Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ironkorn

Objawy jak przy padnietej dwumasie

Recommended Posts

Witam was, zauważyłem dziś  ze jak jadę wolno to słychać jakieś stuki,jak auto stoi i chodzi na luzie to nic nie stuka tak jak na filmikach z padnięta dwumasa,ale zauważyłem że jak skręce kołami max w lewo i prawo i trzymam kierownicę to sa takie stuki metaliczne?Czy to może się kończyć dwumas czy kolo pasowe?

Please login or register to see this link.

 

Edited by ironkorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego filmiku za wiele nie wynika, ale jeżeli to się dzieje przy skręcaniu to proponuję zdjąć pasek alternatora i sprawdzić jeszcze raz . Jeżeli ustanie to stawiam na sprzęgło alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no od 38sek jak skrecilem kierownica to slychac taki metaliczny dzwiek do 45sek a potem od 1min do 1.15 ale raczej to nie bedzie dwuamasa?

W tym poscie amb mial podobne objawy i przyczyna bylo podobno kolo pasowe i pasek.

 

Edited by ironkorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie odgłos padającej DM był nie jednostajny u ciebie jest to raczej rytmiczne zrób to co pisałem coś się wyjaśni. 

Tam też pisali o kole pasowym poszedł bym tym tropem

Edited by darwoj10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzeglo altka raczej odpada bo w lipcu kupowalem nowy altek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak przy skręcaniu to może  maglownica. To podobno częsta usterka w vectrach C. 

dźwięki z filmiku nie przypominają tych charakterystycznych z padającej dwumasy.

Poza tym co wyżej napisałem słychać jakieś łożysko chroboczące - to mogą być zużyte rolki (slychać to w pierwszych sekundach filmiku).  

 

Od razu mówię, że to są tylko moje domysły - mogą okazać się do bani, bo po samym filmiku ciężko stwierdzić czy słuchamy tych samych dźwięków ;) 

Edited by chalabala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagralem filmik kola pasowego

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to chyba już znalezione źródło dźwięku ;)  jeśli pasek "skacze" pomiędzy kołem pasowym a inną rolką to wina koła pasowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się ku temu skłaniam, zdejmij pasek zobacz jak wygląda koło i sprawdź ręcznie jaki ma luz. U kolegi  kiedyś to koło rozpadło się na dwie części, to była jazda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I rozpadło mu się poddasz jazdy i uszkodziło  coś w silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło spadło na asfalt podczas rozruchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo ja już zamówiłem koło dayco 1046 napinacz i rolkę skf i będę wymieniał że wtorek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam was dzis wymienilem kolo pasowe Dayco,napinacz dayco i obie rolki prowadzace i juz nie ma stukow.Tylko Napinacz  lekko drga jak samochod chodzi.

Czy tak powinno byc czy napinacz powinien byc sztywny przy pracy,jak go przykrecalem to wsusnalem go tym trzpienim w otwor silnika i dokrecilem mocno.

Podobne sa drgania jak w tym filimku

 

Edited by ironkorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce zakladac nowego tematu,przy wymianie tego kola  dzis zauwazylem lekki wyciek z pod tego czujnika,chwycilem go lekko i sie rusza i pojawia sie olej pod nim,co to jest za czujnik?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że napinacz jest ok, u mnie też tak lekko drga, on jest tylko na sprężynie i nigdy nie będzie stal idealnie bez ruchu. Jak mówisz że sprzęgiełko alternatora wymieniałeś to nic już więcej nie wymyślisz. Spróbuj jeszcze włączyć klimę i zobacz czy nie będzie napinacz mocniej podskakiwać i czy nie będzie jakiś dziwnych dźwięków z pod maski, jeśli nie to wszystko ok. Ten czujnik to prawdopodobnie od poziomu oleju w silniku a konkretniej w misce olejowej ale mogę się mylić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie to czujnik i zeby go wymienic albo oring na nim to trzeba sciagac miske olejowa.Sciaglem ta metalowa zawleczke nalozylem ta paste reinz do 300 stopni wokol czujnika i zalozylem ta zawleczke,moze pomoze.

A co do sprzegla to go nie wymienialem tylko caly altek na nowy denso za 650zl a w nich sa nowe sprzegla ale zrobilem test,kreci sie  w lewo i prawo bez oporu a jak zablkowalem laptaki wirnika to tylko w lewo bo w prawo sie blokuje,wiec chyba jest sprawne.

Edited by ironkorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ma być w jedną stronę przepuszczać a w drugą blokować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...