Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Sharter0N

Uszczelka pod głowicą X20XEV

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów,

Jestem przed wymianą uszczelki pod głowicą lecz chciałbym zasięgnąć opinii czy moja diagnoza jest prawidłowa. Silnik poci się w 2 miejscach od przodu - po lewej stronie od strony termostatu wycieka płyn chłodniczy (wykluczam w 100% nieszczelność pod termostatem ponieważ zdejmowałem go 2 razy, raz wymieniając na nowy z obudową oraz nową uszczelką, 2gi raz uszczelniłem dodatkowo pastą uszczelniającą odporną na wysokie temperatury - BRAK POPRAWY), oraz po prawej stronie poci się olej  przy samym rogu blisko egr i cewki. (tutaj wielokrotnie przemywałem miejsce benzyna ekstrakcyjna i wycierałem na sucho i jestem pewien że leci spod głowicy)

Silnik jest w doskonałej kondycji, nie kopci na biało ani niebiesko, nie bierze nadmiernie oleju (dolewam tylko 300-400 ml na 10.000 tyś km) Przebieg to 223 tys km. Brak jakichkolwiek innych objaw uszczelki pod głowicą, płyn nie miesza się z olejem.

Moje pytanie brzmi jest jest taka możliwość że uszczelka uszkodziła się w ten sposób że olej oraz płyn chłodniczy wycieka na zewnątrz i nic więcej? Zdaje sobie sprawę że z czasem może być gorzej i chciałbym to w porę naprawić (ponieważ w tej chwili ubywa mi dużo płynu chłodzącego przez wyciek.  Poniżej zdjęcia,

Z góry dziękuję za wszystkie opinie.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://img.pietrzak.biz/images/2016/11/22/9KBuf.jpg&key=ad7f9c840c4c8ffa4bfd18b58e7680a055e8ea020d948ac69f27335afdc82c0e" />ue1VcBL.jpg

Edited by Sharter0N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej jest taka możliwość.

Miałem podobny przypadek w obu vectrach b z 2.5 pod maska, i ojca omedze 2.2 16v.

W tym że u mnie w wyciekał płyn chłodniczy a w omedze olej.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze że we wszystkich moich przypadkach i płyn i olej pozostawał czysty i nie wymieszany z drugim.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo uszczelka poszła na zewnątrz i nie połączyła dwóch kanałów wodnego i olejowego, w vałce to bardzo częsty przypadek, cieknie na zewnątrz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie trzeba działać i rozbierać.. :) Dam znać jak już będzie po wszystkim i jak to wyglądało może komuś się w przyszłości przyda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...