Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

marcin41

Zwiększone spalanie przy przyśpieszaniu Z19DT

Recommended Posts

Cześć,

Jakieś dwa tygodnie temu wypalał mi się DPF. Dopadł mnie pod samym domem zanim zdążyłem zgasić, więc wypaliłem go na miejscu gazując w granicach 2.5 tyś obrotów. W pewnym momencie spadło spalanie i jak odpuściłem gaz to pokazywał 2.0 l/h . Pomyślałem, że już skończył wypalać i go zgasiłem. Następnego dnia znów się wypalał, ale tym razem dopadł mnie na obwodnicy, więc spokojnie się wypalił.

Teraz zauważam, że czasami od razu po odpaleniu pokazuje 2.0 l/h. Po przejechaniu kilkuset metrów spada na normalne spalanie(opisane na końcu). Zauważyłem też, że teraz podczas dynamicznego przyśpieszania spalanie bardzo wyraźnie wzrosło w porównaniu ze spalaniem sprzed wypalania DPF (wynosi nawet 40l/100km przy przyśpieszaniu na 2 biegu). Średnie spalanie w mieście też wzrosło z ~9 l/100km na ~11l/100km. Dodam, że poruszam się głównie w korku i średnia prędkość to około 20km/h, ale od momentu wypalania dynamika jazdy się nie zmieniła.

Normalne spalanie na luzie: 1.2-1.3 l/h na zimnym, od razu po uruchomieniu, a 1.0-1.1 l/h po rozgrzaniu.

Pozdrawiam,
Marcin

Edited by marcin41

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy rozgrzanym 0,3 l/h , przed regeneracją wtrysków było 0,5 - 0,6, l/h. Z tego co wiem te wartości wyświetlane przez komputer są o du** rozbić, bo zależą od miliona czynników i można je wykalibrować mapami. Najlepiej sprawdzać spalanie na podstawie faktycznych tankowań pod korek i dojeżdżania do rezerwy. 

Co do problemu Marcina - jeżeli faktycznie problem wystąpił z dnia na dzień, to ciekawa sprawa. Możliwe, że nie do końca udane wypalanie DPF coś narobiło. Na Twoim miejscu pojeździłbym jeszcze trochę i zobaczył czy sytuacja się unormuje. Jak masz dostęp do Opcoma to sprawdz sobie dawki korekcyjne wtryskiwaczy. Wypalanie DPF powoduje zwiększenie dawek paliwa do komory spalania i w konsekwencji temperatury, więc przy dużym przebiegu (a czy są jeszcze Vectry z małym przebiegiem? :P )niektóre końcówki wtryskiwaczy mogły się poddać co powoduje zawirowania we wskazaniach komputera i faktycznym spalaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...