Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

JarekS

Instalacja TWIN AUDIO - Porada

Polecane posty

Na forum jest kilka tematów o montażu TW, natomiast albo są niepełne albo nie do końca oddają istotę głównego założenia, bardziej zrobione w formie reklamy :), tak więc postanowiłem zrobić poradę od A do Z.

Istoty działania oraz funkcjonalności Twin Audio raczej nie ma sensu omawiać, jak ktoś się decyduje na taką modyfikację to chyba wie po co i w jakim celu :)

Zaznaczam że porada nie jest zrobiona zgodnie ze schematem elektrycznym Opla, w przypadkach których jest taka możliwość moim zdaniem nie ma sensu przeciągać kabli przez 10 dodatkowych złącz, czy też ciągnięcie zasilania przez całe auto tylko po to aby wpiąć się w odpowiedni numer bezpiecznika. Z założenia ma być solidnie, bezpiecznie oraz jak najmniej kłopotliwie.

A więc do rzeczy, co nam będzie potrzebne:

-około 6-8 m kabla dwużyłowego 0,5 lub 0,75mm2

-1 szt pinu typu ISO (opcjonalnie jeżeli nie mamy doprowadzonego kabelka czerwono-białego w złączu radia, o tym później)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

-4 piny typu quadlock z trzpieniem ustalającym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

Jeżeli komuś nie chce się zarabiać pinów i ma dostęp do wiązek elektrycznych (można przy kupnie twin audio poprosić sprzedającego o kostkę lub kilka pinów z wiązek) można użyć gotowych połączeń, należy ze starej kostki wyciągnąć pin uważając aby nie uszkodzić przy tym blokadki.

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

- Panel Twin Audio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

- kostka do Twin Audio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

- Narzędzia typu: lutownica, izolacja, wyjmaki do radia, śrubkręty itd itp.

Zaczynamy od przedłużenia wiązki kabli wystających z kostki Twin Audio, długość wiązki powinna mieć ok 1,5m aby wystarczyła do jej przeprowadzenia wzdłuż tunelu za radio. Do pinów 1,2,3,4,6 na drugim końcu wiązki lutujemy, bądź zarabiamy piny quadlock, do pinu 5 lutujemy, bądź zarabiamy pin typu ISO (jeżeli w naszej kostce w radiu jest wolne miejsce w pozycji 13, jeżeli mamy już doprowadzony pin w tym miejscu, to tylko się do niego dolutowujemy)

 

Oryginalny schemat połączenia Twin Audio TIS

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

Numeracja pinów na kostce Twin Audio

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

Numeracja pinów na kostce radia:

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

 

Topologia połączeń, czyli co z czym podłączyć

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Aby wpiąć się w piny 17,19,20,23 wcześniej należy wysunąć zabezpieczenie z kostki radia, znajduje się na jej boku, różowa zapinka, należy ją podważyć i wysunąć z kości, po wpięciu pinów nie zapomnijcie ponownie jej założyć bo mogą dziać się cuda :).

Wszystko podłączamy zgodnie z schematem powyżej, w przypadku pinów 2 i 4 Twin Audio, łączymy je ze sobą i podpinamy do pinu 19 w kości radia. Jedyny sygnał który nie znajduje się w kości radia to podświetlenie (pin 8 Twin Audio) należy go podłączyć do któregoś z przycisków konsoli środkowej, również do kabelka koloru szaro-żółtego, lub też jeżeli ktoś posiada wiązkę UVB, to można się wpiąć do niej. 

W przypadku pinów które są lub mogą być zajęte w kości radia, należy się dolutować do istniejących kabli (zasilanie 15, masa 12, AES 13)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam pozwolę sobie podwiesić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu wiem jak się do tego zabrać :P

W kable do radia można się wpiąć szybkozłączkami? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poleciłbym jedenak lutowanie, szybkozłączki mają to do siebie że często po jakimś czasie często są z nimi problemu. A to kable sygnałowe oraz sterowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy techem sie aktywuje czy ma dzialac bez techa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie kilka uwag:

- przewody sygnałowe (jak na schemacie) 1 i 3 powinny być ekranowane. Zapobiega to zakłóceniom sygnału. Ja zastosowałem bardzo cienkie przewody antenowe w oplocie miedzianym, ponieważ nie mogłem nigdzie zdobyć dedykowanych.

- wsadziłem do przedlifta radio DVD90 (wymiana kostki, przepięcie przewodów itp.). Po wlutowaniu się w kostkę radia zgodnie ze schematem wyprowadziłem przewody do TA i brak reakcji oprócz podświetlenia przycisków. Wielokrotnie sprawdzałem wiązkę (przedzwaniałem) i postawiłem na walnięty panel. Panel rozebrałem, przelutowałem styki, sprawdziłem kondensatory. Bez zmian.

- u mnie w przedlifcie oryginalnie było radio CDR2005 i z kostki radia wszystkie potrzebne przewody do TA były wyprowadzone na złącze w nogach pasażera (kostki w tunelu bezpośrednio do TA oczywiście nie było). Według schematu stamtąd sygnał bierze TA wbudowane w lodówkę. Zrobiłem nową wiązkę z tego gniazda (w nogach pasażera) i poprowadziiłem tunelem ponownie do panelu. I co? Nadal lipa ale raz, na rozłączonej kostce w nogach pasażera, TA zatrybiło. Po spięciu kostki - cisza. (rozpięcie tej kostki rozpina m.in. antenę i jej zasilanie)

Instalacja przedliftowa radia ma biało czerwony kabel wyprowadzony na wzmacniacz anteny. Ten sam sygnał jest wykorzystywany do wzbudzania TA. W radiach poliftowych zasilanie anteny jest rozwiązane inaczej. TECH2 pokazał błąd niskiego napięcia AA (co ciekawe, OPCOM milczał w tym temacie) i to potwierdziło przypuszczenia. W złączu w nogach pasażera (chyba X2) należy przerwać/wypiąć czerwono biały przewód idący razem z kablem anteny (antena została stara z przedlifta). Od tego manewru TA pięknie śmiga

 

Wniosek: Masz przedlifta i wymieniłeś radio na poliftowe i dodatkowo dokładasz TA - rozłącz stare zasilanie anteny (czerwono biały przewód). To napięcie potrzebne jest do zasilania TA. Jeśli zasila TA i wzmacniacz anteny jednocześnie, to sygnał robi się za słaby. Antena w radiu poliftowym i tak zasilana jest w inny sposób - w każdym razie działa znakomicie.

Edytowano przez tombaa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeśli w kostce radia pod pinami 12 13 15 17 19 20 23 są piny a kostki twin audio nie widać w pobliżu tylnej popielniczki? 

Edytowano przez zeberko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że idą do złącza w nogach pasażera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No ameryki żeś nie odkrył, logicznym jest że w przed lifcie ten sygnał służył do czegoś innego, wystarczyło przestudiować oznaczenia pinów na kostkach :)

Porada była zrobiona do aut poliftowych, ewentualnie przedliftów z okresu przejściowego, czyli posiadającego na pokładzie już poliftowe radia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vectra przedlift-przejściówka radio CD 70 Navi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeberko, u Ciebie jest ok, masz oryginalnie cd70 więc nie będzie raczej problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak obadac czy radio jest przed czy po liftowe cd70?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Radia CD xx i DVD 90 / DVD 100 to radia poliftowe / montowane już w tzw przejściówkach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 podziekowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trzeba ustawić TA na występuje w konfiguracji wariantów programu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie zostawilem po staremu zasilanie wzmacniacza anteny i dodatkowo podlaczylem pod to TA i dziala ok. Ogolnie TA ma swoje zasilanie a z radia idzie tylko sygnal aktywujacy jakby i napewno nie ma tam jakiegos duzego pradu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie radia ori z TA na np Alpine nie ma szansy na dalsze działanie TA? idzie to jakoś utrzymać bez ori radia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masę (pin 7 w TA) można podpiąć pod masę gniazda 12V z tyłu? 

Podświetlenie (pin 8 w TA) można podpiąć pod podświetlenie zapalniczki z przodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 x TAK :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od kiedy DVD 100 NAVI jest montowane w VC / Signum? :huh:

DVD 90 NAVI w przejściówkach było montowane bardzo rzadko, częściej w poliftach. :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Fakt DVD 100 było w Antarze. 

Rozpędziłem się jak pisałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I w Corsie D. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy op com da się to ustawić? Gdzie tego szukać. Mam oryginalne zamontowany TA a nie cholery nie działa.

Wysłane z mojego ERROR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w opcomie nie widziałem takiej opcji, u mnie pomógł tech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak bym zaczal od zlacza w nogach, zeby radia powiedzmy nie wyciagac (DVD90) jak poznam ze do zlacza idzie instalacja od radia? czy ew piny w tym zlaczu sa takie same, jak laczyc z niego do twinaudio? sugerowac sie kolorami? dodam ze jeszcze nie zagladalem do owego zlacza, a pytam przyszlosciowo bo bede sie wkrótce za to brał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×