Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

powsianka

[TUT] Jak mierzyć poziom oleju w 1.9 cdti

Recommended Posts

 

kolega zapomniał jeszcze wspomnieć iż auto ustawiamy na poziomej nawierzchni 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" />

 

 

EDIT BY// BIOLY

 

Kolego, hamuj ze słownictwem, następne tego typu odzywki skończą sie ostrzeżeniem 

Edited by BIOLY11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie ale powinienes poczekac tak z 15min.Po 5min pomiar jest niemiarodajny bo olej nie scieknie wystarczajaco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzałeś kiedyś olej w 1.9?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobił dobra robote! Co od niego chcecie?Może sami wrzućcie jakieś filmiki z prac przy aucie,a nie kogoś wyzywac od idiotów.(Wigo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Obrażać potrafisz widzę...a olej umiesz sprawdzać w 1.9? Bo z moich obserwacji wynika że 70-80% ludzi nie ma pojęcia, że olej się sprawdza po 5 minutach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

GM mówi o min 5 minutach. Wydaje mi się, że po 15 już chyba za dużo oleju ścieknie i może się wydawać, że poziom ok a będzie za mały   

Edited by powsianka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega tyle na forum i ma tyle postów i nie wie że w 1.9 własnie jest problem bo bagnet jest zawsze uwalony w oleju.

I nie wszyscy wiedzą jak zmierzyć olej. I nie chodzi tu o te 5 czy 15 minut tylko o bagnet ubrudzony olej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie są dwie sprawy, pierwsza to ubrudzony bagnet a druga to właściwy poziom. I tu własnie jest istotne, żeby poczekać 5 minut, żeby ściekło z turbo tyle i ma ścieknąć przez min 5 minut  i wtedy wiadomo jaki jest właściwy poziom. Jeśli by było tak jak mówisz, to bym sobie rano wsadził czysty bagnet i zmierzył jaki jest poziom i by ładnie było widać. Ale cóż z tego jak poziom byłby niemiarodajny. Tzn za wysoki niż ten właściwy, bo cały olej by spłynął do miski przez noc   

Edited by powsianka

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja nie mierze żadnego oleju, co innego jakby palił mi jak smok, go wtedy tak, ale do mojego silniczka mam zaufanie, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacny filmik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja zasadniczo też nie mierzę, też czekam na kontrolkę. Dwa razy mi się zapaliła przez 6 lat. Teraz zmierzyłem bo mnie proszono o manual na innym forum. Niemniej jednak, jak widać oleju było 2-3mm nad dolnym znakiem a kontrolka jeszcze się nie zapaliła. Czyli ciekawe przy jakim stanie się zapala? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To może ktoś wytłumaczy na  czym polega ta nauka na tym filmiku ?

czy może jak się domyślam na oczyszczeniu brudnego bagnetu ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tłumaczę jeszcze raz. Jak się mierzy olej tak jak to każdy robi w każdym innym aucie, tutaj nic nie zmierzysz, bo nic nie widać na bagnecie, Olej musi ścieknąć z prowadnicy i stąd po 5 minutach wsadzamy czysty, wcześniej wyciągnięty bagnet i wtedy widać jak na dłoni, co widać na filmiku.

 

A po drugie, prawidłowy poziom oleju sprawdzamy po min 5 minutach, gdyż tyle czasu przewidział konstruktor silnika na to by olej spłynął z turbosprężarki. Tak więc w cdti olej nie sprawdzamy jak np w benzyniaku, gdzie możesz sobie zmierzyć jego poziom kiedy chcesz. Ale przecież to dla Ciebie oczywiste i doskonale o tym wiedziałeś tak jak wszyscy właściciele 1.9 cdti.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę kolego że wystarczy sobie poczytać 

Please login or register to see this link.

Ameryki nie odkryliście i jak widać nie tylko w 1.9 CDTI tak się sprawdza stan oleju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko można przeczytać gdzie indziej a to forum należy zamknąć i zostawić link do wyszukiwarki google.

Proponuje zakonczyć głupią dyskusje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z mojej strony kończę :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Patent z oczyszczaniem rurki dobry :-) zawsze się coś człowiek po latach jeszcze dowie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie ciekawostka, gdyż też miałem problem z prawidłowym odczytem. Nie spotkałem jeszcze mechanika, który by odczekał te 5 min. podczas pomiaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie kontrolka świeci się często - silnik lub turbo z jakiegoś powodu bierze już olej (250kk przebiegu). Z reguły jak się zapala to mam około 1/2 wskazania bagnetu. Zastanawiam się czy czujnik nie jest już też lekko wadliwy (nie wiem na jakiej zasadzie działa i czy psuje się zero-jedynkowo, czy stopniowo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

*u mnie tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam u mnie sytuacja jest podobna kontrolka zapala się po rozgrzaniu silnika 
po powrocie z trasy odczekałem 5 minut stan oleju w połowie miedzy min. a max. 
nie mam pojęcia czy dolewać oleju jeśli taki stan jest czy nie czy to wina czujnika 
jeden kolega zadał pytanie czy czujnik psuje się stopniowo czy od razu... ale nikt nie odpowiedział ktoś pomoże w tej kwestii ? 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dolej setke i sprawdz czy kontrolka zgasnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie kontrolka się uspokoiła po dolaniu oleju ciut poniżej max :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem ten sam problem po zmianie oleju z GM na Liqui Moly stan na bagnecie 1/2 kontrolka poziomu oleju się zapalała po jakiś trzech miesiącach problem ustąpił samoczynnie bez dolewania oleju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...