Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lagan

Problem z odpaleniem, nierówna praca silnika

Recommended Posts

Witam, 

To mój pierwszy post, a zarazem temat na forum. Mam problem z samochodem; Vectra C 2004 3.0 177kM CDTI ECOTEC (przebieg 140 000 km), a mianowicie auto ma duże problemy z odpaleniem, a gdy to się uda to na niskich obrotach silnik pracuje nierówno, przy wysokich pojawia się czarny dym. Czasem na chwilę, dosłownie 1-2 sekundy, odpala żeby zaraz znowu zgasnąć. Dzisiaj w temperaturze 0,5C nie odpalił w ogóle- padł akumulator (nagrzewałem przed każdą próbą odpalenia świece żarowe kilku- kilkunastokrotnie, potem rozruch przez jakieś 5-10s) :( Po podpięciu do komputera nie pokazują się żadne błędy (tym bardziej nie świeci się "check engine"). Zaznaczam, że samochód właściwie nie był użytkowany przez okres ostatnich 6 miesięcy i jeżdżę nim od nieco ponad tygodnia- w tym czasie przejechałem jakieś 400km. Wcześniej, o ile mi wiadomo, nie było podobnych problemów.

Proszę o pomoc, dodam że jestem laikiem jeżeli chodzi o motoryzację :unsure:

Edited by recces
34 tagi.... zmniejszylem do rozsadnej liczby /recces

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tagi sluza do nieco innych celow, niz spamowanie tematu.
Bezsensowne ich stosowanie, zwlaszcza w takiej ilosci zwraca uwage, ale moderatorow, ktorzy z checia wlepia ostrzezenie.
Jesli chcesz by szybciej ktos cos napisal, to:
-przegladnij forum i zapoznaj sie z jego struktura. Napisany temat w wlasciwym podforum przyspieszy odpowiedz.
- sprawdz, czy wystepujacy problem u Ciebie nie zostal juz gdzies opisany.

Zrob na poczatek przeglad filtrow- paliwa i powietrza.
Stal dosc dlugo, i mogla sie parafina wytracic, ktora zapchala filtr paliwa.
Tyle na poczatek- skoro nie ma  zadnych bledow.

No i najwazniejsze- Witaj.
p.s. tagi skroce- taki mamy klimat, ostrzezenie wzrokowe za bezasadne uzycie takiej ilosci tagow.
Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybacz ilość tagów, będę pamiętał na przyszłość :) 

Co do filtrów- były wymieniane na przełomie lipca/ sierpnia- teraz się o tym dowiedziałem, dlatego chyba raczej jest to mało prawdopodobne, żeby były zapchane?
Dowiedziałem się także, że po wymianie filtra paliwa był już problem z odpaleniem (mechanik stwierdził podobno, że to "normalne"). Od tego czasu do początku mojej eksploatacji samochód tylko wrócił z serwisu (jakieś 10km). Czy możliwe, by powstała jakaś nieszczelność podczas montażu nowego filtra i to ona jest przyczyną? 

Dodam jeszcze, że wcześniej autem jeździł mój ojciec i wszystko śmigało jak trzeba ładnych parę lat :pilot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobilo sie chlodniej, w polaczeniu z kiepska ropa, i filtr moze byc zapchany (prosty przyklad z zeszlego roku - kiepskie paliwo nam dowiezli, w nocy -1 i stanely wszystkie maszyny, parafina moglismy handlowac ;)), mogles tez zassac syf z zbiornika jezdzac w okolicach rezerwy.
Sprawdz, czy filtr paliwa jest prawidlowo zamkniety/dokrecony- moze byc tak, ze uszczelka wyszla, za slabo dokrecili i zapowietrza sie uklad, zerknij tez w miejscach laczen na ewentualne nieszczelnosci.
Kolejny krok to odpowietrzenie- w zasadzie instrukcja mowi o 3krotnym wlaczeniu zaplonu na 10s i powinno sie odpowietrzyc (chodz nie dam glowy, czy to jest od Twojego typu silnika, generalnie cdti same sie odpowietrzaja-podobno ;))
Sprawdz czy dziala pompa w baku.
Jak juz uda sie odpalic, to miej podpietego techa/opcoma- sprawdz odrazu bledy (niskie cisnienie na listwie powinno jakis blad wywalic) i bloki pomiarowe-wychwycisz, ktory wtrysk jak pracuje, jakie sa dawki itp- to moze byc bardzo pomocne w dalszej diagnozie.

Lubie mechanikow, ktorzy wkladaja nowy filtr paliwa, zamykaja calosc i z plakiem odpalaja do bulu i katuja silnik pod odcinke, az sie odpowietrzy... a wystarczy zalac filtr i uklad paliwem.......
Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...