Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Matelcioo

Zapalająca się kontrolka ESP

Recommended Posts

Witam, 

Panowie, mam problem, otóż przed chwilą wracając z pracy przy mocniejszym skręcie w lewo (tylko i wyłącznie w lewo) zapaliła się kontrolka ESP - system stabilizacji toru jazdy. Co do jazdy, autko prowadzi się tak samo jak bez wyskakującego błędu. Wcześniej zapalało się wtedy kiedy koła traciły przyczepność, np. jak ruszałem na śliskiej nawierzchni czy coś takiego. Ostry skręt w lewo zapala się, wyłączenie silnika nic się nie pali. 
 
Pozdrawiam Mateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ale musisz podpiąć się pod kompa i odczytać błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączyłem, błąd wskazuję na usterkę w układzie kierowniczym "multi coś tam :D " 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super błąd.

Na pewno dostaniesz odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To wymień "multi coś tam" i będzie ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A tak poważnie, odczytaj błędy jeszcze raz i podaj konkretny numer błędu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, napisałem to co mi powiedział mechanik, to co on mi przekazał ja przekazałem Wam, tylko zapomniałem co to było z tym "multi".. 

 

@Dodał jeszcze, że to jest błąd którego nie da się wykasować bez usunięcia usterki (póki co się nie zapalił, a przejechałem ok.10 km).

Edited by Matelcioo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mechanikowi chodziło o multitimer 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 Być może, jutro do niego podjadę i napiszę więcej szczegółów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma czegoś takiego w VC.

Zajedź. Adres znasz jak coś

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc tak są dwa błędy, pierwszy czujnik kąta skrętu i drugi moduł CIM kolumny kierowniczej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kompie pasuje w blokach pomiarowych sprawdzić stopnie podczas kręcenia kierownica, być może się SAS posypał a może sama kalibracja wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówi o tym aby sprawdzić jak zachowuję się czujnik sas w blokach pomiarowych podczas kręcenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

KonradS dobrze wytłumaczył : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie.

W październiku założyłem instalację LPG. Co do montażu nie mam zastrzeżeń, zakład polecany, autoryzowany serwis STAG. Auto chodzi idealnie na gazie i na benie, montaż perfect.

Ale niestety...coś zaczęło się dziać nie dobrego, otóż po odpaleniu zapala się kontrolka od ESP/TC . Auto wtedy może palić laczka w miejscu. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie, to jest ok. System blokuje koła przed buksowaniem. Ale czy stoi czy jedzie, po zagrzaniu się kontrolka zapala się i znowu jest to samo, po ponownym odpaleniu już nie znika. Dopiero jak odstoi swoje i wystygnie. Komputer pokazuje kilka błędów nieistotnych które się kasuje i nie wracają , ale jeden zostaje i nie można go skasować. U-2105 -ELEKTRONICZNY MODUŁ STERUJĄCY PRACA SILNIKA-NIEWAZNE DANE-STAŁE

Czujniki wałka rozrządu i korbowego-nowe, skrzynka z bezpiecznikami pod maską, w środku, w bagażniku ok. wszystkie wtyczki odpięte i potraktowane kontakt sprayem, bateria na chodzie 14,4, ze światłami 14,2, na postoju 12,7. Auto odpala normalnie, ABS sprawny, gdy wyskoczy błąd auto normalnie jedzie i nie wchodzi w tryb awaryjny czyli 4.000 obr max i szarpie. Ale raz na 10 razy wchodzi w tryb awaryjny. Mam padniętą przepływkę , ale czy ma ona wpływ na układ ESP/TC ? podmieniłem na sprawną od kolegi ale nie było efektu. Ostatnio trochę grzebałem pod maska i widzę że gazownicy wpinali się w wiązkę od ECU ze swoimi kabelkami od wtryskiwaczy, możliwe że to od tego? Już nie mam pomysłów gdzie szukać . Nie chcę się na razie bujać po elektrykach bo to strata czasu i kasy. Podpowiedzcie coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie nowych przednich lamp pojawiają mi się czasami dwie kontrolki: samochód w poślizgu oraz kierownica z wykrzyknikiem. Byłem u mechanika, żadnych błędów nie było. Nie zauważyłem żadnych zmian (tak mi się wydaje, może delikatnie ciężej kierownica chodzi). Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie ma nic. Ja wiem, że najlepszym rozwiązaniem byłoby udanie się z samochodem z palącymi się kontrolkami do mechanika, tylko ciężko trafić kiedy to się stanie. Pytanie do Was można bezpiecznie jeździć (zona z dzieckiem teraz porusza się nim)? Czy ktoś ma jakieś przypuszczenia co to może być?

Ps. Teraz zauważyłem, że to nie w tym temacie powinienem napisać.

Edited by rafi22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na początek zmień mechanika

Jak wyskoczył jakis błąd to na100%się zapisuje i będzie wiadomo o co chodzi

Całkiem możliwe ze bedzie to błąd od czujnika kata skrętu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeżeli to jest błąd czujnika kata skrętu to do wymiany/regeneracji jest CIM? Można na tym na razie bezpiecznie jeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cim albo sam czujnik.Bez podłączenia pod kompa nic nie będzie wiadomo na 100%

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak czujnik, to do wymiany jest czujnik, nie CIM. Bezpiecznie z błędami się nie da jeździć. W aucie nie działa ESP i zanikać będzie wspomaganie. Auto by nie przeszło przeglądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Dzisiaj zczytałem op-com'em błędy z mojej Viki.

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x0015
VIN W0L0ZCF3561005650
Numer części:13204146
Numer wersji oprogramowania: 12244872_
Opis systemu: DELPH0400
Hardware key number: *32GEBQ   
Kod alfa:   
Data produkcji: 050727
Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:2

B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka
(08)  - Nie występuje

B1020 - SRS Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy, poza wymaganym zakresem
(0F)  - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x6A05
Nazwa systemu: ESP 430 NG
Numer sprzętu:0
Numer części:13191184
Numer wersji oprogramowania: 00C2BD40
Hardware key number:
Kod alfa:  JC

Ilość zapisanych kodów błędów:5

U2143 - Nieprawidłowe dane z czujnika    kąta obrotu kierownicy (SAS)
(71)  - Obecny

C0460 - Czujnik kata skretu kierownicy, nieprawidlowe dzialanie obwodu
(11)  - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Obecny

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Obecny

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

Czy ktoś mi powie czy cim do wymiany, czy to coś innego? Standardowo kontrolka kierownicy i auta z zygzakiem oraz nie odbijają kierunkowskazy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujnik konta skrętu (sas) do wymiany

zagadaj do kolegi reset on będzie miał taki czujnik

Edited by matro1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za szybką odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...