Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lennox92

Wysokie chwilowe spalanie 2.0 DTI

Recommended Posts

Witam,

Vectra B 2.0 DTI 2001

Od jakiegoś czasu mam pewien problem ze wskazaniami spalania chwilowego.

Po odpaleniu zimnego wskazania mam 3,2 l/h, pp chwili spada do 2,5 l/h

Jak silnik złapie optymalna temperaturę to spalanie spada do 1,5 l/h

To są wartości bez wlaczonej klimatyzacji. Tylko światła, radio i nawiew.

Kiedy wyłączenie to wszystko spalanie spada do 1,3 l/h i przy tej wartości zostaje.

Dodam, że wcześniej nie miałem tego problemu, wartość stała równo na 0,5 l/h

Wczoraj odebrałem samochód po regeneracji pompy (problem o którym pisze, pojawił się przed regeneracją)

Edited by Lennox92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważ spadły temperatury więc kąt wtrysku jest inny a te silniki długo się grzeją a są dwa pomiary temp silnika i temp oleju.

Jak masz światła,radio,nawiew to ecu podnosi obroty silnika co by mógł alternator naładować aku.

Możesz naładować aku i sprawdzić jakie masz wskazania być może aku kończy swoją kariere i wtedy alternator musi więcej ładować czyli bardziej obciąża silnik a co za tym idzie to więcej paliwa.Akumulatory właśnie na jesień czyli jak jest chłodno pokazują swoją słabość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszłym roku nie było tego problemu.

Tak jak pisałem wyżej, przy optymalnej temperaturze silnika, spalanie na biegu jałowym miałem 0,5 l/h, a przy wlaczonej kłamie 0,9 l/h

Teraz minimum jest 1,3 l/h, gdzie wszystko jest wyłączone, chodzi tylko silnik.

Kat wtrysku mam 4,6 pożądany jak i aktualny.

Problem pojawił się jakieś 2 miesiące temu. 

Podmienilem aku (wziąłem od taty Boscha 2 tygodniowego) i nie pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie to nie jest problem jest chłodniej to i więcej będzie palił, dmuchnij ciepłym powietrzem (suszarka) do wlotu powietrza wtedy przepływka będzie inaczej czytać i spalanie spadnie i będzie jasno co powoduje większe spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuciłem fotkę z diagnozy komputerowej. Żądana ilość wtrysku skacze od 8 do 15 mg/strk, a ilość wtrysku jest stała na 11,2 mg/strk

Czy takie wartości są prawidłowe, czy te wartości mogą być przyczyną takiego spalania na postoju ?

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://iv.pl/images/33672115043851549792.jpg&key=ab2e155147b53c096eeaeef3452d7cd6d4f0891a35ab5560dbdff0fb9971e7c0" width="1024" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używasz auto skanera ?.

Bo w opcomie jest to inaczej

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/dtYcItL.jpg&key=160e5d32054ea74dfb0e478bb82f0896d33986b719fb1b588bc36be4e16d2a64" class="ipsImage" alt="dtYcItL.jpg" />

Tu jest pożądana masa paliwa i masa paliwa i też skacze w zależności od temp i obciążenia silnika.

Nie wiem jak miałeś ustawione obroty silnika przed naprawą pompy bo widze że masz podniesione do 850obr/min no i jak masz ustawioną dawke paliwa ja mam wszystko na 0 nic nie podnoszone.

A z twojej fotki wynika że jest ok z tym że porównuje do opcoma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Używam Opel Scanner (możliwe że to samo)

Obroty sam podniosłem z 840 na 850 bo mam walnietą poduchę i są mniejsze drgania przy takich obrotach, ale problem o którym pisze był już przed zmianą obrotów biegu jałowego.

U ciebie Pożądana masa paliwa to moja Żądana ilość wtrysku. Czy u Cb też skaczą wartości? 

Widzę że masę paliwa masz 7 z groszem a u mnie stoi 11,4 mg, a pożądana ilość wtrysku skacze od 8 do 15 mg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazania różnią się bo mamy różne silniki ja 82km a ty 101km ale według mnie wszystkiemu winna jest pogoda.

Pytanie czy ten komputer w samochodzie masz od nowości czy ktoś zakładał ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od nowości. To 2001 rok po lifcie.

Jak to się zaczęło było jeszcze w miarę ciepło. W zeszłym roku w zimę, gdzie było na minusie nie przekraczał 1,0 l/h na postoju i wszystko było włączone, więc musi być coś nie tak. Tylko nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sprawdzałem dziś i też chwilowe mam wysokie od 1,7 do nawet 2,3 na zimnym, na próbę zmieniłem wsad do mida ale to samo czyli na spalanie chwilowe działa temp.Możesz jeszcze sprawdzić jeśli masz zapasowy czujnik temp silnika to podepnij go i z lekka go podgrzej i obserwuj wskazania spalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zimnym :-) a u mnie tak jest na ciepłym. Na zimnym mam od 2,5 do 3,2 l/h. To są za duże różnice. jak bym miał ten samochód pierwszą zimę to mógłbym pomyśleć że tak ma być, ale to już trzeci sezon i tak nie było :-( 

Edited by Lennox92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie odgrzebuję temat.

Pojeździłem tak parę miesięcy i jest opcja tego typu:

Spalanie chwilowe utrzymuje się od 1,3 do 1,7 l/h na biegu jałowym, silnik rozgrzany.

Tankuję Viki do pełna i śmigam aż mi się rezerwa nie zaświeci.

Do pustego baku wchodzi mi 62 litry (sprawdziłem jak czyściłem bak). Do rezerwy robię około 800 km,a komputer pokładowy pokazuje mi, że spaliłem przy tym 80 litrów :)

Śmieszne jest to, ze do baku tyle nie wchodzi :)

Ktoś ma jakieś pomysły ? Oczywiście wymieniłem przepływkę na nową (oryginał BOSCHA), wkładałem też druga od kumpla i moją do niego. W jego aucie jest wszystko OK

P.S. Wcześniej od rezerwy do rezerwy robiłem około 1000 km :(

 

Edited by Lennox92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może spróbuj przeprogramować mida wsadem pod  twój silnik 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zabardzo rozumiem co masz na myśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest temat na forum na temat wgrywania wsadów do mida i tam masz możliwość ustawienia np wielkości kół a wsad musi być odpowiedni do twojego auta tym zajmuje się ac12   czytaj to lub popytaj usera ac12 w tym temacie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie nie ma co grzebać przy midzie. Widać, że spalanie jest rzeczywiście większe więc usterki musisz nadal szukać w silniku. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co widać to tylko sam mid nic więcej,też tak miałem ale przegrałem ten sam wsad który od ciebie miałem (24.435.537_2700_4301_003-2.bin) i od razu na wyświetlaczu chwilowe spadło z 1,7 do 0,7 L/godz a nic nie było robione przy aucie.Miałem taką sytuacje że straciło się liniowe pokazywanie spalania a jadąc mid pokazywał zużycie paliwa według biegów na każdym stabilnie np jedynka 11,3L/godz dwójka 9,2 trójka 8,3 czwórka 6,4 a piątak 5,3 stabilnie po przeinstalowaniu (odnowieniu) wsadu powróciło prawidłowe wskazanie czyli latały cyferki liniowo według naciskania pedału gazu.

Czyli sam wsad się posypał należało by go odnowić.Bo czy spalanie wzrosło widać po zużyciu paliwa z baku a nie na midzie.

W tym silniku tylko czujniki temp, filtr paliwa,filtr powietrza,przepływka no i styl jazdy podnosi zużycie paliwa,jak już to postawił bym ma przepływke nie musi walnąć błędem w tym przypadku.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek, orientujesz się czy Opel Scannerem dam radę zmienić ten wsad? 

Wiem, że mogę się połączyć z Midem i zmienić język i odczytać EEPROM

I czy możesz udostępnić wsad o którym pisałeś wyżej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam wsad do zafiry o którym pisałem raczej nie będzie pasował, odczytaj nr wsadu jaki masz w midzie naciskając oba przyciski na manetce.

Mam wsady do mida vectry B ale pytanie ile pinowy jest mid 26 czy 32.

Opel Scannerem nie używałem tego i myśle że raczej nie.A został przerobiony jakiś program na potrzeby mida.

W vectrach B z midem łączysz się po obd2 przez pin 8 ja zaadoptowałem fejsa od vaga i nie ma problemu z wgrywaniem i ustawianiem.

Pobierz to: 

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam coś takiego, sczytałem to ostatnio

Opel Vectra-B 2001 (1)

Multi Info Display (pin 8)

Modu³ Info: OPEL Numer czêœci 24435291

Dostawca Numer Komputera 2700

Dostawca Numer Oprogramowania 2000

Numer Kodu 039

Kod Wersji 1

Data Produkcji (wwyy) 4301

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Według tego nr to masz mid 32 pinowy bo to też ważne.

Please login or register to see this code.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega sam napisał, że na pełnym baku przejeżdża teraz mniej kilometrów więc silnik jednak więcej pali. Ale może rzeczywiście wsad jeszcze raz załadować, przynajmniej będzie wiadomo czy z midem był jakiś problem.

Opel Scannerem raczej wsadu nie załadujesz, chyba, że masz jakąś nowszą wersję. Jednak z tego co pamiętam to można wsad odczytać więc jeśli Ci się uda to podeślij do sprawdzenia. Zaprogramować możesz tak jak Dziadek pisał, przerobionym vagiem i moim programem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucam odczyty z programu na zapłonie i po odpaleniu

Teraz nie mogę zmienić nawet języka w midzie,a wcześniej nie miałem z tym problemu.

Wywala komunikat, aktualizacja nie powiodła się, spróbuj ponownie.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsad jest albo źle odczytany przez Opel Scannera albo rzeczywiście jest coś w nim namieszane. Linijki są zdublowane i w dodatku na zapłonie jest inaczej niż na odpalonym. Ale mimo to komórka odpowiedzialna za przeliczanie zużycia paliwa jest prawidłowa. Mid tak ogólnie działa dalej normalnie?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...