Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Fchancuz

Uszkodzone lusterka [Vectra C 1.9 CDTI 150KM]

Recommended Posts

Witajcie

Problem dotyczy Opel Vectra C 1.9 150KM (Z19DTH). Otóż nie działają w nim oba lusterka elektryczne (nie reagują na przyciski sterowania). Przestały działać nagle i dwa na raz więc obstawiam, że coś jest nie tak z "pulpitem sterowniczym" lusterek na drzwiach kierowcy (bezpiecznik na pewno działa).

Proszę o poradę czy mój trop poszukiwania jest słuszny. Jeśli tak to jak dostać się do bebechów tego pulpitu (wystarczy go podważyć, czy trzeba całe drzwi rozebrać)?

Jeśli Waszym zdaniem to nie pulpit na drzwiach to gdzie szukać?

Poprawcie mnie proszę: domyślam się, że do drzwi (w domyśle pulpit sterowniczy na drzwiach kierowcy) doprowadzone jest napięcie osobnym kablem, które dotyczy/steruje tylko lusterkami i dalej zostaje ono rozprowadzone z pulpitu na oba lusterka.

 

dzięki za pomoc

fchancuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wciskasz przycisk wyboru potrzebnego lusterka? Jeśli żaden nie jest wciśnięty - to nic nie zadziała. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogłeś już o to nie pytać :D

Próbowałem, wszystkich kombinacji tj, lewe lusterko, jego unoszenie....wszystko martwe...

Update:

- zapomniałem wspomnieć o jednej ważnej rzeczy: pozostałe przyciski, czyli sterowanie szyb, bagażnik... działają bez problemu.

Czy to może być problem, któregoś bezpiecznika?

Dziś sprawdzę jeszcze podgrzewanie lusterek - powinno działać wraz z tylną szybą (poprawcie proszę)?

Edited by Fchancuz
Update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam, że piszę kolejny post zamiast update`ować poprzedni ale dostałem jakiś błąd podczas zapisu...

Kilka rzeczy które udało mi się dziś sprawdzić:

- podgrzewanie lusterek działa

- zauważyłem, że na panelu sterowniczym kierowcy nie zapalają się lampki podczas wciskania przycisków wyboru lusterka

Moim skromnym zdaniem, przyczyną jest brak zasilania na lusterka, tylko nie wiem z którego elementu dochodzi zasilanie na panel sterowniczy.

Proszę o pomoc - dzięki

fchancuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zasilanie na lusterka pochodzi z modulu drzwi. Cos takiego 

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym najpierw wymontował włącznik i go przeczyścił w środku.

Jak masz możliwość to podmień z kimś na chwile

Jak by to nie pomogło to bym sprawdził piny co idą do lusterka.

Często śniedzieją styki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi!

Dziś rozebrałem panel sterowniczy i z tego co pamiętam przy przyciskach lusterek na płytce drukowanej są analogiczne diody jak przy przycisku "blokady" opuszczania szyb (środkowy przycisk)

1. Jeszcze jedno pytanie: czy macie może opis PINów do wtyczki, która wchodzi do modułu sterowania lusterkami? chciałbym miernikiem sprawdzić czy rzeczywiście na PINach nie ma napięcia wchodzącego na lusterka...schemat tego włącznika również byłby mile widziany :)

2. Czy jest możliwe, że komputer uległ częściowej awarii i skutkiem tego moduł drzwi nie podaje napięcia na panel sterowniczy kierowcy?

Dzięki za odpowiedzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To masz podświetlenie jak włączysz światła

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli to nie jest podświetlenie wybranego lusterka (wciśniętego przycisku lewego/prawego lusterka) lecz ogólne podświetlenie całego pulpitu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy mógłbym prosić o opis PINÓW na wtyczce wchodzącej do panelu sterowniczego? Chciałbym spróbować zewrzeć odpowiednie PINy na krótko aby wyeliminować z grona podejrzanych sterownik i pomierzyć napięcia...

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzewam starego kotleta. Dostałem  od kolegi SlaVkoGa schematy i trochę pobawiłem się w elektryka lusterek.

Okazuje się, że napięcie dochodzi do obu lusterek. Słychać nawet delikatne pykanie od silniczków przy naciskaniu przycisków na panelu kierowcy - niestety regulacja jest martwa.

Po wymontowaniu zasterowałem oba silniczki w obu lusterkach "na krótko" bezpośrednio z akumulatora ale słychać tylko delikatne pyknięcia.

Czy to możliwe, że spaliły się wszystkie 4 silniczki na raz? (sterowanie padło w obu lusterkach w tym samym momencie). Cały mechanizm bardzo ciężko chodzi. Problemem może być np brak smarowania na łożyskach silniczków?

Zauważyłem, że aby ręcznie obrócić lusterko trzeba użyć bardzo dużo siły - czy to normalne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak to normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Malo prawdopodobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W mojej VC problemem okazal sie wlacznik(tz.przyciski gora-dol,prawo-lewo) Potraktuj te blaszki na gumkach i styki na  plytce jakims kontaktem albo papierkiem sciernym.Moze pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakiś czas temu robiłem przekładkę całego panelu - nie pomogło bo lusterka martwe...

Poza tym dziś wymontowałem silniczki i podłączyłem je na krótko do akumulatora - również nie pomogło bo słychać tylko ciche pyknięcia...

Jak sprawdzić omomierzem czy silnik jest spalony? Powinno być przejście czy nie powinno być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...