Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Olek21

Zjadanie opon od wewnętrznej strony.

Recommended Posts

Witam. Mam problem z vectra, otóż przy wymianie opon na zimowe zauważyłem że stare opony sa starte od środka a mianowicie ich krawędź, starte tak że widać druty.. patrząc od tyłu auta widac ze rozchodzi się na zewnątrz /---\ najgorzej prawa strona, czy ustawia się w tam jakąś zbieżność? Czy wymiana zawieszenia pomoże? Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrola zawieszenia najpierw, a później ustawienie geometrii jak śruby nie będą zapieczone :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyzej, sprawdz zbierznośc kół i zobacz czy zawieszenie nie dostało luzów, podjedz gdzieś na stacje diagnostyczna, koszt koło 20-30 złotych i niech chłopaki zobacza na szarpakach czy niema luzów :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

po szarpakach przyjrzyj się tuleją pływającym bo pomimo że miałem zużyte to nie wykryło tego. pojechałem na zbieżność i dopiero wtedy panowie mi powiedzieli że nie ustawią mi zbieżności bo mam coś nie halo z zawieszeniem, zrobiłem te tuleje i dopiero wtedy mi wszystko poustawiali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok podjade niech to sprawdza, dzieki za odpowiedzi, i jeszcze jedno czy tulueje wybrac lemfordera czy moze jakis zamiennik tanszy? bo z tego co widze to na allegro komplet kosztuje 360zl? I czy da rade to samemu wymienic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do części się nie wypowiem, ja założyłem tuleje 25zł/sztuka i jeżdżę już chyba dwa lata i nie narzekam aczkolwiek każdy poleci lemfordera, wymieniłem je sam z wielkimi problemami a wbijając nowe rozwaliłem chyba wszystkie gumki osłaniające -.- ale jeżdżą do dziś, do tulei pływających na pewno potrzebna Ci będzie prasa by je wycisnąć i wcisnąć, można również młotkiem ale jest dużo ciężej to zrobić.

Edited by zulu03

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli koła stoją tak / \ to masz wręcz pewne, że masz do wymiany tuleje - a skoro koła tak stoją i dopiero teraz zauważyłeś, że druty wychodzą z opon to sądzę, że w ogóle nie zwracasz uwagi na auto - i najpewniej do wymiany masz pływające jak i główne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli rozjeżdża się zbieżność to nie pływające tylko główne. Jedne i drugie tuleje można łatwo wymienić bez prasy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja np kupowałem lemfordera już niepamietam ile placilem mięsa zbyt tanie ale są dobre smigam na nich 2 lata i jest spoko i dawałem do mechanika to wziol 50 zl od strony czyli 100zł za całość i oni mieli jakiś ściągacz specjalny do tego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest specjalny ściągacz do wymiany małych tulei pływających w VB bez demontażu wahacza tylnego jeżeli główne są ok. Z tego co się orientuję  lemforder to lider w produkcji tych tulei, chodzi mi o wytrzymałość i jakość wykonania ( chociaż firm jest więcej), większość zakłada właśnie tej firmy, wychodzimy z założenia iż jeżeli chcesz mieć spokój na lata i pojeździć nie martwiąc się o tuleje po wymianie to zakładaj lemforder, jeżeli  oczywiście budżet tobie na to pozwala. Decyzję jakiej firmy wybierzesz tuleje do swojego auta niestety należy do ciebie. Ale musisz sobie zdawać sprawę iż jeśli założysz słabej jakości, tanie, to długo nie nacieszysz się spokojem i czekać ciebie będzie następna wymiana, i zapłacisz 2 razy za to samo, co w przeliczeniu nie wyjdzie ciebie taniej tylko drożej niż byś założył dobrej markowej polecanej firmy na początku naprawy. Takie jest osobiste moje zdanie na ten temat. Można zrobić to samemu jeżeli dysponujesz ściągaczem do tulei i oczywiście miejscem i narzędziami potrzebnymi do wymiany, oczywiście chęcią i umiejętnościami aby sobie to zrobić. Po wszystkim należy obowiązkowo przeprowadzić pełną geometrię zawieszenia.

Edited by Leszek_70

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tym wypadku polecalbym wymiane kompletu: plywajace 4szt i glowne 2szt + obowiazkowo geometria
 i masz problem z glowy, wiadomo jesli chodzi o czesci to rozbieznosci cenowe sa spore a na lemfordera nie kazdego stac ale jesli ma to jakis czas pojezdzic radze unikac marek typu Kraft, HP, FZ, itp. chinczykow, w swojej postawilem na plywajace Ruvilla ( ale podobne cenowo mozna Febi, Delphi - na tych kumpel smigal ponad 2 lata i zero problemu pozniej auto sprzedal ale majac w reku kazda jedna marke postawilem na Ruvilla ;) ) i glowne lemfordera koszt 200zl i juz ponad rok mam spokoj  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...