Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

coderiese

logika działania automatycznej klimatyzacji

Polecane posty

wytłumaczcie biednemu debilowi jak toto ma działać bo jak dla mnie to ona nie ma sensu...

 

ale do rzeczy.

w zasadzie jezdzę wyłącznie na nastawach manualnych. Tak sie przyzwyczaiłem, tak mi pasuje - mialem do tej pory ze 4 auta z manualną klimą i dopiero VC ma automat.

Na dworze ok 8 - 10 st C. Ustawiam AUTO, temp ok 24st - i działa w ten sposób że wentylator chodzi na wysokich obrotach ale nawiew tylko na nogi i trochę na szybę przednia. Cała reeszta nawiewów odcięta (kratki oczywiście otwarte) . I tak sobie działa. Dopiero jak zjadę z temperaturą na najniższą to się otwiera nawiew na srodek i boki.

Tak to ma działać? Na mój gust to trochę bez sensu - skoro ustawiam wyższą temp to znaczy że musi jak najszybciej zagrzać środek - to by pasowało żeby walił środkiem jak najwięcej gorącego - czyż nie?

Jak to u Was działa?

elektronikę szlag trafia? W sumie wszystkie luty poprawione, raczej jest ok

 

 

 

Edytowano przez coderiese

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, tryb auto używaj tylko jak masz włączoną klimatyzację, bo bez niej wentylator będzie szalał ;) 

Gdy temperaturę podkręcasz ponad 20 stp nawiewy obok wyświetlacza nie działają - wyłączają się. Wybór skąd ma lecieć powietrze masz pod środkowym pokrętłem klimatronica (tam też włączasz klimę) Najlepiej mieć na auto.. Generalnie zasada działania polega na tym że jaką temperaturę sobie ustawisz taką nawiew utrzymuje - potrzebujesz trochę schłodzić, to wieje mocniej (jak schłodzi to zwalnia obroty) jak chcesz podgrzać to również włącza się na wyższe obroty, jak podgrzeje to zwalnia i od taka zasada działania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chwila... ale jak ustawię skąd ma wiać to się wyłączy z auto na manual

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A możliwe.. No cóż automat tak ma w każdym bądź razie i bez klimy raczej ciężko go używać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

no to lipa.

podjadę na diagnostykę tych wszystkich czujników bo moze cos tkwi w nich. Jak nie to podmiana panela.

Bo poóki co moduł automatyki jest bezuzyteczny. Ustawiam mu grzanie na klimie a on sobie grzeje niewiadomo gdzie bo nawiewy odcięte. Do kitu z taką automatyką

Dobrze ze manual jest

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawisz skąd ma wiać to auto będzie sterować tylko prędkością nawiewu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że kolega @coderiese nie za bardzo rozumie jak cały ten system działa. I wg jego opisu oceniam, że klimę i system wentylacji ma sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

 calkowicie się zgadzam z Twoim spostrzezeniem. W teorii powinna tak sobie sterować nawiewami i całą resztą zeby utrzymywać zadaną temperaturę. Ok. Nie rozumiem tylko dlaczego zamiast dązyc do osiągnięcia pożądanej temp zamyka nawiewy i wieje sobie.. gdzieś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem tak ze steruje wtedy nawiew na szybę przednią żeby odszronić, i na nogi, żeby zagrzać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Owszem, wieje na szybę (choc nie z pelną mocą) i nogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak ma być, nigdy nie ma (w żadnym aucie), że wieje cały czas przez wszystkie nawiewy non stop. Dlatego to jest automat. Sam dostosowuje otwarcie nawiewów, prędkość wentylatora itp do potrzeb i Twoich ustawień temperatury. Chcesz szybko ogrzać? Włącz nawiew na szybę przednią (masz na panelu taki guzik) temperaturę na maxa i już masz wichurę na górnych kratkach ;)
Ale naprawdę masz wszystko w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku też nie mogłem się przyzwyczaić do automatu. Do klimy sprawdza się fajnie bez klimy w sytuacji gdy nie pada deszcz bo wtedy trzeba mocniejszy nawiew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

nie kombinuj. Wstrzymaj się z kupnem panelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to mnie pocieszyliscie. Co ja bym biedny debil bez Was zrobił :)

Panel jednak i tak kupię bo mi spokoju nie da dzialanie silniczka sterujacego nagrzewnicą. Jak jest zimny silnik to ten silniczek pracuje tylko krecąc gałką temp do pk 24st. Powyzej cisza. Dopiero jak sie nagrzeje silnik to pracuje w pelnym zakresie temp az do Hi. Silniczek mam do podlozenia, sprawdzę i panel.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po co ma przedstawiać, jeśli wie że ma zimny płyn przez co i tak nie ma czym ogrzać? Tak samo jak z nawiewem w auto. Jeśli ma za zadanie podgrzać to zacznie dmuchać dopiero jak temp. płynu będzie większa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas grzania włączają się wentylatory przy najzimniejszych miejscach tj. obok szyb bocznych i przedniej. Tak jest skonstruowana automatyka, żeby ogrzać jak najszybciej auto to ogrzewa w pierwszej kolejności miejsca najchłodniejsze. Chyba w instrukcji obsługi to pisze. Dlatego wiatraczki nie wszystkie się włączają przy ogrzewaniu zimnego auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz jeden wentylator, a kierunkiem nawiewu sterują klapki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No  dobra. Powiedz mi jeżeli jest ustawiona temp na klimatroniku 20 st i z kratek lewych (lewa kierowcy i lewy środek) nagle zaczyna lecieć gorące powietrze a z prawych ciepłe i za chwile albo parę minut wyrównają się temp w obu stronach to wina będzie tego czegoś od sterowania klapkami ? Wykluczam panel bo nic na nim nie zmieniam a temp się zmienia , czy może te nieszczęsne termistory w kratkach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Op -comem sprawdź wartości jakie pokazują termistory. I otwarcie klap czy jest takie samo z obu stron.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z tym kiedy jadę w bardzo długą trasę. U mnie jest jak osiągnie ciepło to wiatrak chodzi w automacie na 1 max 2 biegu i parują mi szyby czasem. Klapy i czujniki są ok. VC 2004r. Też tak macie?

Edytowano przez modrzey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to co było zbadane op comem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Wiktor86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wg. mnie mam 2 wentylatory przy klimatyzacji dwustrefowej. Słychać nawet że jeden kręci się szybciej a drugi wolniej przy ustawionych różnych temperaturach na każdej strefie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to ja głuchy jestem :P ale lepiej późno niż wcale się o czymś dowiedzieć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Całkowicie nie padł bo jest dłuższy okres ok ,czasami się rozmyśla <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...