Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zmiana turbo na większe (Z19DTH)


Recommended Posts

Witajcie,

Ostatnio chciałem podnieść sobie trochę Nm, ale niestety wyszło, że mam problem ze swoją turbiną (przedmuchy). Nie chcę nowej (szkoda hajsu na fabrykę) i nie bardzo chcę ją regenerować (brak pewnego warsztatu regenerującego turbiny ze zmienną geometrią w mojej okolicy).

W związku z tym, mam pytanie, czy ktoś z Was montował może tzw. hybrydy ? Macie jakichś sprawdzonych dostawców ? Do tej pory znalazłem m.in. to: GT1749VA Stage I lub Stage II.

http://top-tune.pl/hybryda-gt1749va-stage-i-p-34.html

http://top-tune.pl/hybryda-gt1749va-stage-ii-p-32.html

Coś ktoś może coś polecić ? Czytałem gdzieś na forum, że kolega Bear (chyba taki ma nick) miał budować swoje turbo, ale niestety temat się urwał i nic nie mogłem znaleźć...
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

Link to post
Share on other sites

Dziwne, ze nie znalazłeś żadnych informacji bo na tym forum lata chyba z 10 naszych hybryd, a po Europie w tym w PL, do silników Z19 już z hmmm... 30-40 parę ;)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ja szukałem i nie znalazłem nic o większym turbo. Jedna znana i sprawdzona opcja to przespawanie turbiny z Q7 3.0 DTI do naszego kolektora. Efekt bardzo przyjemny bo przy 2 tys ładuje już 1,4 Bara :). W Cinsoft lata Bravo z mocą 250KM, po dodaniu wtrysku metanolu  coś ponad 300

Potencjał na około 300-320KM.

Ale ja szukam czegoś mniejszego co uciągnie 220-230KM

Edited by LukasJ1983
Link to post
Share on other sites

200-215 PS uciagniesz hybryda, ale trzeba się liczyć z tym, że przepustowość kolektora, wyjścia na wydech fabrycznej turbiny ma swoje ogranoczenia. My wstawiamy dodatkowo wałek z turbin serii GTB, co trochę poprawia pracę turbiny w górnych wartościach ale nie ma co oczekiwać cudów.

Jak chcesz pewny, wyższy wynik czyli 230-260 PS i już niuton pokroju 450+ utrzymany w szerokim zakresie to jedynie GTB2260VK z konwersja na sterowanie podciśnieniowe, l7b GTB20/2260VKLR na lozyskach kulkowych i przyspawac zestaw do kolektora (nie polecam do fabrycznego bo jest zrobiony z gownolitu) najlepiej do takiego z Alfy gdzie fabryczne turbo jest odpinane od kolektora. Kolektor ten jest mocniejszy konstrukcyjnie.

Plusem drugiej turbiny są łożyska i chłodzenie cieczą (bez problemu pobiera się wodę z by passu chlodniczki Egr)

Problematyka jednej i drugiej polega na kuciu nowych węży do zasilania oleju, splywu, skrupulatne dopasowywanie turbiny by się zmiescila itp. Cały dolot do zrobienia i wydech. 

Ja wsadzilem VKLRa do Astry gdzir jest mniej miejsca także zarówno VK jak i VKLR wejdą w komorę Vectry/Siga...

 

 

Link to post
Share on other sites

I jaka

Dnia 24.09.2016 o 18:35, Bear_ napisał:

Ja wsadzilem VKLRa do Astry gdzir jest mniej miejsca także zarówno VK jak i VKLR wejdą w komorę Vectry/Siga...

i jaka cena takiej zabawy ??

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, KARPENSON napisał:

I jaka

i jaka cena takiej zabawy ??

A tego Ci już nie powiem. Robiłem wszystko sam, po swojemu. Koszt zakupu turbo waha się od 1500 do 2500 zł, do tego robota, zakuwanie węży, dolot z fmic, na pewno downpipe i wiele innych

Link to post
Share on other sites

Ogladalem Twoja astre nie raz juz na YT . i bardzo mi sie podoba , takze sledze temat bo ciagle sie zastanawiam na robieniem mojej viki u Cb ,

  Napewno u siebie bede chcial wieksze turbo stage 2 lub 3 do tego fimic do 1.9 dth ale jeszcze nie wiem jaki rozmiar . na stronie fmic sa gotowe zestawy do vectry za 999pln  ale nie wiem czy bedzie to dobry zestaw i najlepeij aby ktos kto do siebie juz cos takiego montowal sie wypowiedzial lub podal dokladnie wymiary takiego zestawu zalozmy do 250km  . downpipe tez pewnie troche kosztuje tzw luzny wydech i trzeba kata wywalac .

Wszystko fajnie ale nurtuje mnie ile korby wytrzymaja po takiej modyfikacji tloki , nie wspominajac o dwumasie i sprzegle ... i mowimy tu o wmiare normalnym uzytkowaniu . pozdro Bear

Link to post
Share on other sites

Bear powiedz mi jak z sonda bo jest za katem , jak bym chciał wydech spawać 3cale od samej turbiny to sonda zgłupieje? Czy trzeba w kompie ogarnąć ?  A i powiedz mi od czego wtryski tam siada ? Bo ori 200hp i u mnie nic więcej , na doładowaniu 1.55bar 

Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem pytania z sonda... Chodzi o sonde jako sonde czy termopare?

Wszystko da się w dyszlu wylogowac, no prawie wszystko... Powiedz na cholere Ci 3" wydech? Celujesz w 350-400 ps? U mnie DP na 3" był podyktowany ostrym zakrętem zaraz za turbo jak i samo turbo ma dość duże wyjście... Także nie widzę sensu takiego wielkiego i ciężkiego jelita pod autem.

 

Dnia 28.09.2016 o 10:56, KARPENSON napisał:

Ogladalem Twoja astre nie raz juz na YT . i bardzo mi sie podoba , takze sledze temat bo ciagle sie zastanawiam na robieniem mojej viki u Cb ,

  Napewno u siebie bede chcial wieksze turbo stage 2 lub 3 do tego fimic do 1.9 dth ale jeszcze nie wiem jaki rozmiar . na stronie fmic sa gotowe zestawy do vectry za 999pln  ale nie wiem czy bedzie to dobry zestaw i najlepeij aby ktos kto do siebie juz cos takiego montowal sie wypowiedzial lub podal dokladnie wymiary takiego zestawu zalozmy do 250km  . downpipe tez pewnie troche kosztuje tzw luzny wydech i trzeba kata wywalac .

Wszystko fajnie ale nurtuje mnie ile korby wytrzymaja po takiej modyfikacji tloki , nie wspominajac o dwumasie i sprzegle ... i mowimy tu o wmiare normalnym uzytkowaniu . pozdro Bear

Filmiki, filmikami. Czasem mniejsze wyniki jeśli chodzi o kreski a to jak jest wszystko przekazywane na drogę daje frajdę.

Motor typu z19 to konstrukcja stara jak świat. Motor wbrew wszystkiemu jest mocny. U mnie 555 Nm na dwumasie, skrzynia M32, silnik ma 300 kkm. Wszystko zależy jak dbasz, kto stroi i jak uzytkujesz

Link to post
Share on other sites

chodzi mi o to czy jak wywale kata i wstawie w zwykla rure,sondeto bedzie walic bledem czy trzeba wylogowac? tylko tyle. no myslalem nad 3 ale zrobie dp 3 a pozniej 2.75 albo 2.5na ostatnim wydechu. dobra podpowiedz mi od czego wtryski na 250hp?500/550nm? no i kolektor od alfy a turbo od czego ? dzieki za podpowiedzi pzdr.

Link to post
Share on other sites

Ciekawy temat sie rozwina !

Mam nadzieje ,ze ktos wrzuci tu jeszcze swoje pare groszy:)

Bear liczymy na Ciebie :D  .

Sprinter co do turbo to musisz zagadac z kolega wlasnie Bear !

pozdro

Link to post
Share on other sites

Ale co mam wam tu dorzucić :) Zmodzilem w ciężkim bólu 19DTH, które gdzieś tam wychodzi po za standardy ;) niestety przekłada się to na 3-4 krotnie większy nakład finansowy.

Sprawa jest prosta. Zdrowy motor i chęć pewnego 200-210 ps coś na plus lub minus to hybryda, ekologia off, kumaty stroiciel i mamy :) Nasza hybryda z ciekawostek teraz parę dni temu wywalila w 19DT 120 ps - 203 i 450 Nm ;)

Wszystko ponad to, niezależnie co by wam ktoś gadał, co byście nie wyczytali na forach w UK, to tylko i wyłącznie customowe turbo, wtryski, cały dolot i kupę pierdul wokół.

Tu mnie nikt nie przegada, będę uparty jak osiol, bo już naaaaascie jak nie dziesiat sztuk zmodzilismy w VTRze jeśli chodzi o te silniki, zarowno serie, OEM+, jak i hybrydy. I zależności się pokrywają.

Link to post
Share on other sites

 

12 godzin temu, Bear_ napisał:

Niuton do ogarnięcia, moc nawet na hybrydzie raczej optymistyczna...

Bear, czy dobrze wnioskuję, przy hybrydzie, większym ICku i twoim strojeniu zaciera się różnica w mocy i Nm między 19DT a 19DTH ??

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Rafał M. napisał:

 

Bear, czy dobrze wnioskuję, przy hybrydzie, większym ICku i twoim strojeniu zaciera się różnica w mocy i Nm między 19DT a 19DTH ??

Akurat nie strojone u nas, ale chyba taka odpowiedź wystarczy? ;) tu akurat mocna hybryda i dość sporo zmian. Ale można trochę niższy moment i podobny wynik mocowy uzyskać mniejszym nakladem prac :) na wykresie wydech, duży fmic, nasza hybryda v2 i strojenie Aschip Performance, który chwalił sobie pracę z naszym turbo :)

14362582_1457965800897125_32394081249421

Edited by Bear_
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Bear_ napisał:

Akurat nie strojone u nas, ale chyba taka odpowiedź wystarczy? ;) tu akurat mocna hybryda i dość sporo zmian. Ale można trochę niższy moment i podobny wynik mocowy uzyskać mniejszym nakladem prac :) na wykresie wydech, duży fmic, nasza hybryda v2 i strojenie Aschip Performance, który chwalił sobie pracę z naszym turbo :)

14362582_1457965800897125_32394081249421

Hehe wyczerpałeś odpowiedź. Naprawdę dobrze to wygląda  ;-)

Link to post
Share on other sites

No tu musisz się liczyć jiz z tym, że to turbo nie wstaje idealnie jak seria, p tyle o ile przez przepływy przez glowice itp 19DTH odczuwa to dużo mniej to na 19DT to widać.

To już zależy od tego czego oczekujesz. Czy liczysz się z jakimiś kompromisami, czy jednak chciałbyś Bóg wie jaka loche, która miała by wstawać na 1200 rpm ;)

Dla sprostowania, widać, ze auto od Grzesia ma przy 2000 rpm koło 250 Nm a przy 2200 już ponad 300 Nm, więc w sumie wynik 19DTH :)

Możecie śmiało pisać do chłopaka z Aschip czy do Grzegorza - właściciela Astry. Na pewno podziela się swoją opinią ;)

 

Edited by Bear_
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Odgrzeje schaba.

Czy w Z19DT 100KM idzie uzyskać koło 150Km i ze 300Nm?

Czy do tego silnika wystarczy turbina z wersji 150KM? Czy różnią się czymś jeszcze?

A może Z19DT 100KM ma ten sam osprzęt co 120 konna jednostka?

Link to post
Share on other sites

Turbo z 16v a 8v rozni się konstrukcyjnie i nie da sie ich ze soba zamienic. Ale wersja 100 konna to kastrat programowy wersji 120 ps. Nie mniej niektote mialy rowniez ciut slabsze wtryski. Nie zmienia to faktu ze przy dobrych wiatrach, przy zdrowym silniku spokojnie mozna machnąć witamine na moce 150 ps

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP