Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Tedzix

Drgania kierownicy powyżej 120 km/h

Polecane posty

Witam.

Niedawno kupiłem felgi 16' do Vectry B 1.6 oraz komplet nowych opon zimowych do tych felg. Problem tkwi w tym że po przekroczeniu prędkości powyżej 120km/h kierownica mocno się trzęsie a przy mniejszych prędkościach wszystko jest okej.

Dodam że koła są prawidłowo wyważone, w dodatku wcześniej na kołach stalowych 14' był podobny problem lecz drgania kierownicy nie były tak bardzo nasilone oraz działo się tak dopiero po przekroczeniu 150 km/h.

Nie potrafię tego zdiagnozować więc proszę was o pomoc ponieważ jest to bardzo irytujące gdy muszę jechać autostradą.

Z góry dziękuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia zawieszenie przednie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skąd pewność że są prawidłowo wyważone? Kiedyś mi koła wyważali partacze. Nie zdjeli starych ciężarków tylko dodali nowe i ponad to na aluminiowe felgi nabijali te stare typy na brzegu felgi. Porażka.

Dlatego wyważanie kół proponuję przeprowadzić ponownie. Najtańsza opcja a później szukać przyczyny w zawieszeniu jak kolega wyżej pisze.

Sent from my Nokia 5110 using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może drążki kierownicze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moze. No ale musisz je sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ktos szarpie kiera a ty lapiesz koncowki i wyczuwasz luzy stukania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej wyważyć na nowo koła, a jak nie pomoże to jechać na stację diagnostyczną i za parę zł albo i za darmo sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem, który opisywałem w poniższym wątku i winne okazały się być opony (nówki sztuki)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem, więc podepnę się pod temat. Kierownica wibruje w pionie przy prędkości około 125 km/h, następnie nasila się i ustępuje przy około 150 km/h. Samochód to Vectra B 1.6 z 98 roku.

Parę faktów:

Problem występuje przy obydwu kompletach felg (letnie opony nowe, zimowe po 2 sezonach - problem ten sam). Wszystko wyważone w dwóch różnych serwisach.

Tarcze + klocki wymienione na nowe 2 tygodnie temu, problem nie ustąpił.

Przy okazji wymiany zawieszenia tylnego mechanik zrobił przegląd przedniego, gdy mu o tym powiedziałem - nie znalazł nic, co mogłoby powodować tam problem (drążki, końcówki, amortyzatory itp. - wszystko ok).

 

Dodatkowo, kiedy pojawia się ten problem, samochód zaczyna prowadzić się jakby "pływał" - ciężko mi to opisać, no ale czuję się jakbym sterował jakimś kontenerowcem, a nie samochodem :) Po przekroczeniu 150 km/h (testowo oczywiście :) ) precyzja sterowania wraca.

 

Wykluczam jakieś zatajone usterki w przeszłości, to samochód po ojcu, który miał go od nowości.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł, co jeszcze można by sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może w układzie kierowniczym na maglownicy gdzieś są luzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mialem jak mi wylał troszke amor z przodu. Wsadź palucha pod gumową osłonę amora, i sprawdź czy nie ma oleju

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 115 trzesie i ustają powoli po 160. Gwarantuje, że to bicia na przednich kołach spowodowane niewyważeniem. 

Męczyłem się z tym bardzo długo. Oczywiscie na wulkanizacji na tych prostych wyważarkach wszystko "odpowiednio wyważone". Nawet nowe felgi mi wcisneli, dalej to samo, wrzucone nowe opony, wyważono dalej trzęsło. Wymieniałam zawieszenie, tarcze hamulcowe, końcówki itd itp. dalej to samo. 

Znalazłem warsztat z nowoczesną wyważarką. Nie pamiętam jak sie ona nazywa. Ale przede wszystkim wyważa oprócz bić poprzecznych (co robią te podstawowe) również pionowe. Oprócz tego testuje koło na obciążeniu (docisk rolką 615kg). Samo koło na wyważarce nie montuje się jak na tych zwykłych maszynach na głównym otworze (bo na aucie może zupełnei inaczej leżeć) tylko na śrubach od felgi, tak jak na aucie. Przez ten sposób mocowania masz wyważone jak by na aucie. 

Pracownik tej wulkanizacji w moment wyważył, obrócił opone względem felgi, wywalił garść obciążników z felgi naklejając kilka gram. I cud. Cały problem jak ręką odjął.

Od tamtej pory jazda autem jest zupełnie innym komfortem. Nigdy wiecej nie oddał kół do wyważania nikomu innemu. 

Maszyna kosztuje 10x wiecej od zwykłęj wyważarki, a same szablony (te mocowania na otworach na sruby w felgach) tyle co zwykłe wyważarki. 
Kwestia też tego aby właściciel takiej maszyny używał jej w pełni (wszystkich funkcji podczas wyważania), bo oczywiście można ją też używać jak zwykłą wyważarkę, ale to się mija z celem)

Czym tak na prawdę jest zwykła wyważarka? Powiem tak, na nich da sie kwadrat wyważyć. Bo da się, każdą bryłę. Tylko pytanie jak później  na kwadracie jeździć. 

 

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dowiedz się proszę jaki producent i model urządzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się zrobić zdjęcie. Ale teraz na szybko jak wyszukałem w internecie jeśli się nie mylę to to jest coś takiego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link




EDIT:

Tak, potwierdzam, to taki HUNTER. GPS9700. Tak jak mówiłem, aby tylko pracownik ogarniał go w pełni i korzystał ze wszystkich opcji.

Edytowano przez aro777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...