Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

bboy15

1.6 16v,branie oleju,ubywajacy płyn chłodniczy oraz dziwny zapach spalin

Polecane posty

Witam mam problem z swoją  Viki B.W moim autku  mam motor 1.6 16v i zaobserwowałem pewne dolegliwości a mianowicie,pierwsze to co najbardziej boli to spalanie oleju,dolałem 1,3l (teraz musze kolejny raz dolać jakieś 500ml) oleju na niecałe  3 tyś km, dla porownania w Astrze  1.4 tata dolewa  1.5l  na 10 tyś km,następna sprawa to ubywający  płyn chłodniczy,wycieków nie ma (albo są bardzo małe) stoi na betonowym podłożu i plam nie ma,silnik gdy jest zimny trzyma obroty na poziomie 1-1.2 tyś gdy pochodzi tak z 20 sekund to obroty spadają normalnie do 900 i ostatnia rzecz to zapach spalin,ktory przypomina ten jaki wydobywają się z silników na lpg (moja jest czysta benzyna,może jest to w czymś pomocna informacja)

DANE samochodu 

Vectra B 98r 1.6 16v 

Przebieg: 150500km 

Lany olej to mobil 10w40 wymieniany 10 tys km temu

Proszę o pomoc w ewentualnym rozpoznaniu problemu bo musze wiedzieć  na jakie koszty trzeba się przygotować (jestem w tym temacie prawie zielony,jest to mój pierwszy samochód)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo co do brania oleju to różnie ludzie mówią ale ople lubią brać olej, nawet jest wzmianka o tym w instrukcji obsługi, ale nie należy tego brać dosłownie, ponieważ jednym  bierze drugim nie i opinie są różne. Ubywający płyn chłodniczy może być wskazówką co do wycieków z układu chłodzenia, ewentualnych wycieków wcale nie musisz widzieć bo może być w miejscu nie widocznym ale ukazującym się pod wpływem ciśnienia a przy rozgrzanym silniku może odrazu parować( mała dziurka tryska płyn na coś gorącego i odrazu paruje), ale moim zdaniem jeżeli by tak było to można by to wyczuć po zapachu płyn ma specyficzny zapach. Jeżeli jak piszesz nie ma i nie będzie żadnych wycieków z układu powodującego ubytek płynu, to może to świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowią. Aby to wyeliminować należało by przeprowadzić test spalin w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Jeżeli płynu ubywa a oleju wzrasta na bagnecie bez dolewki to na pewno UPG do wymiany. Kolega pisze o zapachu spalin, gdzie go czuć w środku ? jeżeli tak to moim zdaniem trzeba by się przyjrzeć także szczelności oraz drożności układu wydechowego, czy nie ma czasami cokolwiek zatkanego i nieszczelnego.Co do tych obrotów na biegu jałowym na zimnym silniku coś 1000-1200 to za dużo ma trzymać 800-900. Trzeba zobaczyć poprawność działania silniczka krokowego odpowiadającego za wolne obroty na biegu jałowym i warto było by go sobie przeczyścić. Do zrobienia:

- ustalić i usunąć wycieki płynu chłodzącego

- przeprowadzić test na obecność spalin w układzie chłodzenia

- sprawdzić stan oleju czy nie wzrasta na bagnecie bez dolewki

Proszę aby kolega troszkę uzupełnił swój profil o dane autka jak u mnie, wtedy zawsze będzie łatwiej dla wszystkich użytkowników naszego forum.

- sprawdzić i przeczyścić silniczek krokowy

Edytowano przez Leszek_70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ten zapach spalin to poprostu za autem strasznie śmierdzi spalinami o zapachu przypominającym ten który wydziela silnik z instalacją lpg (i jest to bardzo mocny zapach) jeśli chodzi probe  to nie przybywa nic na bagnecie a co do profilu to uzupełnie go w wolnej chwili :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisał że ubywa płynu chłodzenia dlatego napisałem aby sprawdził czy przybywa oleju w drastyczny sposób na bagnecie jest to pierwszy objaw do zdiagnozowania UPG. Nie mylić tego z testem spalin w układzie chłodzenia który ma także wyeliminować strzeloną UPG, który przeprowadza się dostępnym na rynku testerem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

   lub może to wykonać mechanik w warsztacie testerem warsztatowym..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...