Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Outline

Vectra C - gasnie po odpaleniu, albo w ogóle nie chce odpalić.

Recommended Posts

Witam,

od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Vectry C 2004, benzyniak 1.8. Ponad miesiąc temu zainstalowałem LPG.

Do tej pory wszystko chodziło bez zarzutu, do dzisiaj. Za dnia odpalałem auto, dość dziwnie odpalił. Zazwyczaj sekunda i już rozruch był, a dzisiaj - ze dwie sekundy. Przejechałem trasę 300 km, zgasiłem samochód na parkingu, następnie odpalam a on już dość długo warczy i w końcu odpala (taka sytuacja miała miejsce 2 razy). Przed chwilą chciałem podjechać w jeszcze jedno miejsce i zero. Warczy warczy i nie odpala. Po kilku próbach zaczął odpalać, ale w mniej niż pół sekundy gasł - kilka razy.

Po godzinie, postanowiłem spróbować ponownie - odpalił, a gdy zgasiłem i spróbowałem ponownie to znowu kończyło się tylko na wyrczeniu, ale zero rozruchu. W czym może tkwić problem.

 

Dzisiaj też zapaliła mi się żółtka kontrolka żarówki z wykrzyknikiem (wszystkie światła działają) - czy to mogłoby mieć na cokolwiek wpływ?

Akumulator wymieniany 2 miesiące temu.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

Edited by Outline
zmiany w treści

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpal awaryjnie n gazie jeśli masz możliwość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj udało się go odpalić po kilku próbach - z pomocą pedału gazu, ruszyłem dosłownie kila metrów i zaczął przygasać, ledwo go postawiłem  z powrotem na miejsce. Im więcej gazu dodałem tym bardziej zdychał.

Awaryjnie miał reguły. Sekwencja zalącza się po kilku sekundach, wiec startuje na paliwie. Nawet jak wyłączyłem gaz całkowicie to, było to samo :/

Wyszukałem coś takiego

Po opisie u kolegi widzę działo się podobnie... Może faktycznie to ten wężyk? Gdzie go szukać? Jutro i tak jadę do mechanika niech się rozejrzy.

Edited by Outline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz o co chodzi z tym gazem bo nie rozumiem. Chodziło mi o awaryjne uruchomienie z lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi jak mam uruchomić awaryjnie na gazie? Przytrzymać ten przycisk B/G ?

Był przed chwilą mechanik, komputer nie wykrywa błędów - odpala za każdym razem, ale po około 3-4 sekundach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duzo rzeczy ma na to wplyw od pompy paliwa po cewke zaplonowa.

Awaryjne odpalanie :

Przekrec klucz na pozycje zaplonu. Nastepnie przytrzymaj przycisk przelaczania na gaz, az dioda zmieni kolor z czerwonego na zielony (powinienes uslyszec otwarcie zaworu LPG). Odpal silnik. Nie polecam tego robic czesto, na pewno nie jest to zdrowe dla silnika. Jesli auto odpali Ci normalnie to najprawdopodobniej pompa paliwa skonczyla swoj zywot.

Co do zarowki, jesli na ekranie pokazuje Ci, ktora to zarowka to ja wykrec i sprawdz mocowanie. Czesto oprawka jest nadpalona lub zarowka jest luzna i moze blad wskoczyc. Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za wytłumaczenie. Jutro z rana spróbuję opalić awaryjnie.

Co do żarówki, na ekranie nic mi nie wyświetla. Ikonka świeci się na desce rozdzielczej i w sumie więcej informacji nie mam.

Miałem podłączoną w tym dniu przyczepkę, jest możliwe, że komputer wyłapał jakieś zwarcie w niej, czy przyczepki raczej "nie wykrywa" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet gdyby tak bylo to po odlaczeniu przyczepy kontrolka by zgasla. Posprawdzaj zarowki z tylu w kloszach one siedza w wyjmowanych oprawkach. Moze blaszka w jednej z oprawek jest nadpalona i wywala blad. Komputer nie zapamietuje na stale bledu dot. zarowek, wiec gdy jedna sie przepali i wymienisz na nowa - kontrolka powinna zgasnac. Jesli swieca wszystkie, a kontrolka sie swieci to znaczy sie gdzies cos nie styka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ciut podobny problem, jak zrobiło się zimniej to samochód po ok 10-20 sekundach trzymania się na podwyższonych obrotach ok 1200 rpm powoli obniża na 1000 a potem gaśnie, bez telepania, szarpania czy wibracji. Odpalam ponownie, 10-15 sekund i gaśnie, jak przytrzymam mu obroty aby dostał temperatury to nie gaśnie i chodzi jak trzeba :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra wlasnie stoi u mechanika. Wymienione zostaly świece, ktore byly juz mocno osmolone. Parametry cisnienia są ok, wiec to raczej nie pompa. 

Na awaryjnym odpalaniu bylo podobnie.

Teraz bede mial podmieniona cewke, także zobaczymy czy to w tym tkwi problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok czyli jest progres, napisz co i jak pozdro. Neo89 moze tez masz podobna przyczyne. Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie miesiąc temu świece były wymienione na nowe NGK, problem zniknął na 3 tygodnie a teraz to samo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze cewka ma przebicie skoro piszesz ze problem wystapil jak zrobilo sie chlodniej - wilgotnosc rowniez wieksza. Nic nie faluje ani nie poszarpuje? Sprobuj tez wyczyscic przeplywomierz.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie sprawa ma się tak: Przepływomierz ok, cewka też była wymieniona i nic to nie dało. Skończyło się na wymianie pompy paliwowej i problem ustąpił. Odpalał ciut dłużej, ale dosłownie ciut niż wcześniej, ale mogę stwierdzić, że sytuacja w normie.

Wymienione zostały ponadto świece.

Ale nic mnie tak nie wkurzyło jak teraz: po przejechaniu 300 km z powrotem po długim weekendzie, parkuję i wyczuwam delikatny zapach benzyny. Zaparkowałem, wysiadam no i ewidentnie czuję benzynę (trochę się w tym momencie zestresowałem), ale że na zewnątrz i tak mokro to żadnego kapania nie widzę - tym bardziej, że świeżo po trasie. Gdy wróciłem na parking po 30-40 minutach z zamiarem przestawienia samochodu i sprawdzenia czy coś się pod nim pojawiło - po przekręceniu kluczyka - Nic - wyrczy i wyrczy i wyrczy. Tyle, że teraz na amen nie chce się nawet uruchomić. Czy to możliwe, ze wężyk został źle zamontowany i np poluzował się albo spadł? Aha dodam, że wokół samochodu wyraźnie unosi się zapach benzyny.

Wydaje mi się, że benzyny ubywa, ale na 100% będę wiedział z rana.

Edited by Outline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozliwe. Gdzies ucieka skoro smierdzi. Pompa jest pod tylna kanapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli czuć na zewnątrz to może słabo założony przewód paliwowy. Zdejmij zaślepkę pod siedzeniem i wszystko będzie widac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam i szukam, jest gdzieś jakiś drobny poradnik, gdzie mógłbym zobaczyć jak się dostać do tej pompy (jak ściągnąć kanapę) ?

Z rana nadal czuć było wokół samochodu paliwo. Wyciek jest ewidentny. Zastanawiam się, czy pokwapić się z tym do mechanika (Warszawa) - termin dopiero za tydzień :-( )czy samemu spróbować coś wyrzeźbić.

Edited by Outline

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze powiem ze kiedys na szybko chcialem podniesc kanape do gory (VC kombi) i nie bardzo chciala sie otworzyc, co wydalo mi sie dziwne. W VB kombi bez uzycia sily, podnosi sie do gory, dlatego tutaj sie mocno zdziwilem, chyba jest na jakis zatrzask, nigdy sie w to nie zaglebilem, poniewaz VC kombi jest tak skonstruowana, ze wystarczy zlozyc oparcia zeby miec przestrzen ladunkowa. Obejrzyj dokladnie, nie ma mocnych gdzies musi byc jakas srubka lub zatrzask. Sprawdze u siebie bo tez mnie to zastanawia, a nie zwracalem na to uwagi.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są zatrzaski na 100%, mechanik mnie o tym informował. W sobotę się za to zabiorę, bo na tygodniu po pracy o 17 to już nic nie widać :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie miałem czasu samemu zajrzeć pod kanapę, ale to i dobrze.

Odstawiłem vectrę do innego warsztatu i tam po kilku godzinach dostałem telefon czy chce reklamować czy naprawiać, bo... poprzedni mechanik prawdopodobnie uszkodził (wygięte) denko zbiornika paliwa - wraz z uszczelką (dlatego był wyciek i śmierdziało w kabinie paliwem). Oprócz tego, samochód nie odpalał bo się wężyk był "zaorany i poluzowany", wymiana na nowe.

Nowe części z ASO 200zł z haczkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to żeś znalazł fachurę... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Całe szczęście gość nie chce się odwracać i udawać że nic się nie stało, a zaprasza żeby się jakoś rozliczyć, żebym był zadowolony i nie czuł się oszukany. Ale zobaczymy jak będzie :-)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie działać tak, żeby nie był stratny, to masz gwarantowane :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem został rozwiązany poprzez porządne czyszczenie przepustnicy oraz nowe świece bosch, 416 zł za komplet, auto naprawione w 6 godzin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozłacane te świece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...