Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Długi87

Vectra B przestawiony rozrząd

Recommended Posts

Witam, od niedawna jestem w posiadaniu drugiej już Vectry x20xev z LPG. Poprzednia którą teraz jezdzi moja dziewczyna to 1.8, od razu zauważyłem że te 1.8 zbiera się bardziej ochoczo, szybciej pnie sie po obrotach i osiąga lepszą predkość maxymalna. W tej nowo zakupionej, widać wyrazny spadek mocy powyżej 4rpm, gdzie na 4biegu wskazówka obrotomierza mam problem dojść do 5tys, predkość jaką udaje sie uzyskać to 170-180km/h. Dodatkowo spalanie zawyżone. 

Rozrząd według tego co napisane było na osłonie był robiony ostatnio w 2008r i było to ponad 90tys km temu, także była to pierwsza rzecz którą trzeba było się zająć. W poprzednim aucie robiłem go sam, tutaj zdecydowałem się oddac go do mechanika. Po jego wymianie auto zachowuje się dokładnie tak samo, bez najmniejszych zmian, więc zacząłem szukać przyczyny przeglądając forum i łapiąc różne tropy. Cały czas jestem w posiadaniu drugiego auta z praktycznie blizniaczym silnikiem także mogłem sporo elementów podmieniać na próbe, tym sposobem: 

-filtr powietrza nowy 

-nowe swiece

-wymienione kable i cewka

- wymieniona przepływka

-zdemontowana i wyczyszczona przepustnica

-rozebrany i wyczyszczony kolektor

-sprawdzone weże podcisnien

-podmieniony cały układ wydechowy

-rozciąłem i sprawdziłem katalizator, który był czysty i został ponownie wspawany

-zachowanie na PB i LPG takie samo

 

Dzisiaj rozebrałem osłony rozrządu aby go sprawdzić i wydaje mi się że wałek ssący jest przestawiony o jeden ząbek. Poniżej zamieszczam zdjęcie. Wał ustawiony na znak ale ten z koła pasowego (jutro musze kupic nasadke torxa by je zdemontować). Na moje oko koło wałka ssące powinno być cofnięte o jeden ząbek w lewo.   

 

Dodatkowo co zwróciło moją uwagę to usytuowanie wskaznika napinacza, które też przedstawiam na poniższym zdjęciu, jest poza skalą. Pamiętam że kiedyś chyba też podobnie założyłem napinacz (w nieprawidłowy sposób) i trzeba było go zdemontować i założyć ponownie. Wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę.  

Bardzo proszę o wypowiedzi.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Długi87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz patrze na inne zdjęcia które zrobiłem, gdzie starałem się żeby znaki się jak najbardziej pokrywały to wygląda że mogłoby to tak być, tylko nie wiem jak był ustawiony w tym momencie wał.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...