Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Brewster

Czy koło dwumasowych może przestać pukac

Polecane posty

Witam. To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumialosc ,

Moja VC ma 354 tys km przebiegu.

wydaje mi się ze już czas na wymianę sprzęgła i dwumasy ponieważ ostatnio zaczęło dobiegać stukanie z okolicy skrzyni biegów. Ponieważ stało się to nagle a ja byłem daleko od domu postanowiłem tak jechać te 300 km.

objaw typowy bo puka na biegu jałowym a po wciśnięciu sprzęgła pukanie znika. Jechałem dość spokojnie, auto pukało i poszarpywalo. Raz objaw był mniejszy raz większy. Raz biegi wchodziły bez problemu a raz zlepkiem zgrzytem. 

W końcu po przejechaniu 130km auto lekko szarpnęło i wszystko ucichło. Dalej pojechałem już normalnie i do tej pory jest ok.

 

czy to możliwe ze dwumasa może ucichnąć na jakiś czas"?

jak nie to jak myślicie, co było powodem takiego zachowania się samochodu.

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dwumasa moze byc tak juz zuzyta ze potarfi sie skleic i pracowac jak kolo sztywne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aż tak?

ale nigdy wcześniej nie dawała żadnych poważnych objawów a przejechałem tym samochodem już 200tys, taki objaw pojawił się po raz pierwszy.

Samochód bardzo ładnie przyspiesza, nic nie trzęsie(przy sztywnym kole chyba by były odczuwalne drgania karoserii) biegi wchodzą ładnie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aż tak?

ale nigdy wcześniej nie dawała żadnych poważnych objawów a przejechałem tym samochodem już 200tys, taki objaw pojawił się po raz pierwszy.

Samochód bardzo ładnie przyspiesza, nic nie trzęsie(przy sztywnym kole chyba by były odczuwalne drgania karoserii) biegi wchodzą ładnie.

 

Jeszcze jedno pytanie,

co jest najistotniejsze w wymianie dwumasy, na co zwrócić uwagę żeby ostatecznie osiągnąć sukces czyli bezawaryjną jazdę przez kolejne 200tys kilometrów?

Wiele tu czytałem, że wymiana wystarcza czasami tylko na 40tys.

Co jest gwarancją sukcesu? Jakie najczęściej są popełniane błędy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

blad to z premedytacja popelnia producent zeby za dlugo nie wytrzymalo bo interes upadnie

Edytowano przez Rafalg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy można popełnić jakiś drobny ale istotny błąd podczas montażu, który znacznie skróci okres eksploatacji DM.

Po czymś takim co mi się przydarzyło, ile mogę jeszcze przejechać?

rozejrzałem się trochę na allegro i wg VIN jest to komplet do mojego samochodu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

czy oryginał oznacza tu oryginał czy jest to tylko chwyt marketingowy?

Czy jest to dobry wybór?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

polajkowałbym to, gdyby była tu łapka z uniesionym kciukiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z tego co ja czytałem na forum, dwumasa Sachs, sprzęgło LUK. tak też założyłem u siebie :)

coś mi się zdaję, że coś można sp*****zielić przy montażu, tylko nie wiem dokładnie co. niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po części się zgadzam, producenci kombinują na wszelkie sposoby ale gdzieś jest ta granica, po przekroczeniu której klient się wypina na taką firmę.

Zastanawiam się tylko czy znaczek GM na takiej części jest gwarancją jakości? GM raczej szajsu nie powinien sygnować swoim emblematem, mam rację?

Jeżeli więc producent dba o swoją markę i nie wypuszcza szajsu na rynek to sukces tkwi w montażu.

Szukałem w necie instrukcji montażu koła ale bez powodzenia. Macie coś takiego? Przypilnowałbym swojego mechanika, żeby mi to zrobił zgodnie z instrukcją i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 nic nie mozna zle zrobic przy montazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rafalg czy znasz firmę STATIM, jaka jest twoja opinia o sprzęgłach tej firmy odpowiedniku LUK dla mojego auta?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...