Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krysti

Szarpanie zimnego Silnika 1.9 DTH

Recommended Posts

Witam

Mam problem z szarpaniem zimnego silnika na wolnych obrotach... do tej pory wymieniłem wtryski na inne i objaw jest taki sam. Podczas sprawdzania korekt w op-com widać że szarpanie jest wtedy i tylko wtedy gdy silnik jest zimny i korekta wychodzi poza 1.0 w zwyż. szarpie przez kilka minut po czym następuje natychmiastowa poprawa pracy silnika i korekta od razu spada do odpowiedniego poziomu. Nagrałem filmik na którym widoczne jest jak poprawia się korekta. Z tego co już od dłuższego czasu obserwuje to nie ma znaczenia konkretny wtrysk bo czasami zła korekta jest na 2 a raz na 4 wtrysku .. tak losowo. Mozę ktoś miał taki problem i go rozwiązał. Może szyna CR źle rozdziela paliwo lub jest jakiś regulator ciśnienia. 

FILM Z KOREKTAMI - POPRAWA KOREKTY w 00:44s 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi szarpał przez EGR.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekty raczej nie są aż takie złe.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekty raczej spoko (u mnie na ciepłym są gorsze niż u Ciebie na zimnym), ale to akurat nie musi być wyznacznik, ale wyraźnie widać, że obroty falują w sporym zakresie, a jak korekty się ustabilizowały to i obroty spoko. Zaślep egr i zobacz czy będzie lepiej, jeżeli nie to raczej wtryski coś odwalają, zalej liqui moly, może pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr miałem też już zaslepiony i było to samo teraz jest blaszka z otworami błędu nie ma ale też i to nic nie poprawia. Co do LM to miałem zalany i korekty są jak widać spoko chociaż ta korekta -1 czasami dochodzi do -3. Wydaje mi się że to nie jest wina wtryskow bo na innych był ten sam efekt... cały czas ciekawi mnie czy listwa wtryskowa nie ma wpływu na takie działanie... może ktoś zna budowę tego elementu i może powiedzieć czy listwa może mieć wpływ na szarpanie??. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec jest i rozwiązanie problemu :) a wiec problemem szarpania na zimnym silniku był kolektor a w zasadzie nieszczelność w nim... po zaślepieniu i wywaleniu klap problem zniknął a dodatkowo poprawiła się praca silnika. Korekty również się poprawiły i już nie skaczą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niepotrzebnie tylko wtryski zmieniałeś...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...