Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam szanownych kolegów i koleżanki. 

Podczas zmiany z 4 na 5 skrzynia uległa awarii. Wszystkie biegi oprócz 5 biegu pracują prawidłowo. Gdy wrzuce na piątkę nic się nie dzieje poprostu jej nie ma. Dodatkowo słychać stukanie w skrzyni. 

Proszę o poradę co mogło się stać i czy naprawiać czy wymienić skrzynie. 

Opel Vectra B 2.0 d   82km

Pozdrawiam, Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wyciąłem sobie 5 bieg więc mam trochę doświadczenia. Rozumiem, że ogólnie biegi wchodzą dobrze i jak przesuwasz lewarek na 5 bieg to wchodzi na to miejsce, zostaje tylko bieg nie jest zapięty? Czy może odskakuje? Nie wchodzi inny bieg (np.3)? Jeżeli lewarek odskakuje lub coś w ten deseń to zrób taki test: rozpędź się do takiej prędkości przy której na 5 biegu miałbyś mniej więcej obroty jałowe, sprzęgło, lewarek na 5 i przytrzymaj go tak lekko dopychając no i zwolnij sprzęgło. Mnie się udawało tak wbijać jak miałem rozwalony synchronizator i takie, nie wiem jak to fachowo nazwać, ślizgi które poruszają się mosiężnym pierścieniu, który zazębia 5 bieg. Akurat te tryby 5 biegu bardzo łatwo jest sprawdzić - auto na lewarek, zdejmujesz lewe koło i widzisz taką niedużą pokrywkę na skrzyni biegów. Odkręcasz śrubki, zdejmujesz pokrywkę i to co widzisz to tryby 5 biegu. Jak będziesz je widział to może Ci się uda organoleptycznie zdiagnozować co się stało. Pamiętaj że musisz się liczyć z ewentualną nieszczelnością po takim zabiegu i ewentualnym ubytkiem oleju (choć to jest dość wysoko położony punkt w skrzyni i nie powinien lecieć olej).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdublowany post

Edytowano przez najt154

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×