Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mtek

Grzanie sie silnika, wysoka temperatura

Recommended Posts

Samochod opel vectra b 2.0 136km po lifcie.

Mam taki problem, wszystko bylo ok i gdy wracalem trasa 200km nagle wzrosla temperatura silnika i utrztmywala sie ciagle 100stopni, czasem lekko ponad czasem lekko ponizej. Dzisiaj po miescie 5km tez temepratura podchodzila do 100stopni. W garazu otworzylem maske i wentylator od strony silnika nie uruchamial sie. Widzialem tylko ze chodzi wentylator z przodu tylko wydaje mi sie ze to jest wentylator chlodnicy klimatyzacji, czy cos sie tam pomieszalo?

Sprawdzalem weze ktore ida do chlodnicy z lewej i prawej oba sa goraco czy to dobrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia wentylator chłodnicy na krótko czy sprawny, czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Warto poczytać poradę kolegi Tasiola w przypadku problemów z wentylatorami. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy weze ktore ida do chlodnicy i z chlodnicy oby dwa powinny byc gorace czy jeden powinien byc chlodniejszy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten niższy przy prawidłowym chłodzeniu powinien być chłodniejszy. Chłodnica cała gorąca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten niższy czyli z której strony ?

Sprawdzałem te grube węże co jest z lewej i prawej strony i oba są mocno gorące to dobrze ?

Dzisiaj sprawdzę chłodnicę czy gorąca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten od kierowcy. Nie będzie jakoś mocno chłodniejszy. Zobacz czy chłodnica jest gorąca na całej powierzchni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, wrócę z pracy i dam znać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, więc sprawdziłem i oby dwa węże są mocno gorące, tak samo cała chłodnica jest gorąca. Co to oznacza ?

Jeszcze pytanie (zdjęcie w załączniku) czy ten wentylator właśnie powinien się uruchamiać ?

Bo on ciągle stoi a jedynie czasem uruchamia się wentylator ale chłodnicy klimatyzacji który jest z przodu. O co chodzi....

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator klimy uruchamia Ci sie przy 92*-94* i zbija do oklolo 88

Wentyl ten z foto odpala 1 bieg przy 98 a drugi przy 102 cos jakos tak

Odepnij wtyczke z gornego czujnika ktory jest wkrecony w chlodnice i zrob zworke na pinach przy przekreconym zaplonie

Powinien Ci sie wlaczyc 1 lub 2 bieg wentyla w zaleznosci od styku zworki

Jesli wentyl nie wystartuje a przekaznik przy aku ,,pyknie,, przekaznik jest do wymiany jesli wystartuje do wymiany jest czujnik z ktorego odpiales wtyczke

Podepnij vectre jeszcze pod jakiegos fejsa i odczytaj temperature i porownaj ja z ta na zegarze

Moze sie tez okazac ze uwalil sie czujnik i temperatura ktora widzisz na desce nie jest w realu az tak duza co by tlumaczylo ze wentyle nie startuja

Push by Xperia Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nawet jak mam wylaczona klime to on i tak sie zalacza jak jest taka temperatura silnika?

2. Wentyl ze zdjecia nie zalacza sie nawet jak bylo lekko ponad 100st

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj temat Tasiola o wentylatorze. Zrozumiesz jak mają działać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, czytałem. Tylko odpowiedz czy tak czy nie, że mimo wyłączonej klimatyzacji wentylator klimy włącza się przy około 94st i chłodzi silnik ?

Edit.

Ok czyli także wentylator klimatyzacji powinien się uruchamiać, czyli tak jak zauważyłem ten działa. Nie działa jednak ten duży przy chłodnicy od strony silnika. Czy może być on powodem, że podczas jazdy mam 100st ? Czy wadliwy jest może termostat ?

Edited by mtek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam już zasady działania, ale z tego co kojarzę, nie działa ci 1 bieg. Wtedy powinny kręcić się obydwa na pół prędkości. Poczytaj tam jak na krótko uruchomić 1 bieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentyl klimy wlacza sie przy 94 i zbija do 88 bez wzgledu czy klima dziala czy nie

Glowny wentyl startuje przy 102 a jak sprawdzic napisalem wyzej

Push by Xperia Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej czyli wentyl od klimy załącza się, główny możliwe że się nie załącza.

Czy jeśli wiatraki będą sprawne co wtedy może być problemem ? Czujnik temperatury, termostat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaznik przy aku lub czujnik w chodnicy

Push by Xperia Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylem u mechanika, sprawdzil termostat mowi ze sprawny. Teraz glowny wentylator zaczal pracowac, podczas jazdy temp 92-93st. Wczesniej 100... Tak jakby glowny wentylator czasem sie nie zalaczal a czasem tak. Czyli przekaznik mozna wyeliminowac skoro dziala?

Czy czujnik w chlodnicy jest tez zwany jako termowlacznik? Moze byc on powodem ze raz wentyl dziala a raz nie?

Wentylator od klimy dziala okej a ten glowny powinien wlaczac sie razem z nim tak? Bo tak nie jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie razem z wentylem od klimy tylko jesli ten od klimy nie da rady a temp przekroczy 102

Czujnik w chlodnicy to termowlacznik

Push by Xperia Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś własnie jak było około 95st to słychać było wiatrak możliwe że ten główny i fajnie chłodziło do 89-90 a teraz różnie , w trasie dzisiaj jak sprawdzałem trzymał ciągle 93-94st. Także skoro mówisz, że ten głowny dopiero od 102st startuje to nie wiem co jest, że było ok a teraz jednak wyższa temperatura. Termostat ok, to może ten termowłącznik walnięty, chociaż miesiąc temu go wymieniałem :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może lipny i już padł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na czujniku masz napisane 102-104 i przy takiej temp odpala on wentyle

Jak odpalal Ci wczesniej w innej temp to albo na zegarach byly zle wskazania albo byl walniety od poczatku

Zacznij od odczutu fejsem temperatury i bedziesz wszystko wiedzial

Push by Xperia Z

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest ten na boku chlodnicy okragly czy prostokatny?

Czytam i innym np przy 93st wlacza sie wentylator i chlodzi do 89-90. Ja tez tak mialem a teraz cos nie tak.

Ostatnio tez mialem wymieniane trojniki , weze od nich do parownika i kolanka parownika, czy to moglo byc powodem tylko co moglo zostac uszkodzone...

Ps. Jaka jest prawidlowa temperatura pracy silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest tez jakis czujnik ktory przekazuje informacje do wskaznika i jest on do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mtek przeczytaj jeszcze raz mój temat „Walka z wiatrakami”.

Tam na początku napisałem między innymi, że dla Twojego silnika z klimą (Grupa 1) :

---  Po załączeniu wentylatorów zawsze mają pracować oba, nieważne czy zostały wyzwolone przez czujnik temperatury, ciśnienia czy klimatyzację.

Jeśli pracuje jeden, to znaczy że trzeba szukać usterki.

---  Włączając klimatyzację (sprawną), nawet przy zimnym silniku, mają się włączyć oba wentylatory.

---  Po przekroczeniu któregokolwiek progu temperatury oba wentylatory mają się włączać bez względu na to czy mamy klimę nabitą czy pustą.

---  Nie ma oddzielnych czujników temperatury dla wentylatora silnika i klimy.

Do załączania wentylatorów Masz dwa czujniki:

S88 – 90 506 498 – 13 41 042
S128 – 90 506 499 – 13 41 043

Ich działanie:
przy 100°C – 1 bieg obu wentylatorów
przy 105°C – 2 bieg obu wentylatorów
przy 110°C – 3 bieg obu wentylatorów
przy 120°C – wyłączenie sprzęgła sprężarki

Temperatury mogą się różnić, bo czujniki mają kilku procentową tolerancję. Dodatkowo dochodzi tolerancja czujnika podającego temperaturę na wskaźnik i błąd ustawienia wskazówki.

W temacie są zdjęcia czujników, opis ich działania, rysunki wtyczek oraz jak zrobić testy aby znaleźć usterkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki.

1. Czytalem Twoj temat ale wlasnie itom napisal ze drugi wentyl(na chlodnicy od strony silnika) zalacza sie dopiero gdy ten przedni nie daje rady, wiec jednak powinny od razu zalaczac sie dwa tak?

2. Jaka jest prawidlowa temperatura pracy silnika podczas jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...