Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Pyrkonte

Z19DTH - Co to za rurka?

Recommended Posts

Panowie, potrzebna pomoc.

Dzisiaj ściągnąłem prawe przednie koło, żeby poszukać przyczyny dostawania się spalin do kabiny. Trochę ciężko to ogarnąć, bo mam tylko lewarek i nie za bardzo jest możliwość wczołgać się pod samochód. Ku mojemu zdziwieniu w oczy od razu zaczął razić jakiś dziwny, czarny, okopcony króciec, który ma kołnierz, więc wnioskuję, że powinien się tam znaleźć również jakiś przewód... Ale co to jest? o.0

Dookoła wszystko w sadzy

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i68.tinypic.com/2ebe5oz.jpg&key=8f3f641f5b51394f0021fc192993536cdbae493d4d312bd8a18b3dff3817fc2b" />

3501bbq.jpg

 

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest podstawa filtra oleju.Ten kruciec tak ma byc.Pewnie lacznik elastyczny rury wydechowej jest uszkodzony.Tak to wyglada i jest mniej wiecej pod miejscem gdzie masz wszystko okopcone.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łącznik zmieniony, niestety to nie jego wina.

Ale dzięki za odp, myślałem, że coś tam powinno być. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To szukaj od góry, chłodnica spalin, EGR, przepustnica - gdzieś tutaj masz nieszczelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To moze na laczeniu rury wydechowej z turbawka kolektorem nie jest szczelnie.Bez podniesienia auta sie nie obejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie wczoraj włączylo sie wypalanie DPFa i po podniesieniu maski siwo. Leci jakby z lewej strony stojąc przed samochodem. Z prawej niewiele.

Okolice rozrządu są najbardziej zadymione. 

Boję się, żeby to nie kolejny kolektor.

 

Please login or register to see this quote.

Sprawdzę to miejsce, tylko znajdę jakiś kanał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tutaj chyba nie, widać wyrażnie z lewej strony z przodu. Tył czysty, prawa strona też.

Stąd też pomysł na ściągnięcie koła pasażera, no i pytanie o tą rurkę. Myślałem, że coś z niej spadło po prostu :)

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretnie ten króciec służy do spuszczenia oleju z obudowy filtra kiedy wymienia się filtr oleju no i olej też oczywiście :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A może masz dogrzewacz.

Dymienie było na zimnym, czy na gorącym silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dymienie jest jak wypala się DPF, a normalnie po prostu walą spaliny do środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic innego jak rura, plecionka bo wali ci dymem od doły na lewą stronę, plecionka na pierwszy rzut oka może być ok, a jeśli będzie peknieta od góry tego nie zobaczysz, jakbyś miał kolektor walniety, to byś czuł z przodu, a to wali od dołu, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor...  a jak wypala dpfa to robi się duże ciśnienie i wywala gdzie łatwiej do ilu %wypala Ci się dpf? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ten sam problem tylko ze w moim przypadku olej z kruca obudowy filtra oleju kapie na wydech i jak sie nagrzewa wypala sie kupa dymu.Moje pytanie do was czemu wydobywa sie olej z tego krucca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Olej wycieka bo uszczelka nie trzyma.Trzeba wykrecic pokrywe filtra i sprawdzic uszczelke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo pewnie coś źle skręciłeś,ruszyłeś tam coś? Odkrecales filtr oleju uszczelki wymieniłem dobrze założyłeś filtr? Tam nie ma prawa nic kąpać z tego 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie odkrecalem a olej ewidentnie kapie y rurki auto stalo 2tyg i po tzm czasie zaczelo leciec moze jak wymienie olej z filtrem to przestanie narazie staram sie nie jezdzic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinno kąpać,kupić olej filtr oleju tam są uszczelki i wymienić i już co za problem,chyba że kanału nie masz to problem to warsztat zostaje 

Edited by suchy201180

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko kupilem i licze ze jutro dostane sie na jakis warsztat na parkingu nie da rady .Dzieki za pomoc i Zycze Wszystkim Wesolych Swiat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do 22%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...