Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wiatrak1977

1,9 CDTI 180 KM

Recommended Posts

Panowie,

około 1000 PLN kosztuje podniesienie mocy do około 185 KM. Ma może ktoś taka moc i sobie chwali? Jak to wpływa na zużycie silnika itp.? Podobno spalanie jest niższe...

 

Pozdr.

WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już sprzedałem i teraz jeżdżę na stocku, który w porównaniu do moda po prostu nie jedzie. Po tzw. chipie, egr, usunięciu dpf oraz uszczelnieniu kolektora 80-140 na IV biegu robił w niecałe 10 sekund (pod niewielką górkę) więc sam sobie odpowiedz czy warto. Mechanik, który na co dzień ma 330d nie mógł uwierzyć, że tak to jedzie. Na IV biegu zaczął mi zrywać przyczepność podczas wyprzedzania. Nie wiem ile było koni ale wg forumowicza omega7, który był tak uprzejmy i przeanalizował wsady, raczej było grubo dowalone. Auto trochę kopciło przy pełnym bucie. Spalanie realne było litr większe, na komputerze natomiast litr mniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja VC przejechala na chipie juz grubo ponad 100tys km.W tym czasie nic sie nie zepsulo nalatane mam juz ponad 280tys km i ciagle jest oryginalna turbina.Jezeli jezdzisz z glowa to nic sie nie wydarzy.Co do chipa to rob w zakladzie gdzie maja hamownie i przed zmiana ocenia kondycje silnika i turbiny.Co do spalania to moja VC pali wiecej ale pewnie z racji tego ze jezdze na 19''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak. Moda w dieslu można zrobić na parę sposobów. W godzinkę można zrobić program zmieniający 5 map z którego klient i tak będzie zadowolony ale auto odczuje to na niekorzyść po pewnym czasie. Można nad tym również spędzić cały dzień i mieć bezpieczny soft który przy odrobinie szczęścia będzie spalał trochę mniej paliwa przy stałej prędkości (wystarczy obniżyć ciśnienie doładowania i przyspieszyć zaplon w odpowiednich rejonach map ). Jeśli komputer zaczął zanizac spalanie to niedobrze, bo oznacza ze tuner poszedł w wariant zmiany 5 map (niestety wielu tak robi od lat i nie mają sobie nic do zarzucenia). Ja do swojego auta na przestrzeni ostatnich lat wgrałem kilkadziesiąt programów w przedziale 160-200KM ten najmocniejszy na hybrydzie i musze przyznać ze w silniku juz dawno nic nie naprawialem. Podniesienie mocy zawsze odbywa się kosztem ekologii i trwałości niektórych podzespołów. W astra h i niektórych vectrach w kość dostaje skrzynia M32, dwumasa i turbina. Blok silnika, układ common rail i wtryski wytrzymają dużo. Turbina może znieść raptem przyrost do 6% wydajnosci i to pod warunkiem 100% sprawnego sterowania łopatkiami w turbo. Dlatego zwiększenie mocy o 20% odbywa się kosztem spalania gorszej, bogatszej mieszanki-co z kolei jak juz wcześniej wspomniałem wpływa na ekologię i temperaturę gazów wylotowych(a to na trwałość silnika). Nie bez powodu SAAB ttid 180KM ma biturbo, mocniejsze wtyski i wzmocniony słupek silnika. Producent wie co robi żeby nie mieć problemów gwarancyjnych. Wracając do modów, warto zauważyć że z pełną, nieprzewidzianą przez producenta mocą jeździmy może w 5% czasu. Jeśli wykazemy się rozsądkiem, nie będziemy pałowali auta od 1800obr/min i gnali autostradą z prędkościami powyżej 200km/h dobrze zrobiony mod nie powinien być odczuwalny przez silnik. 1.9 cdti jest raczej lubiany przez tunerów przez prostotę modyfikacji i dobre przyrosty. Taki klient który przyjechał 1.9 cdti 100KM a wyjeżdża 160KM nie może być niezadowolony :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, ok. Opinie pochlebne, ale dużo jeżdżę autostradą. Więc na szóstce przy 170 km / h jest około 3100 obrotów. Moja ulubiona prędkość. I jak wtedy może wpływać to na silnik z chipem?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 170kmh nie bedzie problemu bo wykorzystujesz pewnie z 80% mocy standardowego auta 150KM. Jak zaczniesz korzystać z nadmiarowej mocy w trybie ciągłym (pewnie w okolicach 210kmh) może to być niekorzystne dla silnika (przeciążenia termiczne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej bez zmian. Moc potrzebna na podtrzymanie takiej prędkości będzie wynosiła ok 80 KM, może nieco więcej.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby tak... ale omega7 pisze by nie butować powyżej 1800 obrotów.... a kilka godzin powyżej 3000 nie rozwali mi silnika?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj ten temat i sam zdecydujesz 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czesto jezdzilem trasy PL-NL i silnik sie nie rozwalil. Raczej jezeli jezdzisz do 3tys obr to krzywdy silnikowi nie zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na autostradzie jeżdżę powyżej 3000 obrotów... I tak jazda 500 km w jedna stronę to by nie była jedna z ostatnich. Co sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie stanie. Mnie bardziej chodziło żeby nie wyciskac siódmych potow poniżej 2000obr/min i nie latać ze stałymi prędkościami powyżej 200kmh. Sam miesięcznie robie 1200km po A1 i A2, za zwyczaj z prędkościami 160+ i silnik nie strajkuje.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chip, cokolwiek, jak zwał tak zwał...przeważnie zmienia cokolwiek w silniku dopiero podczas maksymalnie wciśniętego pedału gazu. Większa moc maksymalna oraz większy moment maksymalny czyli to co widzisz po wyjeździe z hamowni, nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistą mocą/momentem przy wychyleniach pedału gazu mniejszych niż 100%. Jeśli jedziesz 170 km/h, dajmy na to przy tempomacie to masz tzw. stan ustalony. Silnik dostarcza minimalną moc niezbędną do podtrzymania tej prędkości. Po chipie nie będzie ona w żadnym przypadku większa lub mniejsza....będzie taka sama. Dla 112 kW prędkość max to ok 222 km/h. Jeśli podniesiesz moc do 185 KM, prędkość maksymalna powinna wynosić ok 238 km/h. cx=0.29, szerokość 1.798 m i 1.46 m wysokość. Podtrzymanie prędkości 170 km/h wymaga mocy ok 80 KM niezależnie od tego czy masz chipa czy nie. Nie wiem jaką moc potrafi rozproszyć radiator ale sądzę, że tworzy się jakieś 30-40 kW ciepła czyli jakieś 20 czajników elektrycznych. Jazda z prędkością 120 km/h wymaga znacznie mniejszej mocy, mówiąc dokładnie wystarczy zaledwie ok 18 kW (24 KM). Ilość ciepła która się tworzy jest proporcjonalnie mniejsza. Reasumując. Ważniejsza jest czysta chłodnica.

 

Edited by ksmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy te zdania maja ten sam sens??? NIE!

 

Nie butować OD 1800 - bo wtedy mamy najwyższe przeciążenia, moment obrotowy - to niszczy na przykład dwumase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję Wam za wpisy. Czy w takim razie oprócz wydanych pieniędzy, bo to nie tania zabawa, czy chipowanie ma jakieś minusy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie do konca.Tz.chip zmienia rowniez prace turbosprezarki np.to ze ''wstaje'' wczesniej.W mojej VC jest to przy 1500obr.Nie potrzeba do tego wcisnietego pedalu gazu na 100%. 

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego napisałem "przeważnie"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma czegoś takiego jak "jeden chip". Każdy tuner podąża swoimi utartymi szlakami. Jeden zrobi auto żeby turbina wstawała przy 1500obr/min bo to cieszy klienta, inny mający trochę doświadczenia tego odradzi. Wstawania turbiny przy 1500obr/min w z19dth raczej bym radził unikać. Taki zabieg uzyskujesz opóźniając zapłon, inaczej mówiąc część energii zamiast napędzać auto napędza turbinę, po to żeby szybciej wstała i żeby można było dowalić więcej paliwa. Oczywiście ten zabieg skraca drastycznie życie turbiny, nadmiar gazów nie ma jak ujść zwiększająć niebezpiecznie ciśnienie w kolektorze wylotowym, do tego spaliny mają niebezpiecznie wysoką temperaturę. Hasło do googla: "exhaust manifold back pressure". Potem powstają tematy typu zapieczone kierownice spalin, urwana szpilka wydechu, UPG, ropa w oleju itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na pewno to co piszesz to prawda ale duze znaczenie ma jak ktos to uzytkuje.Moja VC najechala juz 289tys km i nadal oryginalna turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

  a ile km już na chipie jeździsz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ile na tym chipie km już przejechałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tak i nie. Zawsze coś się może wykrzaczyć. Niemniej jednak, przynajmniej z tego czego się dowiedziałem od omegi7, najprzyjemniejsza w odczuciach jest taka modyfikacja map aby przy każdym wychyleniu pedału gazu odczuwało się wzrost momentu obrotowego (drivers wish). Akurat moja modyfikacja tak właśnie działała ale faktycznie była spie****ona bo "tuner" przeprogramował czasy wtrysków w silniku jak starym tdi (EDC15?) tj. rozkalibrował wtryski wmawiając im, że są mniej wydajne niż w rzeczywistości ;) Efekt miły i owszem, ja byłem zadowolony, turbina pozornie wstawała od 1500 obr (duuużo paliwa) ale spalanie było o wiele większe nawet przy spokojnej jeździe.

Edited by ksmx

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak nieśmiało zauważę, że teoretycznie turbina ostro dostaje po d**** podczas wypalania DPF'a. Komputer tak steruje wypalaniem aby leciało paliwo i gorące spaliny bo temperatura w filtrze musi osiągnąć min 600 C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie?

Bo w tygodniu jadę na wylogowany dpf,EGR i klap z kolektora,mechanik powiedział za to 600 zł i mówi że przy okazji za 200 zł może mi podnieść moc do 20 % tylko że nie ma hamowani, ale trochę gościa znam i wiem że lipy nie robi,pytanie czy jest to możliwe że za 200 zł zrobi mi okolo 180 Km, skoro piszecie ze chip kosztuje około 1000 zł, później i tak chciałbym jechać na hamowanie i to sprawdzić

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko jest możliwe, nawet za darmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...