jeszcze zwrócić uwagę, mając na względzie wymienione przeze mnie czynniki? Wybaczcie (być może) głupawe zapytania, jednak jestem laikiem w tym temacie, liczę na kilka porad, protipów i ogólnie jakieś wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×