Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

marcin41

Zwiększone spalanie przy przyśpieszaniu Z19DT

Polecane posty

Cześć,

Jakieś dwa tygodnie temu wypalał mi się DPF. Dopadł mnie pod samym domem zanim zdążyłem zgasić, więc wypaliłem go na miejscu gazując w granicach 2.5 tyś obrotów. W pewnym momencie spadło spalanie i jak odpuściłem gaz to pokazywał 2.0 l/h . Pomyślałem, że już skończył wypalać i go zgasiłem. Następnego dnia znów się wypalał, ale tym razem dopadł mnie na obwodnicy, więc spokojnie się wypalił.

Teraz zauważam, że czasami od razu po odpaleniu pokazuje 2.0 l/h. Po przejechaniu kilkuset metrów spada na normalne spalanie(opisane na końcu). Zauważyłem też, że teraz podczas dynamicznego przyśpieszania spalanie bardzo wyraźnie wzrosło w porównaniu ze spalaniem sprzed wypalania DPF (wynosi nawet 40l/100km przy przyśpieszaniu na 2 biegu). Średnie spalanie w mieście też wzrosło z ~9 l/100km na ~11l/100km. Dodam, że poruszam się głównie w korku i średnia prędkość to około 20km/h, ale od momentu wypalania dynamika jazdy się nie zmieniła.

Normalne spalanie na luzie: 1.2-1.3 l/h na zimnym, od razu po uruchomieniu, a 1.0-1.1 l/h po rozgrzaniu.

Pozdrawiam,
Marcin

Edytowano przez marcin41

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy rozgrzanym jest 0,7-0,9 :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy rozgrzanym 0,3 l/h , przed regeneracją wtrysków było 0,5 - 0,6, l/h. Z tego co wiem te wartości wyświetlane przez komputer są o du** rozbić, bo zależą od miliona czynników i można je wykalibrować mapami. Najlepiej sprawdzać spalanie na podstawie faktycznych tankowań pod korek i dojeżdżania do rezerwy. 

Co do problemu Marcina - jeżeli faktycznie problem wystąpił z dnia na dzień, to ciekawa sprawa. Możliwe, że nie do końca udane wypalanie DPF coś narobiło. Na Twoim miejscu pojeździłbym jeszcze trochę i zobaczył czy sytuacja się unormuje. Jak masz dostęp do Opcoma to sprawdz sobie dawki korekcyjne wtryskiwaczy. Wypalanie DPF powoduje zwiększenie dawek paliwa do komory spalania i w konsekwencji temperatury, więc przy dużym przebiegu (a czy są jeszcze Vectry z małym przebiegiem? :P )niektóre końcówki wtryskiwaczy mogły się poddać co powoduje zawirowania we wskazaniach komputera i faktycznym spalaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×