Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
migotex

Vectra c 1.8 sonda lamda

Recommended Posts

Witam

Chciałbym się dowiedzieć od użytkowników Vectry C 1.8 Z18XEL bądź Z18XE, z podtlenkiem lpg którzy wymieniali sondę lambdę tą widoczną od strony silnika na jaką wymienić. Niestety bądź stety zaczęła u mnie szwankować aż dała wynik padnięcia i zastanawiam się co kupić czy używaną oryginał, czy nową dedykowaną, czy uniwersalną, czy nowy oryginał. U mnie siedział oryginał gm 09202575. Zamierzam troszkę pojeździć tym autem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam konkretnie tego silnika, ale mogę powiedzieć tyle, że najlepiej dedykowana, ale ta jest najdroższa. Jeśli kupisz uniwersalną, ale firmową, np. Bosch to też będzie śmigać. Jakie masz te objawy padającej sondy bo one często nie padają a mechanicy myślą, że jeśli jest błąd sondy to sonda do wymiany

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

błąd pojawił się p0170-12 za ubogiej adaptacji paliwa. W piątek dopiero udało mi się zobaczyć na rozgrzanym silniku do 90 w programie tak jakby się zawiesiła i działa w bardzo niskiej granicy.Kilka dni wcześniej działała normalnie sterowała naprzemiennie ubogą i bogatą mieszanką. Grzałkę niby jest sprawna bo ma 0.57 ohm. Ale np wczoraj nie zdążyłem do końca przetestować (brakło mi czasu bo się spieszyłem na joba) przy rozgrzewaniu silnika do 70 stopni sonda ożyła, działała muszę jeszcze zobaczyć czy jej objawy są dopiero na ciepłym silniku 90 stopni. Objaw jaki towarzyszył na rozgrzanym silniku to nierówna praca na begu jałowym takie od czasu do czasu pyrkanie, słabnące obroty, troszkę falują i do komputera wywala błąd tej ubogiej adaptacji paliwa. Auto posiada instalacje lpg ale ją wyłączyłem i póki co na pb tak się zachowuję. W czasie jazdy wszystko jest ok auto nie jest słabe i nic nie szarpie obroty nie spadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może ta uboga mieszanka rzeczywiście jest za uboga. Zobacz co dzieje się po przełączeniu na gaz kiedy sonda jest w dolnej granicy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wnikałem w temat dopóki mi nie wyświetliło kontrolki z silniczkiem na desce.Zanim pojechałem do instalatora lpg pojeździłem w czwartek na pb wszystko było ok ale też po podpięciu komputera ten błąd się pojawił a na desce nie. Byłem w piątek u instalatora niby było na komputerze lpg, że troszkę uboga wzbogacił ją i skasował wykres map gazowych i kazał pojeździć ale jak wróciłem do domu od niego to błędu nie miałem na desce ale w komputerze oczywiście go pokazało. Potem właśnie sprawdzałem w blokach jak działała sonda jeszcze wtedy pokazywało, że pracuje ale słyszałem nierówną pracę na chwilę. I na pb i lpg takie same miał objawy nierównej pracy. Po godzinie znowu sprawdziłem i właśnie wtedy mi się zawiesiła  50- 230mv i więcej nie wskazywała. auto tak pyrkało i miało nierówną pracę na biegu jałowym i wywalilo na deske błąd. A w sobotę uruchomiłem i wszystko jakby ożyło i do 70 stopni działała normalnie błędu nie wskazało i silnik pracował równiutko. Dzisiaj sprawdzę jak się będzie zachowywało po rozgrzaniu do temperatury pracy to opiszę sytuację czy coś się poprawiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzone przed chwilą jeździłem z laptopem patrzyłem na zachowywanie się sondy i obie działają poprawnie sterując mieszanką ubogą-bogatą w zakresie od 0-1v zrobiłem 15km na benzynie i na gazie narazie jest ok obroty na biegu jałowym równiutkie.Jedynie co zrobiłem to wczoraj auto stało nieużywane dzisiaj odpiąłem i zapiąłem wtyczkę przy sondzie przy silniku i również od przepływomierza. Zobaczę w tygodni jak będę kursował do pracy czy wyskoczy błąd czy nie bo akurat w zeszły poniedziałek mi się zapalił po południu jak wracałem z pracy we wtorek nic w środę nic i w czwartek miałem też po południu zapalenie się błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmień gazownika na takiego któremu będzie się chciało wyregulować instalację

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rok i dwa miesiące temu została zamontowana instalacja lpg i wszystko chodziło bezproblemowo (lpg tech 204) do poniedziałku 8 sierpnia. Zobaczę jak teraz będzie jeśli dalej będzie ten błąd to pojeżdżę dłużej na pb żeby wykluczyć jakieś usterki Wtedy zajmę się gazownikiem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...