Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

KykoleQ

Uszczelka pod głowicą - X18XE - Przygotowanie

Recommended Posts

Witam, przygotowuje się do wymiany uszczelki pod głowicą. Stawiam na nią - gejzer w pojemniczku wyrównawczym, grzanie się silnika i kopcenie na biało na niskich obrotach. Wymiana termostatu nie pomogła. Autko jest ono bardzo ekonomiczne, bo spalanie LPG 9.5/10.5 ( starsza instalacja z ręcznym przełącznikiem ) dlatego postanowiłem zrobić je. Mam pytanie do Was co dokładnie będę potrzebował i czy przypadkiem czegoś nie zapomniałem szukając części:

- Uszczelka pod głowice  - czy z modelu X18XE1 pasuje pod X18XE? - 

Please login or register to see this link.

- Uszczelka pokrywy zaworów - 

Please login or register to see this link.

- Uszczelniacz wałka - 

Please login or register to see this link.

- Kpl Rozrządu + pompa wody - 

Please login or register to see this link.

- Kpl Szpilek głowicy - pytanie takie samo jak przy uszczelce, nie mogę znaleźć z X18XE i nie wiem czy z X18XE1 spasują

Narzędzia: klucz dynamometryczny, Torxy - jakie?, kpl kluczy nasadowych/płaskich, co jeszcze?

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
 

ps. 

Jeśli chodzi o model silnika - sugerowałem się tabelą z innego forum. Pierwsza rejestracja maj 1998. Silnik 1.8 16V

Edited by KykoleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

X18XE to kompletnie inny silnik niż X18XE1, więc uszczelki głowicy mają inne.

Ta pompa wody nie licuje do tego zestawu, jakaś podejrzana firma. Weź Hepu, względnie Dolz, SKF. W zestawie INA siedzi pompa Dolza. Hepu ma metalowy wirnik i to ona kiedyś była na oryginale GM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, jeśli chodzi o uszczelkę to zdecydowałem się na Victor Reinz. Na pewno zamówię też uszczelniacze zaworowe i zostają te nieszczęsne śruby. Zna ktoś wymiary tych śrub? Jakieś pomysły co można jeszcze tam pogrzebać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z nowych elementów przy wymianie uszczelki to założyłem tylko uszczelkę pod głowicą, uszczelka pod cewkę i egr bo była tak stara, że popękała - więc radzę Ci się w nią doposażyć i uszczelka pod kolektor dolotowy bo mi pękła natomiast uszczelka pod wydechowy ta sama + klej temperaturowy :) Koszt całej robocizny uszczelki 214 zł :) Auto śmiga aż miło :D Szpilki stare, uszczelniaczy nie robiłem i zaworów bo potem by mi dół poleciał :) Pozdro :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poleciał by dół przez zawory i uszczelniacze? Co o za teoria?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, tez się przeraziłem. Po zdjęciu głowicy ten zawór EGR jest na wierzchu? Bo doszły mnie słuchy ze dużo rozbierania przy nim, ale jak już głowicy nie będzie to może jest juz jakoś na wierzchu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak uszczelnisz górę to zaraz dół się odezwie....

Kung Fu TapaTalk Master!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale to bardziej jakieś prawdopodobieństwo niż reguła tak? A jakieś objawy sugerujące, by zająć się dołem? Jedyne objawy to wysokie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, znikający płyn chłodniczy ( nawet 10l w 3 tyg ), grzejacy się silnik - raczej wina zapowietrzonego układu chłodzenia przez walnieta uszczelkę i strasznie daje spalinami 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co się odezwie? Będzie obrażony że góra zrobiona a on zapomniany? Wyjaśnijcie mi co będzie się działo

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak to co się będzie działo ? :D Cichy117 Ty to akurat powinieneś takie rzeczy wiedzieć :) Standard jak robisz remont silnika... Po "uszczelnieniu" góry silnika z reguły lubi coś odezwać się u dołu poprzez za duże ciśnienie w skrzyni korbowej. To co uciekało przez uszczelniacze teraz musi "próbować" uciec inną drogą a najczęściej znajduje to ujście poprzez wywalenie pierścieni które chcąc nie chcąc mają już trochę przelotu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież przez uszczelniacze nie idzie praktycznie żadne ciśnienie, a jeśli nawet by szło to i tak trafiłoby w te same miejsce jak przez pierścienie, czyli do skrzyni korbowej. Jeśli chodzi o dotarcie zaworów, to powinno zwiększyć ciśnienie sprężania co na pewno nie popsuje pierścieni. Jeśli silnik nie wykazuje zużycia dołu to na pewno mu się po takim remoncie nie pogorszy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Uszczelniaczy zaworowych tylko raz nie zmieniłem przy zdjętych Gliwicach (vałka) i więcej tak nie zrobię. Późniejsza ich wymiana to ponad dzień roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestia doświadczenia z tym dołem, klientowi lepiej od razu machnąć pierścionki i sprawdzić panewki, niż potem znowu ściągać głowice na wymianę pierścieni. Raptem kilka śrub więcej i tak wszystko jest na wierzchu.

Kung Fu TapaTalk Master!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, jeśli robi dla siebie po to aby było dobrze (czyli np nie na sprzedaż...) to niech zrobi te pierścienie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...