Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bambus5315

Problem z sterownikiem świec żarowych

Polecane posty

Witam moja vectra ciezko pali z rana wiec pojechalem na komputer pokazal blad zaworu egr i sterownika swiec zarowych wiec pojechalem do sklepu kupilem sterownik i swiece nie grzeja co moze jeszcze byc nie tak 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie rozumiem.

A same świece żarowe sprawne ?, czym się objawia że świece tak myśle nie grzeją.

Zdejmij rano z czujnika temp silnika wtyczke i normalnie odpal jak zgaśnie kontrolka i daj znać z efektów.

P1635 błąd urządzenia żarzącego albo jego obwodu, to nie oznacza błędu tylko sterownika ale całości układu podgrzewania .

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Probowalem po wyciagnieciu brak efektu znajomy powiedzial ze moze byc brak masy badz brak przejscia miedzy sterownikiem silnika a swiec czy moze tak byc .

Po sciagnieciu wtyczki od swiecy nie dochodzi tam wgl sygnal . Po odpaleniu kopci na bialo az sie nie rozgrzeje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ..nie dochodzi sygnał.. Zciagnij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdż napięcie czy masz na świecy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak wygląda w środku.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/STQmi6F.jpg&key=cb074a696f93b5c1e3953850af7a4acd0758d1b349ccbf9303451acd374b39f1" />

Tu jest schemat podłączenia sterownika.

HYwNudK.jpg

Sterowanie sterownika napięcie.

UEqJ78j.jpg

Czyli miernik do rąk i pomiary sprawdzenie bezpieczników i przekaźnika wspomagajac się odpinaniem wtyku z czujnia temp żeby można zmierzyć napięcia masz na to całe 8 sek i znowy wył kluczyk i wył wtyczak z czujnika i znowu 8sek.

Jeszcze jedno pytanie czy na czujnik temp silnika dochodzi +5V we wtyczce a powinien.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak sprawdziłem wszystko tak jak opisałeś i znalazłem urwany kabelek od 12V akumulator teraz świece grzeją po zmierzeniu miernikiem na każdym pinie bylo 12V a na 5.5V  pokazało 5.7 na czujniku temperatury pokazuje +5V tylko zastanawia mnie jedna rzecz po odpaleniu gdy trzyma się go na 1300 obr. to strasznie kopci i rzuca silnikiem jak przegazuje do 2000 tys to nie kopci gdy sie rozgrzeje  jest ok co może być przyczyna tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja tez mam taki sam problem jak  ty bambus5315,jak odpale na zimnym przerywa i kopci,za chwile ok,jak dam gaz na 1000/1300 to przerywa i kopci jak sie zagrzeje to jest ok,taki samo jak Ty,

Jak sie zgarzeje troszke tak do 60st. to sciągam mu czujnik temp. i próba z gazem i o dziwo nie przerywa i nie kopci jak załorze to jest to samo ale jak juz ma 90st."to jest dobrze.

Spróbuj jak masz tak samo to jestesmy razem z tym problemem.

U mnie wczoraj wykreciłem swiece kazda z innej parafi i tak podpiolem do fajki i zapłon widze 1swieca pali sie od czubka ale tak po 10sec.

2swieczka po 15sec.3swieca tez 15sec.az zaczynaja źarzyć,4nie wykrecałem.

Czujnik nowy z boscha napiecie na kostce 4,7v.

Ciekawa sprawa z tym jest hmm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie należało by dobierać ale brak takiej możliwości, można teraz według zapłonu na cylindrach wkręcić świece które się szybciej grzeją od przodu a one i tak dogrzewają po zapaleniu do osiągnięcia odpowiedniej temp silnika robiłem takie testy.

Co do świec to one po przekręceniu kluczyka grzeją około 19sek tylko tego nie widzimy a nami steruje kontrolka która zaświeci się np na 4sek i myślimy że to już i palimy a tą kontrolką steruje miltimetr z czujnika temperatury cieczy i zapisanego programu w ecu , a tak naprawde to one grzeją 19sek jeżeli teraz zapalimy po 5sek i silnik odpali z jakimś tam dymkiem to sterowanie świec przechodzi na zmienne czyli grzeją na przemian dwie zewnętrzne i dwie wewnętrzne aż silnik osiągnie przynajmniej 50' temperatury ale podczas jazdy jeszcze na zimnym silniku zdejmiemy noge z gazu to one się wyłamczają a jak dodajemy gazu to one działają i tak aż osiągnie około 50' potem się wyłączają, sprawdziłem to podłanczając pod fajki 4 diody świecące i mam teraz podgląd co i jak obserwujemy w lewym dolnym rogu szyby, diody migajace na przemian to oznacza podgrzewanie silnika podczas jazdy do osiągnięcia odpowiedniej temp silnika.
Tu po odpaleniu jak silnik przacuje na zimo .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Tu -2'

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Tu długość grzanią przy temperaturze po nocy 4'.
A jak długo grzeją to na youtube diody niebieskie w lewym dolnym rogu szyby na wycieraczce.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Troszke przerobiłem ten wyświetlacz diodowy jest teraz przymocowany pod maską przy wycieraczce i ja go swobodnie widze z mojego miejsca za kierownicą.
Zrobiłem też nagranie o 15.50 a ostatnia jazda była o 12.00 czyli stał 4 godz ale po dotknięciu ręką silnika był letni. Jedyne co zauważyłem to krótszy czas dogrzewania podczas pracy silnika co widać jak zimny pierwsze palenie to musze przejechać koło 3 km co by się wyłączyły.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Piszą że "Oszukiwacz - fałszuje temperature -a zarazem ECU -zmienia dawke paliwa przyspiesza kat wtrysku oraz wydłuża czas grzania świec"

Czyli jak bym startował na zimnym silniku to obroty były by około 1000 jak na ssaniu ale nic z tego jak silnik letni nie ma większego kąta wtrysku co widać na filmie jedynie przy pierwszym starcie rano czy bez przycisku czy z przyciskiem jest podniesiony kąt wtrysku na 3.50 a jak już palimy na letnim tak jak na tym filmie kąt wtrysku jest 2.87 czyli nie podnosi kąta wtrysku.. ale grzeje świece tak że lepiej policzyć te 9sek i palić bo komtrolka zgasła po 1sek ale świeczki grzeją do 19sek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Dziadec vec,za wyczerpująca odpowiedz jak zawsze niezastąpiony na forum i niesiesz pomoc,wielki szacun.

Kurcze moze wymienić te świece na nowe? i zobaczę co sie bedzie działo bo cos tu niegra jak powinno.Przekaźnik swieć ok bo swieczki zapalaja sie ale nie powinno być tak ze jak juz zapłon włacze to one tej juz powinny grzać od razu?a nie po iluś tam sec.(10do15sec?)

Nie potrafię tego rozgrysć dlaczego kopci i przerywa jak utrzymuje obroty na 1300/ a jak puszcze gaz to nie przerywa.Moze tutaj jest problem z tymi świecami ze tak sie dzieje?hmm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rownież Dziadek dziekuje ci za pomoc pozostaje tylko kopcenie i szarpanie swiece mam nowe i sterownik tez wiec trzeba bedzie myslec nad czyms innym 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej,bambus5315 jakie masz świece?

Dziś zrobiłem tak,temp.jest 10st,właczyłem zapłon kontrolka świec sie zapaliła na 2sec.(mam zmieniony soft i zwiekszoną dawke rozruchową) poczekałem 30sec.po zgaszeniu kontrolek i odpaliłem

Było lekkie wachniecie i nawet nie puścił dymka to nigdy mi sie niezdarzyło,zawsze był dym.

Odpalił jak nigdy dotąd,Spróbuj dłuzej poczekac nawet do pół min.i dopiero odpalaj i zobaczysz jak bedzie.

Ja myśle ze u mnie jest tak ze świece za pózno zaczynają grzać i jest problem ale bede to jeszcze testował w mniejszych temp.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z filmów widać jak ciepło na dworze i dopalałem przy wyłączonej wtyczce czujnika temperatury i według wszelkich znaków na niebie i na ziemi powinien zwiększyć kąt wtrysku ale nic z tego owszem świece grzały a kąt normalnie jak na ciepłym ani drgnie, i do czego doszedłem że są dwa czujniki wpływające na odpalanie czyli czujnik temp silnika bez zmiany kąta wtrysku i czujnik temp oleju który właśnie jak jest zimno zmienia kąt wtrysku i jeżeli on się buntuje to są takie problemy z odpalaniem. Należało by podmienić bo tego nie robiłem musze na schrot podjechać może wykręcą mi urzywke wtedy dokładniej będzie wiadomo.

Bo czujnik temp oleju ma wpływ na zmiane kąta wtrysku jak olej jest za gorący lub zimny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziadek jeśli to coś da - rób temat i opisuj to!

Bo może się okazać, że nasze zakładanie oszustów jest zbędne a wystarczy wymienić czujnik oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem na razi na etapie syropu pini i zestawu chusteczek do nosa ale robie sobie taki układ do testów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/gavzJz3.jpg&key=4a0a7082ff18f7ec7e24f39f8f2a1c875e12f803ca60e89f56da347850ba0daf" class="ipsImage" alt="gavzJz3.jpg" />

Jak ktoś nie ma osłony silnika to niech zdejmie wtyczke z czujnika temperatury oleju i sprawdzi efekty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No kurde powiem ci ze na to niewpadłem trzeba sprawdzić i to,ty to geniusz jestes.

Zrobie testy z wyłączonym czuj.temp. i oleju/i z włączonym czuj.temp.

Jeszcze mozna sprawdzić jakie napiecie dochodzi i jaka rezystencja.

Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz warunki to sprawdź, ja przeglądam schematy w tym kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz pogoda fajna nawet to jutro to sprawdze.

Na schematach sie nie znam,ale troszke na mechanice taki samouk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze nie,niemiałem kiedy cały dzień bieganiny miałem.

Ale dziś rano jak poczekałem dluzej przed zapalaniem to odpalił fajnie bez dymka lecz jak dodałem gazu na 1100to dalej przerywał i kopcił.

Myśle ze coś w tym jest co pisze Dziadek vec,mi  juz sugerują tez ze wtryski leja ale coś mnie to nieprzekonuje do konca.

Bede robił próbe jutro to napisze.

A jak u ciebie zagrzewałeś świece dłuźej jak pisałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Dziadka vec.

Juz o tym pisałem ale niedaje mi to spokoju

Odkreciłem świece i włorzyłem ja do fajki oparłem ja o blok silnika i właczyłem zapłon i ta świeca zaczeła sie żarzyc dopiero po 10,15secundach i tak wszystkie maja, to jest raczej za pózno?powinny źarzyć sie odrazu?

Cos jest nie tak z tym,może przekaźnik juz pada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak odpala teraz bardzo dobrze tylko te obroty nie daja mi również spokoju i powiem ci że mi sąsiad też sugeruje że może wtryski leja 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas kontroli moich wtrysków szpec powiedział że nie spotkał się żeby te wtryski lały bo to sa zwykłe dwusprężynowe woły robocze , a ja kupiłem na alledrogo używki na przyrządzie do prób było wsio ok otwierały się przy 180 bar każdy równiutko.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Należało by sprawdzić napięcie podczas grzania i natężenie prądu który powinien być taki sam na przewodzie plusowym z aku i na fajkach przy świecach.

Zrób test i podłącz świece prosto z aku i sprawdź czas zagrzania świec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mogą być też, tak myśle nad kompresją moze juz słaba?tez należałoby ją sprawdzić.

Kurde juz spać nie moge przez to a zima się zbliza i moze być gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zrób test olejowy pomiar normalny i pomiar z olejem czyli lejesz do cylindrów olej np 50  i pomiar i tak każdy cylinder wtedy wyjdzie czy to dół czyli tłoki,pierścienie a z olejem czy góra np wypalone zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×