Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kuba!!!

Wymiana gum w zawieszeniu Vb 2.0

Recommended Posts

Witam

Musze wymienic sillentblocki w tylnym zawieszeniu oraz laczniki  stabilizatora z przodu. Pytanie jakie gumy moge jeszcze wymienic przy okazji co by za trzy miesiace znowu nie grzebac w zawieszeniu  

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sillentblocki to bardzo ogólne stwierdzenie - które masz na myśli?

Wymienić zapewne musisz tuleje pływające górne i dolne (po 2 szt na koło) i sprawdź dokładnie czy aby tuleje główne też nie trzeba wymienić (nazwa na allegro tuleja przednia wahacza tylnego wzdłużnego) po jednej szt na strone. Do tego gumy stabilizatora - ale zanim kupisz zmierz średnicę drążka.

 

Z przodu sprawdż końcówki układu kierowniczego bo skoro już ustawiać musisz geometrie z tyłu to warto zrobić przód. /no i gumy stabilizatora z przodu.

Sprawdź też sworznie z przodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik powiedzial silentblocki wahacza tylnego, nie wnikalem bo I tak Chce wymienic wszystkie. Powiedz jeszcze czy wymienie je na kanale bez podnosnika i czy czesci febiego beda ok lub moze znasz jakis tanszy zamiennik godny polecenia 

Edited by Kuba!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup 2 tuleje główne i 4 pływające do tyłu. Jeśli chcesz mieć spokój na długo to bierz lemfordery. Gumy stabilizatora możesz kupić oryginał GM bo nie są jakieś masakryczne drogie. Przy okazji zobacz łączniki bo często lubią padać. Do wymiany można obejść się nawet bez kanału, chociaż jak jest to jest trochę wygodniej.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Febiego moge miec w dobrej cenie dlatego o niego pytalam , jak Sie te czesci sprawdzaja w vectra b 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakiej cenie? Lemfordery na Allegro główne po 42 a pływające chyba minimalnie drożej. Na febim nie jeździłem bo założyłem lemfordery i wytrzymały ponad 6 lat

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plywajace po niecale 30zl przy komplecie juz bedzie roznica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W VB? Nie słyszałem żeby komus się zużyły w widoczny/wyczuwalny sposób - wymieniłem u siebie dla zasady. Różnicy nie odczułem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówię o przodzie. Z tyłu nie ruszałem przez ponad 6 lat i jeżdżą dalej

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem odwrotnie niż jest napisane 😀

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ściągacz do tulei jest obowiazkowy czy da radę zrobic to bez niego ale zajmie mi to np. godzine wiecej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ściągacz do tulei jest obowiazkowy czy da radę zrobic to bez niego ale zajmie mi to np. godzine wiecej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wymieniałem bez ściągacza. Do pływających mocne nasadki odpowiedniej średnicy a do głównych pręt gwintowany i odpowiednio duże podkładki

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://aparts.pl/partscatalogue/docloader.ashx?brand=0101%26doc=17376.JPG%26size=2&key=fe9e4f640d82530c4ba337b34afc20e1fe0e84f39772a41ef14935bf9590606b" title="Kliknij aby powiększyć 17376" />

  Łożyskowanie, krzyżak - FEBI BILSTEIN 04407

 

Łożyskowanie, wahacz - LEMFÖRDER 21486 01

biorę taki zestaw

górne pozycje  po 4szt a dolną 2szt

do tego gumy stabilizatora przód i tył (ktoś wie może jaka srednica VB 2.0 136km) oraz lącznik stabilizatora febiego

mam nadzieje ze starczy.

we wrześniu zabieram sie za robotę dam znac jak poszło

Edited by Kuba!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

te środkowe tzw cukierki to wymiana raczej dla wymiany - rzadko kiedy są wybite.

 

drążek stabilizatora najlepiej jest zmierzyć w miejscu gdzie są gumy - często lakier na drążku pod gumą schodzi, do tego korozja i mamy różnicę nawet do 2mm w stosunku do reszty drążka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cukierków nie ruszaj, tak jak pisze Marcinek. One chyba wystarczają na całe życie samochodu

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki panowie, zrobię jak piszecie i dam znac jak poszło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...