Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i nowym użytkownikiem Vectry C 1.9CDTI kod silnika Z19DTH ze skrzynią automatyczną i mam do was swoje pierwsze pytanie. Jedno jest pewne sama chłodnica na pewno musi zostać wymieniona i tutaj rodzi się moje pytanie jako, że jestem póki co mało kumaty w mechanice itd. chciałbym wiedzieć co jeszcze wypadałoby wymienić razem z chłodnicą aby wszystko było tak jak trzeba, a sam problem leży w tym, że ubywa w całkiem szybkim tempie płynu chłodniczego co mnie trochę dziwi, bo pod autem wycieków nie zauważyłem, sama chłodnica jest już mocno wyeksploatowana, skoro ubywa płynu to myślę, że przewody układu chłodzenia też dobrze będzie wymienić razem z tym już nie będę oszczędzał i wymienię zbiornik wyrównawczy. Od poprzedniego właściciela usłyszałem, że razem z chłodnicą wody trzeba lub wypada wymienić chłodnicę klimatyzacji i na to też finansowo jestem gotowy tylko ktoś kto się zna niech mi powie czy faktycznie warto to przy okazji zrobić. Czy coś jeszcze mam dodać do "listy zakupów" np. termostat itd. czy może coś odjąć? Przy okazji chciałbym się dowiedzieć czy ktoś się orientuje ile mnie wyniesie robocizna za taką wymianę w Warszawie gdzie pewnie cenny są trochę bardziej wygórowane.

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry bardzo przepraszam jeżeli coś napisałem nie w tym dziale itd. wydaje mi się, że jednak dobrze trafiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba wymieniac chlodnicy klimy skoro jest sprawna.Termostat jak jest sprawny to tez nie ma sensu wymieniac sprawnego elementu.Jak zbiorniczek wyrownawczy sprawny to tez po co wymieniac.Jak bedzie przepuszczal to se wymienisz.Przewody jak najbardziej mozesz wymienic zwlaszcza te trodno dostepne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdź co jest przyczyną ubytków płynu. Co to znaczy że chłodnica jest wyeksploatowana? To nie są klocki które się zużywają. Jak działa to działa. Poza tym, czy jesteś pewien, że mówisz o chłodnicy wody? W VC masz trzy: pierwsza jest od klimy, potem intercooler i na końcu wody. Jeżeli ubywa Ci płynu, a nigdzie nie ma śladów, to problem może leżeć np w uszczelce pod głowicą. Dlatego - sprawdź - żeby po wymianie połowy osprzęty nie okazało się, że problem jest nadal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo chłodnica spalin,jak nie ma wycieku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do mechanika to znajdź takiego co jest "kumaty w opelach".Chyba kol.Zbigos z tut.forum zajmuje się mechaniką w okolicach Warszawy. Albo popytaj w dziale mazowieckim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam na myśli to, że nie wiem czy żeberka to odpowiednie określenie, ale powinieneś się domyślić co mam na myśli są powyginane cała chłodnica też wygląda jakby ktoś miał spotkanie z np. jakimś zwierzakiem. Jak znajdę chwilę żeby dzisiaj zejść do garażu to zrobię jej zdjęcie i wstawię tutaj. Jak wcześniej pisałem na mechanice się nie znam za bardzo właściwie moja wiedza jest bliska zeru. Auto nagrzewa się około 10 minut wtedy wskazówka pokazuje mniej więcej 82-87 stopni w instrukcji przeczytałem, że powinna znajdować się po środku wskaźnika jednak nigdy do tego pola nie dotarła, póki co najdłuższa trasa to około 60km z czego jakieś 40km to autostrada reszta w mieście po takiej podróży temperatura na wskaźniku wynosi mniej więcej 85 stopni. Kilka razy po około 50km zapala mi się kontrolka płynu chłodniczego jednak kiedy zgaszę auto dam mu ostygnąć i sprawdzam poziom to płynu jest tyle ile być powinno odpalam ponownie auto kontrolka się nie pojawia przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów i nagle w trakcie jazdy potrafi się zapalić lecz też nie za każdym razem. Może to wina jakiegoś czujnika płynu i tak naprawdę z samym chłodzeniem wszystko jest w porządku tylko szwankuje coś z elektroniką naprawdę nie wiem co może być tego przyczyną. Od długiego weekendu nie korzystałem z samochodu i w przyszłym tygodniu zamierzam udać się do warsztatu, ale sam już nie wiem co może być nie tak, tak jak wspomniałeś chcę uniknąć niepotrzebnej wymiany, ale jednak ta kontrolka nieco mnie martwi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskaźnik temp zostaw w spokoju. tak ma być. Pokazuje 85 a jest 88 - 89. 

Na zimnym silniku, zbiorniczek ma być wypełniony do zgrzewu. 

A chłodnica do Z19DTH do automatu jest droga bo jest w niej wymiennik ciepła do oleju w automacie . Więc jak nie trzeba to  nie ma sensu wymieniać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i na zimnym silniku jest tak jak napisałeś, że być powinno. Tylko dlaczego w takim razie po nagrzaniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów pojawia się informacja żeby dolać płynu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chłodnica ma pogięte radiatory, to ich praca może być nieefektywna, a przez to może źle oddawać ciepło - ale w takim przypadku jest problem z za wysoką temperaturą - a z opisu wynika, że Ty masz odwrotnie. Na razie nie przejmuj się więc chłodnicą.

Temperatura, jak pisał ntt jest OK. Jeżeli chciałbyś inną, to można wymienić termostat - są wersje na różne temperatury - ale to raczej też nie Twój problem.

Co do poziomu płynu - czy sprawdzałeś ile jest płynu w zbiorniczku jak pokaże Ci się kontrolka? Jeżeli poziom w zbiorniczku jest OK, to masz problem z czujnikiem - poczyść styki, poruszaj kablami. Jeżeli rzeczywiście masz mało płynu, to oznaczałoby problem "mechaniczny". Ale ciężko mi wyobrazić sobie powód dla którego płyn ucieka a potem wraca. Chyba że masz problem z rurkami które w wysokiej temperaturze puchą. Do sprawdzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szczerze mówiąc nigdy na rozgrzanym silniku nie sprawdzałem jaki jest poziom płynu ze względu na wymowny napis na korku "Achtung!" i ostrzeżenie o nie odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku, sprawdzałem tylko na zimnym i wtedy zawsze jest do zgrzewu zbiornika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdź poziom bez odkręcania - ten pojemnik jest przeźroczysty. A jeżeli go musisz odkręcić, to rzeczywiście musisz to zrobić bardzo ostrożnie - może Cie trochę "opluć".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I to jest prawidlowy poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czasami pomaga dolanie tak z centymetr wiecej plynu od zgrzewu zbiorniczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...