Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

inspektorek

Regeneracja reflektorów przednich [poradnik]

Recommended Posts

Witajcie w poradniku regeneracji przednich reflektorów na przykładzie mojej Vectry C. Poradnik ten powstał w odpowiedzi na "magiczne zestawy regeneracyjne", które oprócz tego, że są drogie (80-100zł), to nie dają zamierzonego rezultatu.

Jak powszechnie wiadomo, reflektory w VC co jakiś czas utleniają się. Po pierwsze, wygląda to bardzo brzydko. Po drugie, negatywnie wpływa na ilość światła wydobywającego się z reflektora. Szczególnie dokucza to w nocy. Reasumując, jeśli Twoje reflektory pokryte są warstwą żółtego, chropowatego nalotu, to znak, że należy je zregenerować.

Potrzebne rzeczy:

- papier wodny o gradacji 800/1000/1500/2500 (w zależności od stopnia utlenienia plastiku),

- aplikator wody,

- płyn do mycia szyb,

- ścierki z mikrofibry,

- pasta do polerowania reflektorów Sonax,

- polerka mechaniczna z padem "gąbką".

Całość potrzebnych rzeczy skompletowałem za bagatela 25zł. Polerkę mechaniczną pożyczyłem od znajomego lakiernika, więc można przystępować do realizacji.

Please login or register to see this image.

/monthly_2016_09/20160930_134932.jpg.d9d81a83bf99ae67427ba33ede1f1c37.jpg" alt="20160930_134932.jpg" />

Jak to zrobić?

Na początek dokładnie czyścimy lampy przednie przy użyciu płynu do mycia naczyń. Każdy bród, osad z piasku może narobić niepotrzebnych rys.

20160930_134321.jpg

20160930_134510.jpg

Jak widać, moja lampa była mocno brudna. Stopień utlenienia moich lamp oceniam jako średni - ostatnio regenerowałem je w okolicach marca-kwietnia b.r.

Następnie przystępujemy do oklejenia elementów wokół lampy, tak aby ich przy okazji nie zniszczyć. W tym momencie warto się zastanowić nad całkowitym wyjęciem lampy. W przypadku mocno utlenionych lamp polerowanie ich na aucie może być nieskuteczne.

Po oklejeniu lampy przystępujemy do szlifowania lamp papierem wodnym przy użyciu dużej ilości wody. Ja wybrałem gradacje: 800/1000/1500/2500.

20160930_135938.jpg

W trakcie szlifowania widzimy jak żółto-biały nalot spływa po lampie - to właśnie utleniony plastik czyli winowajca całego zajścia.

20160930_140048.jpg

Po szlifowaniu lampy nabierają "matowego" wyglądu. Nie martwcie się - to normalne.

Po dokładnym wyszlifowaniu lamp kolejnymi gradacjami (zaczynamy od mniejszych, kończąc na 2500!), dokładnie czyścimy lampę do sucha i przygotowujemy ją do polerki mechanicznej.

20160930_140501.jpg

Nakładamy pastę Sonax równomiernie na całą lampę i przystępujemy do szlifowania. Zaczynamy od biegu numer 1 oraz równomiernego wtarcia pasty w całą lampę. Ja operację powtarzałem dwukrotnie. Pierwszy raz na biegu numer 1 wtarłem dokładnie pastę, by potem na biegu numer 2 nadać lampom ładny połysk.

20160930_141232.jpg

Całość po polerce wygląda tak jak na zdjęciu powyżej. Nie wiem, czy widać to na tych zdjęciach, ale efekt jest oszałamiający.

20160930_144212.jpg

Po polerce dokładnie czyścimy lampy mikrofibrą. Ja w celu ochrony dodałem jeszcze warstwę wosku Sonax. Generalnie sposób ten nie należy do najtrwalszych. W zależności od stylu użytkowania auta (garażowane lub nie) oraz warunków atmosferycznych wystarcza on od 4 do 10 miesięcy. Potem lampy znowu nabiegają żółtym nalotem. Jest to tania alternatywa - całość wyszła mnie 25zł. Lakiernicy życzą sobie od 50-100zł/lampę. Polecam każdemu i pozdrawiam!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby po czyszczeniu i polerowaniu dać jeszcze na to bezbarwny to efekt chyba byłby zdecydowanie dłuższy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakierowanie wytrzymuje dużo dłużej ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z lakierowaniem jest taki problem, że pod wplywem np. myjki i cisnienia może popekac. Tak mial kolega michalm83 z naszego forum. Ja co jakis czas wolę przejechać lampy polerka:-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zależy jaki lakier i jak położony ;)

Mi jakoś nie popękał a mam ponad rok, auto nie garażowane i myte na myjni karherem. Wytrzymały zime i lato, więc jest dobrze :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna porada- ale bardziej daje efekt wizualny niż poprawia wydajność świateł. Wcześniej tez polerowalem, ale dopiero jak rozebrałem reflektor i zregenerowałem odblysniki- poprawa jest znaczna. Mimo,ze stary odbłyśnik nie był wypalony,a jedynie troszkę zmatowialy. Poniżej zdjęcia sprzed i po

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie regenerowałeś ? jakie koszty ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna porada,ale bardziej daje efekt wizualny niż znaczna poprawę światła.

Robiłem ostatnio regeneracje odblysnikow i mimo,ze nie był drastycznie wypalony- po napylaniu nowej warstwy jest znaczna poprawa światła.

U nich malowałem odbłyśnik

Please login or register to see this link.

Kosztów nie pamietam- ale napisz do nich- robią wycenę.

Z pozostałych kosztów: kilka dni bez auta- bo malowanie zajmuje 2-3 dni

Wieczor na rozklejenia klosza, wieczor na złożenie i tubka gumy poliuretanowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak pisze Miły, jak jest dobry lakier i odpowiednio lampa pod to przygotowana to nic nie pęka.

Testowałem na moim sigu, auto cały czas stoi pod chmurka, 120 bar z myjki też nic nie "uszkodziło"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Polerka czy lakierowanie lamp jest to głównie poprawa wyglądu lamp, w jakimś stopniu poprawia to jasność świateł, ale to odbłyśniki mają tutaj największą rolę.

Jeśli są matowe to nie spełniają już swojej roli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widziałem kiedyś odbłyśnik od avensis t25...on nie był nawet matowy - był czarny- wypalony całkowicie

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej hidy tak załatwiają odbłyśniki.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tam- tak jak u mnie fabryczny xenon siedział

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżeli interesuje Cię taki zabieg to ja robiłem to w gdańsku. Koszt odbłyśników to 240zł, a jeżeli oddasz swoje to 160zł. Można się z nimi dogadać tak, że kupisz od nich odbłyśniki za 240zł, a po wymianie jeżeli oddasz swoje zwrócą Ci różnicę.

Ich strona:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za regenerację całych lamp (komplet) z tego co pamiętam to chcieli 500-600zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie nie potrzebuję, tak pytałem z ciekawości. Dzięki :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do lakierowania polecam ten zestaw.

0f64af8535e8ebe58457ea7b9e488135.jpg

Jest tam zmywacz do plastiku, lakier podkładowy oraz lakier z utwardzaczem. Wystarczy papierem 800 zeszlifować utleniony plastik następnie wyrównać ewentualne rysy 1500. I na to lakier. Nie trzeba polerować "na lustro" bo lakier nie będzie się trzymał. Koszt zestawu 68 zeta bez papieru (nie ma w komplecie). Efekt końcowy.

99622aaffb73901d65e5ec8025c0c46f.jpg

Wysłane z mojego Moto G (4) przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@anchmu

Możesz powiedzieć na jak długo zostaje taki efekt po tym zestawie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy od warunków atmosferycznych. Generalnie bez pomalowania lamp bezbarwnym efekt utrzymuje się do 6-8 miesięcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlasnie po myjce tez mi zerwalo lakier i musze je spolerowac teraz. A filtr przeciw UV?

Wyslane z sajsunga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mi wyszla skorka pomarancza po tym zestawie

Wyslane z sajsunga

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po samej polerce (bez lakierowania) nie widać żadnej różnicy tzn wygląda tak jak tuż po polerowaniu. Robione było równy rok temu. Jedynie ale...najlepiej po myjce (tym bardziej szczotkach/bezdotykowych itp) użyć na lampy wosku z UV. Ja używam tego:

Please login or register to see this link.

Jak widać, sprawdza się rewelacyjnie. Przez ten rok użyłem go na lampy 3 razy. Ale nie myje auta co tydzień.

Edited by db1948

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

.

Kolego szwagier 10 mam do Ciebie pytanie, doszedłem do odbłyśników, odkręciłem 3 nakrętki. Odbłyśnik nie chce wyjść - wydaje mi się że ostatnią rzeczą która go trzyma to 2 niby nity które chyba są łącznikiem poprzez blaszkę z soczewką. Nie wiem co mam dalej z tym robić??? Załączam zdjęcie z 2 strzałkami żółtymi - zastanawiam się żeby to rozwiercić tylko boje się że uszkodzę lampę.

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej nie uszkodzisz, ale i tak prawdopodobnie odbłyśnik nie zmieści się przez otwór

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...