Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mofevonti

Vectra B - brak iskry na świecach

Polecane posty

Dzień dobry, cześć.

Mam Vectre B z 98' roku, silnik 1,6 w gazie, 75KM. Opiszę problem od początku. Otóż jak jechałem na uczelnie to pod lekką górkę brakło mi gazu co spowodowane było tym że linka od gazu na takim kółeczku się zablokowała o taką listwę z kablami - na chwilę obecną spięte trytytkami i nie blokuje już, więc ten problem rozwiązany. Potem nie chciał odpalić co wiązało się z padniętym akumulatorem - na chwilę obecną jest naładowany. I teraz przejdę do meritum. Gdy zawiozłem akumulator i podpiąłem go tak jak był to wogóle nie chciał odpalić, kręcił i kręcił ale nic. Pojechałem pare godzin później ze znajomym sholować auto pod dom i spróbowałem odpalić i o dziwo odpalił, ale pracował inaczej. Klekotał prawie jak diesel i stracił połowe na mocy więc pozostała jazda na dwójce max na trójce te 40-50 km/h. Na następny dzień czyli dzisiaj po konsultacji z mechanikiem zmieniłem przewody do świec zapłonowych bo był jeden pęknięty i robił przebicie, no ale nadal nie chodziło tak jak powinno, no to hop po dwie nowe świece. Zakładam świece no i dalej to samo, to je sprawdzam i okazuje się, że nie iskrzą. Wydało mi się to niemożliwe i sprawdziłem te nowe świece na innych gniazdach no i wtedy iskrzyły. I tu pada główne pytanie: dlaczego z 4 gniazd tylko dwa skrajne nie dają iskry na świecę (wszystkie świece są dobre - sprawdzone na innych gniazdach) ? Cewkę wykluczam bo była w tym roku wymieniana i jeśli by to była ona to wogóle bym auta nie odpalił. Jakieś rady, pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uhh , ciężko powiedzieć, bo nie mam świstka na nią, albo mi gdzieś się zapodział (cewka była wymieniana u mechanika, nie przeze mnie). Jest możliwe żeby to był moduł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz iskry na dwóch świecach, układ zapłonowy w vectrach b z silnikiem czterocylindrowym działa na zasadzie naprzemiennego podawania sygnału na cewkę w cyklach 2/4, czyli jednocześnie iskra podawana jest na dwie świecie.

Na kostce od cewki masz 3 przewody stały plus podawany bezpośrednio z głównego zasilania oraz dwa sygnały masowe (Sterowanie cewki) podawane bezpośrednio z ECU silnika.

Jeżeli na jednej parze nie masz iskry, a wymieniłeś cewkę oraz przewody to istnieje duże prawdopodobieństwo że masz albo uszkodzoną wiązkę pomiędzy ECU a kostką cewki albo sam ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - część cewki odpowiedzialna za 1 i 4 świecę była uszkodzona. Cewka wymieniona. Temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...