Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Tedzix

Drgania kierownicy powyżej 120 km/h

Recommended Posts

Witam.

Niedawno kupiłem felgi 16' do Vectry B 1.6 oraz komplet nowych opon zimowych do tych felg. Problem tkwi w tym że po przekroczeniu prędkości powyżej 120km/h kierownica mocno się trzęsie a przy mniejszych prędkościach wszystko jest okej.

Dodam że koła są prawidłowo wyważone, w dodatku wcześniej na kołach stalowych 14' był podobny problem lecz drgania kierownicy nie były tak bardzo nasilone oraz działo się tak dopiero po przekroczeniu 150 km/h.

Nie potrafię tego zdiagnozować więc proszę was o pomoc ponieważ jest to bardzo irytujące gdy muszę jechać autostradą.

Z góry dziękuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia zawieszenie przednie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skąd pewność że są prawidłowo wyważone? Kiedyś mi koła wyważali partacze. Nie zdjeli starych ciężarków tylko dodali nowe i ponad to na aluminiowe felgi nabijali te stare typy na brzegu felgi. Porażka.

Dlatego wyważanie kół proponuję przeprowadzić ponownie. Najtańsza opcja a później szukać przyczyny w zawieszeniu jak kolega wyżej pisze.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może drążki kierownicze? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moze. No ale musisz je sprawdzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ktos szarpie kiera a ty lapiesz koncowki i wyczuwasz luzy stukania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie lepiej wyważyć na nowo koła, a jak nie pomoże to jechać na stację diagnostyczną i za parę zł albo i za darmo sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobny problem, który opisywałem w poniższym wątku i winne okazały się być opony (nówki sztuki)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam podobny problem, więc podepnę się pod temat. Kierownica wibruje w pionie przy prędkości około 125 km/h, następnie nasila się i ustępuje przy około 150 km/h. Samochód to Vectra B 1.6 z 98 roku.

Parę faktów:

Problem występuje przy obydwu kompletach felg (letnie opony nowe, zimowe po 2 sezonach - problem ten sam). Wszystko wyważone w dwóch różnych serwisach.

Tarcze + klocki wymienione na nowe 2 tygodnie temu, problem nie ustąpił.

Przy okazji wymiany zawieszenia tylnego mechanik zrobił przegląd przedniego, gdy mu o tym powiedziałem - nie znalazł nic, co mogłoby powodować tam problem (drążki, końcówki, amortyzatory itp. - wszystko ok).

 

Dodatkowo, kiedy pojawia się ten problem, samochód zaczyna prowadzić się jakby "pływał" - ciężko mi to opisać, no ale czuję się jakbym sterował jakimś kontenerowcem, a nie samochodem :) Po przekroczeniu 150 km/h (testowo oczywiście :) ) precyzja sterowania wraca.

 

Wykluczam jakieś zatajone usterki w przeszłości, to samochód po ojcu, który miał go od nowości.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze można by sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może w układzie kierowniczym na maglownicy gdzieś są luzy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak mialem jak mi wylał troszke amor z przodu. Wsadź palucha pod gumową osłonę amora, i sprawdź czy nie ma oleju

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powyżej 115 trzesie i ustają powoli po 160. Gwarantuje, że to bicia na przednich kołach spowodowane niewyważeniem. 

Męczyłem się z tym bardzo długo. Oczywiscie na wulkanizacji na tych prostych wyważarkach wszystko "odpowiednio wyważone". Nawet nowe felgi mi wcisneli, dalej to samo, wrzucone nowe opony, wyważono dalej trzęsło. Wymieniałam zawieszenie, tarcze hamulcowe, końcówki itd itp. dalej to samo. 

Znalazłem warsztat z nowoczesną wyważarką. Nie pamiętam jak sie ona nazywa. Ale przede wszystkim wyważa oprócz bić poprzecznych (co robią te podstawowe) również pionowe. Oprócz tego testuje koło na obciążeniu (docisk rolką 615kg). Samo koło na wyważarce nie montuje się jak na tych zwykłych maszynach na głównym otworze (bo na aucie może zupełnei inaczej leżeć) tylko na śrubach od felgi, tak jak na aucie. Przez ten sposób mocowania masz wyważone jak by na aucie. 

Pracownik tej wulkanizacji w moment wyważył, obrócił opone względem felgi, wywalił garść obciążników z felgi naklejając kilka gram. I cud. Cały problem jak ręką odjął.

Od tamtej pory jazda autem jest zupełnie innym komfortem. Nigdy wiecej nie oddał kół do wyważania nikomu innemu. 

Maszyna kosztuje 10x wiecej od zwykłęj wyważarki, a same szablony (te mocowania na otworach na sruby w felgach) tyle co zwykłe wyważarki. 
Kwestia też tego aby właściciel takiej maszyny używał jej w pełni (wszystkich funkcji podczas wyważania), bo oczywiście można ją też używać jak zwykłą wyważarkę, ale to się mija z celem)

Czym tak na prawdę jest zwykła wyważarka? Powiem tak, na nich da sie kwadrat wyważyć. Bo da się, każdą bryłę. Tylko pytanie jak później  na kwadracie jeździć. 

 

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dowiedz się proszę jaki producent i model urządzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro postaram się zrobić zdjęcie. Ale teraz na szybko jak wyszukałem w internecie jeśli się nie mylę to to jest coś takiego:

Please login or register to see this link.




EDIT:

Tak, potwierdzam, to taki HUNTER. GPS9700. Tak jak mówiłem, aby tylko pracownik ogarniał go w pełni i korzystał ze wszystkich opcji.

Edited by aro777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...