Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gawor06

GTS (automat) Pali bezpiecznik F6

Recommended Posts

Witam, mam problem, otoz dzis podczas jazdy zgasly mi kontrolki na wybieraku biegow i zapalila sie kontrolka od esp. Po podpieciu Op Coma pokazalo blad C0161-00. Niby Od czujnika pod pedalem stopu. Sprawdzilem Bezpieczniki i okazalo sie ze bezp. f6 jest spalony. Wymienilem i wszystko wrocilo do normy. po przejechaniu kilku km znow wywalilo. Dodam ze swiatla stop, dzialaly ciagle bez zarzutu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy bezpiecznik jest zabezpieczeniem konkretnego układu elektrycznego w samochodzie, a skoro pali bezpiecznik to trzeba szukać niestety przyczyny takiej sytuacji. Skoro opek pokazał błąd taki jak kolega napisał to należy najpierw naprawić usterkę powodującą generowanie błędu, wymienić bezpiecznik, skasować błąd a następnie sprawdzić czy wszystko ok. Przede wszystkim należy także sprawdzić oraz dowiedzieć się za co odpowiedzialny jest bezpiecznik F6 i w tym kierunku także sprawdzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mamy odpowiedź na pytanie kolegi ten błąd który się pokazał nie był przypadkowy i trzeba sprawdzić ten czujnik pod pedałem stopu, wtedy wymiana bezpiecznika, skasować błąd i sprawdzić czy wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec , wyjąłem ten czujnik, wyglądał normalnie, zajrzałem do środka i też wszystko ok. Włożyłem go z powrotem, wsadzilem bezpiecznik i wywaliło znowu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że kolega go wyjął i zajrzał do środka i wszystko wyglądało ok to jeszcze o niczym nie świadczy. Sprawa tego bezpiecznika palonego to na pewno gdzieś zwarcie na instalacji jest coś je powoduje.Jak wyjąłeś czujnik trzeba było sprawdzić też przy okazji piny w kostce lub same przewody przy niej czy gdzieś nie są poprzecierane,uszkodzone, styki nie zaśniedziałe, bo zwarcie jest na bank. No szkoda że nie ma na podmianę ewentualną drugiego, wtedy wyeliminował by kolega sam czujnik. Kurcze nic więcej nie przychodzi mi do głowy co można by jeszcze sprawdzić. Może by jeszcze sprawdzić samo światło stopu czy tam gdzieś nie ma zwarcia na przewodach?. Bo często w takich przypadkach zwarcie powodują przetarte, lub przerwane przewody. No kurcze chciałbym pomódz ale nic więcej nie przychodzi mi na myśl. Może trzeba by zajrzeć pod ramkę wybieraka biegów? tak mnie coś naszło żeby zobaczyć czy tam czasami nie ma zwarcia w tej instalacji, skoro zgasły kontrolki podświetlające. Może by też zapytać w dziale automatów, może tam chłopaki coś też pomogą w ustaleniu przyczyny dolegliwości twojego auta?

Edited by Leszek_70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem dziś czujnik na nowy obejrzałem kostkę i bylo dobrze, przejechałem pół miasta i znowu wywaliło bezpiecznik. Ma ktoś może schemat żeby zobaczyć za co dokładnie ten mały bezpiecznik odpowiada ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczorem Ci to rozpisze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żarówki już przepatrzylem, gniazda czysciutkie 

 

NTT dzięki i czekam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak kolego, udało Ci się coś znaleźć ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś będę wcześniej w domu to zerknę do schematów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do szukania wiele nie ma. 

Bezpiecznik FI 6 odpowiada jak sam już wiesz, za wyłącznik świateł hamowania i moduł wybieraka.

Przewód 0,75 mm2 - czerwony idzie ze złącza XI1 ( przy BCM) z pinu 10 do czujnika i wybieraka. I tyle w zasadzie. 

Zwarcie do masy gdzieś masz i trzeba szukać, lub pociągnąć nowy kabel do czujnika i lewarka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powiedz mi do lewarka to idzie jaki główne jego zasilanie? Czy raczej szukać w okolicach tego elektromagnesu*? co pozwala przełączyć bieg po wciśnięciu hamulca ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...