Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mofevonti

Vectra B - brak iskry na świecach

Polecane posty

Dzień dobry, cześć.

Mam Vectre B z 98' roku, silnik 1,6 w gazie, 75KM. Opiszę problem od początku. Otóż jak jechałem na uczelnie to pod lekką górkę brakło mi gazu co spowodowane było tym że linka od gazu na takim kółeczku się zablokowała o taką listwę z kablami - na chwilę obecną spięte trytytkami i nie blokuje już, więc ten problem rozwiązany. Potem nie chciał odpalić co wiązało się z padniętym akumulatorem - na chwilę obecną jest naładowany. I teraz przejdę do meritum. Gdy zawiozłem akumulator i podpiąłem go tak jak był to wogóle nie chciał odpalić, kręcił i kręcił ale nic. Pojechałem pare godzin później ze znajomym sholować auto pod dom i spróbowałem odpalić i o dziwo odpalił, ale pracował inaczej. Klekotał prawie jak diesel i stracił połowe na mocy więc pozostała jazda na dwójce max na trójce te 40-50 km/h. Na następny dzień czyli dzisiaj po konsultacji z mechanikiem zmieniłem przewody do świec zapłonowych bo był jeden pęknięty i robił przebicie, no ale nadal nie chodziło tak jak powinno, no to hop po dwie nowe świece. Zakładam świece no i dalej to samo, to je sprawdzam i okazuje się, że nie iskrzą. Wydało mi się to niemożliwe i sprawdziłem te nowe świece na innych gniazdach no i wtedy iskrzyły. I tu pada główne pytanie: dlaczego z 4 gniazd tylko dwa skrajne nie dają iskry na świecę (wszystkie świece są dobre - sprawdzone na innych gniazdach) ? Cewkę wykluczam bo była w tym roku wymieniana i jeśli by to była ona to wogóle bym auta nie odpalił. Jakieś rady, pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uhh , ciężko powiedzieć, bo nie mam świstka na nią, albo mi gdzieś się zapodział (cewka była wymieniana u mechanika, nie przeze mnie). Jest możliwe żeby to był moduł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz iskry na dwóch świecach, układ zapłonowy w vectrach b z silnikiem czterocylindrowym działa na zasadzie naprzemiennego podawania sygnału na cewkę w cyklach 2/4, czyli jednocześnie iskra podawana jest na dwie świecie.

Na kostce od cewki masz 3 przewody stały plus podawany bezpośrednio z głównego zasilania oraz dwa sygnały masowe (Sterowanie cewki) podawane bezpośrednio z ECU silnika.

Jeżeli na jednej parze nie masz iskry, a wymieniłeś cewkę oraz przewody to istnieje duże prawdopodobieństwo że masz albo uszkodzoną wiązkę pomiędzy ECU a kostką cewki albo sam ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - część cewki odpowiedzialna za 1 i 4 świecę była uszkodzona. Cewka wymieniona. Temat do zamknięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×