Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam szanownych kolegów i koleżanki. 

Podczas zmiany z 4 na 5 skrzynia uległa awarii. Wszystkie biegi oprócz 5 biegu pracują prawidłowo. Gdy wrzuce na piątkę nic się nie dzieje poprostu jej nie ma. Dodatkowo słychać stukanie w skrzyni. 

Proszę o poradę co mogło się stać i czy naprawiać czy wymienić skrzynie. 

Opel Vectra B 2.0 d   82km

Pozdrawiam, Mateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś wyciąłem sobie 5 bieg więc mam trochę doświadczenia. Rozumiem, że ogólnie biegi wchodzą dobrze i jak przesuwasz lewarek na 5 bieg to wchodzi na to miejsce, zostaje tylko bieg nie jest zapięty? Czy może odskakuje? Nie wchodzi inny bieg (np.3)? Jeżeli lewarek odskakuje lub coś w ten deseń to zrób taki test: rozpędź się do takiej prędkości przy której na 5 biegu miałbyś mniej więcej obroty jałowe, sprzęgło, lewarek na 5 i przytrzymaj go tak lekko dopychając no i zwolnij sprzęgło. Mnie się udawało tak wbijać jak miałem rozwalony synchronizator i takie, nie wiem jak to fachowo nazwać, ślizgi które poruszają się mosiężnym pierścieniu, który zazębia 5 bieg. Akurat te tryby 5 biegu bardzo łatwo jest sprawdzić - auto na lewarek, zdejmujesz lewe koło i widzisz taką niedużą pokrywkę na skrzyni biegów. Odkręcasz śrubki, zdejmujesz pokrywkę i to co widzisz to tryby 5 biegu. Jak będziesz je widział to może Ci się uda organoleptycznie zdiagnozować co się stało. Pamiętaj że musisz się liczyć z ewentualną nieszczelnością po takim zabiegu i ewentualnym ubytkiem oleju (choć to jest dość wysoko położony punkt w skrzyni i nie powinien lecieć olej).

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdublowany post

Edited by najt154

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...