Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lokowgw

Vectra 1.9ctdi temperatura

Polecane posty

Witam, posiadam od kilku dni opla vectre (uk) 1.9ctdi 2006r kombi 150km... auto bardzo dlugo sie nagrzewa, w sensie ze termometr od temperatury silnika , podnosi sie dopiero gdzies po 1h uruchonionego silnika na postoju... pod czas jazdy te dlugo trzeba czekac na jego reakcje, myslalem ze to termostat ale cieple powietrze z nawiewow leci po kilku minutach od odpalenia... czego to moze byc przyczyna? czy ople tak maja? 

 

Ps to mój pierwszy opel i pierwsze auto z silnikiem diesla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jest termostat

Podaj jeszcze kody błędów

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kody błędów? jak sie sprawdzic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu nie będzie błędu kolega oś pomylił nie wiem co niech podpowie jaki to miał by być błąd:mysli:brak termostatu:mysli:

wymiana termostatu powinna poprawić nagrzewanie silnika szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak nie ma jak jest chociażby taki

P0597

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Albo P0598 lub P0599

Lub inny błąd który może być powiązany z problemem.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Podlaczyc komputer diagnostyczny.Najpierw jednak poczytaj ten temat

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tego silnika nigdy nie rozgrzejesz do temp.90'c na postoju "chyba że latem w Afryce",ma zbyt wysoką sprawność energetyczną.Sprawdź w czasie jazdy po trasie temp.silnika w ukrytym menu.Jeżeli temp.silnika będzie się utrzymywać w granicy powyżej 80'c to jest sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli 80° na liczniku czy w menu/kompie. Coś nie chce mi się wierzyć. W z18xer pokazuje 90 a w menu jest 95-105

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim 1.9 dth w menu i na liczniku pokazuje podobne wartości.Po wymianie 1 termostatu myślałem że ten nowy też jest walnięty bo wskazówka latała od 80 do 100'c,więc po 3-4 miechach założyłem drugi "oba były wahlery"i dalej wskazówka lata jak chce.Wyczytałem że w 1.9dth tak jest w szczególności zimą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żona jeździ golfem 3 1.9 dt "75 koni mech."to taki twór który ma wstępną komorę spalania w głowicy,ten dzadek szybciej się zagrzewa jak moja vectra z webastem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytalem, chodzi o to, ze jak odpale auto z nawiewu cieple powietrze a nawet gorace leci juz po 5-10minutach, ale wskaznik pokazuje 0... dopiero po jakis 45 minutach jazdy a raczej stania w korku  (jak to w londynie) temperatura wskazuje 80.... auta nie mialem okazji przetestowac w dluzszej drodze, dopiero w weekend sie przyjadę, bo ogolnie planuje za 2tyg jechac nim do polski (1650km)...

Edytowano przez Lokowgw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na postoju zagrzej auto tak aby wentylator chłodnicy się włączył

Prawdopodobnie będziesz musiał go gazowac, trzymać obroty na około 2500-3000

I obserwuj Temperature kiedy się wiatrak załączy.

Jak się włączy to OK.

Możesz jechać do polski a w polsce to zrób będzie taniej.

Masz kody błędów?

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Leci cieple powietrze bo masz w VC elektryczny dogrzewacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tego że po 5-10 minutach leci ciepło to dlatego że w autku są dwa obiegi. Tzw. Mały i Duży. Mały jest do momentu osiągnięcia optymalnej temperatury przez silnik wtedy otwiera się termostat i załącza się duży obiekt gdzie jest chłodnica o ile czegoś nie pokrecilem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wiem jak dziala silnik i wiem ze sa dwa obiegi jak w kazdym aucie ;) chyba jest ok, wymienilem plyn na inny niz wlal wlasciciel, po przejechaniu raptem 10km po miescie w korkach auto mialo 85stopni , ale profilaktycznie  wymienie termostat, kodow nie mam bo nie mam wtyczki serwisowej z komputerem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×