Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mentorsct

Świst na zimnym silniku

Recommended Posts

Cześć.

Jestem posiadaczem VC 2004r Z20NET z przebiegiem 237k km. Już drugi sezon mam tą przypadłość, że jak jest pora jesień/zima albo bardziej wilgotno i rano odpalam auto to od strony alternatora strasznie tak świszczy? Jak przejadę ok 30km i auto się rozgrzeje to silnik już pracuje normalnie. Dodam tyle, że obroty nie falują, auto odpala normalnie bez problemu. Co to może być? Jakieś łożysko alternatora czy co? Chciałbym zdiagnozować ten problem i go wyeliminować. 
Dzięki za pomoc i odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mi świszczało po odpaleniu to okazało się że jest nieszczelność na łączeniu turbo-katalizator. Przy okazji wymiany turbo wszystko zniknęło. Żadnych spadków mocy, falowania itp nie było.

Tylko, że w moim przypadku ten świst trwał dosłownie 10 sekund po odpaleniu i zaraz zanikał, z początku myślałem, że to pasek klinowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie to twa znacznie dłużej. Dlatego obstawiam, ze to nie turbo i katalizator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dzień dobry należy uruchomić samochód z zimnym silnikiem bez paska wielorowkowego. Wyeliminujesz tym sprężarkę klimy, alternator, napinacz i sam pasek.
Do szukania nieszczelności nieźle sprawdza się lpg tester. Zapewne można też użyć wody z płynem w atomizerze. Wystarczy ściągnąć osłonę termiczną turbosprężarki i zlać wszelkie połączenia tuż po uruchomieniu silnika. Silnik kolektor, kolektor turbosprężarka, turbosprężarka katalizator.

U mnie opisane przez Ciebie objawy dawał pęknięty kolektor wydechowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...