Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

makuCDTI

Wykres do oceny z19dth

Recommended Posts

"dołki" zarówno na wykresie mocy jak i momentu co mogą oznaczać? N75? geometria zmulona?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od tego co za tuner robi soft mając takie krzaki.

Jak zauważyłeś zacznij od zaworka, a jak nie to zostaje przycinajaca się geometria bądź problem z podcisnieniem.

Chociaż krzak jest dość wysoko na rpm, więc może to być też np. egr.

Egr dla próby możesz zaslepic blacha i zrobić pomiar. jak będzie ok to wylogowac o ile dalej "funkcjonuje"  w aucie...

EDIT.

Z drugiej strony przebieg serii jest dość łagodny i w miarę ok, więc może to też być wina softu, problem z paliwem...

 

Edited by Bear_

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto bez DPF i EGR

jak zauważyłeś seria dość łagodna,po programie pojawiły się "schody"

tuner zaproponował czyszczenie T

generalnie auto jeździ dobrze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

może by zostawić ten temat i wrzucac wykresy? sam mam swój a sie nie znam a na pewno ludzie podpowiedzą czy jest ok czy nie ok jeśli sie znają. Wrzuciłbym tutaj swój wykres także.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzucaj śmiało!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez egr i klap

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykres bardzo podobny do mojej serii

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to bedzie to samo, tylko różnica 20*C mogłaby mieć lekkie znaczenie przy powietrzu zasysanym.
ale chyba tragedii nie ma - nadal myśle co robic by zbliżyć się do 180KM, a co dopiero przekroczyć tą barierę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak dojdziesz to się pochwal bo mam podobnie i w tych samych miejscach, chociaż tylko 120 koni :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miedzy Waszymi wykresami jest kosmetyczna różnica - odcinka, któryś tuner sie nie przyłożył i nie skalibrował poprawnie obrotow.

Chyba u Prymela do korekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wykres robił TuneForce, z resztą jest na forum przedstawiciel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co zrobić by przekroczyć tą barierę? Pomyśleć o hybrydowym turbo, sprawdzić wtryski ewentualnie je wyczyścić (u mnie pomogło) i mieć dobrego tunera. Osobiście osoba, znam osobę, która mi robiła program i powiedziała, że jeśli turbo i wtryski są zdrowe i nie ma innych przeciwwskazań to na serii jest w stanie zrobić z tego silnika nawet 230KM tylko podkreślam wszystko musi być zdrowe... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wybacz, ale seryjne turbo nie podoła 230 PS. Lub inaczej. Konstrukcyjnie jeśli chodzi o przepływy turbiny to nie jest ona w stanie podać takiej mocy. A jak już to nie będzie to wynik wiarygodny.

1. Seryjne turbo ukręca się przy około 1,6 bara - upierdzieli ośkę, nie ma bata, znam to...

2. Hybryda owszem, jeśłi silnik zdrowy i cały układ wspomagania islnika jest na full profi stanie to przebijesz grubo 200 PS, ale by dojść do 230 PS będziesz miał laga do 2200-2300 rpm

Zostaje tylko custom.

Co do Z19DT to by zbliżyć się do 180 PS wystarczy delikatna hybryda, i kumaty tuner...

Tu mogę wam przytoczyć autko na naszej hybrydzie, fakt nie nasze strojenie, ale jest :) Z pod naszej ręki takie autka z wynikami 180-190 PS również bez problemu wychodzą. Tu akurat Grzesiu poszedł w dość spore turbo z naszej pułki ale nie żałuje i liczył się z jakimiś kompromisami.

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wybacz, ale nie zgodzę się z tobą... Jesteś pewny, że urwie wałek? Znasz konstrukcję turbiny? Nie do końca... Wystarczy mądry tuner i wszystko ogarnie, turbina wytrzyma spokojnie... I wiem, że konstrukcja wytrzyma wiem bo codziennie składam, różne turbiny i spokojnie wytrzyma tylko mądry tuner co to zrobi tak jak trzeba... Przyrost mocy 180KM to wychodzi na seryjnych gratach nie ważne w jakim są stanie, no chyba, że jest totalne dno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hehehehehehehe. Nie no masz rację, nigdy nie widziałem turbiny w środku to fakt, nigdy też nie miałem styczności z procesem składania turbiny i jej wyważaniem... Nie widziałem też nigdy hybrydy na oczy, urwanego wałka itp. To wszystko zaczytana wiedza z googla i internetoof :P

Ale wiem, że by osiągnąć w zdrowym 19DTH 180 PS potrzeba dosłownie polizać doładowanie co przy zdrowym silniku daje się z robić drapiąc się druga ręką po du*ie. Ale by wyjść na 200+ PS potrzeba już troszkę dmuchnąć.

Więc może inaczej. Pokaż mi seryjne 19DTH z mocą 200+, nie musi być 230, wystarczy 200+ na seryjnym turbo, seryjnych gratach, a niech stracę, ekologia jak najbardziej może być wylogowana  i pozaślepiana :)

P.S. Nie oceniaj książeczki po okładce bo jej zawartość może Cię niemiło zadziwić ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat ciekawy i choć diesla nie mam, to się dołączę.

 

Plusa nie ma, ale ponoć jest równe 200KM.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiesz co nie chce mi się prowadzić jałowej dyskusji... Jeździłem paroma autami z softami zrobionymi w stodole i powiem tyle silnik tego nie wytrzymał... Powtórzę jeszcze raz, firm podnoszących moc jest setki, osób, które wiedzą co mają zrobić klika i te kilka osób wie co zrobić.

Hybryda, hybrydą jak jest nowa turbina, nawet po regeneracji, ale na nowych częściach to spokojnie da radę, moc w aucie to nie tylko powietrze dostarczone do silnika, ale również wtryski, które muszą być w bardzo dobrej kondycji, najlepiej nowe...

W Signum, które poprzednio miałem na seryjnych gratach spokojnie wyszło 180KM bez praktycznie większego problemu, jedynie co mi powiedział znajomy, który to robił to wtryski, żeby zrobić i granicę spokojnie przekroczy i go posłuchałem wtryski do sprawdzenia i okazało się, że czyszczenie wystarczyło, żeby osiągnąć wartości oryginału do tego zrobiłem lekką hybrydę bo koło kompresji było 1,6mm większe to praktycznie nic, ale nie udało mi się tego wystroić bo sprzedałem auto.

Fotka poniżej turbo seryjne?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko że kolega Bear_ się tym zawodowo zajmuje czyli się zna, ale jak uważasz opinie fachowca za jałową dyskusje to ty musisz być specem nad specami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego michal87tg - chyba nadal nie zakumałeś z kim piszesz - kolega Bear_ pracuje tu - 

Please login or register to see this link.

 ;)

Edited by maniek19

Share this post


Link to post
Share on other sites

To gdzie ja pracuje Panowie jest malo wazne. Piszac by nie oceniac ksiazki po okladce mialem na mysli doświadczenie i wiedze w glowie - wiedzę mocno praktyczna a nie teoretyczna.

Przykre, ze kolega potrafi zaszufladkowac z miejsca do grona kilkuset czy kilkudziesieciu osob nie majac zadnych konkretow na temat swojego rozmowcy.

Nigdzie nie napisalem, ze zdrowy silnik to tylko turbo i jalowo posze, nie rob ze mnie na usilnie czlowieka uposledzonego. 

Fakt, jaki podajesz swoim signum. No fajnie. No i co, poszlo az na 180 ps lekko polizanym pogramem, gdy juz czyszczenie wtryskow pomolo no nie udalo sie wystoic. Ja tu nie widze nic o 230 ps na seryjnych gratach.

Zdrowa seria w signumie czy vectrze potrfi przekroczyc 190 ps i 430 nm, szkoda ze czesto w piku rozlozonym na jakichs 500-600 rpm. Wolalbym miec mniej, w szerszym polu i zjadac auto o 10-15 ps moniejsze.

Po za tym jestes jak widze czlowiekiem zainteresowanym. Wiec dobrze wiesz, ,e seryjne graty puchna od okolo 3500 rpm i ciągle debatowana hybryda przede wszystkim daje nam mozliwosc utrzymania chcianych wartosci w górnych granicach obrotowych, na co przekladaja sie pozniejsze wyniki.

Ladne turbo, szkoda, ze na zwyklym kole, ktore nie daje nic po za wiekszym gabarytem. Ani profilu atakowania powietrza, ani agresywnego tipa...

Tez mam zdjecie ladej turbiny spod mojej reki jak sie tak chwalimy...

Mam więcej różnej maści jak byś chciał...

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I??? Hehe...:huh::blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czas i mi się pochwalić z19 dt na wszystkim seryjnym 

A następnie nowa turbina hybryda, widać serię i hybryde ma parametry wyższe, oraz intercooler z 2,8 turbo 

I program na 200 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc panowie o to co pokazała moja z19 dt 120 km, po modyfikacji 

W firmie VTR polecam z całego serca z uśmiechem tam jeżdżę i wiem że lipy nie będzie 

W dniu dzisiejszym robiony program przez Darka, fakt że poznałem arka przez forum vkp i nie żałuję, z resztą cała ekipa za***isty 

Proszę do oceny wykres,o wypowiedź  znawców, a zapomniałem dodać że to można powiedzieć na seryjnych gratach nowe turbo i IC z silnika 2,8, 

Myślę że arek się wypowie 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Analizując dogłębnie cały wykres... :D

Co Ci mam powiedziec ;) auto było u nas, widziałem jak się zachowuje, jechałem, zapina zacnie, tylko się cieszyć. Praktycznie 190 ps z seryjnego 19DT - co trzeba więcej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pany interesuje mnie to załamanie na wykresie patrząc u innych nie ma czegoś takiego, ktoś przypuszcza co to może być, muszę to zrobić bo może to szkodzić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...