Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lokowgw

Vectra 1.9ctdi temperatura

Recommended Posts

Witam, posiadam od kilku dni opla vectre (uk) 1.9ctdi 2006r kombi 150km... auto bardzo dlugo sie nagrzewa, w sensie ze termometr od temperatury silnika , podnosi sie dopiero gdzies po 1h uruchonionego silnika na postoju... pod czas jazdy te dlugo trzeba czekac na jego reakcje, myslalem ze to termostat ale cieple powietrze z nawiewow leci po kilku minutach od odpalenia... czego to moze byc przyczyna? czy ople tak maja? 

 

Ps to mój pierwszy opel i pierwsze auto z silnikiem diesla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jest termostat

Podaj jeszcze kody błędów

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu nie będzie błędu kolega oś pomylił nie wiem co niech podpowie jaki to miał by być błąd:mysli:brak termostatu:mysli:

wymiana termostatu powinna poprawić nagrzewanie silnika szybciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie ma jak jest chociażby taki

P0597

Please login or register to see this attachment.

Albo P0598 lub P0599

Lub inny błąd który może być powiązany z problemem.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podlaczyc komputer diagnostyczny.Najpierw jednak poczytaj ten temat

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tego silnika nigdy nie rozgrzejesz do temp.90'c na postoju "chyba że latem w Afryce",ma zbyt wysoką sprawność energetyczną.Sprawdź w czasie jazdy po trasie temp.silnika w ukrytym menu.Jeżeli temp.silnika będzie się utrzymywać w granicy powyżej 80'c to jest sprawny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz na myśli 80° na liczniku czy w menu/kompie. Coś nie chce mi się wierzyć. W z18xer pokazuje 90 a w menu jest 95-105

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim 1.9 dth w menu i na liczniku pokazuje podobne wartości.Po wymianie 1 termostatu myślałem że ten nowy też jest walnięty bo wskazówka latała od 80 do 100'c,więc po 3-4 miechach założyłem drugi "oba były wahlery"i dalej wskazówka lata jak chce.Wyczytałem że w 1.9dth tak jest w szczególności zimą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żona jeździ golfem 3 1.9 dt "75 koni mech."to taki twór który ma wstępną komorę spalania w głowicy,ten dzadek szybciej się zagrzewa jak moja vectra z webastem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytalem, chodzi o to, ze jak odpale auto z nawiewu cieple powietrze a nawet gorace leci juz po 5-10minutach, ale wskaznik pokazuje 0... dopiero po jakis 45 minutach jazdy a raczej stania w korku  (jak to w londynie) temperatura wskazuje 80.... auta nie mialem okazji przetestowac w dluzszej drodze, dopiero w weekend sie przyjadę, bo ogolnie planuje za 2tyg jechac nim do polski (1650km)...

Edited by Lokowgw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na postoju zagrzej auto tak aby wentylator chłodnicy się włączył

Prawdopodobnie będziesz musiał go gazowac, trzymać obroty na około 2500-3000

I obserwuj Temperature kiedy się wiatrak załączy.

Jak się włączy to OK.

Możesz jechać do polski a w polsce to zrób będzie taniej.

Masz kody błędów?

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Leci cieple powietrze bo masz w VC elektryczny dogrzewacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tego że po 5-10 minutach leci ciepło to dlatego że w autku są dwa obiegi. Tzw. Mały i Duży. Mały jest do momentu osiągnięcia optymalnej temperatury przez silnik wtedy otwiera się termostat i załącza się duży obiekt gdzie jest chłodnica o ile czegoś nie pokrecilem

Please login or register to see this image.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiem jak dziala silnik i wiem ze sa dwa obiegi jak w kazdym aucie ;) chyba jest ok, wymienilem plyn na inny niz wlal wlasciciel, po przejechaniu raptem 10km po miescie w korkach auto mialo 85stopni , ale profilaktycznie  wymienie termostat, kodow nie mam bo nie mam wtyczki serwisowej z komputerem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...