Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Raulek5

Kąty wtrysku

Recommended Posts

Witajcie :)

Musiałem podpiąć dziś moją vectrę pod kompa bo czasami zapalał mi się check, błąd to P0400 (5) z tego co czytałem to prawdopodobnie egr będę musiał czyścić, ale sprawdziłem sobie jeszcze inne parametry autka i jest coś co mnie niepokoi...

Nie jestem specem w tym temacie (a niestety nie znalazłem jeszcze mechanika, któremu mógłbym ufać), chodzi o kąty wtrysku. Po odpaleniu na zimnym silniku pokazuje mi rzeczywisty kąt wtrysku w okolicy 4,5 CA natomiast pożądany kąt wtrysku 6,5 CA. 

Co może być grane ? Bo jak czytam fora to ludziom się pokrywa kąt pożądany z rzeczywistym, ale z drugiej strony jak szukałem to inni użytkownicy vectry też ma ją kąt wtrysku w okolicy 4,5 CA.

 

Silnik to: X20DTH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to nie tajemnica to zdradź nam jaki silnik posiadasz będzie lepiej się odnieść do porady chyba że tajemnica więc wyniki będą się różnić tak jak i silniki.

Tak powinno być.

Wyświetlacz testera (opcom) Pożądany początek wtrysku :Instrukcja     
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana  3 ... 6 °OWK  

Wyświetlacz testera (opcom) Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja       
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK  
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/YeutOEj.jpg&key=ef66ade012713553ed5bbde709e604a149830da087be81020470910a8ffcc7a4" />

P0400 (5) to błąd układu krytycznego 2 czyli problem z zasilaniem silnika w powietrze więc problem może być z egr (najczęściej), ale również z przepływką, klapami wirowymi i wszystkim co jest związane z zasilaniem w powietrze.
Norma to około 400-490 mg/suw jak EGR nie pracuje i ponad 600 jak jest wciągnięty.
Czyli EGR zbyt mało się otwiera

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na końcu postu pisałem silnik :D X20DTH, diesel 2.0 DTI 101 koni wersja produkowana do 2000 roku. 

 

Czyli co, trzeba by znaleźć magika, który rozwiąże ten problem z kątami wtrysków, skoro u mnie są różne wartości... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu raczej mixol może pomóc poczytaj o tym.Możliwe że masz któryś z czujników temperatury lekko rozjechany lub uszkodzony np w dolocie (przepływomierz) czujnik temp silnika, czujnik temp oleju i czujnik temp zewnętrznej należy to sprawdzić na komputerze u jakiegoś kumatego mechanika i co by miał czas na to bo nie wiadomo który czujnik ma na jaką dawke wpływ. Bo masz już błąd P0400 (5)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zauważ że jak odpalasz zimny silnik to kąty wtrysków są wyższe ale w miare jak temperatura silnika rośnie to kąty spadają czyli są dwa czujniki czyli temp silnika i temp oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko czy na pewno to będzie kwestia któregoś z czujników ? :) Żadnych innych objawów nie zauważyłem, nie ma falujących obrotów, moc jest wporządku... Skasowałem ten błąd P0400 dziś rano i póki co jak jeździłem to nie wyskakiwał check.

Ten mixol bezpieczny jest ? Bo silnik jednak stary i gdzieś czytałem że czasem lepiej jak jest nagar, bo jak sie go wyczyści właśnie jakimś specyfikiem to mogą przedmuchy sie pojawić :D

Edited by Raulek5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bezpieczny, poczytaj tu na tym forum ile należy wlać na cały bak, ja wlewałem do 5 litrowego karnisterka 3 litry ropy i 200 ml mixolu dobrze wymieszałem i wlałem do baku przed dystrybutorem i dotankowałem do pełnego, oczywiście na zime cały bak paliwa.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuje w takim razie tym mixolem, a jak nic się nie zmieni to będę działał z czujnikami :) Dzięki za pomoc ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...