Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kumek40

Kontrolki wszystkie migają i nie odpala.

Recommended Posts

Wczoraj chciałem odpalić VC i co widzę . Po przekręceniu kluczykiem wszystkie kontrolki migają i jak chcę odpalić to nawet nie zakręci. Słychać tylko pompkę paliwa.
 Gasną wszystkie kontrolki tylko żółta silnika pulsuje jak zwariowana i na przemian świecą xenony.   Nie udało się jej odpalić po nocy w ciepłym garażu.

Czy to CIM do wymiany?   Jaki jest CIM w z19DTH ?   1,9 150KM.  produkcja 06/2008 ,  wyposażenie OPC

Edited by Kumek40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek sprawdź może baterie i wymiana na nową. Później ładowanie i dalej alternator. To tak na początek i w takiej kolejności.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

próba odpalenia była dwoma kluczykami bez powodzenia. Jak sprawdzić ładowanie bez odpalenia samochodu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miernikiem, sprawdź jakie napięcie jest powinno być około 11-14 v.

Jak nie wiesz to wyjmij baterie i udaj się do sklepu z bateriami i oni tobie sprawdzą

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem miernikiem na aku  12,4V.   Dodatkowy objaw to taki że jak otworzę drzwi to podświetlają się zegary a innym razem nie. Więc nie wiele to ma z bateria w kluczyku.  Ale miałem też tak że zamykałem z pilota drzwi a one od razu  się otwierały nie dało się zamknąć samochodu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czekaj, bo się pogubiłem.

Ja mówiłem o akumulatorze. Najpierw sprawdź jego stan. Ma 12.4v to niby ok ale trochę za mało. Trzeba jeszcze sprawdzić amperaż. Weź akumulator do mechanika albo sklepu z akumulatorami i oni tobie sprawdzą za darmo

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że koledze nie chodziło o baterie w kluczyku tylko o akumulator. Poza tym nawet jak będzie słaba bateria w kluczyku to nie ma to wpływu na immobiliser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Migajace kontrolki na desce rozdzielczej to może być jeszcze wina zimnych lutów.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taa

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że przy zimnych lutach choinka może być ale powinien chyba odpalić. Gdzie te zimne luty ? na jakiejś kostce ? gdzie jej szukać ? trzeba coś rozkręcić? Jak się do niej dostać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W liczniku. Ale najpierw zajmij się sprawdzeniem akumulatora.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Miałem kiedyś podobną sytuację niestety w aucie innej marki , powód okazał się banalny ale glowilismy się nad tym z kumplami chyba z 3 dni...

Do sedna , w moim przypadku okazało się ze był polużywany kabel "masa" czy coś w tym stylu który był przykręcony do nadwozia  (pod maską ) gdy tylko dokręciłem nakrętke to wszystko wróciło do normy ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po przeczytaniu tego przypomniało mi się, że kiedyś w Colcie też miałem podobny problem z masą (lub też nie) ale na klemach akumulatora. W moim przypadku pomogło wyczyszczenie, posmarowanie smarem miedzianym i dobre dokręcenie.

Edited by SlaVkoGA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szczerze mówiąc jeżeli by to była wina aku to kontrolka by mu nie wariowała , gdy miałem AH i aku był padaka to kontrolki się zapaliły ledwo odpalił i wpadł w tryb awaryjny , nie wiedziałem jeszcze o co chodzi , wiec wystraszony zgasiłem , odpaliłem jeszcze raz i było Oki z tym ze na kompie zostały błędy (coś z zasilaniem) po wymianie aku i skasowaniu błędów był spokój , żeby się upewnić ze to nie wina akumulatora jest kilka opcji 

*szybka podmiana -wystarczy na chwile pożyczyć i podłączyć sprawne aku 

*podladować obecny - nie zaszkodzi ale jak jest walnieta cela czy inne uszkodzenie to ładowanie nic nie da

*najszybsza opcja podłączyć go na kable rozruchowe i postępować jak z zdechłym aku - ale to też raczej słabe rozwiązanie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodziło mi o akumulator tylko o to, że był słaby styk pomiędzy klemami a akumulatorem - podobny problem jak u Ciebie z luźnym przewodem masowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kontrolki wam pulsowały wszystkie  przekręceniu ale nie w zapłon.

Nie wydaje mi się aby to była wina masy.  Rozumiem jakby kontrolki świeciły normalnie a nie kręcił ale tu kontrolki migają jak tylko kluczyk włożę. Akumulator... no może chociaż na aku świeci się zielono oczko i ma 12,4V.  

Jest tak że jak zapalą się ok wszystkie kontrolki tak jak powinny to jak włączę kierunkowskaz to zielona strzałka świeci się cały czas nie pulsuje, ale następnym razem jest już ok. Teraz juz np . mogę go zamknąć i otworzyć. Wcześniej nie mogłem zamknąć bo od razu się otwierał. Dodatkowo xenony mrugają lub świeci tylko jeden a innym razem świecą ok.

Jeszcze jedno spostrzeżenie . To wszystko stało się jak jeden dzień jeździłem na spalonym żarnikiem. Zostawiłem auto i po chwili już nie odpalił. Wymieniłem żarnik myśląc że się coś poprawi ale niestety nie.

 

Edited by Kumek40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany.  Pomimo że akumulator miał 12,4V i zielone oczko sie świeciło to  siadał całkowicie pod obciążeniem. Wymiana aku i jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany.  Pomimo że akumulator miał 12,4V i zielone oczko sie świeciło to  siadał całkowicie pod obciążeniem. Wymiana aku i jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj spotkało mnie nie miłe zaskoczenie podczas jazdy samochód nagle zgasł  , dyskoteka i   identyczne objawy jak u kolegi , po zamknięciu od razu się otwierał , lampy migały , wskaźniki żyły swoim życiem .

Akumulator pokazywał 12,4 v na mierniku a oczko oczywiście było zielone (3 letnia centra futura nigdy więcej nie kupie tego badziewia ) . Po poszukiwaniach na forum , udało mi się trafić tutaj i to był strzał w 10  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakiego badziewia. U mnie centra futura w grudniu skończyła 8 lat. Może alternator słaby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...