Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mentorsct

Świst na zimnym silniku

Polecane posty

Cześć.

Jestem posiadaczem VC 2004r Z20NET z przebiegiem 237k km. Już drugi sezon mam tą przypadłość, że jak jest pora jesień/zima albo bardziej wilgotno i rano odpalam auto to od strony alternatora strasznie tak świszczy? Jak przejadę ok 30km i auto się rozgrzeje to silnik już pracuje normalnie. Dodam tyle, że obroty nie falują, auto odpala normalnie bez problemu. Co to może być? Jakieś łożysko alternatora czy co? Chciałbym zdiagnozować ten problem i go wyeliminować. 
Dzięki za pomoc i odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mi świszczało po odpaleniu to okazało się że jest nieszczelność na łączeniu turbo-katalizator. Przy okazji wymiany turbo wszystko zniknęło. Żadnych spadków mocy, falowania itp nie było.

Tylko, że w moim przypadku ten świst trwał dosłownie 10 sekund po odpaleniu i zaraz zanikał, z początku myślałem, że to pasek klinowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to twa znacznie dłużej. Dlatego obstawiam, ze to nie turbo i katalizator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry należy uruchomić samochód z zimnym silnikiem bez paska wielorowkowego. Wyeliminujesz tym sprężarkę klimy, alternator, napinacz i sam pasek.
Do szukania nieszczelności nieźle sprawdza się lpg tester. Zapewne można też użyć wody z płynem w atomizerze. Wystarczy ściągnąć osłonę termiczną turbosprężarki i zlać wszelkie połączenia tuż po uruchomieniu silnika. Silnik kolektor, kolektor turbosprężarka, turbosprężarka katalizator.

U mnie opisane przez Ciebie objawy dawał pęknięty kolektor wydechowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×