Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
stachu22

Vectra C Z19DTH - rozładowywujący się akumulator

Polecane posty

Witam. Mam problem z moją Vectrą, Z19DTH. Chodzi o rozładowywujący się akumulator. Po całej nocy postoju ma ciężko odpalić, przygasają kontrolki ale zazwyczaj udaje się odpalić. Jak postoi jakieś 16 godzin to już jest nie do odpalenia. Sprawdziłem ładowanie - przy uruchomionym silniku, włączonych światłach mam 13.5V. jeśli włączę ogrzewanie tylnej szyby, grzanie siedzeń na maxa, wentylator ma maxa i wszystkie światła to spada do 13V. Podczas jazdy utrzymuje się mniej więcej przy stałej wartości. Jeśli pojeżdżę trochę, zgaszę auto to z uruchomieniem nie ma najmniejszego problemu. Po zgaszeniu jest około 12.4V. Jak zmierzę po całej nocy to jest od 11.8 do 11.3, różnie. przy 11 już jest problem odpalić. Sprawdziłem pobór prądu na wyłaczonym samochodzie. Utrzymuje się w okolicy 0.10A. Czasem jest tak, że szybko skacze od 0.05 do 0.2A. To chyba nie jest dużo, prawda? Akumulator mam rok, 74Ah, raczej nie podejrzewam jego uszkodzenia. Mam jednak drugi na podmiankę. Od czego Waszym zdaniem zacząć? Zbyt słabym ładowaniem? Porównuję to z innymi samochodami - ładowanie zazwyczaj około 14V, nawet pod obciążeniem ale niby U-ref jest 13.5V. Czy pobór prądu na postoju jest ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania masz jednak stanowczo za niskie.Przygasanie kontrolek to objaw rozładowanego akumulatora. Pobór prądu mniej więcej dziesięć minut po zgaszeniu auta, zamknięciu drzwi, mam 0.02A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, ja miałem podobny problem, z tym, że mi czasami na postoju pobierało znacznie wiecej, tak, że w ciągu jednej nocy aku potrafił sie rozładować do zera po wcześniejszym naładowaniu. Zaczęło to się dziać rok po kupieniu nowego akumulatora. Kilkanascie razy tak go rozładowało, że jak podjechałem na tester to mi w ciągu 10 sekund rozładował do 2V! Poźniej okazało się u elektryka, że kable od alternatora i od akumulatora sie strasznie grzały, nie można było ich dotknąć. Po dołożeniu dodatkowych kabli w w/w miejsca i kupieniu nowego akumulatora problem zniknął. Auto teraz potrafi stać ponad tydzień nieruszane a po przekręceniu kluczyka odpala na jeden obrót rozrusznika:D. Jedź na tester aku, niech ci go sprawdzą, jak będzie sprawny to moim zdaniem pozostaje ci jechać do elektryka i niech zobaczy czy w czasie postoju nie dostaje impulsów, które pobierają duże ilości prądu (tak jak u mnie). To, że kable się grzały to po chwili zauważyli, ale że pobierał tak duże ilości prądu (impulsowo) raz na dwie godziny, to zostawili go na obserwacje na trzy dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co było przyczyną tego impulsowego poboru prądu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No powiem ci, żedokładnie tego nie sprecyzowali:mysli:. Mówił mi o pobór prądu przez radio (NCDC) ale wątpie żeby pobierało takie ilości prądu, chociaż teraz auto potrafi stać ponad tydzień nieruszane i odpala pięknie. Pokazał mi jeszcze, że kabel "+" przy aku miał o połowę przecięte żyły, ze starości sie grzał już, dołożył do niego dodatkowy przewód, na "-" też dołożył na wszelki wypadek dodatkowy kabel i tak samo na alternator. Ale jeżeli po dołożeniu kabli problemu nie ma to może jakieś zwarcie było na przewodach (były w średnim stanie). Teraz mam jakby"zapas" w kablach. A akumulator miałem na wykończeniu i to pewnie go dobijało. Jak mi się coś więcej przypomni to napisze tutaj:ok:

Edytowano przez Sigmat04

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mierze prąd jaki pobiera akumulator podczas postoju.

Filmik poniżej.

A tutaj filmik z pomiaru prądu rozruchu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×