Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

vresco

Z30DT cdti Losowo nie odpala, czasem gaśnie na postoju - błąd p1896.

Recommended Posts

Witam,

mam problem z moim wspaniałym Signum Z30DT CDTI w automacie. Mam go 5 lat.

Od dwóch miesięcy czasem dość długo kręci przy odpalaniu, czasem losowo nie chce odpalić lub potrafił zagasnąć na światłach (loteria).

Zdarza się to raz dwa razy na tydzień.

Ostatnio po tygodniu bez problemów podjechałem zmienić opony i po 2 minutach postoju na ciepłym nie chciał odpalić.

Kręcił aż akumulator zasłabł i już nie odpalił.

A że padł pod jakimś serwisem, to po podłączeniu jakiegoś uniwersalnego komputera był błąd P1896 - (z tego co znalazłem): "Sygnał zadania momentu obrotowego silnika poza wymaganym zakresem".

Po skasowaniu błędu i podłączeniu na kable odpalił.

Jeżdżę i czekam aż znowu nie odpali.

Wydawało mi się że może paliwo nie dochodzi lub schodzi i dlatego ciężko mu odpalić, dlatego zacząłem wymieniać różne rzeczy:

Po kolei: filtr paliwa, obudowę filtra paliwa, wszystkie przewody paliwowe od silnika do baku i pompę wysokiego ciśnienia. Nie pomogło.

Poza problemami z odpalaniem samochód jeździ idealnie.

Czy ma ktoś pomysł co szukać dalej? Czy może to coś z elektryką?

Dodam, że we wrześniu też nie chciał odpalić na ciepłym, pojechałem do ASO Opla i sprawdzali 4 godziny, po czym powiedzieli, że nie znaleźli przyczyny i można zaryzykować i wymienić pompę wysokiego ciśnienia na nową za 4000zł.

Ale pieniędzy nie wzięli i powiedzieli, żeby przyjechać jeszcze raz jak zgaśnie:) 

Żyję w stresie, że pewnego dnia znowu mi nie odpali i nie zdążę po dzieci do przedszkola:)

Dlatego z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Jarek, P-ń  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

P1896 to brak komunikacji pomiędzy silnikiem a ECU. Może to pierdoła w postaci poluzowanej wtyczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O! Proszę bardzo. 

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pierwsze wskazówki:ok:. Wg powyższego trzeba zacząć od elektryka. Wtyczki, kable itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...