Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Chrissolinsky

Nagly wzrost spalania VC GTS 2.2 dTi

Recommended Posts

Dzień dobry, jestem nowy na forum więc poprawcie mnie jeżeli coś źle zrobiłem:ok:. Chciałbym abyście rozważyli mój problem, otóż moja vectra jakiś czas temu (ok. 2 tygodie) zaczęła sporo więcej palić. W mieście spalanie z ok 8l wzrosło do 10.5- 11l przy tej samej dynamice jazdy, z kolei w trasie wydaje się być normalne tzn. bez zmian (ok.6.5-7l) . Znajomy mechanik z komputera wyciągnął błąd o nazwie "elektromagnes podciśnienia dla układu odsysania par paiwa":o, zaś w renomowanym zakładzie dostałem info, ze trzeba będzie wyciągać wtryski i każdy kolejno sprawdzać wraz z ewentualną regeneracją (spore koszty). Co o tym sądzicie? Co robić? Od razu brać się za wtryski czy drążyć temat tego błędu (trochę mnie nie stać aktualnie na wtryski)? Dodam tylko ze praca silnika się nie zmieniła, jest równa, a obroty prawidłowe.

Edited by Chrissolinsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Kolego a zobacz czy Ci hamulce z tyłu nie trzymają. U mnie tak było. Zobacz po trasie czy koła nie są cieplejsze albo takie same jak z przodu. To będzie oznaczało, że coś jest nie tak bo z tyłu klocki mniej są używane jak z przodu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dzięki za odpowiedź. Powiem szczerze bo w sumie zapomniałem tego dodać, faktycznie lewa tylna tarcza jest sporo cieplejsze niż pozostałe, mogę śmiało powiedzieć ze nawet gorąca, lecz nie jest to jakoś zapieczone czy rozgrzane do czerwoności. Czy to może być problemem aż takiego wzrostu zużycia paliwa? (w następnym tygodniu miałem zamiar to naprawić)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście. To napewno jest przyczyną. U mnie też były poprostu ciepłe te koła i też miałem taki wzrost spalania. Koniecznie trzeba to wszystko nasmarować w sensie zaciski i jarzma......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, problem grzejących się tarczy został wyeliminowany, lecz niestety spalanie pozostało w podobnym stanie czyli w granicach 10.5l w mieście. Pytanie co dalej robić? (z jakichś tam moich obserwacji choć nie jestem specjalistą dodatkowo występuje jakby dziura podczas przyśpieszania, a mianowicie auto na początku normalnie przyspiesza potem na chwilę traci ciąg i znów zaczyna ciągnąc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak z temp silnika, szybko się nagrzewa ? trzyma ją czy może spada na postoju ?  Bo jak termostat słaby i ma problem z trzymaniem optymalnej temperatury to przy tych takich temperaturach na dworze może spalanie pójść lekko w górę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, lekko w górę w moim przypadku to ok 2 l. Problem w tym ze nie wiem po jakim czasie przy aktualnych warunkach pogodowych powinien się nagrzewać, dzisiaj np po przejechaniu 4 km w mieście w tym 2 postoje na światłach wskazówka temperaturynie nie ruszyła się z miejsca (przepraszam za moje proste tłumaczenia ale nie jestem specjalistą w tych tematach). Co do trzymania temperatury to nie wiem ale sprawdzę w najbliższym czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no coś takiego i ja mam, że występuje jakby turbo dziura podczas przyspieszania. Mogę jeszcze doradzić wymianę filtra powietrza na firmy filtron. U mnie spadło spalanie po wymianie zacisków, ale po wymianie filtra jeszcze sie obniżyło do 6,1 liczone na stacji benzynowej. A jak naprawiałeś to grzanie tarcz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem szczerze, że nie wiem co dokładnie zostało wymienione. Ale były to na pewno gumy tłoczków zacisków i przeczyszczenie jakichś mechanizmów (pewnie też chodzi o zaciski).

Edited by Chrissolinsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego a patrzyłeś czy napewno sie nie grzeją te tarcze? Trzeba wymieniać gumy co chodzą prowadnice od zacisku. Te gumy są w jarzmie. Wyjmujemy, czyścimy nalot w otworze przez co robi się zgrubienie pod gumą i blokuje prowadnice i zakładamy nowe gumy, smarujemy prowadnice, wkładamy i przykręcamy do zacisku i jest ok :) sprawdź czy napewno nie grzeją się tarcze...... ja bez wymiany tych gum i czyszczenia to dwa razy naprawiałem i smarowałem. Sam możesz to ogarnąć bez większego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale pomyśl też o tym filtrze....ja dosyć szybko jeżdżę i spalanie mam spoko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i jak tam z tym spalaniem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, podsumowując tarcze po naprawie się nie grzeją, filtr powietrza jest czysty (firma filtra to"filtron"), a spalanie dalej 11l. Powiem szczerze że nie wiem co dalej robić (pewnie łapać się za wtryski:mellow:) w tym tygodniu jadę do mechanika aby sprawdził termostat bo jest to dla mnie dziwne ze po przejechaniu 5-7km wskazówka temperatury nawet nie drgnie. Powiedzcie jak szybko vectra powinna się nagrzewać przy takiej pogodzie tzn ok 0 stopni?? Może to rzeczywiście termostat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tez tak długo sie nagrzewa nawet jak przejade 10km to wskazowka jeszcze lezy z tego co wiem to ona podnosi sie od ok.70 st.Termostat i czujnik mam nowe.

Jak ci nie kopci to wtryski nie leja chyba ze to poczatki ich awarii i dlatego duzo spala.

Jeszcze sprawdz parametry przepływomierza tez lubi przekłamywać.

Edited by Aro1977
Zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

5 - 7 km i chcesz żeby 2.2 diesel się już zagrzał? Trochę nie realne. Po pierwsze diesel grzeje się dłużej. Druga sprawa, 11 litrów na trasie czy po mieście? I jakie dzienne przebiegi. 

Jeżeli po mieście i jeździsz niedogrznym autem to niczego innego się nie spodziewaj. 

Moja VC 1.9 CDTI średnio w mieście 9.5 litra spala. Codziennie rano robię 22 km do pracy. Z tego 9 autostrada. I temp łapie pod samą robota. A jak jest poniżej  zera to nawet czasem nie złapie temp roboczej. 

Wskazówka wstaje od 71 stopni. 

Rok temu, jak były spore mrozy - 20 stopni to i po 30 km wskazówka leżała. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą temperaturą to fakt, jestem świadom tego ze może wolniej się nagrzewać. Ale jeszcze do niedawna palił w mieście po 8 litrów i nagle się to zmieniło, dlatego nie jestem pewien czy wszysto jest okey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest zimniej to ma prawo wiecej palic ale z tego co piszesz to troszke za duzo,,

Faktycznie jak silnik nie dogrzany i jezdzisz po miescie to łyka On wiecej. A jak cie tak to nie pokoij to sprawdz sobie przepływke przynajmiej bedziesz wiedział czy jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zimie jest wiele czynników podwyższających spalanie. 

Ale 3 litry więcej to już sporo. 

A ja dziś sprawdzałem kiedy motor osiągnie temp robocza. 

I tak. Auto stoi w garażu.  Temp na zewnątrz -2. W garażu +12 

Po przejechaniu 18 km nie było 88 stopni. ledwie 82 

Trzeba dogrzewacz naprawić. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...