Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JarekS

Instalacja TWIN AUDIO - Porada

Recommended Posts

Na forum jest kilka tematów o montażu TW, natomiast albo są niepełne albo nie do końca oddają istotę głównego założenia, bardziej zrobione w formie reklamy :), tak więc postanowiłem zrobić poradę od A do Z.

Istoty działania oraz funkcjonalności Twin Audio raczej nie ma sensu omawiać, jak ktoś się decyduje na taką modyfikację to chyba wie po co i w jakim celu :)

Zaznaczam że porada nie jest zrobiona zgodnie ze schematem elektrycznym Opla, w przypadkach których jest taka możliwość moim zdaniem nie ma sensu przeciągać kabli przez 10 dodatkowych złącz, czy też ciągnięcie zasilania przez całe auto tylko po to aby wpiąć się w odpowiedni numer bezpiecznika. Z założenia ma być solidnie, bezpiecznie oraz jak najmniej kłopotliwie.

A więc do rzeczy, co nam będzie potrzebne:

-około 6-8 m kabla dwużyłowego 0,5 lub 0,75mm2

-1 szt pinu typu ISO (opcjonalnie jeżeli nie mamy doprowadzonego kabelka czerwono-białego w złączu radia, o tym później)

Please login or register to see this attachment.

 

-4 piny typu quadlock z trzpieniem ustalającym

Please login or register to see this attachment.

 

Jeżeli komuś nie chce się zarabiać pinów i ma dostęp do wiązek elektrycznych (można przy kupnie twin audio poprosić sprzedającego o kostkę lub kilka pinów z wiązek) można użyć gotowych połączeń, należy ze starej kostki wyciągnąć pin uważając aby nie uszkodzić przy tym blokadki.

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

- Panel Twin Audio

Please login or register to see this attachment.

- kostka do Twin Audio

Please login or register to see this attachment.

- Narzędzia typu: lutownica, izolacja, wyjmaki do radia, śrubkręty itd itp.

Zaczynamy od przedłużenia wiązki kabli wystających z kostki Twin Audio, długość wiązki powinna mieć ok 1,5m aby wystarczyła do jej przeprowadzenia wzdłuż tunelu za radio. Do pinów 1,2,3,4,6 na drugim końcu wiązki lutujemy, bądź zarabiamy piny quadlock, do pinu 5 lutujemy, bądź zarabiamy pin typu ISO (jeżeli w naszej kostce w radiu jest wolne miejsce w pozycji 13, jeżeli mamy już doprowadzony pin w tym miejscu, to tylko się do niego dolutowujemy)

 

Oryginalny schemat połączenia Twin Audio TIS

 

Please login or register to see this attachment.

 

Numeracja pinów na kostce Twin Audio

 

Please login or register to see this attachment.

 

Numeracja pinów na kostce radia:

 

Please login or register to see this attachment.

 

Topologia połączeń, czyli co z czym podłączyć

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Aby wpiąć się w piny 17,19,20,23 wcześniej należy wysunąć zabezpieczenie z kostki radia, znajduje się na jej boku, różowa zapinka, należy ją podważyć i wysunąć z kości, po wpięciu pinów nie zapomnijcie ponownie jej założyć bo mogą dziać się cuda :).

Wszystko podłączamy zgodnie z schematem powyżej, w przypadku pinów 2 i 4 Twin Audio, łączymy je ze sobą i podpinamy do pinu 19 w kości radia. Jedyny sygnał który nie znajduje się w kości radia to podświetlenie (pin 8 Twin Audio) należy go podłączyć do któregoś z przycisków konsoli środkowej, również do kabelka koloru szaro-żółtego, lub też jeżeli ktoś posiada wiązkę UVB, to można się wpiąć do niej. 

W przypadku pinów które są lub mogą być zajęte w kości radia, należy się dolutować do istniejących kabli (zasilanie 15, masa 12, AES 13)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam pozwolę sobie podwiesić

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i w końcu wiem jak się do tego zabrać :P

W kable do radia można się wpiąć szybkozłączkami? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poleciłbym jedenak lutowanie, szybkozłączki mają to do siebie że często po jakimś czasie często są z nimi problemu. A to kable sygnałowe oraz sterowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy techem sie aktywuje czy ma dzialac bez techa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam od siebie kilka uwag:

- przewody sygnałowe (jak na schemacie) 1 i 3 powinny być ekranowane. Zapobiega to zakłóceniom sygnału. Ja zastosowałem bardzo cienkie przewody antenowe w oplocie miedzianym, ponieważ nie mogłem nigdzie zdobyć dedykowanych.

- wsadziłem do przedlifta radio DVD90 (wymiana kostki, przepięcie przewodów itp.). Po wlutowaniu się w kostkę radia zgodnie ze schematem wyprowadziłem przewody do TA i brak reakcji oprócz podświetlenia przycisków. Wielokrotnie sprawdzałem wiązkę (przedzwaniałem) i postawiłem na walnięty panel. Panel rozebrałem, przelutowałem styki, sprawdziłem kondensatory. Bez zmian.

- u mnie w przedlifcie oryginalnie było radio CDR2005 i z kostki radia wszystkie potrzebne przewody do TA były wyprowadzone na złącze w nogach pasażera (kostki w tunelu bezpośrednio do TA oczywiście nie było). Według schematu stamtąd sygnał bierze TA wbudowane w lodówkę. Zrobiłem nową wiązkę z tego gniazda (w nogach pasażera) i poprowadziiłem tunelem ponownie do panelu. I co? Nadal lipa ale raz, na rozłączonej kostce w nogach pasażera, TA zatrybiło. Po spięciu kostki - cisza. (rozpięcie tej kostki rozpina m.in. antenę i jej zasilanie)

Instalacja przedliftowa radia ma biało czerwony kabel wyprowadzony na wzmacniacz anteny. Ten sam sygnał jest wykorzystywany do wzbudzania TA. W radiach poliftowych zasilanie anteny jest rozwiązane inaczej. TECH2 pokazał błąd niskiego napięcia AA (co ciekawe, OPCOM milczał w tym temacie) i to potwierdziło przypuszczenia. W złączu w nogach pasażera (chyba X2) należy przerwać/wypiąć czerwono biały przewód idący razem z kablem anteny (antena została stara z przedlifta). Od tego manewru TA pięknie śmiga

 

Wniosek: Masz przedlifta i wymieniłeś radio na poliftowe i dodatkowo dokładasz TA - rozłącz stare zasilanie anteny (czerwono biały przewód). To napięcie potrzebne jest do zasilania TA. Jeśli zasila TA i wzmacniacz anteny jednocześnie, to sygnał robi się za słaby. Antena w radiu poliftowym i tak zasilana jest w inny sposób - w każdym razie działa znakomicie.

Edited by tombaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jeśli w kostce radia pod pinami 12 13 15 17 19 20 23 są piny a kostki twin audio nie widać w pobliżu tylnej popielniczki? 

Edited by zeberko

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy, że idą do złącza w nogach pasażera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No ameryki żeś nie odkrył, logicznym jest że w przed lifcie ten sygnał służył do czegoś innego, wystarczyło przestudiować oznaczenia pinów na kostkach :)

Porada była zrobiona do aut poliftowych, ewentualnie przedliftów z okresu przejściowego, czyli posiadającego na pokładzie już poliftowe radia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra przedlift-przejściówka radio CD 70 Navi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeberko, u Ciebie jest ok, masz oryginalnie cd70 więc nie będzie raczej problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak obadac czy radio jest przed czy po liftowe cd70?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Radia CD xx i DVD 90 / DVD 100 to radia poliftowe / montowane już w tzw przejściówkach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trzeba ustawić TA na występuje w konfiguracji wariantów programu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie zostawilem po staremu zasilanie wzmacniacza anteny i dodatkowo podlaczylem pod to TA i dziala ok. Ogolnie TA ma swoje zasilanie a z radia idzie tylko sygnal aktywujacy jakby i napewno nie ma tam jakiegos duzego pradu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy wymianie radia ori z TA na np Alpine nie ma szansy na dalsze działanie TA? idzie to jakoś utrzymać bez ori radia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masę (pin 7 w TA) można podpiąć pod masę gniazda 12V z tyłu? 

Podświetlenie (pin 8 w TA) można podpiąć pod podświetlenie zapalniczki z przodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x TAK :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Od kiedy DVD 100 NAVI jest montowane w VC / Signum? :huh:

DVD 90 NAVI w przejściówkach było montowane bardzo rzadko, częściej w poliftach. :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fakt DVD 100 było w Antarze. 

Rozpędziłem się jak pisałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I w Corsie D. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy op com da się to ustawić? Gdzie tego szukać. Mam oryginalne zamontowany TA a nie cholery nie działa.

Wysłane z mojego ERROR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w opcomie nie widziałem takiej opcji, u mnie pomógł tech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy a jak bym zaczal od zlacza w nogach, zeby radia powiedzmy nie wyciagac (DVD90) jak poznam ze do zlacza idzie instalacja od radia? czy ew piny w tym zlaczu sa takie same, jak laczyc z niego do twinaudio? sugerowac sie kolorami? dodam ze jeszcze nie zagladalem do owego zlacza, a pytam przyszlosciowo bo bede sie wkrótce za to brał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...