Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i nowym użytkownikiem Vectry C 1.9CDTI kod silnika Z19DTH ze skrzynią automatyczną i mam do was swoje pierwsze pytanie. Jedno jest pewne sama chłodnica na pewno musi zostać wymieniona i tutaj rodzi się moje pytanie jako, że jestem póki co mało kumaty w mechanice itd. chciałbym wiedzieć co jeszcze wypadałoby wymienić razem z chłodnicą aby wszystko było tak jak trzeba, a sam problem leży w tym, że ubywa w całkiem szybkim tempie płynu chłodniczego co mnie trochę dziwi, bo pod autem wycieków nie zauważyłem, sama chłodnica jest już mocno wyeksploatowana, skoro ubywa płynu to myślę, że przewody układu chłodzenia też dobrze będzie wymienić razem z tym już nie będę oszczędzał i wymienię zbiornik wyrównawczy. Od poprzedniego właściciela usłyszałem, że razem z chłodnicą wody trzeba lub wypada wymienić chłodnicę klimatyzacji i na to też finansowo jestem gotowy tylko ktoś kto się zna niech mi powie czy faktycznie warto to przy okazji zrobić. Czy coś jeszcze mam dodać do "listy zakupów" np. termostat itd. czy może coś odjąć? Przy okazji chciałbym się dowiedzieć czy ktoś się orientuje ile mnie wyniesie robocizna za taką wymianę w Warszawie gdzie pewnie cenny są trochę bardziej wygórowane.

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry bardzo przepraszam jeżeli coś napisałem nie w tym dziale itd. wydaje mi się, że jednak dobrze trafiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wymieniac chlodnicy klimy skoro jest sprawna.Termostat jak jest sprawny to tez nie ma sensu wymieniac sprawnego elementu.Jak zbiorniczek wyrownawczy sprawny to tez po co wymieniac.Jak bedzie przepuszczal to se wymienisz.Przewody jak najbardziej mozesz wymienic zwlaszcza te trodno dostepne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdź co jest przyczyną ubytków płynu. Co to znaczy że chłodnica jest wyeksploatowana? To nie są klocki które się zużywają. Jak działa to działa. Poza tym, czy jesteś pewien, że mówisz o chłodnicy wody? W VC masz trzy: pierwsza jest od klimy, potem intercooler i na końcu wody. Jeżeli ubywa Ci płynu, a nigdzie nie ma śladów, to problem może leżeć np w uszczelce pod głowicą. Dlatego - sprawdź - żeby po wymianie połowy osprzęty nie okazało się, że problem jest nadal. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo chłodnica spalin,jak nie ma wycieku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co do mechanika to znajdź takiego co jest "kumaty w opelach".Chyba kol.Zbigos z tut.forum zajmuje się mechaniką w okolicach Warszawy. Albo popytaj w dziale mazowieckim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam na myśli to, że nie wiem czy żeberka to odpowiednie określenie, ale powinieneś się domyślić co mam na myśli są powyginane cała chłodnica też wygląda jakby ktoś miał spotkanie z np. jakimś zwierzakiem. Jak znajdę chwilę żeby dzisiaj zejść do garażu to zrobię jej zdjęcie i wstawię tutaj. Jak wcześniej pisałem na mechanice się nie znam za bardzo właściwie moja wiedza jest bliska zeru. Auto nagrzewa się około 10 minut wtedy wskazówka pokazuje mniej więcej 82-87 stopni w instrukcji przeczytałem, że powinna znajdować się po środku wskaźnika jednak nigdy do tego pola nie dotarła, póki co najdłuższa trasa to około 60km z czego jakieś 40km to autostrada reszta w mieście po takiej podróży temperatura na wskaźniku wynosi mniej więcej 85 stopni. Kilka razy po około 50km zapala mi się kontrolka płynu chłodniczego jednak kiedy zgaszę auto dam mu ostygnąć i sprawdzam poziom to płynu jest tyle ile być powinno odpalam ponownie auto kontrolka się nie pojawia przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów i nagle w trakcie jazdy potrafi się zapalić lecz też nie za każdym razem. Może to wina jakiegoś czujnika płynu i tak naprawdę z samym chłodzeniem wszystko jest w porządku tylko szwankuje coś z elektroniką naprawdę nie wiem co może być tego przyczyną. Od długiego weekendu nie korzystałem z samochodu i w przyszłym tygodniu zamierzam udać się do warsztatu, ale sam już nie wiem co może być nie tak, tak jak wspomniałeś chcę uniknąć niepotrzebnej wymiany, ale jednak ta kontrolka nieco mnie martwi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik temp zostaw w spokoju. tak ma być. Pokazuje 85 a jest 88 - 89. 

Na zimnym silniku, zbiorniczek ma być wypełniony do zgrzewu. 

A chłodnica do Z19DTH do automatu jest droga bo jest w niej wymiennik ciepła do oleju w automacie . Więc jak nie trzeba to  nie ma sensu wymieniać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No i na zimnym silniku jest tak jak napisałeś, że być powinno. Tylko dlaczego w takim razie po nagrzaniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów pojawia się informacja żeby dolać płynu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chłodnica ma pogięte radiatory, to ich praca może być nieefektywna, a przez to może źle oddawać ciepło - ale w takim przypadku jest problem z za wysoką temperaturą - a z opisu wynika, że Ty masz odwrotnie. Na razie nie przejmuj się więc chłodnicą.

Temperatura, jak pisał ntt jest OK. Jeżeli chciałbyś inną, to można wymienić termostat - są wersje na różne temperatury - ale to raczej też nie Twój problem.

Co do poziomu płynu - czy sprawdzałeś ile jest płynu w zbiorniczku jak pokaże Ci się kontrolka? Jeżeli poziom w zbiorniczku jest OK, to masz problem z czujnikiem - poczyść styki, poruszaj kablami. Jeżeli rzeczywiście masz mało płynu, to oznaczałoby problem "mechaniczny". Ale ciężko mi wyobrazić sobie powód dla którego płyn ucieka a potem wraca. Chyba że masz problem z rurkami które w wysokiej temperaturze puchą. Do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Szczerze mówiąc nigdy na rozgrzanym silniku nie sprawdzałem jaki jest poziom płynu ze względu na wymowny napis na korku "Achtung!" i ostrzeżenie o nie odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku, sprawdzałem tylko na zimnym i wtedy zawsze jest do zgrzewu zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź poziom bez odkręcania - ten pojemnik jest przeźroczysty. A jeżeli go musisz odkręcić, to rzeczywiście musisz to zrobić bardzo ostrożnie - może Cie trochę "opluć".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I to jest prawidlowy poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czasami pomaga dolanie tak z centymetr wiecej plynu od zgrzewu zbiorniczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...