Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Brewster

Czy koło dwumasowych może przestać pukac

Recommended Posts

Witam. To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumialosc ,

Moja VC ma 354 tys km przebiegu.

wydaje mi się ze już czas na wymianę sprzęgła i dwumasy ponieważ ostatnio zaczęło dobiegać stukanie z okolicy skrzyni biegów. Ponieważ stało się to nagle a ja byłem daleko od domu postanowiłem tak jechać te 300 km.

objaw typowy bo puka na biegu jałowym a po wciśnięciu sprzęgła pukanie znika. Jechałem dość spokojnie, auto pukało i poszarpywalo. Raz objaw był mniejszy raz większy. Raz biegi wchodziły bez problemu a raz zlepkiem zgrzytem. 

W końcu po przejechaniu 130km auto lekko szarpnęło i wszystko ucichło. Dalej pojechałem już normalnie i do tej pory jest ok.

 

czy to możliwe ze dwumasa może ucichnąć na jakiś czas"?

jak nie to jak myślicie, co było powodem takiego zachowania się samochodu.

z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwumasa moze byc tak juz zuzyta ze potarfi sie skleic i pracowac jak kolo sztywne

Share this post


Link to post
Share on other sites

aż tak?

ale nigdy wcześniej nie dawała żadnych poważnych objawów a przejechałem tym samochodem już 200tys, taki objaw pojawił się po raz pierwszy.

Samochód bardzo ładnie przyspiesza, nic nie trzęsie(przy sztywnym kole chyba by były odczuwalne drgania karoserii) biegi wchodzą ładnie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

aż tak?

ale nigdy wcześniej nie dawała żadnych poważnych objawów a przejechałem tym samochodem już 200tys, taki objaw pojawił się po raz pierwszy.

Samochód bardzo ładnie przyspiesza, nic nie trzęsie(przy sztywnym kole chyba by były odczuwalne drgania karoserii) biegi wchodzą ładnie.

 

Jeszcze jedno pytanie,

co jest najistotniejsze w wymianie dwumasy, na co zwrócić uwagę żeby ostatecznie osiągnąć sukces czyli bezawaryjną jazdę przez kolejne 200tys kilometrów?

Wiele tu czytałem, że wymiana wystarcza czasami tylko na 40tys.

Co jest gwarancją sukcesu? Jakie najczęściej są popełniane błędy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

blad to z premedytacja popelnia producent zeby za dlugo nie wytrzymalo bo interes upadnie

Edited by Rafalg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się czy można popełnić jakiś drobny ale istotny błąd podczas montażu, który znacznie skróci okres eksploatacji DM.

Po czymś takim co mi się przydarzyło, ile mogę jeszcze przejechać?

rozejrzałem się trochę na allegro i wg VIN jest to komplet do mojego samochodu

Please login or register to see this link.

czy oryginał oznacza tu oryginał czy jest to tylko chwyt marketingowy?

Czy jest to dobry wybór?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

polajkowałbym to, gdyby była tu łapka z uniesionym kciukiem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z tego co ja czytałem na forum, dwumasa Sachs, sprzęgło LUK. tak też założyłem u siebie :)

coś mi się zdaję, że coś można sp*****zielić przy montażu, tylko nie wiem dokładnie co. niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po części się zgadzam, producenci kombinują na wszelkie sposoby ale gdzieś jest ta granica, po przekroczeniu której klient się wypina na taką firmę.

Zastanawiam się tylko czy znaczek GM na takiej części jest gwarancją jakości? GM raczej szajsu nie powinien sygnować swoim emblematem, mam rację?

Jeżeli więc producent dba o swoją markę i nie wypuszcza szajsu na rynek to sukces tkwi w montażu.

Szukałem w necie instrukcji montażu koła ale bez powodzenia. Macie coś takiego? Przypilnowałbym swojego mechanika, żeby mi to zrobił zgodnie z instrukcją i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 nic nie mozna zle zrobic przy montazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafalg czy znasz firmę STATIM, jaka jest twoja opinia o sprzęgłach tej firmy odpowiedniku LUK dla mojego auta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...