Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mofevonti

Vectra B - brak iskry na świecach

Recommended Posts

Dzień dobry, cześć.

Mam Vectre B z 98' roku, silnik 1,6 w gazie, 75KM. Opiszę problem od początku. Otóż jak jechałem na uczelnie to pod lekką górkę brakło mi gazu co spowodowane było tym że linka od gazu na takim kółeczku się zablokowała o taką listwę z kablami - na chwilę obecną spięte trytytkami i nie blokuje już, więc ten problem rozwiązany. Potem nie chciał odpalić co wiązało się z padniętym akumulatorem - na chwilę obecną jest naładowany. I teraz przejdę do meritum. Gdy zawiozłem akumulator i podpiąłem go tak jak był to wogóle nie chciał odpalić, kręcił i kręcił ale nic. Pojechałem pare godzin później ze znajomym sholować auto pod dom i spróbowałem odpalić i o dziwo odpalił, ale pracował inaczej. Klekotał prawie jak diesel i stracił połowe na mocy więc pozostała jazda na dwójce max na trójce te 40-50 km/h. Na następny dzień czyli dzisiaj po konsultacji z mechanikiem zmieniłem przewody do świec zapłonowych bo był jeden pęknięty i robił przebicie, no ale nadal nie chodziło tak jak powinno, no to hop po dwie nowe świece. Zakładam świece no i dalej to samo, to je sprawdzam i okazuje się, że nie iskrzą. Wydało mi się to niemożliwe i sprawdziłem te nowe świece na innych gniazdach no i wtedy iskrzyły. I tu pada główne pytanie: dlaczego z 4 gniazd tylko dwa skrajne nie dają iskry na świecę (wszystkie świece są dobre - sprawdzone na innych gniazdach) ? Cewkę wykluczam bo była w tym roku wymieniana i jeśli by to była ona to wogóle bym auta nie odpalił. Jakieś rady, pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhh , ciężko powiedzieć, bo nie mam świstka na nią, albo mi gdzieś się zapodział (cewka była wymieniana u mechanika, nie przeze mnie). Jest możliwe żeby to był moduł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie masz iskry na dwóch świecach, układ zapłonowy w vectrach b z silnikiem czterocylindrowym działa na zasadzie naprzemiennego podawania sygnału na cewkę w cyklach 2/4, czyli jednocześnie iskra podawana jest na dwie świecie.

Na kostce od cewki masz 3 przewody stały plus podawany bezpośrednio z głównego zasilania oraz dwa sygnały masowe (Sterowanie cewki) podawane bezpośrednio z ECU silnika.

Jeżeli na jednej parze nie masz iskry, a wymieniłeś cewkę oraz przewody to istnieje duże prawdopodobieństwo że masz albo uszkodzoną wiązkę pomiędzy ECU a kostką cewki albo sam ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany - część cewki odpowiedzialna za 1 i 4 świecę była uszkodzona. Cewka wymieniona. Temat do zamknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...