Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sheey

PROBLEM Z SILNIKIEM WYPADANIE ZAPŁONU I NIE RÓWNA PRACA SILNIKA

Recommended Posts

OPEL VECTRA C 2.2B bez gazu 
Witam, mam taki problem że wymieniłem prawie wszystko a dalej jest wypadanie zapłonu, drganie silnika i praca silnika nie na wszystkich garach, rozrząd jest na łańcuchu.
A wymieniłem:
Cewkę
Świece
Oddałem sterownik komputera do regeneracji 
Czujnik dolotu powietrza 
Usunąłem klapy zawirowań bo był błąd że jedna klapka nie otwiera się
Nie wymieniłem czujnika położenia wałka rozrządu bo jest dobry a po za tym jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze a jeśli byłby czujnik uszkodzony to by chyba wywalało na każdym cylindrze...
Nie wiem co mam jeszcze zrobić bo wydałem prawie 2 tysiące i dalej nie chodzi tak jak powinno. 
Mógł by mi ktoś coś doradzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozrząd też opada bo nie słychać żeby piszczał/trzeszczał chodzi tak jak powinno być bo bym sprawdzany dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam przypadek zluzowanych śrub mocowania wałków rozrządu.... I wypadanie zapłonów..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówisz zluzowanych śrub walków rozrządu może coś w tym jest ale u mnie jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze tylko na żadnym innym tylko na pierwszym, a jak by były poluzowane śruby to by było wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach a nie tylko na jednym. to raczej też odpada 

Edited by sheey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym sprawdził....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie w 2.8 tez go nie było slychać, błędu nie wywalało, a łańcuchu rozciągnięte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze byc rozrzad. Druga rzecz to sprawdz kompresje w cylindrach, slaba kompresja tez moze miec takie skutki. Ja rowniez w 2.8 mialem powyciagane lancuchy i nie bylo nic slychac ze cos "klepie". Jedynie jak wsluchalem sie w prace silnika kilka razy, to czasami bylo slychac bardzo ciche, chwilowe podzwanianie od strony rozrzadu. Bylo to prawie nie do wychwycenia i sam zastanawialem sie czy to lancuch. Po wymianie silnik pracuje jak nowka sztuka. Napisales, ze rozrzad byl sprawdzony, czyli rozumiem ze ktos go ogladal, czy nie jest zuzyty? Jaki masz przebieg?

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mechanik sprawdzał czy nie jest rozciągnięty i dokładnie wsłuchaliśmy się czy coś słychać to nic nie wykazało że coś jest z łańcuchem nie tak. Przebieg 184tyś a co do kompresji to jest prawie 18 Barów i własnie jest za dużo i właśńie nikt nie może stwierdzić czemu tak duża jest kompresja

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były nawet sprawdzane krzywki w wałkach rozrządu i widać że są zużyte ale to nie podowiaduje to że jest aż taka wysoka kompresja i na wszystkich cylindrach waha się tak 17.5/18 bara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysoka kompresja powoduje uszczelnianie sie silnika olejem. Bierze Ci olej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ze niby dlaczego twiedzisz ze za duza kompresja??

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozrzad moze byc przestawiony o zabek i beda takie rzeczy sie dzialy, po drugie moze masz uszkodzony wtryskiwacz, w koncu to direct i one lubia sie psuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wtryskiwacz nie jest uszkodzony bo były zamienione miejscami i ciągle jest wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze a co do kompresji to mechanik dzwonił do znajomego z Opla a ten potwierdził że powinna być kompresja 12,5/13 barów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm jeśli by przeskoczyl łańcuch na rozrzadzie to chyba wypadanie zapłonu było by na każdym cylindrze,a to jest wypadanie zapłonu ciągle na pierwszym cylindrze zalewa świece no i śmierdzi benzyną 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dowiedz sie jeszcze raz bo 12/13 barow dla tego silnika to zdecydowanie za malo

naprawialem ostatnio direct i mierzylem kompresje i wszedzie bylo po 17 i silnik chodzi bardzo ladnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po mijając tą kompresje....

Jeśli był by uszkodzony rozrząd czy przeskoczyl by o jeden ząbek to chyba by było wypadanie zapłonow na wszystkich cylindra a nie tylko na pierwszym ciągle wypada zapłon 

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam kolego borykałem się z takim samym problemem jak ty i też zamieniałem dobre rzeczy na dobre. Finalnie kupiłem nową pompę wysokiego ciśnienia dokładnie za 1645 na allegro zamontowałem ją w 5 minut i problem z głowy. A miałem to samo co ty -- wypadanie zapłonów, drgania silnika przy dodawaniu gazu i wszystko już porobiłem zamiast się za najważniejsze zabrać za pompę !! rozbierz ją tam są takie 3 membrany, jedna mogła się uszkodzić i tak będzie ( 90 %) że to membrana a 10 % że tak jak ja miałem czyli nie wiem :P ale po wymianie pompy jest ok. Tylko trochę minimalnie poszarpuje bo też wymontowałem klapy wirowe. Jak się okaże że membrana w pompie to ci sprzedam jedną lub dwie jak będziesz chciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam kolego borykałem się z takim samym problemem jak ty i też zamieniałem dobre rzeczy na dobre. Finalnie kupiłem nową pompę wysokiego ciśnienia dokładnie za 1645 na allegro zamontowałem ją w 5 minut i problem z głowy. A miałem to samo co ty -- wypadanie zapłonów, drgania silnika przy dodawaniu gazu i wszystko już porobiłem zamiast się za najważniejsze zabrać za pompę !! rozbierz ją tam są takie 3 membrany, jedna mogła się uszkodzić i tak będzie ( 90 %) że to membrana a 10 % że tak jak ja miałem czyli nie wiem :P ale po wymianie pompy jest ok. Tylko trochę minimalnie poszarpuje bo też wymontowałem klapy wirowe. Jak się okaże że membrana w pompie to ci sprzedam jedną lub dwie jak będziesz chciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam kolego borykałem się z takim samym problemem jak ty i też zamieniałem dobre rzeczy na dobre. Finalnie kupiłem nową pompę wysokiego ciśnienia dokładnie za 1645 na allegro zamontowałem ją w 5 minut i problem z głowy. A miałem to samo co ty -- wypadanie zapłonów, drgania silnika przy dodawaniu gazu i wszystko już porobiłem zamiast się za najważniejsze zabrać za pompę !! rozbierz ją tam są takie 3 membrany, jedna mogła się uszkodzić i tak będzie ( 90 %) że to membrana a 10 % że tak jak ja miałem czyli nie wiem :P ale po wymianie pompy jest ok. Tylko trochę minimalnie poszarpuje bo też wymontowałem klapy wirowe. Jak się okaże że membrana w pompie to ci sprzedam jedną lub dwie jak będziesz chciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Vectry z 2003 roku 2,2 benzyna 147 koni. Problem: nierówna praca silnika, i spalanie w granicach 15 litrów przy delikatnej jezdzie emeryta. Wymienione świece, przepustnica, druga sonda, rozrząd, cewka, sprawdzone wtryski. Nadal brak poprawy, silnik pracuje nierówno a spalanie powoduje drenaż portfela... Większość mechaników rozkłada ręce a niektórzy wcale nie chcą podjąć się naprawy, nie potrafią zlokalizować usterki. Na prawde lubie to auto, to moja druga vectra ale powoli trace cierpliwość... Prosze o wskazówki, być może dzięki waszej pomocy uda sie rozwiązać problem...

Edited by gucio912

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jakbyś podjechał do mechanika sprawdzonego przez ludzi z forum. Spróbuj napisać w oddziale mazowieckim. Jest tam temat o polecanych mechanikach. Napisz gdzie mieszkasz i jak daleko możesz podjechać. Możesz dodać link do Twojego postu wyżej, żeby się tam już nie powtarzać.

Są też klubowicze, którzy mają warsztaty i część z nich zna VC jak własną kieszeń. Może ktoś z regionu Cię skieruje we właściwe miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

zmierz ciśnienie pompy wysokiego ciśnienia i zobacz czy cięgno klap wirowych chodzi poprawnie czyli na wyłączonym silniku pchnij cięgno palcem w lewo i powinno samo wrócić. Zobaczysz także na cięgle ramię od jednej łopatki być może wyszło z cięgna i to też będzie miało wpływ na twoje objawy. Oraz odma, zobacz czy wąż z odmy nie wysunięty lub już w niej membrana pękła w co wątpię. skupiłbym się na pompie wysokiego ciśnienia i na klapac wirowych kolektora ssącego.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

follow najpierw przeczytaj jaki ma silnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...