Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Walach

Vectra C - wycie, szum

Polecane posty

Witam wszystkich jako że jest to mój pierwszy post na tym forum :) Jestem posiadaczem VC 1.9 CDTI 120km od roku i specjalnie złego słowa na to auto powiedzieć nie mogę. Niestety od jakiegoś czasu mam takie objawy: podczas gaszenia co jakiś czas szarpie silnikiem tak jakby chciał wyskoczyć spod maski, do tego dochodzi sporadyczny problem z wrzuceniem biegu wstecznego (zaobserwowałem nasilenie się tego objawu od kilku tygodni) oraz najświeższy z objawów to dziwne wycie z okolicy silnika. Wycie zaczyna się już od uruchomienia silnika i niezależnie od tego czy auto jest na postoju czy podczas jazdy. Wycie nie ustępuje również po wciśnięciu sprzęgła. Dodam że jadąc np po mieście w korku np na 3 biegu czuć na gałce zmiany biegów delikatne wibracje. Mechanik twierdzi że to sprzęgło wraz z dwumasem chociażby przez to gaszenie z szarpaniem czy kilkukrotne pompowanie sprzęgłem by wrzucić wsteczny. Prosiłbym o radę fachowców z forum bo szukałem informacji z moimi objawami ale nic takiego nie znalazłem a nie chciałbym wyrzucać 2tys na darmo. 
pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opowiem ci po kolei jakie to dziwaczne odgłosy generowała moja Vectra. Ten sam motor co twoja, poliftowa. Zaczęło się od odgłosów pukania i szumu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Uznałem że wysprzęglnik pada bo od początku jak ją kupiłem rok temu pedał delikatnie drgał na półsprzęgle. Następnie doszedł szum bez znaczenia czy wcisnę czy odpuszczę pedał oczywiście od strony skrzyni biegów. Tak śmigałem miesiąc, aż pewnego dnia dołączył do niego donośny pisk lub wycie, zależnie jak kto to zinterpretuje- wyraźny odgłos tarcia metalu o metal. Mimo to buda nie drgała, nie rzucało autem przy gaszeniu silnika. Jak mi wpadł pedał sprzęgła w podłogę udało mi się skontaktować ze znajomym rodziny na szczęście dobrym mechanikiem. Cudem Opel dojechał do niego o własnych siłach. Diagnoza-dwumas !! Byłem w szoku bo nie było żadnego terkotania czy temu podobnych objawów padającego koła. Szum i pisk to był objaw zajechanej tarczy sprzęgła która to już nitami śmigała po dwumasie, wysprzęglnik się rozsypał, wsio do wymiany. Koło DM było fioletowe od przegrzania. Akurat go odwiedziłem i miałem okazję razem z nim skrzynię zrzucić i nie uwierzyłbym w to gdybym sam nie zobaczył. Problem z wrzuceniem wstecznego też miałem więc obawiam się, że twój mechanik może mieć rację. Prześledź dokładnie obszerny temat dotyczący DM jest przyczepiony w dziale skrzynie biegów. Co do kosztów zmartwię cię nie jest to dwa tysiące a odrobinę więcej. Za same dobre części dałem 2100 reszta to robocizna. Żeby wyjąć skrzynię trzeba było zrzucić całe zawieszenie. Miałem szczęście, że mi się trafił wcześniej wspomniany mechanik dobry znajomy siostry i szwagra stąd końcowa cena to tylko 2660, mimo, że doszło czyszczenie rozrusznika z syfu który to dostarczył stary DM i wymiana oleju w skrzyni biegów (na szczęście wbrew moim obawom jeszcze F40). Końcowy raport to wymienione koło dwumasowe, tarcza sprzęgła, docisk, wysprzęglnik, uszczelniacz wału, pompka przy pedale sprzęgła i w/w olej w skrzyni. Kończąc mój przydługi wywód jeszcze tylko wspomnę, że tu u mnie w Koszalinie za samą wymianę sprzęgła z DM i nic więcej warsztaty życzyły sobie odemnie od 800 do 1000 zł oczywiście tylko za robociznę:( Jeśli spotkało cię to samo co u mnie nie zbagatelizuj tego bo jak masz skrzynię M32 to szybko ją zużyty DM zatłuczę na amen. Jednakże koniecznie zasięgnij opinii i innych fachowców u siebie w mieście nie kieruj się tylko opinią jednego i moim przypadkiem

Edytowano przez Tomasz84
Błędy składniowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kilkoma osobami mającymi jakieś pojęcie i również stwierdzili że będzie to dwumas. Do tego jeszcze zaobserwowałem charakterystyczny "stuk" przy zmianie biegu po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu. Najpierw myślałem że to jakaś poducha silnika ale znajomy twierdzi że tak samo miał w swoim Mercedesie i był to dwumas. Dzięki za opinię, postaram się jak najszybciej ogarnąć sprawę z tą naprawą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×