Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Długi87

Vectra B przestawiony rozrząd

Polecane posty

Witam, od niedawna jestem w posiadaniu drugiej już Vectry x20xev z LPG. Poprzednia którą teraz jezdzi moja dziewczyna to 1.8, od razu zauważyłem że te 1.8 zbiera się bardziej ochoczo, szybciej pnie sie po obrotach i osiąga lepszą predkość maxymalna. W tej nowo zakupionej, widać wyrazny spadek mocy powyżej 4rpm, gdzie na 4biegu wskazówka obrotomierza mam problem dojść do 5tys, predkość jaką udaje sie uzyskać to 170-180km/h. Dodatkowo spalanie zawyżone. 

Rozrząd według tego co napisane było na osłonie był robiony ostatnio w 2008r i było to ponad 90tys km temu, także była to pierwsza rzecz którą trzeba było się zająć. W poprzednim aucie robiłem go sam, tutaj zdecydowałem się oddac go do mechanika. Po jego wymianie auto zachowuje się dokładnie tak samo, bez najmniejszych zmian, więc zacząłem szukać przyczyny przeglądając forum i łapiąc różne tropy. Cały czas jestem w posiadaniu drugiego auta z praktycznie blizniaczym silnikiem także mogłem sporo elementów podmieniać na próbe, tym sposobem: 

-filtr powietrza nowy 

-nowe swiece

-wymienione kable i cewka

- wymieniona przepływka

-zdemontowana i wyczyszczona przepustnica

-rozebrany i wyczyszczony kolektor

-sprawdzone weże podcisnien

-podmieniony cały układ wydechowy

-rozciąłem i sprawdziłem katalizator, który był czysty i został ponownie wspawany

-zachowanie na PB i LPG takie samo

 

Dzisiaj rozebrałem osłony rozrządu aby go sprawdzić i wydaje mi się że wałek ssący jest przestawiony o jeden ząbek. Poniżej zamieszczam zdjęcie. Wał ustawiony na znak ale ten z koła pasowego (jutro musze kupic nasadke torxa by je zdemontować). Na moje oko koło wałka ssące powinno być cofnięte o jeden ząbek w lewo.   

 

Dodatkowo co zwróciło moją uwagę to usytuowanie wskaznika napinacza, które też przedstawiam na poniższym zdjęciu, jest poza skalą. Pamiętam że kiedyś chyba też podobnie założyłem napinacz (w nieprawidłowy sposób) i trzeba było go zdemontować i założyć ponownie. Wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę.  

Bardzo proszę o wypowiedzi.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Długi87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrze na inne zdjęcia które zrobiłem, gdzie starałem się żeby znaki się jak najbardziej pokrywały to wygląda że mogłoby to tak być, tylko nie wiem jak był ustawiony w tym momencie wał.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×