Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mtek

Grzanie sie silnika, wysoka temperatura

Polecane posty

Samochod opel vectra b 2.0 136km po lifcie.

Mam taki problem, wszystko bylo ok i gdy wracalem trasa 200km nagle wzrosla temperatura silnika i utrztmywala sie ciagle 100stopni, czasem lekko ponad czasem lekko ponizej. Dzisiaj po miescie 5km tez temepratura podchodzila do 100stopni. W garazu otworzylem maske i wentylator od strony silnika nie uruchamial sie. Widzialem tylko ze chodzi wentylator z przodu tylko wydaje mi sie ze to jest wentylator chlodnicy klimatyzacji, czy cos sie tam pomieszalo?

Sprawdzalem weze ktore ida do chlodnicy z lewej i prawej oba sa goraco czy to dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia wentylator chłodnicy na krótko czy sprawny, czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Warto poczytać poradę kolegi Tasiola w przypadku problemów z wentylatorami. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy weze ktore ida do chlodnicy i z chlodnicy oby dwa powinny byc gorace czy jeden powinien byc chlodniejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten niższy przy prawidłowym chłodzeniu powinien być chłodniejszy. Chłodnica cała gorąca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten niższy czyli z której strony ?

Sprawdzałem te grube węże co jest z lewej i prawej strony i oba są mocno gorące to dobrze ?

Dzisiaj sprawdzę chłodnicę czy gorąca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten od kierowcy. Nie będzie jakoś mocno chłodniejszy. Zobacz czy chłodnica jest gorąca na całej powierzchni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, wrócę z pracy i dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, więc sprawdziłem i oby dwa węże są mocno gorące, tak samo cała chłodnica jest gorąca. Co to oznacza ?

Jeszcze pytanie (zdjęcie w załączniku) czy ten wentylator właśnie powinien się uruchamiać ?

Bo on ciągle stoi a jedynie czasem uruchamia się wentylator ale chłodnicy klimatyzacji który jest z przodu. O co chodzi....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylator klimy uruchamia Ci sie przy 92*-94* i zbija do oklolo 88

Wentyl ten z foto odpala 1 bieg przy 98 a drugi przy 102 cos jakos tak

Odepnij wtyczke z gornego czujnika ktory jest wkrecony w chlodnice i zrob zworke na pinach przy przekreconym zaplonie

Powinien Ci sie wlaczyc 1 lub 2 bieg wentyla w zaleznosci od styku zworki

Jesli wentyl nie wystartuje a przekaznik przy aku ,,pyknie,, przekaznik jest do wymiany jesli wystartuje do wymiany jest czujnik z ktorego odpiales wtyczke

Podepnij vectre jeszcze pod jakiegos fejsa i odczytaj temperature i porownaj ja z ta na zegarze

Moze sie tez okazac ze uwalil sie czujnik i temperatura ktora widzisz na desce nie jest w realu az tak duza co by tlumaczylo ze wentyle nie startuja

Push by Xperia Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Nawet jak mam wylaczona klime to on i tak sie zalacza jak jest taka temperatura silnika?

2. Wentyl ze zdjecia nie zalacza sie nawet jak bylo lekko ponad 100st

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj temat Tasiola o wentylatorze. Zrozumiesz jak mają działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, czytałem. Tylko odpowiedz czy tak czy nie, że mimo wyłączonej klimatyzacji wentylator klimy włącza się przy około 94st i chłodzi silnik ?

Edit.

Ok czyli także wentylator klimatyzacji powinien się uruchamiać, czyli tak jak zauważyłem ten działa. Nie działa jednak ten duży przy chłodnicy od strony silnika. Czy może być on powodem, że podczas jazdy mam 100st ? Czy wadliwy jest może termostat ?

Edytowano przez mtek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już zasady działania, ale z tego co kojarzę, nie działa ci 1 bieg. Wtedy powinny kręcić się obydwa na pół prędkości. Poczytaj tam jak na krótko uruchomić 1 bieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentyl klimy wlacza sie przy 94 i zbija do 88 bez wzgledu czy klima dziala czy nie

Glowny wentyl startuje przy 102 a jak sprawdzic napisalem wyzej

Push by Xperia Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej czyli wentyl od klimy załącza się, główny możliwe że się nie załącza.

Czy jeśli wiatraki będą sprawne co wtedy może być problemem ? Czujnik temperatury, termostat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekaznik przy aku lub czujnik w chodnicy

Push by Xperia Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bylem u mechanika, sprawdzil termostat mowi ze sprawny. Teraz glowny wentylator zaczal pracowac, podczas jazdy temp 92-93st. Wczesniej 100... Tak jakby glowny wentylator czasem sie nie zalaczal a czasem tak. Czyli przekaznik mozna wyeliminowac skoro dziala?

Czy czujnik w chlodnicy jest tez zwany jako termowlacznik? Moze byc on powodem ze raz wentyl dziala a raz nie?

Wentylator od klimy dziala okej a ten glowny powinien wlaczac sie razem z nim tak? Bo tak nie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie razem z wentylem od klimy tylko jesli ten od klimy nie da rady a temp przekroczy 102

Czujnik w chlodnicy to termowlacznik

Push by Xperia Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś własnie jak było około 95st to słychać było wiatrak możliwe że ten główny i fajnie chłodziło do 89-90 a teraz różnie , w trasie dzisiaj jak sprawdzałem trzymał ciągle 93-94st. Także skoro mówisz, że ten głowny dopiero od 102st startuje to nie wiem co jest, że było ok a teraz jednak wyższa temperatura. Termostat ok, to może ten termowłącznik walnięty, chociaż miesiąc temu go wymieniałem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może lipny i już padł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na czujniku masz napisane 102-104 i przy takiej temp odpala on wentyle

Jak odpalal Ci wczesniej w innej temp to albo na zegarach byly zle wskazania albo byl walniety od poczatku

Zacznij od odczutu fejsem temperatury i bedziesz wszystko wiedzial

Push by Xperia Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest ten na boku chlodnicy okragly czy prostokatny?

Czytam i innym np przy 93st wlacza sie wentylator i chlodzi do 89-90. Ja tez tak mialem a teraz cos nie tak.

Ostatnio tez mialem wymieniane trojniki , weze od nich do parownika i kolanka parownika, czy to moglo byc powodem tylko co moglo zostac uszkodzone...

Ps. Jaka jest prawidlowa temperatura pracy silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jest tez jakis czujnik ktory przekazuje informacje do wskaznika i jest on do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mtek przeczytaj jeszcze raz mój temat „Walka z wiatrakami”.

Tam na początku napisałem między innymi, że dla Twojego silnika z klimą (Grupa 1) :

---  Po załączeniu wentylatorów zawsze mają pracować oba, nieważne czy zostały wyzwolone przez czujnik temperatury, ciśnienia czy klimatyzację.

Jeśli pracuje jeden, to znaczy że trzeba szukać usterki.

---  Włączając klimatyzację (sprawną), nawet przy zimnym silniku, mają się włączyć oba wentylatory.

---  Po przekroczeniu któregokolwiek progu temperatury oba wentylatory mają się włączać bez względu na to czy mamy klimę nabitą czy pustą.

---  Nie ma oddzielnych czujników temperatury dla wentylatora silnika i klimy.

Do załączania wentylatorów Masz dwa czujniki:

S88 – 90 506 498 – 13 41 042
S128 – 90 506 499 – 13 41 043

Ich działanie:
przy 100°C – 1 bieg obu wentylatorów
przy 105°C – 2 bieg obu wentylatorów
przy 110°C – 3 bieg obu wentylatorów
przy 120°C – wyłączenie sprzęgła sprężarki

Temperatury mogą się różnić, bo czujniki mają kilku procentową tolerancję. Dodatkowo dochodzi tolerancja czujnika podającego temperaturę na wskaźnik i błąd ustawienia wskazówki.

W temacie są zdjęcia czujników, opis ich działania, rysunki wtyczek oraz jak zrobić testy aby znaleźć usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

1. Czytalem Twoj temat ale wlasnie itom napisal ze drugi wentyl(na chlodnicy od strony silnika) zalacza sie dopiero gdy ten przedni nie daje rady, wiec jednak powinny od razu zalaczac sie dwa tak?

2. Jaka jest prawidlowa temperatura pracy silnika podczas jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×