Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

sheey

PROBLEM Z SILNIKIEM WYPADANIE ZAPŁONU I NIE RÓWNA PRACA SILNIKA

Polecane posty

OPEL VECTRA C 2.2B bez gazu 
Witam, mam taki problem że wymieniłem prawie wszystko a dalej jest wypadanie zapłonu, drganie silnika i praca silnika nie na wszystkich garach, rozrząd jest na łańcuchu.
A wymieniłem:
Cewkę
Świece
Oddałem sterownik komputera do regeneracji 
Czujnik dolotu powietrza 
Usunąłem klapy zawirowań bo był błąd że jedna klapka nie otwiera się
Nie wymieniłem czujnika położenia wałka rozrządu bo jest dobry a po za tym jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze a jeśli byłby czujnik uszkodzony to by chyba wywalało na każdym cylindrze...
Nie wiem co mam jeszcze zrobić bo wydałem prawie 2 tysiące i dalej nie chodzi tak jak powinno. 
Mógł by mi ktoś coś doradzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rozrząd też opada bo nie słychać żeby piszczał/trzeszczał chodzi tak jak powinno być bo bym sprawdzany dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadek zluzowanych śrub mocowania wałków rozrządu.... I wypadanie zapłonów..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mówisz zluzowanych śrub walków rozrządu może coś w tym jest ale u mnie jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze tylko na żadnym innym tylko na pierwszym, a jak by były poluzowane śruby to by było wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach a nie tylko na jednym. to raczej też odpada 

Edytowano przez sheey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie w 2.8 tez go nie było slychać, błędu nie wywalało, a łańcuchu rozciągnięte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze byc rozrzad. Druga rzecz to sprawdz kompresje w cylindrach, slaba kompresja tez moze miec takie skutki. Ja rowniez w 2.8 mialem powyciagane lancuchy i nie bylo nic slychac ze cos "klepie". Jedynie jak wsluchalem sie w prace silnika kilka razy, to czasami bylo slychac bardzo ciche, chwilowe podzwanianie od strony rozrzadu. Bylo to prawie nie do wychwycenia i sam zastanawialem sie czy to lancuch. Po wymianie silnik pracuje jak nowka sztuka. Napisales, ze rozrzad byl sprawdzony, czyli rozumiem ze ktos go ogladal, czy nie jest zuzyty? Jaki masz przebieg?

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mechanik sprawdzał czy nie jest rozciągnięty i dokładnie wsłuchaliśmy się czy coś słychać to nic nie wykazało że coś jest z łańcuchem nie tak. Przebieg 184tyś a co do kompresji to jest prawie 18 Barów i własnie jest za dużo i właśńie nikt nie może stwierdzić czemu tak duża jest kompresja

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Były nawet sprawdzane krzywki w wałkach rozrządu i widać że są zużyte ale to nie podowiaduje to że jest aż taka wysoka kompresja i na wszystkich cylindrach waha się tak 17.5/18 bara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysoka kompresja powoduje uszczelnianie sie silnika olejem. Bierze Ci olej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ze niby dlaczego twiedzisz ze za duza kompresja??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozrzad moze byc przestawiony o zabek i beda takie rzeczy sie dzialy, po drugie moze masz uszkodzony wtryskiwacz, w koncu to direct i one lubia sie psuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wtryskiwacz nie jest uszkodzony bo były zamienione miejscami i ciągle jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze a co do kompresji to mechanik dzwonił do znajomego z Opla a ten potwierdził że powinna być kompresja 12,5/13 barów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli by przeskoczyl łańcuch na rozrzadzie to chyba wypadanie zapłonu było by na każdym cylindrze,a to jest wypadanie zapłonu ciągle na pierwszym cylindrze zalewa świece no i śmierdzi benzyną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to dowiedz sie jeszcze raz bo 12/13 barow dla tego silnika to zdecydowanie za malo

naprawialem ostatnio direct i mierzylem kompresje i wszedzie bylo po 17 i silnik chodzi bardzo ladnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po mijając tą kompresje....

Jeśli był by uszkodzony rozrząd czy przeskoczyl by o jeden ząbek to chyba by było wypadanie zapłonow na wszystkich cylindra a nie tylko na pierwszym ciągle wypada zapłon 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam kolego borykałem się z takim samym problemem jak ty i też zamieniałem dobre rzeczy na dobre. Finalnie kupiłem nową pompę wysokiego ciśnienia dokładnie za 1645 na allegro zamontowałem ją w 5 minut i problem z głowy. A miałem to samo co ty -- wypadanie zapłonów, drgania silnika przy dodawaniu gazu i wszystko już porobiłem zamiast się za najważniejsze zabrać za pompę !! rozbierz ją tam są takie 3 membrany, jedna mogła się uszkodzić i tak będzie ( 90 %) że to membrana a 10 % że tak jak ja miałem czyli nie wiem :P ale po wymianie pompy jest ok. Tylko trochę minimalnie poszarpuje bo też wymontowałem klapy wirowe. Jak się okaże że membrana w pompie to ci sprzedam jedną lub dwie jak będziesz chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam kolego borykałem się z takim samym problemem jak ty i też zamieniałem dobre rzeczy na dobre. Finalnie kupiłem nową pompę wysokiego ciśnienia dokładnie za 1645 na allegro zamontowałem ją w 5 minut i problem z głowy. A miałem to samo co ty -- wypadanie zapłonów, drgania silnika przy dodawaniu gazu i wszystko już porobiłem zamiast się za najważniejsze zabrać za pompę !! rozbierz ją tam są takie 3 membrany, jedna mogła się uszkodzić i tak będzie ( 90 %) że to membrana a 10 % że tak jak ja miałem czyli nie wiem :P ale po wymianie pompy jest ok. Tylko trochę minimalnie poszarpuje bo też wymontowałem klapy wirowe. Jak się okaże że membrana w pompie to ci sprzedam jedną lub dwie jak będziesz chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam kolego borykałem się z takim samym problemem jak ty i też zamieniałem dobre rzeczy na dobre. Finalnie kupiłem nową pompę wysokiego ciśnienia dokładnie za 1645 na allegro zamontowałem ją w 5 minut i problem z głowy. A miałem to samo co ty -- wypadanie zapłonów, drgania silnika przy dodawaniu gazu i wszystko już porobiłem zamiast się za najważniejsze zabrać za pompę !! rozbierz ją tam są takie 3 membrany, jedna mogła się uszkodzić i tak będzie ( 90 %) że to membrana a 10 % że tak jak ja miałem czyli nie wiem :P ale po wymianie pompy jest ok. Tylko trochę minimalnie poszarpuje bo też wymontowałem klapy wirowe. Jak się okaże że membrana w pompie to ci sprzedam jedną lub dwie jak będziesz chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry z 2003 roku 2,2 benzyna 147 koni. Problem: nierówna praca silnika, i spalanie w granicach 15 litrów przy delikatnej jezdzie emeryta. Wymienione świece, przepustnica, druga sonda, rozrząd, cewka, sprawdzone wtryski. Nadal brak poprawy, silnik pracuje nierówno a spalanie powoduje drenaż portfela... Większość mechaników rozkłada ręce a niektórzy wcale nie chcą podjąć się naprawy, nie potrafią zlokalizować usterki. Na prawde lubie to auto, to moja druga vectra ale powoli trace cierpliwość... Prosze o wskazówki, być może dzięki waszej pomocy uda sie rozwiązać problem...

Edytowano przez gucio912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś podjechał do mechanika sprawdzonego przez ludzi z forum. Spróbuj napisać w oddziale mazowieckim. Jest tam temat o polecanych mechanikach. Napisz gdzie mieszkasz i jak daleko możesz podjechać. Możesz dodać link do Twojego postu wyżej, żeby się tam już nie powtarzać.

Są też klubowicze, którzy mają warsztaty i część z nich zna VC jak własną kieszeń. Może ktoś z regionu Cię skieruje we właściwe miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zmierz ciśnienie pompy wysokiego ciśnienia i zobacz czy cięgno klap wirowych chodzi poprawnie czyli na wyłączonym silniku pchnij cięgno palcem w lewo i powinno samo wrócić. Zobaczysz także na cięgle ramię od jednej łopatki być może wyszło z cięgna i to też będzie miało wpływ na twoje objawy. Oraz odma, zobacz czy wąż z odmy nie wysunięty lub już w niej membrana pękła w co wątpię. skupiłbym się na pompie wysokiego ciśnienia i na klapac wirowych kolektora ssącego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

follow najpierw przeczytaj jaki ma silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×