Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

coderiese

logika działania automatycznej klimatyzacji

Recommended Posts

wytłumaczcie biednemu debilowi jak toto ma działać bo jak dla mnie to ona nie ma sensu...

 

ale do rzeczy.

w zasadzie jezdzę wyłącznie na nastawach manualnych. Tak sie przyzwyczaiłem, tak mi pasuje - mialem do tej pory ze 4 auta z manualną klimą i dopiero VC ma automat.

Na dworze ok 8 - 10 st C. Ustawiam AUTO, temp ok 24st - i działa w ten sposób że wentylator chodzi na wysokich obrotach ale nawiew tylko na nogi i trochę na szybę przednia. Cała reeszta nawiewów odcięta (kratki oczywiście otwarte) . I tak sobie działa. Dopiero jak zjadę z temperaturą na najniższą to się otwiera nawiew na srodek i boki.

Tak to ma działać? Na mój gust to trochę bez sensu - skoro ustawiam wyższą temp to znaczy że musi jak najszybciej zagrzać środek - to by pasowało żeby walił środkiem jak najwięcej gorącego - czyż nie?

Jak to u Was działa?

elektronikę szlag trafia? W sumie wszystkie luty poprawione, raczej jest ok

 

 

 

Edited by coderiese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak, tryb auto używaj tylko jak masz włączoną klimatyzację, bo bez niej wentylator będzie szalał ;) 

Gdy temperaturę podkręcasz ponad 20 stp nawiewy obok wyświetlacza nie działają - wyłączają się. Wybór skąd ma lecieć powietrze masz pod środkowym pokrętłem klimatronica (tam też włączasz klimę) Najlepiej mieć na auto.. Generalnie zasada działania polega na tym że jaką temperaturę sobie ustawisz taką nawiew utrzymuje - potrzebujesz trochę schłodzić, to wieje mocniej (jak schłodzi to zwalnia obroty) jak chcesz podgrzać to również włącza się na wyższe obroty, jak podgrzeje to zwalnia i od taka zasada działania ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chwila... ale jak ustawię skąd ma wiać to się wyłączy z auto na manual

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A możliwe.. No cóż automat tak ma w każdym bądź razie i bez klimy raczej ciężko go używać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

no to lipa.

podjadę na diagnostykę tych wszystkich czujników bo moze cos tkwi w nich. Jak nie to podmiana panela.

Bo poóki co moduł automatyki jest bezuzyteczny. Ustawiam mu grzanie na klimie a on sobie grzeje niewiadomo gdzie bo nawiewy odcięte. Do kitu z taką automatyką

Dobrze ze manual jest

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ustawisz skąd ma wiać to auto będzie sterować tylko prędkością nawiewu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi się, że kolega @coderiese nie za bardzo rozumie jak cały ten system działa. I wg jego opisu oceniam, że klimę i system wentylacji ma sprawny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 calkowicie się zgadzam z Twoim spostrzezeniem. W teorii powinna tak sobie sterować nawiewami i całą resztą zeby utrzymywać zadaną temperaturę. Ok. Nie rozumiem tylko dlaczego zamiast dązyc do osiągnięcia pożądanej temp zamyka nawiewy i wieje sobie.. gdzieś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to rozumiem tak ze steruje wtedy nawiew na szybę przednią żeby odszronić, i na nogi, żeby zagrzać :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, wieje na szybę (choc nie z pelną mocą) i nogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie tak ma być, nigdy nie ma (w żadnym aucie), że wieje cały czas przez wszystkie nawiewy non stop. Dlatego to jest automat. Sam dostosowuje otwarcie nawiewów, prędkość wentylatora itp do potrzeb i Twoich ustawień temperatury. Chcesz szybko ogrzać? Włącz nawiew na szybę przednią (masz na panelu taki guzik) temperaturę na maxa i już masz wichurę na górnych kratkach ;)
Ale naprawdę masz wszystko w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na początku też nie mogłem się przyzwyczaić do automatu. Do klimy sprawdza się fajnie bez klimy w sytuacji gdy nie pada deszcz bo wtedy trzeba mocniejszy nawiew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

nie kombinuj. Wstrzymaj się z kupnem panelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mnie pocieszyliscie. Co ja bym biedny debil bez Was zrobił :)

Panel jednak i tak kupię bo mi spokoju nie da dzialanie silniczka sterujacego nagrzewnicą. Jak jest zimny silnik to ten silniczek pracuje tylko krecąc gałką temp do pk 24st. Powyzej cisza. Dopiero jak sie nagrzeje silnik to pracuje w pelnym zakresie temp az do Hi. Silniczek mam do podlozenia, sprawdzę i panel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co ma przedstawiać, jeśli wie że ma zimny płyn przez co i tak nie ma czym ogrzać? Tak samo jak z nawiewem w auto. Jeśli ma za zadanie podgrzać to zacznie dmuchać dopiero jak temp. płynu będzie większa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas grzania włączają się wentylatory przy najzimniejszych miejscach tj. obok szyb bocznych i przedniej. Tak jest skonstruowana automatyka, żeby ogrzać jak najszybciej auto to ogrzewa w pierwszej kolejności miejsca najchłodniejsze. Chyba w instrukcji obsługi to pisze. Dlatego wiatraczki nie wszystkie się włączają przy ogrzewaniu zimnego auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz jeden wentylator, a kierunkiem nawiewu sterują klapki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No  dobra. Powiedz mi jeżeli jest ustawiona temp na klimatroniku 20 st i z kratek lewych (lewa kierowcy i lewy środek) nagle zaczyna lecieć gorące powietrze a z prawych ciepłe i za chwile albo parę minut wyrównają się temp w obu stronach to wina będzie tego czegoś od sterowania klapkami ? Wykluczam panel bo nic na nim nie zmieniam a temp się zmienia , czy może te nieszczęsne termistory w kratkach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op -comem sprawdź wartości jakie pokazują termistory. I otwarcie klap czy jest takie samo z obu stron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to jest z tym kiedy jadę w bardzo długą trasę. U mnie jest jak osiągnie ciepło to wiatrak chodzi w automacie na 1 max 2 biegu i parują mi szyby czasem. Klapy i czujniki są ok. VC 2004r. Też tak macie?

Edited by modrzey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to co było zbadane op comem

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Wiktor86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wg. mnie mam 2 wentylatory przy klimatyzacji dwustrefowej. Słychać nawet że jeden kręci się szybciej a drugi wolniej przy ustawionych różnych temperaturach na każdej strefie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to ja głuchy jestem :P ale lepiej późno niż wcale się o czymś dowiedzieć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Całkowicie nie padł bo jest dłuższy okres ok ,czasami się rozmyśla <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...