Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wiatrak1977

1,9 CDTI 180 KM

Polecane posty

Panowie,

około 1000 PLN kosztuje podniesienie mocy do około 185 KM. Ma może ktoś taka moc i sobie chwali? Jak to wpływa na zużycie silnika itp.? Podobno spalanie jest niższe...

 

Pozdr.

WK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już sprzedałem i teraz jeżdżę na stocku, który w porównaniu do moda po prostu nie jedzie. Po tzw. chipie, egr, usunięciu dpf oraz uszczelnieniu kolektora 80-140 na IV biegu robił w niecałe 10 sekund (pod niewielką górkę) więc sam sobie odpowiedz czy warto. Mechanik, który na co dzień ma 330d nie mógł uwierzyć, że tak to jedzie. Na IV biegu zaczął mi zrywać przyczepność podczas wyprzedzania. Nie wiem ile było koni ale wg forumowicza omega7, który był tak uprzejmy i przeanalizował wsady, raczej było grubo dowalone. Auto trochę kopciło przy pełnym bucie. Spalanie realne było litr większe, na komputerze natomiast litr mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja VC przejechala na chipie juz grubo ponad 100tys km.W tym czasie nic sie nie zepsulo nalatane mam juz ponad 280tys km i ciagle jest oryginalna turbina.Jezeli jezdzisz z glowa to nic sie nie wydarzy.Co do chipa to rob w zakladzie gdzie maja hamownie i przed zmiana ocenia kondycje silnika i turbiny.Co do spalania to moja VC pali wiecej ale pewnie z racji tego ze jezdze na 19''.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Moda w dieslu można zrobić na parę sposobów. W godzinkę można zrobić program zmieniający 5 map z którego klient i tak będzie zadowolony ale auto odczuje to na niekorzyść po pewnym czasie. Można nad tym również spędzić cały dzień i mieć bezpieczny soft który przy odrobinie szczęścia będzie spalał trochę mniej paliwa przy stałej prędkości (wystarczy obniżyć ciśnienie doładowania i przyspieszyć zaplon w odpowiednich rejonach map ). Jeśli komputer zaczął zanizac spalanie to niedobrze, bo oznacza ze tuner poszedł w wariant zmiany 5 map (niestety wielu tak robi od lat i nie mają sobie nic do zarzucenia). Ja do swojego auta na przestrzeni ostatnich lat wgrałem kilkadziesiąt programów w przedziale 160-200KM ten najmocniejszy na hybrydzie i musze przyznać ze w silniku juz dawno nic nie naprawialem. Podniesienie mocy zawsze odbywa się kosztem ekologii i trwałości niektórych podzespołów. W astra h i niektórych vectrach w kość dostaje skrzynia M32, dwumasa i turbina. Blok silnika, układ common rail i wtryski wytrzymają dużo. Turbina może znieść raptem przyrost do 6% wydajnosci i to pod warunkiem 100% sprawnego sterowania łopatkiami w turbo. Dlatego zwiększenie mocy o 20% odbywa się kosztem spalania gorszej, bogatszej mieszanki-co z kolei jak juz wcześniej wspomniałem wpływa na ekologię i temperaturę gazów wylotowych(a to na trwałość silnika). Nie bez powodu SAAB ttid 180KM ma biturbo, mocniejsze wtyski i wzmocniony słupek silnika. Producent wie co robi żeby nie mieć problemów gwarancyjnych. Wracając do modów, warto zauważyć że z pełną, nieprzewidzianą przez producenta mocą jeździmy może w 5% czasu. Jeśli wykazemy się rozsądkiem, nie będziemy pałowali auta od 1800obr/min i gnali autostradą z prędkościami powyżej 200km/h dobrze zrobiony mod nie powinien być odczuwalny przez silnik. 1.9 cdti jest raczej lubiany przez tunerów przez prostotę modyfikacji i dobre przyrosty. Taki klient który przyjechał 1.9 cdti 100KM a wyjeżdża 160KM nie może być niezadowolony :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ok. Opinie pochlebne, ale dużo jeżdżę autostradą. Więc na szóstce przy 170 km / h jest około 3100 obrotów. Moja ulubiona prędkość. I jak wtedy może wpływać to na silnik z chipem?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy 170kmh nie bedzie problemu bo wykorzystujesz pewnie z 80% mocy standardowego auta 150KM. Jak zaczniesz korzystać z nadmiarowej mocy w trybie ciągłym (pewnie w okolicach 210kmh) może to być niekorzystne dla silnika (przeciążenia termiczne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Raczej bez zmian. Moc potrzebna na podtrzymanie takiej prędkości będzie wynosiła ok 80 KM, może nieco więcej.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby tak... ale omega7 pisze by nie butować powyżej 1800 obrotów.... a kilka godzin powyżej 3000 nie rozwali mi silnika?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten temat i sam zdecydujesz 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czesto jezdzilem trasy PL-NL i silnik sie nie rozwalil. Raczej jezeli jezdzisz do 3tys obr to krzywdy silnikowi nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie jeżdżę powyżej 3000 obrotów... I tak jazda 500 km w jedna stronę to by nie była jedna z ostatnich. Co sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie. Mnie bardziej chodziło żeby nie wyciskac siódmych potow poniżej 2000obr/min i nie latać ze stałymi prędkościami powyżej 200kmh. Sam miesięcznie robie 1200km po A1 i A2, za zwyczaj z prędkościami 160+ i silnik nie strajkuje.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chip, cokolwiek, jak zwał tak zwał...przeważnie zmienia cokolwiek w silniku dopiero podczas maksymalnie wciśniętego pedału gazu. Większa moc maksymalna oraz większy moment maksymalny czyli to co widzisz po wyjeździe z hamowni, nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistą mocą/momentem przy wychyleniach pedału gazu mniejszych niż 100%. Jeśli jedziesz 170 km/h, dajmy na to przy tempomacie to masz tzw. stan ustalony. Silnik dostarcza minimalną moc niezbędną do podtrzymania tej prędkości. Po chipie nie będzie ona w żadnym przypadku większa lub mniejsza....będzie taka sama. Dla 112 kW prędkość max to ok 222 km/h. Jeśli podniesiesz moc do 185 KM, prędkość maksymalna powinna wynosić ok 238 km/h. cx=0.29, szerokość 1.798 m i 1.46 m wysokość. Podtrzymanie prędkości 170 km/h wymaga mocy ok 80 KM niezależnie od tego czy masz chipa czy nie. Nie wiem jaką moc potrafi rozproszyć radiator ale sądzę, że tworzy się jakieś 30-40 kW ciepła czyli jakieś 20 czajników elektrycznych. Jazda z prędkością 120 km/h wymaga znacznie mniejszej mocy, mówiąc dokładnie wystarczy zaledwie ok 18 kW (24 KM). Ilość ciepła która się tworzy jest proporcjonalnie mniejsza. Reasumując. Ważniejsza jest czysta chłodnica.

 

Edytowano przez ksmx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czy te zdania maja ten sam sens??? NIE!

 

Nie butować OD 1800 - bo wtedy mamy najwyższe przeciążenia, moment obrotowy - to niszczy na przykład dwumase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za wpisy. Czy w takim razie oprócz wydanych pieniędzy, bo to nie tania zabawa, czy chipowanie ma jakieś minusy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie do konca.Tz.chip zmienia rowniez prace turbosprezarki np.to ze ''wstaje'' wczesniej.W mojej VC jest to przy 1500obr.Nie potrzeba do tego wcisnietego pedalu gazu na 100%. 

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlatego napisałem "przeważnie"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma czegoś takiego jak "jeden chip". Każdy tuner podąża swoimi utartymi szlakami. Jeden zrobi auto żeby turbina wstawała przy 1500obr/min bo to cieszy klienta, inny mający trochę doświadczenia tego odradzi. Wstawania turbiny przy 1500obr/min w z19dth raczej bym radził unikać. Taki zabieg uzyskujesz opóźniając zapłon, inaczej mówiąc część energii zamiast napędzać auto napędza turbinę, po to żeby szybciej wstała i żeby można było dowalić więcej paliwa. Oczywiście ten zabieg skraca drastycznie życie turbiny, nadmiar gazów nie ma jak ujść zwiększająć niebezpiecznie ciśnienie w kolektorze wylotowym, do tego spaliny mają niebezpiecznie wysoką temperaturę. Hasło do googla: "exhaust manifold back pressure". Potem powstają tematy typu zapieczone kierownice spalin, urwana szpilka wydechu, UPG, ropa w oleju itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na pewno to co piszesz to prawda ale duze znaczenie ma jak ktos to uzytkuje.Moja VC najechala juz 289tys km i nadal oryginalna turbina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

  a ile km już na chipie jeździsz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ile na tym chipie km już przejechałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

I tak i nie. Zawsze coś się może wykrzaczyć. Niemniej jednak, przynajmniej z tego czego się dowiedziałem od omegi7, najprzyjemniejsza w odczuciach jest taka modyfikacja map aby przy każdym wychyleniu pedału gazu odczuwało się wzrost momentu obrotowego (drivers wish). Akurat moja modyfikacja tak właśnie działała ale faktycznie była spie****ona bo "tuner" przeprogramował czasy wtrysków w silniku jak starym tdi (EDC15?) tj. rozkalibrował wtryski wmawiając im, że są mniej wydajne niż w rzeczywistości ;) Efekt miły i owszem, ja byłem zadowolony, turbina pozornie wstawała od 1500 obr (duuużo paliwa) ale spalanie było o wiele większe nawet przy spokojnej jeździe.

Edytowano przez ksmx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak nieśmiało zauważę, że teoretycznie turbina ostro dostaje po d**** podczas wypalania DPF'a. Komputer tak steruje wypalaniem aby leciało paliwo i gorące spaliny bo temperatura w filtrze musi osiągnąć min 600 C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie?

Bo w tygodniu jadę na wylogowany dpf,EGR i klap z kolektora,mechanik powiedział za to 600 zł i mówi że przy okazji za 200 zł może mi podnieść moc do 20 % tylko że nie ma hamowani, ale trochę gościa znam i wiem że lipy nie robi,pytanie czy jest to możliwe że za 200 zł zrobi mi okolo 180 Km, skoro piszecie ze chip kosztuje około 1000 zł, później i tak chciałbym jechać na hamowanie i to sprawdzić

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wszystko jest możliwe, nawet za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×