Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Elderius

Problem z szarpaniem. Zalana świeca.

Recommended Posts

Witam. Otóż mam taki problem że swoją Vectrą.(opel vectra B, 1.6 16V. 1996r.) Gaz sekwencja AGIS

Jakiś czas temu zaczęły dziać się z moim autem dziwne rzeczy, szarpanie, skakanie obrotów itp.

Na początku tylko na gazie, niestety z powodu pracy musiałem tak trochę pojeździć i potem działo się też na Pb.

Oczywiście wizyta u mechanika, wymienione świece i przewody WN, było lepiej, Ale nadal jednak nie to więc mechanik wymienił JesZcze cewke zapłonową. Auto chodziło po tej wizycie dobrze jak nigdy wcześniej. Jednak po zrobieniu ok. 500km problem wrócił(na gazie, Pb na razie jest ok), chodzi na 3 gary. Sprawdziłem świece, ostania(najbliżej cewki) była zalana olejem od dołu(gwint był też mokry) a świeca cała czarna. Jak zajrzę tam do komory świecy to widać tam olej(taki już jakby spalony, nie pływa ale widać że tam jest). Jak zaglądam do reszty komór to jest w nich sucho, ani śladu oleju. Dodam, że jak auto ostygnie to przez jakieś 5km chodzi dobrze, jednak trochę gorzej jak wcześniej. Dodam, że świece tą ostatnią wymieniłem ponownie(akurat miałem identyczną nową na stanie), Ale nie czuć zmiany. 

Świece to NGK(bkr5ek), przewody sentech. Czy ktoś może wie co może być przyczyną. Jestem dość daleko poza domem i jeszcze przez tydzień muszę poczekać na mechanika, a jeżdżenia 3 garach nie wiem czy będzie korzystne dla tego auta...

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień uszczelkę pokrywy zaworów i wywal te kable. Jakiej firmy cewka?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kable aż takie złe? Jeżeli chodzi o cewke to trudno mi odpowiedzieć, bo zaglądając na nią nie widać nazwy firmy ani nic, jak trochę ostygnie to postaram się sprawdzić.

Apropo uszczelki, da rade wymienić ją w warunkach domowych, czy lepiej zostawić to mechanikowi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Uszczelkę bez problemu wymienisz sobie pod domem wykręcasz świece odkręcasz pokrywę zaworową czyścisz dokładnie styk uszczelki z głowicą uszczelka na miejsce i skręcasz wszystko do kupy tylko musisz uważać przy dokręcaniu pokrywy delikatnie bo ona jest wykonana z plastiku żeby ci nie pękła czasami. Uszczelkę zakupić i założyć victor reinz .Nie ma z tą wymianą żadnych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy nie trzeba nic czyścić tam w komorze spalania pod tą zawaloną olejem świecą?

I dzięki za odpowiedź i rady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też jak uszczelka puszczała olej to miałem olej w świecach i jak odkręcałem to aż kapało z nich wymieniłem uszczelkę akurat miałem nowe świece to wymieniłem a zanim wkręciłem je na miejsce wyczyściłem szmatką uważając żeby nic nie wpadło do środka i tyle. Też założyłem uszczelkę victor reinz to producent jeden z najlepszych na rynku. I do teraz mam spokój, a i jeszcze trzeba wyczyścić ewentualnie fajki z przewodów WN, co do tych przewodów to tak jak kolega cichy117 wcześniej napisał też bym postarał się wymienić na porządne zrobić raz a porządnie żeby nie było niespodzianek.Zapomniałem całkowicie napisać że są tam pod spodem też małe gumowe oringi które też trzeba wymienić kupuje się je osobno nie pamiętam ile ich tam jest bo robiłem to bardzo dawno. też nie ma z tym problemów ściągasz stare czyścisz miejsca gdzie wchodzą i zakładasz nowe.

Edited by Leszek_70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż, nie miałem za bardzo czasu na wymianę tej uszczelki Ale dzisiaj stało się coś dziwnego, auto kilka razy się zakrztusiło podczas jazdy i od tej pory działa normalnie. Ale chyba tą uszczelkę w najbliższym czasie wymienię Tak dla pewności. Dzięki za rady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobny problem vici 1.6 16v 95r.

Wczesniej szarpalo przy redukcji biegow zmiana świec na nowe wraz z kablami problem znikl.

Ale przed wczoraj robiłem auto diagnoze jak wygladaja swiece okazalo sie ok lecz 4 swieca ta od strony cewki miala gwint w oleju nie w duzych ilosciach ale troszku dol swiecy suchy.

 

Hmm czy jak wymienię uszczelniacze gniazd swiec nowa uszczelke pokrywy to jak mysle powinno przestac ta drobna usterkę zniwelowac...

 

Hmm czy nowa uszczelka pod pokrywę i nowe uszczelniacze gniazd swiec wystarcza czy jeszcze jakies tam uszczelki ida???

 

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...