Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Raulek5

Kąty wtrysku

Polecane posty

Witajcie :)

Musiałem podpiąć dziś moją vectrę pod kompa bo czasami zapalał mi się check, błąd to P0400 (5) z tego co czytałem to prawdopodobnie egr będę musiał czyścić, ale sprawdziłem sobie jeszcze inne parametry autka i jest coś co mnie niepokoi...

Nie jestem specem w tym temacie (a niestety nie znalazłem jeszcze mechanika, któremu mógłbym ufać), chodzi o kąty wtrysku. Po odpaleniu na zimnym silniku pokazuje mi rzeczywisty kąt wtrysku w okolicy 4,5 CA natomiast pożądany kąt wtrysku 6,5 CA. 

Co może być grane ? Bo jak czytam fora to ludziom się pokrywa kąt pożądany z rzeczywistym, ale z drugiej strony jak szukałem to inni użytkownicy vectry też ma ją kąt wtrysku w okolicy 4,5 CA.

 

Silnik to: X20DTH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie tajemnica to zdradź nam jaki silnik posiadasz będzie lepiej się odnieść do porady chyba że tajemnica więc wyniki będą się różnić tak jak i silniki.

Tak powinno być.

Wyświetlacz testera (opcom) Pożądany początek wtrysku :Instrukcja     
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  3 ... 6 °OWK  

Wyświetlacz testera (opcom) Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja       
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK  
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/YeutOEj.jpg&key=ef66ade012713553ed5bbde709e604a149830da087be81020470910a8ffcc7a4" />

P0400 (5) to błąd układu krytycznego 2 czyli problem z zasilaniem silnika w powietrze więc problem może być z egr (najczęściej), ale również z przepływką, klapami wirowymi i wszystkim co jest związane z zasilaniem w powietrze.
Norma to około 400-490 mg/suw jak EGR nie pracuje i ponad 600 jak jest wciągnięty.
Czyli EGR zbyt mało się otwiera

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na końcu postu pisałem silnik :D X20DTH, diesel 2.0 DTI 101 koni wersja produkowana do 2000 roku. 

 

Czyli co, trzeba by znaleźć magika, który rozwiąże ten problem z kątami wtrysków, skoro u mnie są różne wartości... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu raczej mixol może pomóc poczytaj o tym.Możliwe że masz któryś z czujników temperatury lekko rozjechany lub uszkodzony np w dolocie (przepływomierz) czujnik temp silnika, czujnik temp oleju i czujnik temp zewnętrznej należy to sprawdzić na komputerze u jakiegoś kumatego mechanika i co by miał czas na to bo nie wiadomo który czujnik ma na jaką dawke wpływ. Bo masz już błąd P0400 (5)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zauważ że jak odpalasz zimny silnik to kąty wtrysków są wyższe ale w miare jak temperatura silnika rośnie to kąty spadają czyli są dwa czujniki czyli temp silnika i temp oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy na pewno to będzie kwestia któregoś z czujników ? :) Żadnych innych objawów nie zauważyłem, nie ma falujących obrotów, moc jest wporządku... Skasowałem ten błąd P0400 dziś rano i póki co jak jeździłem to nie wyskakiwał check.

Ten mixol bezpieczny jest ? Bo silnik jednak stary i gdzieś czytałem że czasem lepiej jak jest nagar, bo jak sie go wyczyści właśnie jakimś specyfikiem to mogą przedmuchy sie pojawić :D

Edytowano przez Raulek5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bezpieczny, poczytaj tu na tym forum ile należy wlać na cały bak, ja wlewałem do 5 litrowego karnisterka 3 litry ropy i 200 ml mixolu dobrze wymieszałem i wlałem do baku przed dystrybutorem i dotankowałem do pełnego, oczywiście na zime cały bak paliwa.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje w takim razie tym mixolem, a jak nic się nie zmieni to będę działał z czujnikami :) Dzięki za pomoc ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×