Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

KykoleQ

Uszczelka pod głowicą - X18XE - Przygotowanie

Polecane posty

Witam, przygotowuje się do wymiany uszczelki pod głowicą. Stawiam na nią - gejzer w pojemniczku wyrównawczym, grzanie się silnika i kopcenie na biało na niskich obrotach. Wymiana termostatu nie pomogła. Autko jest ono bardzo ekonomiczne, bo spalanie LPG 9.5/10.5 ( starsza instalacja z ręcznym przełącznikiem ) dlatego postanowiłem zrobić je. Mam pytanie do Was co dokładnie będę potrzebował i czy przypadkiem czegoś nie zapomniałem szukając części:

- Uszczelka pod głowice  - czy z modelu X18XE1 pasuje pod X18XE? - 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- Uszczelka pokrywy zaworów - 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- Uszczelniacz wałka - 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- Kpl Rozrządu + pompa wody - 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- Kpl Szpilek głowicy - pytanie takie samo jak przy uszczelce, nie mogę znaleźć z X18XE i nie wiem czy z X18XE1 spasują

Narzędzia: klucz dynamometryczny, Torxy - jakie?, kpl kluczy nasadowych/płaskich, co jeszcze?

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
 

ps. 

Jeśli chodzi o model silnika - sugerowałem się tabelą z innego forum. Pierwsza rejestracja maj 1998. Silnik 1.8 16V

Edytowano przez KykoleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

X18XE to kompletnie inny silnik niż X18XE1, więc uszczelki głowicy mają inne.

Ta pompa wody nie licuje do tego zestawu, jakaś podejrzana firma. Weź Hepu, względnie Dolz, SKF. W zestawie INA siedzi pompa Dolza. Hepu ma metalowy wirnik i to ona kiedyś była na oryginale GM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, jeśli chodzi o uszczelkę to zdecydowałem się na Victor Reinz. Na pewno zamówię też uszczelniacze zaworowe i zostają te nieszczęsne śruby. Zna ktoś wymiary tych śrub? Jakieś pomysły co można jeszcze tam pogrzebać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja z nowych elementów przy wymianie uszczelki to założyłem tylko uszczelkę pod głowicą, uszczelka pod cewkę i egr bo była tak stara, że popękała - więc radzę Ci się w nią doposażyć i uszczelka pod kolektor dolotowy bo mi pękła natomiast uszczelka pod wydechowy ta sama + klej temperaturowy :) Koszt całej robocizny uszczelki 214 zł :) Auto śmiga aż miło :D Szpilki stare, uszczelniaczy nie robiłem i zaworów bo potem by mi dół poleciał :) Pozdro :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poleciał by dół przez zawory i uszczelniacze? Co o za teoria?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tez się przeraziłem. Po zdjęciu głowicy ten zawór EGR jest na wierzchu? Bo doszły mnie słuchy ze dużo rozbierania przy nim, ale jak już głowicy nie będzie to może jest juz jakoś na wierzchu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak uszczelnisz górę to zaraz dół się odezwie....

Kung Fu TapaTalk Master!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale to bardziej jakieś prawdopodobieństwo niż reguła tak? A jakieś objawy sugerujące, by zająć się dołem? Jedyne objawy to wysokie ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, znikający płyn chłodniczy ( nawet 10l w 3 tyg ), grzejacy się silnik - raczej wina zapowietrzonego układu chłodzenia przez walnieta uszczelkę i strasznie daje spalinami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale co się odezwie? Będzie obrażony że góra zrobiona a on zapomniany? Wyjaśnijcie mi co będzie się działo

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak to co się będzie działo ? :D Cichy117 Ty to akurat powinieneś takie rzeczy wiedzieć :) Standard jak robisz remont silnika... Po "uszczelnieniu" góry silnika z reguły lubi coś odezwać się u dołu poprzez za duże ciśnienie w skrzyni korbowej. To co uciekało przez uszczelniacze teraz musi "próbować" uciec inną drogą a najczęściej znajduje to ujście poprzez wywalenie pierścieni które chcąc nie chcąc mają już trochę przelotu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież przez uszczelniacze nie idzie praktycznie żadne ciśnienie, a jeśli nawet by szło to i tak trafiłoby w te same miejsce jak przez pierścienie, czyli do skrzyni korbowej. Jeśli chodzi o dotarcie zaworów, to powinno zwiększyć ciśnienie sprężania co na pewno nie popsuje pierścieni. Jeśli silnik nie wykazuje zużycia dołu to na pewno mu się po takim remoncie nie pogorszy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Uszczelniaczy zaworowych tylko raz nie zmieniłem przy zdjętych Gliwicach (vałka) i więcej tak nie zrobię. Późniejsza ich wymiana to ponad dzień roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kwestia doświadczenia z tym dołem, klientowi lepiej od razu machnąć pierścionki i sprawdzić panewki, niż potem znowu ściągać głowice na wymianę pierścieni. Raptem kilka śrub więcej i tak wszystko jest na wierzchu.

Kung Fu TapaTalk Master!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jeśli robi dla siebie po to aby było dobrze (czyli np nie na sprzedaż...) to niech zrobi te pierścienie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...