Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Kamil1906

Vectra Dymi, co jest grane?

Polecane posty

Witam, 

Vectrowicze jako ze jestem nowy na forum proszę Was o poradę. Miesiąc temu wyciąłem z mojej Vectry C filtr DPF. Vectra chodzi ładnie, fajnie sie zbiera...ale gdy ruszam np ze skrzyżowania to na pierwszym bądź drugim biegu i dynamicznym ruszeniu pojawia sie czarna chmurka. Potem juz jest ok. Oddałem auto do mechanika i powiedział ze zmienił w kompie widok przepływomierza. Tak jakby był nowy, pomogło nieznacznie...dym nadal jest. Co w takim razie może być grane? Będę musiał chyba jechać do gościa żeby wgrał mi na nowo Mapa. Proszę o porady. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy DPF został wyprogramowany ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh, i tak właśnie okazało się że trądzik zaleczyłeś pudrem. Wywaliłeś DPFa bo niedomagał a ten niedomagał bo dostawał w wydech tonę syfu z niesprawnego silnika. Ja obstawiam lejące wtryski.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DPF był zasyfiony w 78 % procentach, wiec nie dało nic zrobić. Ok, lejące całe wtryski czy tylko koncówki? Panowie, na trasie mogę przyspieszać gwałtowanie i zero dymu. Dym jest tylko czy ruszaniu z miejsca...i tez nie zawsze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DPF był zasyfiony w 78 % procentach, wiec nie dało nic zrobić. Ok, lejące całe wtryski czy tylko koncówki? Panowie, na trasie mogę przyspieszać gwałtowanie i zero dymu. Dym jest tylko czy ruszaniu z miejsca...i tez nie zawsze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy egr wylogowany i zaślepiony blachą ? Może być tak że sprężone powietrze przez turbinę ucieka przez niedomknięty bolec w egr,podobny objaw jak w dziurawym dolocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mechanik mi powiedział że niby EGR sie nie domyka... I w momencie gdy ruszam i zmieniam na dwójkę to załącza sie turbina ale w tym samym momencie nie domyka sie EGR...pytanie czemu go nie zaślepił i nie wyłączył. A zmienił w programie żeby widział przepływke jako nowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co to za brednie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak mi powiedział. Już sam zgłupiałem. Nie wiadomo co to w ogóle może być  :/ Lejące wtryski to pewnie nie mały koszt naprawy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Gościu który wycinał mi DPF powiedział ze prawdopodobnie wina EGR gdyż nie zamyka sie w odpowiednim momencie. Czy jeśli go zaślepi blaszka z klasówki i wyrzuci z programu to może pomoc? Ma to jakiś wpływ na działanie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie zaszkodzi.A tak poważnie jeżeli faktycznie jest otwarty,to na bank odczujesz to na plus.Jak już ci będzie to robił niech dokładnie sprawdzi szczelność chłodnicy spalin i takiej "karbowanej"rurki która wychodzi z kolektora wydechowego.Ja przez to g..... prawie w depresje wpadłem,auto muł,pali 10 litrów zero błędów.Po zaślepieniu blachą od strony kolektora wydech.auto się na nowo narodziło.Potrafi tam łapać fałszywe powietrze i w błąd wprowadzać sonde lambda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki Ty masz tam przebieg? Gdzie wycinałeś tego DPFa?

Masz teraz jakieś kody błędów?

 

ps

Widzę, że Oddział Mazowiecki jesteś odezwij sie do Klubowicza Zbigos74 zapewne Ci pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg mam 200 tysięcy, żadnych błędów teraz nie pokazuje. Mam wrażenie ze gdy jest chłodniej na dworzu to mniej dymi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wtryskiwacze sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik który wycinał DPF przed wycięciem sprawdzał wtryski. Powiedział ze były ok. Juz sam nie wiem co jest grane, a dymek denerwuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uderz do zbigos74 sprawdzicie co i jak i będzie wszystko jasne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juz napisałem do niego. Ale nie uśmiecha mi się jechać do Warszawy z autem. :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no chyba, że masz znachora na miejscu z Techem, który Ci to wszystko ogarnie posprawdza i ustali z czym faktycznie masz problem.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W serwisie Opla mogą to sprawdzić? Podepną pod kompa i pokaże co dymi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy może być tak że po wycięciu DPF źle wgrana jest MAP?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego samego zdania co siwy1538 musisz uderzyć do gościa który jest kumaty w oplach,sam widzisz że zaczynamy wróżenie z fusów.Do następnej kolejki awarii można dołożyć sparciałe węże podciśninia,zawór n75 lub brudny bost sensor.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam pojęcia,puść mu info na priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę sadzy zbiera się w puszce po dpfie. Czasami ją wydmuchasz. Możliwe, że wszystko jest ok.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×