Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zubek

Świece żarowe

Polecane posty

W związku z awarią świecy żarowej zebrałem trochę materiału dla potomnych bo zima się rozkręca i pewnie będzie więcej potrzebujących ;)

Objawem padniętej świecy jest standardowy komunikat: Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem

Po odczytaniu błędów mamy:

P0671-00 Cylinder 1 Glow Plug Control Circuit (kolejne numery błędów 71- 74 oznaczają świece licząc od strony rozrządu)

Nie należy sprawdzać świec podłączając probówke do plusa akumulatora bo świece są na napięcie 4,4V

Sprawdzić można omomierzem (sprawna ma 06-09 / niesprawna dużo więcej), chociaż w zasadzie op-com pokazuje która jest do wymiany

Ponieważ oryginalne świece GM są marki BERU - posłużę się katalogiem tej firmy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

W naszych insigniach (wszystkie diesle) występują  dwa rodzaje świec.

W autach tych, co mają "szczęście" ;) są świece GE114 czyli zwykłe... a szczęście polega na cenie świecy (od 60 do 90zł / w ASO chyba koło 100 za sztukę)

Szczegóły produktu: 
Voltage (V)  4,4 / Zbieżność stożka 93 / Wymiar gwintu M 9x1,0 / Długość całkowita [mm] 156,5 / Rozmiar klucza 9 mm / Moment dokręcenia [Nm] 12 / Rated Current (A) 25
Fitting Depth (mm) 35 / Failure Moment (Nm) 22 / Trade Number 0100266034;266 034;GE 114 / Brand/Alt Description ISS / NULL Cover glow plug thread and -shaft with mounting grease, (GKF 01 - Order No. 0 890 300 034), before fitting to enable easier removal and prevent corrosion. / Konstrukcja świec żarowych after-glow capable;Pencil-type Glow Plug / Package Quantity 10 / Barcode 4014427116370 / Jednostka pakowania 1 /
zdjęcie:
Numery OE (pewnie są też inne - te podaje beru)
 
55 564 162  GENERAL MOTORS
93 191 771  GENERAL MOTORS
12 14 334

OPEL

photo-3630250e-b7b7-4bf9-9575-238d8540ee  

Ci, co mają mniej szczęścia  - mają świece PSG001 - czyli z czujnikiem ciśnienia.... i tu cena oscyluje w zależności od pory roku. od 200 do 500zł  W tej chwili najtańsza oferta z netu to ok .330zł  za sztukę.  

Szczegóły produktu

Voltage (V)  4,4 / Zbieżność stożka 93 / Wymiar gwintu M 9x1,0 /  Długość całkowita [mm] 179,9 / Rozmiar klucza 12 mm / Moment dokrecenia [Nm] 11 / Fitting Depth (mm) 35 / Failure Moment (Nm) 22 / Trade Number 0103010903;PSG 001 Brand/Alt Description PSG / NULL Cover glow plug thread and -shaft with mounting grease, (GKF 01 - Order No. 0 890 300 034), before fitting to enable easier removal and prevent corrosion.  / Konstrukcja świec żarowych świeca żarowa ołówkowa  / Package Quantity 1  / Barcode 4014427121831  / Jednostka pakowania 1

Numery OE (pewnie są też inne - te podaje beru)
55 564 163 GENERAL MOTORS
18 26 354 OPEL
 
   

zdjęcie psg001.jpg

Aby sprawdzić który rodzaj świecy mamy w swoim aucie wystarczy zdjąć górną osłonę silnika (nie wymaga to narzędzi) i obejrzeć instalację świec (wtyczki się wyraźnie  różnią). Niestety reguły wyposażania tych silników w rodzaje świec chyba nikt nie wyłapał, w ASO też zaglądają pod maskę.

Podobno występują też w kombinacjach 3 zwykłe + 1 z czujnikiem albo 2+2.

Ja mam na szczęście uboższą wersję ;)

bez czujnika

608d4b22ec98d318med.jpg

z czujnikiem

4f8800227f57907bmed.jpg

 

Edytowano przez zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To tak tylko w ramach uzupełnienia.

Świece z czujnikiem o nr. 55564163/ 18 26 354 oraz 55579436/ 12 14 087 zostały wycofane.

Aktualnie dostępne świece z czujnikiem to 55590467/ 12 14 101.

Takie świece mogę mieć za 280 PLN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pisałem o aktualnej cenie a nie archiwalnej ;)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na wiosnę pewnie znów stanieją ;)

Cena o której pisze @Pałasz powyżej jest na tą chwilę bardzo atrakcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego zostały wycofane, były wadliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie znam powodu - ale często się tak dzieje w GM, że jeden nr. zastępuje wcześniejszy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to możliwe również z progami?

Trochę nie w temacie ale mam progi których nr nie figuruje w tis, chyba w moim temacie to opisywałem łącznie z fotkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to dotyczyć wszystkich części - takie zmiany są normalne. Np. zmiana producenta/dostawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem. Dzięki za info.

Jeśli nie stanowi to problemu czy mógłbyś sprawdzić ten nr?

GM 1326 6349.

Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W EPC ani  w cennikach nie znajduje tego nr. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pałasz czy masz jeszcze możliwość załatwić  w preferencyjnej cenie te świece z czujnikiem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od którego roku modelowego,występują świece z czujnikiem?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od początku.... loteria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w biturbo zawsze są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od MY2011 są z czujnikiem, według mojej wiedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 2012 i wszystkie cztery z czujnikiem a kolega 2013 i tylko jedna z czujnikiem a silniki te same więc jak już zubek napisał - loteria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przecież pisałem wyżej, że mam MY11 i świece bez czujników. To co napisałem o loterii to nie jest domniemane tylko info oparte na "zeznaniach" użytkowników. Na 100% są iśki z 2009 które mają wszystkie świece z czujnikami. Są nowsze co mają bez lub 2/2. Może istnieje jakaś reguła ale na chwile obecną łatwiej zajrzeć pod maskę niż zgadywać ...  pewnie po VINie  wyjdzie (sprawdzę w wolnej chwili). Nie ma też reguły że z czujnikiem mają ecoflexy, może kraj na który jest produkowane auto ale to wymaga analizy, której pewnie nikomu się nie zechce robić.

Edytowano przez zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zubi nie ma co kombinować, trzeba patrzeć pod maskę. Jestem w niemieckiej grupie Insignia na fb i temat był poruszany niejednokrotnie. Nikt nie doszedł do tego ile i dlaczego choć silniki i wyposażenie te same.

Sam jestem ciekaw na jakiej podstawie Opel to robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2,0-Liter BiTurbo CDTI ECOTEC 140 kW ma mieć w standardzie od początku i  118 kW 2,0-Liter-Diesel Opel Insignia Sports Tourer + Eckoflex. Reszta normalne.

A czy te mieszane i inne to pewne, ze nie było kombinowane? Czyli silniki po wymianie, świece tylko te padnięte zamienione na tansze itd?

Zeby z fabryki wyjeżdżało tylko z jedna z czujnikiem a reszta bez, to jest niemożliwe

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tak podmienić świece bo masz inne wtyczki, kto będzie to w każdym aucie przerabiać? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to dziw kosmiczny to jest. :woot:

Co za sens ma jedna z czujnikiem? W nowych może jeszcze ale po jakimś przebiegu jest  przecież rożne ciśnienie w cylindrach, wiec zmierzenie ciśnienia w jednym cylindrze a innych nie, to może tylko pogorszyc zapłon. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktoś z Was próbował lub słyszał o możliwości zamiany świec z czujnikiem na zwykłe? Mam na myśli również zmianę wiązki świec. Wiązki są za ok 50 -100 zł używane natomiast świece beru ok 50 zł to i tak cały koszt jest mniejszy niż zakup obecnie jednej świecy z czujnikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mysle ze przy takim czyms nawet jesli daloby sie zamienic wiazke to wyskoczy masa bledow bo komp nie bedzie mogl odczytac parametrow cisnienia

poza tym po co zamieniac i kombinowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×