Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

piotr.p4

Y22DTR, błąd p0340.. pompa?

Recommended Posts


Cześć.

Mam błąd p0340- Nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu. Oczywiście, jak każdy boję się, że to pompa :(. Czy możliwe, że wyświetla mi ten błąd a faktycznie do wymiany jest czujnik wału korbowego? Na ciepłym ma mniej mocy, wyraźnie słabnie. Do tego są problemy z odpalaniem jak postoi, ale tutaj to kwestia przelewów i trawersów (renowację tego + czyszczenie egr kolektora itp zrobię na dniach). Jeśli to czujnik halla, to chyba się poddam i sprzedam ją ... 

Dodatkowo błąd u2105.. (tu są dwa - brakkomunikacji i drugi - nieważne dane). Gdzie szukać problemu? Może złącze przy pompie? Powyżej 3800obr zapala się słynne auto z kluczykiem, silnik wchodzi w tryb awaryjny do kolejnego włączenia zapłonu. Jeśli nie wejdziemy w takie obroty, jeżdżąc tak do 1500-2500obr auto jeździ właściwie sprawnie. Jednak na zimnym ładnie przyśpiesza, wciska w fotel, na ciepłym zaś jak mu się chce.

 

Auto zdiagnozowane CDP + w delphi cars, tylko to miałem pod ręką. Obecnie czekam na tech 2..

 

:bad::bad:

 

 

Edited by piotr.p4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek,Wykręcić czujnik i sprawdzić jak zepsuty to wymiana na orginał Boscha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Polecam sprawdzić jak na filmie. Prawdopodobnie będzie to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak okaże się, że to czujnik to wymień go tylko na oryginał bo zamienniki nie chodzą, a nawet jak tak to nie za długo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak,i koledzy dobrze mówią tylko oryginał Boscha,trochę kosztuje.Masz duże szanse ze to ten czujnik ale trzeba to sprawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymacie mnie przy życiu ! :ok:

Jutro pędzę zamówić czunnik, vectra postoi pare dni, pojeżdżę drugim autem (boję się o pompę, chyba chodzi na sucho przy starcie przez cofające się paliwo). Dam znać gdy sprawdzę obecny i ewentualnie założę drugi i doprowadzę do stanu użytku układ zasilania paliwem, włącznie z wyrzuceniem tej okropnej puszki Easy Start, którą ktoś lubiący omijać problemy założył. 

 

Dziękuję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak zrób:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa nie może chodzić na sucho.Zrób z tym porządek,przelewy,trawersy,filtr paliwa musi tu być szczelność.

Sam to niedawno przechodziłem

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczająco się ostatnio naczytałem, a jeśli przyjdzie mi wymiana pompy to tego nie zrobię, zbyt droga jest w stosunku do wartości mojej VC.. Lubię ją, więc włożę trochę serca. Jestem dobrej myśli. Dziękuję jeszcze raz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak regeneracja tej pompy to od 1000 do 2500tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

trochę OT ale... jak wygląda i w jakim jest stanie Twoja VC, że szkoda Ci dołożyć do niej nawet te 1500 czy 2000zł? Ja do swojej VB bym tyle dołożył gdyby trzeba było to chyba tym bardziej do VC warto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co widzę po zdjęciu to bardzo ładna więc na pewno się opłaca dołożyć ale ja jestem dobrej myśli że to czujnik obrotów wału do wymiany i będzie gitara:ok:

Pompę narazie zostawiłem w spokoju jakby co to daj znać dam Ci namiary gdzie ewentualnie ją zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wygląda fajnie, stan też ok, trochę już porobilem. Tyle, że ciągle robię a ona jakaś niewdzięczna się zaczęła robić :p. Mam nadzieję, że opłaci się. De facto do zrobienia mam z tyłu banany na te chwile i lewy przegub wewnętrzny, bo ma luz przy puszczaniu gazu na biegu.. Póki c

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" />

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" />o zrobiłem olej, wszystkie filtry, pasek klinowy z napinaczem, ogarnąłem audio żeby jakoś to grało, wymieniłem szybę z przodu, założyłem xenony, zregenerowalem zaciski bo trzymały jak kupiłem i coś chyba jeszcze, ale z głowy mi uciekło.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/monthly_2016_12/Vectra.jpg.8068d0cc96eadfb5ef517edd7b8b60fd.jpg" alt="Vectra.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i tyle zrobiłeś ja bym się nie poddawał,wszyscy mamy problemy różne z Viki i je robimy,to są auta ponad 10 letnie cudów nie ma A można trafić gorzej,nowe auta już takie nie są też się psują i to o wiele wcześniej.

Więc naprawdę warto zrobić i wiesz co masz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejdź jeszcze na Tech2albo opcoma i sprawdź wszystkie parametry,przepływke też lubi przekłamywać.

Sam pooglądaj,węże od turbo,intercooler,węże gumowe czy nie ma dziury,wystarczy mała i są szopki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na iparts.pl jest czujnik z Boscha za 123 zł,sprawdź numery jakie masz na Starym jeśli jest zepsuty i kupuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeplywke sprawdzalem i  przy wartościach rzędu 500 były odchylenia rzędu 15-20, więc chyba ok? Nie ukrywam że była słaba ale oczyścilem ja i się ogarnęła. Oprócz tego zregenerowalem jeszcze pedał gazu, bo też był błąd. No i zaslepilem eloubau :p. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to znaczy 500? jesteś pewny że jest dobra przepływka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam na myski to, ze na komputerze przy wartosci zadanej np 500, przeplywomierz wskazywał 480. Podobne odchylenia były z sygnałem z czujnika w pompie, z tym że tutaj różnica zwiększała się wraz ze wzrostem obrotów, tak jakby sygnał z walka pompy i wału korbowego się rozjezdzal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ale coś mi się wydaje że przepływomierz kaput A dlaczego bo 

Wartości przepływomierz wg.producenta to od 100...do 135kg/h.

1,00....do2.00V.

Podał gazu nie wyciśnięty

Opel vectra c ,2.2 dot,125,km.

Ty masz 500kg/h?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tech2 pokazuje też kg/h i wopcom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz gdzie jest ten czujnik obrotów i prędkości wału korbowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może pomyliłem wartości, w każdym razie było odchylenie.. Ale jak sprawdzałem z wartościami w internecie to był ok.. Czujnik wału korbowego chyba gdzieś z przodu koło filtra oleju od spodu, dobrze myślę? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...