Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
stachu22

Vectra C Z19DTH - rozładowywujący się akumulator

Recommended Posts

Witam. Mam problem z moją Vectrą, Z19DTH. Chodzi o rozładowywujący się akumulator. Po całej nocy postoju ma ciężko odpalić, przygasają kontrolki ale zazwyczaj udaje się odpalić. Jak postoi jakieś 16 godzin to już jest nie do odpalenia. Sprawdziłem ładowanie - przy uruchomionym silniku, włączonych światłach mam 13.5V. jeśli włączę ogrzewanie tylnej szyby, grzanie siedzeń na maxa, wentylator ma maxa i wszystkie światła to spada do 13V. Podczas jazdy utrzymuje się mniej więcej przy stałej wartości. Jeśli pojeżdżę trochę, zgaszę auto to z uruchomieniem nie ma najmniejszego problemu. Po zgaszeniu jest około 12.4V. Jak zmierzę po całej nocy to jest od 11.8 do 11.3, różnie. przy 11 już jest problem odpalić. Sprawdziłem pobór prądu na wyłaczonym samochodzie. Utrzymuje się w okolicy 0.10A. Czasem jest tak, że szybko skacze od 0.05 do 0.2A. To chyba nie jest dużo, prawda? Akumulator mam rok, 74Ah, raczej nie podejrzewam jego uszkodzenia. Mam jednak drugi na podmiankę. Od czego Waszym zdaniem zacząć? Zbyt słabym ładowaniem? Porównuję to z innymi samochodami - ładowanie zazwyczaj około 14V, nawet pod obciążeniem ale niby U-ref jest 13.5V. Czy pobór prądu na postoju jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napięcie ładowania masz jednak stanowczo za niskie.Przygasanie kontrolek to objaw rozładowanego akumulatora. Pobór prądu mniej więcej dziesięć minut po zgaszeniu auta, zamknięciu drzwi, mam 0.02A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj, ja miałem podobny problem, z tym, że mi czasami na postoju pobierało znacznie wiecej, tak, że w ciągu jednej nocy aku potrafił sie rozładować do zera po wcześniejszym naładowaniu. Zaczęło to się dziać rok po kupieniu nowego akumulatora. Kilkanascie razy tak go rozładowało, że jak podjechałem na tester to mi w ciągu 10 sekund rozładował do 2V! Poźniej okazało się u elektryka, że kable od alternatora i od akumulatora sie strasznie grzały, nie można było ich dotknąć. Po dołożeniu dodatkowych kabli w w/w miejsca i kupieniu nowego akumulatora problem zniknął. Auto teraz potrafi stać ponad tydzień nieruszane a po przekręceniu kluczyka odpala na jeden obrót rozrusznika:D. Jedź na tester aku, niech ci go sprawdzą, jak będzie sprawny to moim zdaniem pozostaje ci jechać do elektryka i niech zobaczy czy w czasie postoju nie dostaje impulsów, które pobierają duże ilości prądu (tak jak u mnie). To, że kable się grzały to po chwili zauważyli, ale że pobierał tak duże ilości prądu (impulsowo) raz na dwie godziny, to zostawili go na obserwacje na trzy dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co było przyczyną tego impulsowego poboru prądu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No powiem ci, żedokładnie tego nie sprecyzowali:mysli:. Mówił mi o pobór prądu przez radio (NCDC) ale wątpie żeby pobierało takie ilości prądu, chociaż teraz auto potrafi stać ponad tydzień nieruszane i odpala pięknie. Pokazał mi jeszcze, że kabel "+" przy aku miał o połowę przecięte żyły, ze starości sie grzał już, dołożył do niego dodatkowy przewód, na "-" też dołożył na wszelki wypadek dodatkowy kabel i tak samo na alternator. Ale jeżeli po dołożeniu kabli problemu nie ma to może jakieś zwarcie było na przewodach (były w średnim stanie). Teraz mam jakby"zapas" w kablach. A akumulator miałem na wykończeniu i to pewnie go dobijało. Jak mi się coś więcej przypomni to napisze tutaj:ok:

Edited by Sigmat04

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak mierze prąd jaki pobiera akumulator podczas postoju.

Filmik poniżej.

A tutaj filmik z pomiaru prądu rozruchu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...