Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Matelcioo

Zapalająca się kontrolka ESP

Polecane posty

Witam, 

Panowie, mam problem, otóż przed chwilą wracając z pracy przy mocniejszym skręcie w lewo (tylko i wyłącznie w lewo) zapaliła się kontrolka ESP - system stabilizacji toru jazdy. Co do jazdy, autko prowadzi się tak samo jak bez wyskakującego błędu. Wcześniej zapalało się wtedy kiedy koła traciły przyczepność, np. jak ruszałem na śliskiej nawierzchni czy coś takiego. Ostry skręt w lewo zapala się, wyłączenie silnika nic się nie pali. 
 
Pozdrawiam Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale musisz podpiąć się pod kompa i odczytać błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem, błąd wskazuję na usterkę w układzie kierowniczym "multi coś tam :D " 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super błąd.

Na pewno dostaniesz odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To wymień "multi coś tam" i będzie ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A tak poważnie, odczytaj błędy jeszcze raz i podaj konkretny numer błędu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, napisałem to co mi powiedział mechanik, to co on mi przekazał ja przekazałem Wam, tylko zapomniałem co to było z tym "multi".. 

 

@Dodał jeszcze, że to jest błąd którego nie da się wykasować bez usunięcia usterki (póki co się nie zapalił, a przejechałem ok.10 km).

Edytowano przez Matelcioo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może mechanikowi chodziło o multitimer 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 Być może, jutro do niego podjadę i napiszę więcej szczegółów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego w VC.

Zajedź. Adres znasz jak coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak są dwa błędy, pierwszy czujnik kąta skrętu i drugi moduł CIM kolumny kierowniczej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na kompie pasuje w blokach pomiarowych sprawdzić stopnie podczas kręcenia kierownica, być może się SAS posypał a może sama kalibracja wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o zbieżności? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówi o tym aby sprawdzić jak zachowuję się czujnik sas w blokach pomiarowych podczas kręcenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KonradS dobrze wytłumaczył : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

W październiku założyłem instalację LPG. Co do montażu nie mam zastrzeżeń, zakład polecany, autoryzowany serwis STAG. Auto chodzi idealnie na gazie i na benie, montaż perfect.

Ale niestety...coś zaczęło się dziać nie dobrego, otóż po odpaleniu zapala się kontrolka od ESP/TC . Auto wtedy może palić laczka w miejscu. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie, to jest ok. System blokuje koła przed buksowaniem. Ale czy stoi czy jedzie, po zagrzaniu się kontrolka zapala się i znowu jest to samo, po ponownym odpaleniu już nie znika. Dopiero jak odstoi swoje i wystygnie. Komputer pokazuje kilka błędów nieistotnych które się kasuje i nie wracają , ale jeden zostaje i nie można go skasować. U-2105 -ELEKTRONICZNY MODUŁ STERUJĄCY PRACA SILNIKA-NIEWAZNE DANE-STAŁE

Czujniki wałka rozrządu i korbowego-nowe, skrzynka z bezpiecznikami pod maską, w środku, w bagażniku ok. wszystkie wtyczki odpięte i potraktowane kontakt sprayem, bateria na chodzie 14,4, ze światłami 14,2, na postoju 12,7. Auto odpala normalnie, ABS sprawny, gdy wyskoczy błąd auto normalnie jedzie i nie wchodzi w tryb awaryjny czyli 4.000 obr max i szarpie. Ale raz na 10 razy wchodzi w tryb awaryjny. Mam padniętą przepływkę , ale czy ma ona wpływ na układ ESP/TC ? podmieniłem na sprawną od kolegi ale nie było efektu. Ostatnio trochę grzebałem pod maska i widzę że gazownicy wpinali się w wiązkę od ECU ze swoimi kabelkami od wtryskiwaczy, możliwe że to od tego? Już nie mam pomysłów gdzie szukać . Nie chcę się na razie bujać po elektrykach bo to strata czasu i kasy. Podpowiedzcie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie nowych przednich lamp pojawiają mi się czasami dwie kontrolki: samochód w poślizgu oraz kierownica z wykrzyknikiem. Byłem u mechanika, żadnych błędów nie było. Nie zauważyłem żadnych zmian (tak mi się wydaje, może delikatnie ciężej kierownica chodzi). Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie ma nic. Ja wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby udanie się z samochodem z palącymi się kontrolkami do mechanika, tylko ciężko trafić kiedy to się stanie. Pytanie do Was można bezpiecznie jeździć (zona z dzieckiem teraz porusza się nim)? Czy ktoś ma jakieś przypuszczenia co to może być?

Ps. Teraz zauważyłem, że to nie w tym temacie powinienem napisać.

Edytowano przez rafi22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na początek zmień mechanika

Jak wyskoczył jakis błąd to na100%się zapisuje i będzie wiadomo o co chodzi

Całkiem możliwe ze bedzie to błąd od czujnika kata skrętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli to jest błąd czujnika kata skrętu to do wymiany/regeneracji jest CIM? Można na tym na razie bezpiecznie jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cim albo sam czujnik.Bez podłączenia pod kompa nic nie będzie wiadomo na 100%

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak czujnik, to do wymiany jest czujnik, nie CIM. Bezpiecznie z błędami się nie da jeździć. W aucie nie działa ESP i zanikać będzie wspomaganie. Auto by nie przeszło przeglądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj zczytałem op-com'em błędy z mojej Viki.

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x0015
VIN W0L0ZCF3561005650
Numer części:13204146
Numer wersji oprogramowania: 12244872_
Opis systemu: DELPH0400
Hardware key number: *32GEBQ   
Kod alfa:   
Data produkcji: 050727
Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:2

B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
(08)  - Nie występuje

B1020 - SRS Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, poza wymaganym zakresem
(0F)  - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x6A05
Nazwa systemu: ESP 430 NG
Numer sprzętu:0
Numer części:13191184
Numer wersji oprogramowania: 00C2BD40
Hardware key number:
Kod alfa:  JC

Ilość zapisanych kodów błędów:5

U2143 - Nieprawidłowe dane z czujnika    kąta obrotu kierownicy (SAS)
(71)  - Obecny

C0460 - Czujnik kata skretu kierownicy, nieprawidlowe dzialanie obwodu
(11)  - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Obecny

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Obecny

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

Czy ktoś mi powie czy cim do wymiany, czy to coś innego? Standardowo kontrolka kierownicy i auta z zygzakiem oraz nie odbijają kierunkowskazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik konta skrętu (sas) do wymiany

zagadaj do kolegi reset on będzie miał taki czujnik

Edytowano przez matro1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za szybką odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×