Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Olek21

Zjadanie opon od wewnętrznej strony.

Polecane posty

Witam. Mam problem z vectra, otóż przy wymianie opon na zimowe zauważyłem że stare opony sa starte od środka a mianowicie ich krawędź, starte tak że widać druty.. patrząc od tyłu auta widac ze rozchodzi się na zewnątrz /---\ najgorzej prawa strona, czy ustawia się w tam jakąś zbieżność? Czy wymiana zawieszenia pomoże? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kontrola zawieszenia najpierw, a później ustawienie geometrii jak śruby nie będą zapieczone :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzej, sprawdz zbierznośc kół i zobacz czy zawieszenie nie dostało luzów, podjedz gdzieś na stacje diagnostyczna, koszt koło 20-30 złotych i niech chłopaki zobacza na szarpakach czy niema luzów :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po szarpakach przyjrzyj się tuleją pływającym bo pomimo że miałem zużyte to nie wykryło tego. pojechałem na zbieżność i dopiero wtedy panowie mi powiedzieli że nie ustawią mi zbieżności bo mam coś nie halo z zawieszeniem, zrobiłem te tuleje i dopiero wtedy mi wszystko poustawiali. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok podjade niech to sprawdza, dzieki za odpowiedzi, i jeszcze jedno czy tulueje wybrac lemfordera czy moze jakis zamiennik tanszy? bo z tego co widze to na allegro komplet kosztuje 360zl? I czy da rade to samemu wymienic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do części się nie wypowiem, ja założyłem tuleje 25zł/sztuka i jeżdżę już chyba dwa lata i nie narzekam aczkolwiek każdy poleci lemfordera, wymieniłem je sam z wielkimi problemami a wbijając nowe rozwaliłem chyba wszystkie gumki osłaniające -.- ale jeżdżą do dziś, do tulei pływających na pewno potrzebna Ci będzie prasa by je wycisnąć i wcisnąć, można również młotkiem ale jest dużo ciężej to zrobić.

Edytowano przez zulu03

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli koła stoją tak / \ to masz wręcz pewne, że masz do wymiany tuleje - a skoro koła tak stoją i dopiero teraz zauważyłeś, że druty wychodzą z opon to sądzę, że w ogóle nie zwracasz uwagi na auto - i najpewniej do wymiany masz pływające jak i główne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozjeżdża się zbieżność to nie pływające tylko główne. Jedne i drugie tuleje można łatwo wymienić bez prasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja np kupowałem lemfordera już niepamietam ile placilem mięsa zbyt tanie ale są dobre smigam na nich 2 lata i jest spoko i dawałem do mechanika to wziol 50 zl od strony czyli 100zł za całość i oni mieli jakiś ściągacz specjalny do tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest specjalny ściągacz do wymiany małych tulei pływających w VB bez demontażu wahacza tylnego jeżeli główne są ok. Z tego co się orientuję  lemforder to lider w produkcji tych tulei, chodzi mi o wytrzymałość i jakość wykonania ( chociaż firm jest więcej), większość zakłada właśnie tej firmy, wychodzimy z założenia iż jeżeli chcesz mieć spokój na lata i pojeździć nie martwiąc się o tuleje po wymianie to zakładaj lemforder, jeżeli  oczywiście budżet tobie na to pozwala. Decyzję jakiej firmy wybierzesz tuleje do swojego auta niestety należy do ciebie. Ale musisz sobie zdawać sprawę iż jeśli założysz słabej jakości, tanie, to długo nie nacieszysz się spokojem i czekać ciebie będzie następna wymiana, i zapłacisz 2 razy za to samo, co w przeliczeniu nie wyjdzie ciebie taniej tylko drożej niż byś założył dobrej markowej polecanej firmy na początku naprawy. Takie jest osobiste moje zdanie na ten temat. Można zrobić to samemu jeżeli dysponujesz ściągaczem do tulei i oczywiście miejscem i narzędziami potrzebnymi do wymiany, oczywiście chęcią i umiejętnościami aby sobie to zrobić. Po wszystkim należy obowiązkowo przeprowadzić pełną geometrię zawieszenia.

Edytowano przez Leszek_70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w tym wypadku polecalbym wymiane kompletu: plywajace 4szt i glowne 2szt + obowiazkowo geometria
 i masz problem z glowy, wiadomo jesli chodzi o czesci to rozbieznosci cenowe sa spore a na lemfordera nie kazdego stac ale jesli ma to jakis czas pojezdzic radze unikac marek typu Kraft, HP, FZ, itp. chinczykow, w swojej postawilem na plywajace Ruvilla ( ale podobne cenowo mozna Febi, Delphi - na tych kumpel smigal ponad 2 lata i zero problemu pozniej auto sprzedal ale majac w reku kazda jedna marke postawilem na Ruvilla ;) ) i glowne lemfordera koszt 200zl i juz ponad rok mam spokoj  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×