Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bboy15

1.6 16v,branie oleju,ubywajacy płyn chłodniczy oraz dziwny zapach spalin

Recommended Posts

Witam mam problem z swoją  Viki B.W moim autku  mam motor 1.6 16v i zaobserwowałem pewne dolegliwości a mianowicie,pierwsze to co najbardziej boli to spalanie oleju,dolałem 1,3l (teraz musze kolejny raz dolać jakieś 500ml) oleju na niecałe  3 tyś km, dla porownania w Astrze  1.4 tata dolewa  1.5l  na 10 tyś km,następna sprawa to ubywający  płyn chłodniczy,wycieków nie ma (albo są bardzo małe) stoi na betonowym podłożu i plam nie ma,silnik gdy jest zimny trzyma obroty na poziomie 1-1.2 tyś gdy pochodzi tak z 20 sekund to obroty spadają normalnie do 900 i ostatnia rzecz to zapach spalin,ktory przypomina ten jaki wydobywają się z silników na lpg (moja jest czysta benzyna,może jest to w czymś pomocna informacja)

DANE samochodu 

Vectra B 98r 1.6 16v 

Przebieg: 150500km 

Lany olej to mobil 10w40 wymieniany 10 tys km temu

Proszę o pomoc w ewentualnym rozpoznaniu problemu bo musze wiedzieć  na jakie koszty trzeba się przygotować (jestem w tym temacie prawie zielony,jest to mój pierwszy samochód)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wiadomo co do brania oleju to różnie ludzie mówią ale ople lubią brać olej, nawet jest wzmianka o tym w instrukcji obsługi, ale nie należy tego brać dosłownie, ponieważ jednym  bierze drugim nie i opinie są różne. Ubywający płyn chłodniczy może być wskazówką co do wycieków z układu chłodzenia, ewentualnych wycieków wcale nie musisz widzieć bo może być w miejscu nie widocznym ale ukazującym się pod wpływem ciśnienia a przy rozgrzanym silniku może odrazu parować( mała dziurka tryska płyn na coś gorącego i odrazu paruje), ale moim zdaniem jeżeli by tak było to można by to wyczuć po zapachu płyn ma specyficzny zapach. Jeżeli jak piszesz nie ma i nie będzie żadnych wycieków z układu powodującego ubytek płynu, to może to świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowią. Aby to wyeliminować należało by przeprowadzić test spalin w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. Jeżeli płynu ubywa a oleju wzrasta na bagnecie bez dolewki to na pewno UPG do wymiany. Kolega pisze o zapachu spalin, gdzie go czuć w środku ? jeżeli tak to moim zdaniem trzeba by się przyjrzeć także szczelności oraz drożności układu wydechowego, czy nie ma czasami cokolwiek zatkanego i nieszczelnego.Co do tych obrotów na biegu jałowym na zimnym silniku coś 1000-1200 to za dużo ma trzymać 800-900. Trzeba zobaczyć poprawność działania silniczka krokowego odpowiadającego za wolne obroty na biegu jałowym i warto było by go sobie przeczyścić. Do zrobienia:

- ustalić i usunąć wycieki płynu chłodzącego

- przeprowadzić test na obecność spalin w układzie chłodzenia

- sprawdzić stan oleju czy nie wzrasta na bagnecie bez dolewki

Proszę aby kolega troszkę uzupełnił swój profil o dane autka jak u mnie, wtedy zawsze będzie łatwiej dla wszystkich użytkowników naszego forum.

- sprawdzić i przeczyścić silniczek krokowy

Edited by Leszek_70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o ten zapach spalin to poprostu za autem strasznie śmierdzi spalinami o zapachu przypominającym ten który wydziela silnik z instalacją lpg (i jest to bardzo mocny zapach) jeśli chodzi probe  to nie przybywa nic na bagnecie a co do profilu to uzupełnie go w wolnej chwili :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega pisał że ubywa płynu chłodzenia dlatego napisałem aby sprawdził czy przybywa oleju w drastyczny sposób na bagnecie jest to pierwszy objaw do zdiagnozowania UPG. Nie mylić tego z testem spalin w układzie chłodzenia który ma także wyeliminować strzeloną UPG, który przeprowadza się dostępnym na rynku testerem

Please login or register to see this link.

   lub może to wykonać mechanik w warsztacie testerem warsztatowym..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...