Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lagan

Problem z odpaleniem, nierówna praca silnika

Polecane posty

Witam, 

To mój pierwszy post, a zarazem temat na forum. Mam problem z samochodem; Vectra C 2004 3.0 177kM CDTI ECOTEC (przebieg 140 000 km), a mianowicie auto ma duże problemy z odpaleniem, a gdy to się uda to na niskich obrotach silnik pracuje nierówno, przy wysokich pojawia się czarny dym. Czasem na chwilę, dosłownie 1-2 sekundy, odpala żeby zaraz znowu zgasnąć. Dzisiaj w temperaturze 0,5C nie odpalił w ogóle- padł akumulator (nagrzewałem przed każdą próbą odpalenia świece żarowe kilku- kilkunastokrotnie, potem rozruch przez jakieś 5-10s) :( Po podpięciu do komputera nie pokazują się żadne błędy (tym bardziej nie świeci się "check engine"). Zaznaczam, że samochód właściwie nie był użytkowany przez okres ostatnich 6 miesięcy i jeżdżę nim od nieco ponad tygodnia- w tym czasie przejechałem jakieś 400km. Wcześniej, o ile mi wiadomo, nie było podobnych problemów.

Proszę o pomoc, dodam że jestem laikiem jeżeli chodzi o motoryzację :unsure:

Edytowano przez recces
34 tagi.... zmniejszylem do rozsadnej liczby /recces

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tagi sluza do nieco innych celow, niz spamowanie tematu.
Bezsensowne ich stosowanie, zwlaszcza w takiej ilosci zwraca uwage, ale moderatorow, ktorzy z checia wlepia ostrzezenie.
Jesli chcesz by szybciej ktos cos napisal, to:
-przegladnij forum i zapoznaj sie z jego struktura. Napisany temat w wlasciwym podforum przyspieszy odpowiedz.
- sprawdz, czy wystepujacy problem u Ciebie nie zostal juz gdzies opisany.

Zrob na poczatek przeglad filtrow- paliwa i powietrza.
Stal dosc dlugo, i mogla sie parafina wytracic, ktora zapchala filtr paliwa.
Tyle na poczatek- skoro nie ma  zadnych bledow.

No i najwazniejsze- Witaj.
p.s. tagi skroce- taki mamy klimat, ostrzezenie wzrokowe za bezasadne uzycie takiej ilosci tagow.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ilość tagów, będę pamiętał na przyszłość :) 

Co do filtrów- były wymieniane na przełomie lipca/ sierpnia- teraz się o tym dowiedziałem, dlatego chyba raczej jest to mało prawdopodobne, żeby były zapchane?
Dowiedziałem się także, że po wymianie filtra paliwa był już problem z odpaleniem (mechanik stwierdził podobno, że to "normalne"). Od tego czasu do początku mojej eksploatacji samochód tylko wrócił z serwisu (jakieś 10km). Czy możliwe, by powstała jakaś nieszczelność podczas montażu nowego filtra i to ona jest przyczyną? 

Dodam jeszcze, że wcześniej autem jeździł mój ojciec i wszystko śmigało jak trzeba ładnych parę lat :pilot:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobilo sie chlodniej, w polaczeniu z kiepska ropa, i filtr moze byc zapchany (prosty przyklad z zeszlego roku - kiepskie paliwo nam dowiezli, w nocy -1 i stanely wszystkie maszyny, parafina moglismy handlowac ;)), mogles tez zassac syf z zbiornika jezdzac w okolicach rezerwy.
Sprawdz, czy filtr paliwa jest prawidlowo zamkniety/dokrecony- moze byc tak, ze uszczelka wyszla, za slabo dokrecili i zapowietrza sie uklad, zerknij tez w miejscach laczen na ewentualne nieszczelnosci.
Kolejny krok to odpowietrzenie- w zasadzie instrukcja mowi o 3krotnym wlaczeniu zaplonu na 10s i powinno sie odpowietrzyc (chodz nie dam glowy, czy to jest od Twojego typu silnika, generalnie cdti same sie odpowietrzaja-podobno ;))
Sprawdz czy dziala pompa w baku.
Jak juz uda sie odpalic, to miej podpietego techa/opcoma- sprawdz odrazu bledy (niskie cisnienie na listwie powinno jakis blad wywalic) i bloki pomiarowe-wychwycisz, ktory wtrysk jak pracuje, jakie sa dawki itp- to moze byc bardzo pomocne w dalszej diagnozie.

Lubie mechanikow, ktorzy wkladaja nowy filtr paliwa, zamykaja calosc i z plakiem odpalaja do bulu i katuja silnik pod odcinke, az sie odpowietrzy... a wystarczy zalac filtr i uklad paliwem.......
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×