Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

gawor06

GTS (automat) Pali bezpiecznik F6

Polecane posty

Witam, mam problem, otoz dzis podczas jazdy zgasly mi kontrolki na wybieraku biegow i zapalila sie kontrolka od esp. Po podpieciu Op Coma pokazalo blad C0161-00. Niby Od czujnika pod pedalem stopu. Sprawdzilem Bezpieczniki i okazalo sie ze bezp. f6 jest spalony. Wymienilem i wszystko wrocilo do normy. po przejechaniu kilku km znow wywalilo. Dodam ze swiatla stop, dzialaly ciagle bez zarzutu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każdy bezpiecznik jest zabezpieczeniem konkretnego układu elektrycznego w samochodzie, a skoro pali bezpiecznik to trzeba szukać niestety przyczyny takiej sytuacji. Skoro opek pokazał błąd taki jak kolega napisał to należy najpierw naprawić usterkę powodującą generowanie błędu, wymienić bezpiecznik, skasować błąd a następnie sprawdzić czy wszystko ok. Przede wszystkim należy także sprawdzić oraz dowiedzieć się za co odpowiedzialny jest bezpiecznik F6 i w tym kierunku także sprawdzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to mamy odpowiedź na pytanie kolegi ten błąd który się pokazał nie był przypadkowy i trzeba sprawdzić ten czujnik pod pedałem stopu, wtedy wymiana bezpiecznika, skasować błąd i sprawdzić czy wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiec , wyjąłem ten czujnik, wyglądał normalnie, zajrzałem do środka i też wszystko ok. Włożyłem go z powrotem, wsadzilem bezpiecznik i wywaliło znowu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że kolega go wyjął i zajrzał do środka i wszystko wyglądało ok to jeszcze o niczym nie świadczy. Sprawa tego bezpiecznika palonego to na pewno gdzieś zwarcie na instalacji jest coś je powoduje.Jak wyjąłeś czujnik trzeba było sprawdzić też przy okazji piny w kostce lub same przewody przy niej czy gdzieś nie są poprzecierane,uszkodzone, styki nie zaśniedziałe, bo zwarcie jest na bank. No szkoda że nie ma na podmianę ewentualną drugiego, wtedy wyeliminował by kolega sam czujnik. Kurcze nic więcej nie przychodzi mi do głowy co można by jeszcze sprawdzić. Może by jeszcze sprawdzić samo światło stopu czy tam gdzieś nie ma zwarcia na przewodach?. Bo często w takich przypadkach zwarcie powodują przetarte, lub przerwane przewody. No kurcze chciałbym pomódz ale nic więcej nie przychodzi mi na myśl. Może trzeba by zajrzeć pod ramkę wybieraka biegów? tak mnie coś naszło żeby zobaczyć czy tam czasami nie ma zwarcia w tej instalacji, skoro zgasły kontrolki podświetlające. Może by też zapytać w dziale automatów, może tam chłopaki coś też pomogą w ustaleniu przyczyny dolegliwości twojego auta?

Edytowano przez Leszek_70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziś czujnik na nowy obejrzałem kostkę i bylo dobrze, przejechałem pół miasta i znowu wywaliło bezpiecznik. Ma ktoś może schemat żeby zobaczyć za co dokładnie ten mały bezpiecznik odpowiada ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem Ci to rozpisze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź żarówki od stopu czy nie robi któraś zwarcia w oprawce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żarówki już przepatrzylem, gniazda czysciutkie 

 

NTT dzięki i czekam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I jak kolego, udało Ci się coś znaleźć ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś będę wcześniej w domu to zerknę do schematów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Do szukania wiele nie ma. 

Bezpiecznik FI 6 odpowiada jak sam już wiesz, za wyłącznik świateł hamowania i moduł wybieraka.

Przewód 0,75 mm2 - czerwony idzie ze złącza XI1 ( przy BCM) z pinu 10 do czujnika i wybieraka. I tyle w zasadzie. 

Zwarcie do masy gdzieś masz i trzeba szukać, lub pociągnąć nowy kabel do czujnika i lewarka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi do lewarka to idzie jaki główne jego zasilanie? Czy raczej szukać w okolicach tego elektromagnesu*? co pozwala przełączyć bieg po wciśnięciu hamulca ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×