Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Lagan

Problem z odpaleniem, nierówna praca silnika

Polecane posty

Witam, 

To mój pierwszy post, a zarazem temat na forum. Mam problem z samochodem; Vectra C 2004 3.0 177kM CDTI ECOTEC (przebieg 140 000 km), a mianowicie auto ma duże problemy z odpaleniem, a gdy to się uda to na niskich obrotach silnik pracuje nierówno, przy wysokich pojawia się czarny dym. Czasem na chwilę, dosłownie 1-2 sekundy, odpala żeby zaraz znowu zgasnąć. Dzisiaj w temperaturze 0,5C nie odpalił w ogóle- padł akumulator (nagrzewałem przed każdą próbą odpalenia świece żarowe kilku- kilkunastokrotnie, potem rozruch przez jakieś 5-10s) :( Po podpięciu do komputera nie pokazują się żadne błędy (tym bardziej nie świeci się "check engine"). Zaznaczam, że samochód właściwie nie był użytkowany przez okres ostatnich 6 miesięcy i jeżdżę nim od nieco ponad tygodnia- w tym czasie przejechałem jakieś 400km. Wcześniej, o ile mi wiadomo, nie było podobnych problemów.

Proszę o pomoc, dodam że jestem laikiem jeżeli chodzi o motoryzację :unsure:

Edytowano przez recces
34 tagi.... zmniejszylem do rozsadnej liczby /recces

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tagi sluza do nieco innych celow, niz spamowanie tematu.
Bezsensowne ich stosowanie, zwlaszcza w takiej ilosci zwraca uwage, ale moderatorow, ktorzy z checia wlepia ostrzezenie.
Jesli chcesz by szybciej ktos cos napisal, to:
-przegladnij forum i zapoznaj sie z jego struktura. Napisany temat w wlasciwym podforum przyspieszy odpowiedz.
- sprawdz, czy wystepujacy problem u Ciebie nie zostal juz gdzies opisany.

Zrob na poczatek przeglad filtrow- paliwa i powietrza.
Stal dosc dlugo, i mogla sie parafina wytracic, ktora zapchala filtr paliwa.
Tyle na poczatek- skoro nie ma  zadnych bledow.

No i najwazniejsze- Witaj.
p.s. tagi skroce- taki mamy klimat, ostrzezenie wzrokowe za bezasadne uzycie takiej ilosci tagow.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ilość tagów, będę pamiętał na przyszłość :) 

Co do filtrów- były wymieniane na przełomie lipca/ sierpnia- teraz się o tym dowiedziałem, dlatego chyba raczej jest to mało prawdopodobne, żeby były zapchane?
Dowiedziałem się także, że po wymianie filtra paliwa był już problem z odpaleniem (mechanik stwierdził podobno, że to "normalne"). Od tego czasu do początku mojej eksploatacji samochód tylko wrócił z serwisu (jakieś 10km). Czy możliwe, by powstała jakaś nieszczelność podczas montażu nowego filtra i to ona jest przyczyną? 

Dodam jeszcze, że wcześniej autem jeździł mój ojciec i wszystko śmigało jak trzeba ładnych parę lat :pilot:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobilo sie chlodniej, w polaczeniu z kiepska ropa, i filtr moze byc zapchany (prosty przyklad z zeszlego roku - kiepskie paliwo nam dowiezli, w nocy -1 i stanely wszystkie maszyny, parafina moglismy handlowac ;)), mogles tez zassac syf z zbiornika jezdzac w okolicach rezerwy.
Sprawdz, czy filtr paliwa jest prawidlowo zamkniety/dokrecony- moze byc tak, ze uszczelka wyszla, za slabo dokrecili i zapowietrza sie uklad, zerknij tez w miejscach laczen na ewentualne nieszczelnosci.
Kolejny krok to odpowietrzenie- w zasadzie instrukcja mowi o 3krotnym wlaczeniu zaplonu na 10s i powinno sie odpowietrzyc (chodz nie dam glowy, czy to jest od Twojego typu silnika, generalnie cdti same sie odpowietrzaja-podobno ;))
Sprawdz czy dziala pompa w baku.
Jak juz uda sie odpalic, to miej podpietego techa/opcoma- sprawdz odrazu bledy (niskie cisnienie na listwie powinno jakis blad wywalic) i bloki pomiarowe-wychwycisz, ktory wtrysk jak pracuje, jakie sa dawki itp- to moze byc bardzo pomocne w dalszej diagnozie.

Lubie mechanikow, ktorzy wkladaja nowy filtr paliwa, zamykaja calosc i z plakiem odpalaja do bulu i katuja silnik pod odcinke, az sie odpowietrzy... a wystarczy zalac filtr i uklad paliwem.......
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...