Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Elderius

Problem z szarpaniem. Zalana świeca.

Polecane posty

Witam. Otóż mam taki problem że swoją Vectrą.(opel vectra B, 1.6 16V. 1996r.) Gaz sekwencja AGIS

Jakiś czas temu zaczęły dziać się z moim autem dziwne rzeczy, szarpanie, skakanie obrotów itp.

Na początku tylko na gazie, niestety z powodu pracy musiałem tak trochę pojeździć i potem działo się też na Pb.

Oczywiście wizyta u mechanika, wymienione świece i przewody WN, było lepiej, Ale nadal jednak nie to więc mechanik wymienił JesZcze cewke zapłonową. Auto chodziło po tej wizycie dobrze jak nigdy wcześniej. Jednak po zrobieniu ok. 500km problem wrócił(na gazie, Pb na razie jest ok), chodzi na 3 gary. Sprawdziłem świece, ostania(najbliżej cewki) była zalana olejem od dołu(gwint był też mokry) a świeca cała czarna. Jak zajrzę tam do komory świecy to widać tam olej(taki już jakby spalony, nie pływa ale widać że tam jest). Jak zaglądam do reszty komór to jest w nich sucho, ani śladu oleju. Dodam, że jak auto ostygnie to przez jakieś 5km chodzi dobrze, jednak trochę gorzej jak wcześniej. Dodam, że świece tą ostatnią wymieniłem ponownie(akurat miałem identyczną nową na stanie), Ale nie czuć zmiany. 

Świece to NGK(bkr5ek), przewody sentech. Czy ktoś może wie co może być przyczyną. Jestem dość daleko poza domem i jeszcze przez tydzień muszę poczekać na mechanika, a jeżdżenia 3 garach nie wiem czy będzie korzystne dla tego auta...

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymień uszczelkę pokrywy zaworów i wywal te kable. Jakiej firmy cewka?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kable aż takie złe? Jeżeli chodzi o cewke to trudno mi odpowiedzieć, bo zaglądając na nią nie widać nazwy firmy ani nic, jak trochę ostygnie to postaram się sprawdzić.

Apropo uszczelki, da rade wymienić ją w warunkach domowych, czy lepiej zostawić to mechanikowi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Uszczelkę bez problemu wymienisz sobie pod domem wykręcasz świece odkręcasz pokrywę zaworową czyścisz dokładnie styk uszczelki z głowicą uszczelka na miejsce i skręcasz wszystko do kupy tylko musisz uważać przy dokręcaniu pokrywy delikatnie bo ona jest wykonana z plastiku żeby ci nie pękła czasami. Uszczelkę zakupić i założyć victor reinz .Nie ma z tą wymianą żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy nie trzeba nic czyścić tam w komorze spalania pod tą zawaloną olejem świecą?

I dzięki za odpowiedź i rady :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jak uszczelka puszczała olej to miałem olej w świecach i jak odkręcałem to aż kapało z nich wymieniłem uszczelkę akurat miałem nowe świece to wymieniłem a zanim wkręciłem je na miejsce wyczyściłem szmatką uważając żeby nic nie wpadło do środka i tyle. Też założyłem uszczelkę victor reinz to producent jeden z najlepszych na rynku. I do teraz mam spokój, a i jeszcze trzeba wyczyścić ewentualnie fajki z przewodów WN, co do tych przewodów to tak jak kolega cichy117 wcześniej napisał też bym postarał się wymienić na porządne zrobić raz a porządnie żeby nie było niespodzianek.Zapomniałem całkowicie napisać że są tam pod spodem też małe gumowe oringi które też trzeba wymienić kupuje się je osobno nie pamiętam ile ich tam jest bo robiłem to bardzo dawno. też nie ma z tym problemów ściągasz stare czyścisz miejsca gdzie wchodzą i zakładasz nowe.

Edytowano przez Leszek_70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, nie miałem za bardzo czasu na wymianę tej uszczelki Ale dzisiaj stało się coś dziwnego, auto kilka razy się zakrztusiło podczas jazdy i od tej pory działa normalnie. Ale chyba tą uszczelkę w najbliższym czasie wymienię Tak dla pewności. Dzięki za rady :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem vici 1.6 16v 95r.

Wczesniej szarpalo przy redukcji biegow zmiana świec na nowe wraz z kablami problem znikl.

Ale przed wczoraj robiłem auto diagnoze jak wygladaja swiece okazalo sie ok lecz 4 swieca ta od strony cewki miala gwint w oleju nie w duzych ilosciach ale troszku dol swiecy suchy.

 

Hmm czy jak wymienię uszczelniacze gniazd swiec nowa uszczelke pokrywy to jak mysle powinno przestac ta drobna usterkę zniwelowac...

 

Hmm czy nowa uszczelka pod pokrywę i nowe uszczelniacze gniazd swiec wystarcza czy jeszcze jakies tam uszczelki ida???

 

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...